Blåklokke88 Skrevet 12 timer siden #21 Skrevet 12 timer siden Hvorfor er det ingen her som lurer på hva jobben hennes egentlig er? Er dette kundesupport hos elkjøp eller sivil ingenør i nordsjøen? Vil bare danne meg et korrekt bilde... 1 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #22 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Vi vet altfor lite om saken til å konkludere med noe som helst. Hvis den ansatte gjør mange feil, får klager, og ikke jobber ut arbeidsdagen, må jo leder ta tak i det og kalle inn til møter. Hvordan ellers mener du leder skal ta tak? Anonymkode: 991a7...491 Hehe…se på formen på innlegget. Først kutte meg brutalt av, og avvise det jeg sier, deretter spørre meg om ting. Dette er en form jeg ser stadig vekk, lykke til med å bite hånden som mater dere. Vi vet mer enn nok. Anonymkode: dfae6...ee9
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #23 Skrevet 12 timer siden Kygos skrev (14 minutter siden): Mobbing når holdningen er "hallo, alle gjør jo en like dårlig jobb"? Nei, her høres det ut som at det er innstillingen det er noe galt med. Og hvorfor gå 10 min før tiden hvis man har vært innkalt til fire samtaler knyttet til prestasjon? Hvis man ikke klarer jobben, presterer dårlig, må ledelsen gi en konstruktiv tilbakemelding og tid slik at den ansatte kan forbedre seg. Victim blaming kalles det. «Man kan mobbe så lenge den andre er verre.» Nei, leder er den med ansvar, hun kan ikke mobbe uansett hvor elendig trådstarter er. Anonymkode: dfae6...ee9 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #24 Skrevet 12 timer siden Blåklokke88 skrev (2 minutter siden): Hvorfor er det ingen her som lurer på hva jobben hennes egentlig er? Er dette kundesupport hos elkjøp eller sivil ingenør i nordsjøen? Vil bare danne meg et korrekt bilde... Fordi det ikke har noen verdens ting med saken å gjøre. Anonymkode: dfae6...ee9 2
Blåklokke88 Skrevet 12 timer siden #25 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hehe…se på formen på innlegget. Først kutte meg brutalt av, og avvise det jeg sier, deretter spørre meg om ting. Dette er en form jeg ser stadig vekk, lykke til med å bite hånden som mater dere. Vi vet mer enn nok. Anonymkode: dfae6...ee9 Jeg ser formen på dette innlegget og jeg tenker kode 5150
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #26 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): alt. Vi hadde en vikar som ønsket fast jobb og denne var en som fant seg et offer - og denne hadde gjort det på en annen arbeidsplass (annen avdeling), sladret til sjefen men var selv Ikke særlig god i jobben. Så da ble det møter med sjefen. Men da vikariatet til denne gikk ut- ble det slutt på trakasseringen og dermed slutt på møtene. Anonymkode: 593cc...52f Hehehe, skulle nesten tro du snakket om min arbeidsplass her. Helt likt. Sladret på andre i håp om å få fast jobb og deretter måtte slutte når vikariatet gikk ut, på grunn av nevnte sladder. Anonymkode: dfae6...ee9
Blåklokke88 Skrevet 11 timer siden #27 Skrevet 11 timer siden Noen ganger lurer jeg på om det hadde vært best at vi kvinner ikke var i arbeidslivet når jeg hører om ting som dette. Kan ikke forestille meg at dette kunne skjedd på 50 tallet i et mannsdominert yrke...
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #28 Skrevet 11 timer siden Blåklokke88 skrev (6 minutter siden): Jeg ser formen på dette innlegget og jeg tenker kode 5150 Ok, sier meg ingenting. Anonymkode: dfae6...ee9 2
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #29 Skrevet 11 timer siden Søk andre jobber før du mister denne. Det vil skje. Slutt med 10 minutter her og der. Slutt med slurv fordi kollegaer gjør det. Det kan være en felle. Ikke bruk nåværende arbeidsgiver som referanse. Anonymkode: a3af9...741 2
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #30 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis jeg visste at sjefen var ute etter meg, ville jeg aldri gått ti minutter før uansett når jeg hadde kommet og ikke tatt meg tilrette og pekt på at "alle andre" går før og. A bruker ee9 tar til orde for mobbing, men tenk om ts virkelig gjør en slett jobb? Da er det leders plikt å ta tak i saken. Ts, å påpeke at andre også gjør en dårlig jobb er en liten smart strategi. Legg deg i selen og gjør ditt absolutt beste for å utføre oppgavene korrekt. Ikke ta etter dem som slurver. Du har en leder som ikke aksepterer slinger i valsen og da må du forholde deg til det eller søke annen jobb eller annen avdeling. Anonymkode: ce54f...30f Man bør likevel påpeke forskjellsbehandling. Dersom leder aldri reagerer mot andre som begynner tidligere og går tilsvarende tiddlig, eller som nevnt - som ikke engang dukket opp! - da er det forskjellsbehandling på gang. Men selvsagt kommer man da akkurat når man skal og går akkurat når man skal i konfliktperioden. Anonymkode: 2721e...053 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #31 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Man bør likevel påpeke forskjellsbehandling. Dersom leder aldri reagerer mot andre som begynner tidligere og går tilsvarende tiddlig, eller som nevnt - som ikke engang dukket opp! - da er det forskjellsbehandling på gang. Men selvsagt kommer man da akkurat når man skal og går akkurat når man skal i konfliktperioden. Anonymkode: 2721e...053 Ja, eller, enda bedre, man bør spare på det sammen med alt annet denne lederen trør feil på. Hadde snakket med en jurist i fagforeningen, hvis jeg var deg, trådstarter. Du betaler hver måned, skulle bare mangle at du får seriøse råd og slipper å ta til takke med synsing her inne. Anonymkode: dfae6...ee9
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #32 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hehe…se på formen på innlegget. Først kutte meg brutalt av, og avvise det jeg sier, deretter spørre meg om ting. Dette er en form jeg ser stadig vekk, lykke til med å bite hånden som mater dere. Vi vet mer enn nok. Anonymkode: dfae6...ee9 Jeg diskuterer, og etterspør dine argumenter. Hva du holder på med vet jeg ikke, så jeg tenker vi avslutter her. Anonymkode: 991a7...491
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #33 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Av egen sjef. Jeg har vært litt uheldig å fått klager der jeg jobber og har med min jobb ikke gjort det verre enn alle mine andre kollegaer, bare jeg har en over meg igjen som er veldig nøye ( noe som er bra) men også litt slitsomt. Så de andre kollegaene mine har å fått kjeft av vedkommende, men de er ikke under henne - kun i vikartider, så det blir meg det går utover da hun ringer eller mailer min sjef. Vi har hatt 4 møter allerede og jeg kjenner jeg blir lei, jeg gjør mitt beste. Etter dette føler jeg sjefen min har fått «nok» av meg og hun kommer innom meg konstant, fpr å se hvor jeg jobber, hva jeg gjør til enhver tid. Hun kan si krasse ting, kritisere meg og si at jeg burde finne ny jobb. Igår tok hun turen innom meg men jeg hadde gått 10min før, fordi jeg startet arbeidsdagem 10min før, så det utlignet seg. Jeg må påpeke her at alle mine kolleager går litt før, til og med noen som ikke har dukket opp, men hun legger ikke merke til de fordi hun er på meg omtrent hele tiden. Hun ringte meg og var veldig sur, jeg måtte da si til henne at hun ikke bare må gå etter meg, hun glemmer jo de andre. Jeg vil ikke sladre på mine, så jeg sa ingenting annet enn "se deg rundt, ikke bare gå på meg". Jeg blir så ufattelig sliten av henne og jobben min nå at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Etter disse klagene, møtene, så har det bygget seg en klump i magen. Ikke lyst å gå på mitt 5 møte. Hva skal jeg gjøre? Å få jobb innen mitt felt er ikke enkelt. For meg er forskjellsbehandling vondt. Hun sa det at hun stolte på 95% av oss. Hvorfor kan hun ikke være litt mer landet og ikke så fryktelig sur? Anonymkode: 4a919...054 Har dere et varslingssystem på jobb, der du kan varsle oppover i systemet? Anonymkode: 140cc...e3e
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #34 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det skal du ikke se bort fra, det skjer på daglig basis i Norge. Uansett, det å komme inn på kontoret og be trådstarter om å slutte, er trakassering. Så uansett hvor dårlig trådstarter er i jobben sin, så kan denne lederen risikere å miste jobben sin, mens trådstarter beholder sin. Det ville ikke vært første gang, og det er dette som er silver lining med at mennesker «ikke skjønner bedre», og tror de kan si hva som helst til en underordnet eller en det er opprettet sak på. Anonymkode: dfae6...ee9 Hun ba meg slutte ja, på et medarbeider samtale vi hadde. Etter det har jeg merket mer hakking og at hun kommer innom meg hele tiden. Jeg spurte hvorfor hun kom inn til meg og ikke de andre, jeg har aldri før snakket tilbake til henne. Men idag klarte jeg ikke å dy meg, men hun sa bare at jeg burde være glad for at hun kom innom og at det var pga tidligere klaging. Hun burde jo vite at det ikke hjelper å iakta en person hele tiden, det stresser meg. Jeg er helt sikker på at hun er lei av meg. Hun hadde også sagt til en annen kollega av mrg at hun også burde se etter ny jobb siden hun var gradert sykemeldt. Jeg gjør ikke en slurvete jobb, gjør iallefall så godt jeg kan. Vil ikke si hvilken type jobb det gjelder men så ei gang at mitt arbeid var hakket bedre enn ei annen kollega som har vært der 12år lengre. Sjefen så aldri gjennom det kollegaen gjorde, kun meg. Tingen er at det begynner å bli så slitsomt og jeg grier meg til møte, vil nesten ikke på møte igjen... Jeg er 31 og denne sjefen er over 60. Anonymkode: 4a919...054
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #35 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det har INGENTING å si. Det eneste som har noe å si er hvordan leder tar tak i et evt problem. Bryter hun loven så er det HUN som må gå. Anonymkode: dfae6...ee9 Jeg vet hun har vært krass mot flere, hun har til og med sagt ei gang at det hun sier ikke må snakkes om. Hun kan være veldig frekk og dominerende. Istedenfor å plutselig komme på jobb, rett før jeg slutter indikerer jo i at hun vil prøve å ta meg i noe. Hun kunne gjort det på en annerledes måte, som for eks ringt «Hei, jeg kommer innom nå, er du i nærheten?». Hun kunne også oppsøkt andre som jeg vet går før tiden, men det gjør hun ikke. Det er som hun tramper på meg. Anonymkode: 4a919...054
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #36 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): I noen tilfeller er det den ansatte som gjør en dårlig jobb men i flere tilfeller så er det mobbing/trakassering eller noen som sladrer til sjefen om uriktige ting og sjefen begynner å følge nøye med på deg og pirke på alt. Vi hadde en vikar som ønsket fast jobb og denne var en som fant seg et offer - og denne hadde gjort det på en annen arbeidsplass (annen avdeling), sladret til sjefen men var selv Ikke særlig god i jobben. Så da ble det møter med sjefen. Men da vikariatet til denne gikk ut- ble det slutt på trakasseringen og dermed slutt på møtene. Anonymkode: 593cc...52f Det er nesten litt merkelig å høre, vi har hatt en vikar hos oss som gjerne vil ha fast og som selv har kontaktet sjefen vår for visse ting som er blitt nevnt. Det som var rart var at hun var sur før hun pratet med meg, spurte meg direkte "Når gikk du fra jobb?!" , det var som at hun visste det. Anonymkode: 4a919...054
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #37 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Regner med du har valgt å ha med deg tillitsvalgt på møtene? Eller i det minste vært i dialog med fagforeningen? Hva tenker de om situasjonen? Anonymkode: c43bb...d0c Ja jeg har tenkt på det. På det møtet blir det veldig de mot meg. Jeg har imotsetning til de andre et dårligere tidsrom. Jeg må rekke å gjøre unna masse ting som da denne dama i ledelsen skal være fornøyd med. Siden jeg ikke rekker over det, blir det misnøye og hun klager til min sjef. Min sjef kunne kanskje gjort noe med stillingen, tilrettelagt så eg klarer å gjøre henne fornøyd? Nå vet jeg at jeg kommer til å ta imot en rekke vonde ting, det er ikke sånn jeg ønsker det og jeg har virkelig ikke lyst😖 Anonymkode: 4a919...054
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #38 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hun ba meg slutte ja, på et medarbeider samtale vi hadde. Etter det har jeg merket mer hakking og at hun kommer innom meg hele tiden. Jeg spurte hvorfor hun kom inn til meg og ikke de andre, jeg har aldri før snakket tilbake til henne. Men idag klarte jeg ikke å dy meg, men hun sa bare at jeg burde være glad for at hun kom innom og at det var pga tidligere klaging. Hun burde jo vite at det ikke hjelper å iakta en person hele tiden, det stresser meg. Jeg er helt sikker på at hun er lei av meg. Hun hadde også sagt til en annen kollega av mrg at hun også burde se etter ny jobb siden hun var gradert sykemeldt. Jeg gjør ikke en slurvete jobb, gjør iallefall så godt jeg kan. Vil ikke si hvilken type jobb det gjelder men så ei gang at mitt arbeid var hakket bedre enn ei annen kollega som har vært der 12år lengre. Sjefen så aldri gjennom det kollegaen gjorde, kun meg. Tingen er at det begynner å bli så slitsomt og jeg grier meg til møte, vil nesten ikke på møte igjen... Jeg er 31 og denne sjefen er over 60. Anonymkode: 4a919...054 Jeg har opplevd noe av det samme som deg, da dreide det seg om sjalusi. Jeg var rykende flink og fikk bare kjeft og trusler. Jeg tror du kan ta nokså med ro at dette ikke handler om ditt arbeid, men om at denne dama har deg i halsen. Vil igjen råde deg til å ta kontakt med fagforeningen og da helst jurist i fagforeningen. Dette da min egen erfaring med tillitsvalgte er at de ofte er konfliktsky. Dette er trakassering og jeg sender all min sympati til deg. Anonymkode: dfae6...ee9 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #39 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man bør likevel påpeke forskjellsbehandling. Dersom leder aldri reagerer mot andre som begynner tidligere og går tilsvarende tiddlig, eller som nevnt - som ikke engang dukket opp! - da er det forskjellsbehandling på gang. Men selvsagt kommer man da akkurat når man skal og går akkurat når man skal i konfliktperioden. Anonymkode: 2721e...053 Ts her, jeg vet ei tok seg "fri" en hel dag, lot være å komme på jobb. Det er feil det. Har da aldri jeg gjort, så jo en viss forskjellsbehandling har det vært. Anonymkode: 4a919...054
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #40 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg har opplevd noe av det samme som deg, da dreide det seg om sjalusi. Jeg var rykende flink og fikk bare kjeft og trusler. Jeg tror du kan ta nokså med ro at dette ikke handler om ditt arbeid, men om at denne dama har deg i halsen. Vil igjen råde deg til å ta kontakt med fagforeningen og da helst jurist i fagforeningen. Dette da min egen erfaring med tillitsvalgte er at de ofte er konfliktsky. Dette er trakassering og jeg sender all min sympati til deg. Anonymkode: dfae6...ee9 Kan det være denne damen på over 60år er sjalu på meg, mener du? Har heligvis fagforening i bkhånd. Har jobbet i denne jobbrn i 7år nå, kun vært de 3 siste årene med frem og tilbake med klaging. Ts Anonymkode: 4a919...054
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå