Gå til innhold

Hus der noen har blitt drept

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg aldri klart.

Apropos, jeg regnet med at kårboligen på Orderud var revet for lengst. Men jeg hørte at huset står og at det leies ut 🫣 Hvem vil bo der, liksom.

Anonymkode: 2d86b...675

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Diskusjonen minnar meg om kriminalromanen Södergök av Katarina Wennstam, der vi får med oss ein ekteskapeleg krangel som følgje av at ektemannen ikkje opplyste kona om eit drap som vart gjort i huset dei kjøpte. Dei hadde ulikt syn på om dei ville bu i eit slikt hus. Personleg trur eg ikkje eg hadde hatt problem med å bu i eit slikt hus.

Skrevet (endret)

For noen år siden var det en dame som tok livet sitt ved å henge seg i trappen opp til 2 etasje i huset. Datteren som fremdeles bodde hjemme valgte å bo der videre. Hun bodde der i flere år, men nå er huset solgt og nye 

Jeg vil helst ikke bo ett sted noen har dødd, men hvordan skal jeg vite det ved en visning? En megler vet sikkert ikke om noen har dødd der heller. Samtidig er det jo heller ikke uvanlig at folk dør hjemme, spesielt de eldre.

Leste litt fort og at spørsmålet dreide seg om drap. Sorry

Endret av Eva-Lena
Skrevet

Jeg har bodd i naboleiligheten til åstedet for et dobbeltdrap. Drapene hendte kanskje fem år før jeg flytta inn.

Selv om jeg hadde hørt om drapene da de hendte var jeg ikke helt klar over at det var snakk om den bygården jeg flytta inn. Var helt uproblematisk å bo der (sånn bortsett fra at bygården var et høl, og huseier en slu rev 😬)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Disse hendelser skjedde for 19 år siden. 

Anonymkode: d457e...b5e

Oii, viste du om det før du leide den?

Anonymkode: 75dce...a66

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg aldri klart.

Apropos, jeg regnet med at kårboligen på Orderud var revet for lengst. Men jeg hørte at huset står og at det leies ut 🫣 Hvem vil bo der, liksom.

Anonymkode: 2d86b...675

Jaa, den er vist utleid

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo absolutt ikke riktig. Men kanskje hvis du sier "alle hus med en viss alder", altså eldre hus som har vært gjennom en generasjon eller to eller fler. Da er det mer "naturens gang" at noen kan ha dødd der, muligens av naturlige årsaker. 

Anonymkode: fc4ff...2cb

Helt rett av deg, jeg formulerte meg feil. Mente mer at eldre dør naturlig i så å si alle hus. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nja, ikke om jeg hadde barn og der har jeg så da er det uaktuelt.

Vi hadde et slikt familiedrap i bydelen og det bodde en uvitende familie der en periode og barna fikk jo raskt vite hva som hadde skjedd og alle visste om barna som bodde i morderhuset. 

Anonymkode: 85808...f81

• Liker 1
Skrevet

Spørs hvor lenge den døde hadde ligget. Om et lik ligger en stund kan det bli stress med biller og slikt lenge etterpå. Om lik hadde blitt fjernet raskt hadde det ikke vært noe stress. 

bodde en gang i en leilighet der en av de tidligere eierne tok sitt eget liv. Fikk ikke vite dette før rundt et år etter at jeg kjøpte leiligheten. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det hadde skjedd noe sånt i et hus jeg var interessert i så hadde jeg tenkt på det som kun positivt, fordi jeg vet at noen da ikke vil bli med i budrunden, og at jeg kanskje kunne fått det til en lavere pris.

Anonymkode: 81d11...cd8

Skrevet

Nei takk kanskje det spøker der? ☹️

AnonymBruker
Skrevet
Maskinfører skrev (2 minutter siden):

Gjør det noe? Jeg har bodd i et hus der det spøkte. Man blir vant til det.

Anonymkode: d44ef...8c0

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, det ville jeg ikke. Jeg hadde ikke klart å legge tragedien fra meg. 

Hus hvor noen har hatt en naturlig død, er noe helt annet. 

Anonymkode: f47be...8e6

Enig! 

Anonymkode: 6ac14...e8a

Skrevet

Gjør det noe? Jeg har bodd i et hus der det spøkte. Man blir vant til det.

Anonymkode: d44ef...8c0

Jeg har blitt skremt av det og sover selv med lys på om natten M37 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis det hadde skjedd noe sånt i et hus jeg var interessert i så hadde jeg tenkt på det som kun positivt, fordi jeg vet at noen da ikke vil bli med i budrunden, og at jeg kanskje kunne fått det til en lavere pris.

Har jo lest at husene ofte selges billigere pga slik historie, men det gjelder i utlandet. 

AnonymBruker
Skrevet

Bor i et gammelt hus, sikkert noen som har død der. Plager meg ikke. 

Anonymkode: 69450...c6c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bor i et gammelt hus, sikkert noen som har død der. Plager meg ikke. 

Drept ja, leste feil. Men fortsatt greit. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte et hus der det ble gjort et drap noen år tidligere. Drapet er fortsatt uløst og snakkes om en del i ulike fora. 

Aldri tenkt over det, annet enn når jeg av og til har sett huset i media, men det er en stund siden sist nå. 

Det er bare et hus. Skjønner ikke hvorfor det skal bety noe eller at folk som ikke var involvert i drapet skal få traumer av det.

Anonymkode: ac281...2a9

AnonymBruker
Skrevet
Maskinfører skrev (2 timer siden):

Spøker?! Som i spøkelser?! 😂

Det sluttet jeg å tru på når jeg var 5, trur jeg.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Spøker?! Som i spøkelser?! 😂

Det sluttet jeg å tru på når jeg var 5, trur jeg.

Er vel heller mere Gjenferd begynte og tro på det som 5 åring etter å ha opplevd em liten jente som ikke bodde der så aldri ansikte hun satt med ryggen til heldigvis lyst hår og hvit kjole 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...