AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:05 #21 Skrevet tirsdag kl. 06:05 Vil legge til at jeg har vært der selv. Har heldigvis kommet meg vekk fra det nå. Mitt råd til TS er å gå til legen, legge fram hvordan dette kjøret tar på kroppen og at du er nådd bristepunktet. Dersom legen velger å sykemelde deg så gjør du det og søker deg vekk fra helse. Anonymkode: 2379a...be3 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:35 #22 Skrevet tirsdag kl. 06:35 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Antar at dette er i helsevesenet, for det er sånn de driver på der. Ren og skjær utnyttelse av folk og en stor skam at dette får foregå på den måten. Det ødelegger de deltidsansatte som ønsker å øke stillingen, det ødelegger arbeidsmiljøet og det ødelegger for å rekruttere nye til helsevesenet. Så klager myndighetene på at det er for få ansatte i helse til å takle den stadige økningen av eldre, pleietrengende. Jeg blir så forbanna på hele systemet. Ingen unge ønsker å utdanne seg til deltidsjobber hvor de ikke engang får huslån pga lav stillingsprosent. Myndighetene lager ris til egen rumpe ved å ikke stille høyere krav til fulltidsstillinger. Anonymkode: 2379a...be3 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Evner du ikke å se at å bli tvunget til en liten ufrivillig deltidsstilling kan gjøre mennesker syke? Det skaper en giftig arbeidssituasjon med et utrolig dårlig arbeidsmiljø. Å få en fulltidsstilling er en uoppnåelig drøm for mange i helsevesenet. Det å gå i 50%-stilling og ta på seg ekstravakter er noe helt annet enn å gå i en 100% stilling hvor turnusen er lagt opp til spredning av vakter for å unngå at folk bli syke. Det blir for eksempel lagt opp til friperiode etter ekstra krevende vakter. Når man går ekstra så må man ta det som er ledig og ikke engang tenke på at man burde hatt fri noen dager etter langhelg, natt, osv. Anonymkode: 2379a...be3 Du bør også sette deg inn i AML 14-4a. Dette er helt unngåelig når man har en fast stilling i bunn, men man må gidde å gjøre en pitteliten innsats selv med å fremme krav mot arbeidsgiver. Anonymkode: 88015...fcf
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:39 #23 Skrevet tirsdag kl. 06:39 Du kan kreve full stilling gjennom fagforbundet. Prøv det først. Anonymkode: c60d2...e4b
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:48 #24 Skrevet tirsdag kl. 06:48 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er så utslitt og lei av å bli behandlet slik på jobben min. Jeg har fast 50% stilling men ønsker mer, det vet både sjef og dem øverste lederne. Nå er jeg i jobbsøking, men av alt stress mtp økonomi, små barn og alt som henger med så har jeg blitt helt utslitt av tankekjør. Har en uke igjen av ferien, men har tenkt tanken på å sykmelde meg. Men derav selvfølgelig dårlig samvittighet, noe jeg ikke ønsker og ha. Anonymkode: 54d88...f79 Altså har de ikke mer å gi kan de jo ikke gi mer. Jeg synes ikke dette høres ut som en grunn til å sykmelde deg. Noe du heller ikke gjør, men legen gjør om hn syns du har behov for det. Om du har stress med tanke på økonomi kan du prøve å få deg en ekstrajobb ved siden av frem til du finner en jobb i større stilling. Er det fordi du ikke får mer % du mener de behandler deg dårlig? Anonymkode: cfd6b...ce9
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:49 #25 Skrevet tirsdag kl. 06:49 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja, 50% fast+ tilkallingsvakter som tilsier 100%.. gjort i flere år. Anonymkode: 54d88...f79 Da går du til fagforeningen Anonymkode: cfd6b...ce9 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:08 #26 Skrevet tirsdag kl. 09:08 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Evner du ikke å se at å bli tvunget til en liten ufrivillig deltidsstilling kan gjøre mennesker syke? Det skaper en giftig arbeidssituasjon med et utrolig dårlig arbeidsmiljø. Å få en fulltidsstilling er en uoppnåelig drøm for mange i helsevesenet. Det å gå i 50%-stilling og ta på seg ekstravakter er noe helt annet enn å gå i en 100% stilling hvor turnusen er lagt opp til spredning av vakter for å unngå at folk bli syke. Det blir for eksempel lagt opp til friperiode etter ekstra krevende vakter. Når man går ekstra så må man ta det som er ledig og ikke engang tenke på at man burde hatt fri noen dager etter langhelg, natt, osv. Anonymkode: 2379a...be3 Få deg en annen jobb da. Anonymkode: eed4f...03b
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:20 #27 Skrevet tirsdag kl. 09:20 Vært der flere ganger selv. Tankekjøret begynner når ferien nærmer seg slutten. Jeg har en prestisjefylt og krevende stilling og blir små deprimert av å skulle tilbake på jobb, men bare å brette opp armene og etter et par uker er du tilbake som tidligere Så still på jobb og samtidig søk på andre jobber som "alle" andre burde gjøre som er misfornøyd med dagens situasjon. Anonymkode: 00a48...09a
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:27 #28 Skrevet tirsdag kl. 09:27 Ingen grunn til sykemelding. Ærlig talt 🙄 Anonymkode: 8fcf0...54c 3 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:34 #29 Skrevet tirsdag kl. 09:34 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nei, stress,tankekjør osv. Anonymkode: 54d88...f79 Høres heller ut som du bør søke andre jobber. Anonymkode: b0d55...087
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:38 #30 Skrevet tirsdag kl. 09:38 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Der ville jeg vært forsiktig. Jobber mer tilsammen enn 100%. Anonymkode: 54d88...f79 Om dette stemmer, så lar du vær å ta på deg vaktene som tilkallingsvikar. De får du uansett ikke sykemelding for, så det utgjør ingen forskjell på lønnen om du bare kutter de ut eller sykemelder deg. Men for en ny potensiell jobb, kan det utgjøre en forskjell om du er sykemeldt eller ikke når du søker stillingen. Anonymkode: e1f08...866 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:40 #31 Skrevet tirsdag kl. 09:40 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg er så utslitt og lei av å bli behandlet slik på jobben min. Jeg har fast 50% stilling men ønsker mer, det vet både sjef og dem øverste lederne. Nå er jeg i jobbsøking, men av alt stress mtp økonomi, små barn og alt som henger med så har jeg blitt helt utslitt av tankekjør. Har en uke igjen av ferien, men har tenkt tanken på å sykmelde meg. Men derav selvfølgelig dårlig samvittighet, noe jeg ikke ønsker og ha. Anonymkode: 54d88...f79 Jobber du over 100% tilsammen? Da trenger du vel ikke jobbsøking? Er du i helsa? Siden det er 50% fast og masse vakter utenom. Anonymkode: 19bb1...ef5 1
anonym482 Skrevet tirsdag kl. 10:49 #32 Skrevet tirsdag kl. 10:49 (endret) Diry72 skrev (4 timer siden): Du jobber 50 %, og må da sykemeldes... Gud bedre ...Hva med å søke jobb istedet.. Kanskje du skal være litt forsiktig med å dømme andre så hardt bak tastaturet? du vet særdeles lite om ts sin situasjon. Endret tirsdag kl. 10:50 av anonym482
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:55 #33 Skrevet tirsdag kl. 10:55 Hvis du regelmessig har jobbet mer enn 50% kan du fremme krav om å få økt stillingsprosenten tilsvarende det du har jobbet ekstra. Er du organisert? Anonymkode: 474a1...338
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:56 #34 Skrevet tirsdag kl. 10:56 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vært der flere ganger selv. Tankekjøret begynner når ferien nærmer seg slutten. Jeg har en prestisjefylt og krevende stilling og blir små deprimert av å skulle tilbake på jobb, men bare å brette opp armene og etter et par uker er du tilbake som tidligere Så still på jobb og samtidig søk på andre jobber som "alle" andre burde gjøre som er misfornøyd med dagens situasjon. Anonymkode: 00a48...09a Man bretter opp ermene, ikke armene. Anonymkode: c60d2...e4b 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:01 #35 Skrevet tirsdag kl. 11:01 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg er så utslitt og lei av å bli behandlet slik på jobben min. Jeg har fast 50% stilling men ønsker mer, det vet både sjef og dem øverste lederne. Nå er jeg i jobbsøking, men av alt stress mtp økonomi, små barn og alt som henger med så har jeg blitt helt utslitt av tankekjør. Har en uke igjen av ferien, men har tenkt tanken på å sykmelde meg. Men derav selvfølgelig dårlig samvittighet, noe jeg ikke ønsker og ha. Anonymkode: 54d88...f79 Ikke rart det er misbruk av sykemeldings systemet med slike holdninger.. Anonymkode: 2dfb9...ceb 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:47 #36 Skrevet tirsdag kl. 11:47 At ts er misfornøyd med sin egen arbeidssituasjon, egne barn og sin egen økonomi er ikke velferdsstatens ansvar. Ts må selv ta ansvar og ordne opp for seg selv. Anonymkode: 2d93b...b05 2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:03 #37 Skrevet tirsdag kl. 12:03 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): At ts er misfornøyd med sin egen arbeidssituasjon, egne barn og sin egen økonomi er ikke velferdsstatens ansvar. Ts må selv ta ansvar og ordne opp for seg selv. Anonymkode: 2d93b...b05 Det burde vært kommunens ansvar å gi folk stillinger de kan leve med. Istedet velger de å fortsette deltidsstillingskjøret sitt, noe som fører til at flere og flere slutter. Mange blir sykemeldte, det er faktisk en stor påkjenning å leve med så stor usikkerhet når det kommer til inntekt. Man vet aldri når det er slutt på ekstravakter. Anonymkode: 2379a...be3 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:29 #38 Skrevet tirsdag kl. 15:29 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det burde vært kommunens ansvar å gi folk stillinger de kan leve med. Istedet velger de å fortsette deltidsstillingskjøret sitt, noe som fører til at flere og flere slutter. Mange blir sykemeldte, det er faktisk en stor påkjenning å leve med så stor usikkerhet når det kommer til inntekt. Man vet aldri når det er slutt på ekstravakter. Anonymkode: 2379a...be3 Jeg er enig i at det er uheldig at folk jobber ufrivillig deltid, men du plasserer feil problemstilling på feil nivå. Det er enkeltpersoners eget ansvar å sørge for en bærekraftig hverdag, økonomi, familiesituasjon og jobb. Ikke forveksle "kommunen" med "mamma". Anonymkode: 2d93b...b05 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:34 #39 Skrevet tirsdag kl. 16:34 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er enig i at det er uheldig at folk jobber ufrivillig deltid, men du plasserer feil problemstilling på feil nivå. Det er enkeltpersoners eget ansvar å sørge for en bærekraftig hverdag, økonomi, familiesituasjon og jobb. Ikke forveksle "kommunen" med "mamma". Anonymkode: 2d93b...b05 Det var en forklaring for alle de som mener at TS ikke kan sykemeldes for hun er ikke syk. Jeg sier jo, man kan faktisk bli syk av å leve med en så uforutsigbar arbeidssituasjon hvor man ikke vet hva man vil tjene neste måned. Kommunen driter i de ansatte. Ofte ansetter de flere ekstravakter så arbeidssituasjonen for de som må bruke ekstravakter for å komme opp i prosent får det enda vanskeligere. Det er SÅÅÅ vanvittig mange sykemeldte i helsevesenet og etter å ha kjent det på kroppen selv så forstår jeg hvorfor. Det skaper sykemeldte og det skaper dårlig (elendig) arbeidsmiljø, som igjen fører til at enda flere blir sykemeldte. Anonymkode: 2379a...be3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:41 #40 Skrevet tirsdag kl. 16:41 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det var en forklaring for alle de som mener at TS ikke kan sykemeldes for hun er ikke syk. Jeg sier jo, man kan faktisk bli syk av å leve med en så uforutsigbar arbeidssituasjon hvor man ikke vet hva man vil tjene neste måned. Kommunen driter i de ansatte. Ofte ansetter de flere ekstravakter så arbeidssituasjonen for de som må bruke ekstravakter for å komme opp i prosent får det enda vanskeligere. Det er SÅÅÅ vanvittig mange sykemeldte i helsevesenet og etter å ha kjent det på kroppen selv så forstår jeg hvorfor. Det skaper sykemeldte og det skaper dårlig (elendig) arbeidsmiljø, som igjen fører til at enda flere blir sykemeldte. Anonymkode: 2379a...be3 Man er ikke syk fordi om man er bekymret eller stresset. Det er latterlig. Det er en del av livet. Ta dere sammen, late kjerringer Anonymkode: 8fcf0...54c 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå