AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Skrevet 8 timer siden Av egen sjef. Jeg har vært litt uheldig å fått klager der jeg jobber og har med min jobb ikke gjort det verre enn alle mine andre kollegaer, bare jeg har en over meg igjen som er veldig nøye ( noe som er bra) men også litt slitsomt. Så de andre kollegaene mine har å fått kjeft av vedkommende, men de er ikke under henne - kun i vikartider, så det blir meg det går utover da hun ringer eller mailer min sjef. Vi har hatt 4 møter allerede og jeg kjenner jeg blir lei, jeg gjør mitt beste. Etter dette føler jeg sjefen min har fått «nok» av meg og hun kommer innom meg konstant, fpr å se hvor jeg jobber, hva jeg gjør til enhver tid. Hun kan si krasse ting, kritisere meg og si at jeg burde finne ny jobb. Igår tok hun turen innom meg men jeg hadde gått 10min før, fordi jeg startet arbeidsdagem 10min før, så det utlignet seg. Jeg må påpeke her at alle mine kolleager går litt før, til og med noen som ikke har dukket opp, men hun legger ikke merke til de fordi hun er på meg omtrent hele tiden. Hun ringte meg og var veldig sur, jeg måtte da si til henne at hun ikke bare må gå etter meg, hun glemmer jo de andre. Jeg vil ikke sladre på mine, så jeg sa ingenting annet enn "se deg rundt, ikke bare gå på meg". Jeg blir så ufattelig sliten av henne og jobben min nå at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Etter disse klagene, møtene, så har det bygget seg en klump i magen. Ikke lyst å gå på mitt 5 møte. Hva skal jeg gjøre? Å få jobb innen mitt felt er ikke enkelt. For meg er forskjellsbehandling vondt. Hun sa det at hun stolte på 95% av oss. Hvorfor kan hun ikke være litt mer landet og ikke så fryktelig sur? Anonymkode: 4a919...054
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Skrevet 7 timer siden 4 møter?? Du må da være veldig sløv i jobben din om du er kalt inn så mange ganger OG sjefen råder deg til å finne deg en annen jobb? Hvorfor søker du ikke etter andre jobber? Anonymkode: 0ab66...b25 7
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Skrevet 7 timer siden Det du forteller om høres ut som mobbing og hvis det kun er du som opplever det, kan det bli farlig. Slik jeg ser det, finnes det to måter å takle det på, slutte eller snu spillet. Hadde dokumentert alt hun gjorde, hadde også sagt ting som «du må velge dine ord med omhu» eller «du vil vel helst at jeg ikke skal spille denne samtalen for sjefen din» etc, men uten å faktisk spille inn, kun for å psyke henne ut. Anonymkode: dfae6...ee9
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 4 møter?? Du må da være veldig sløv i jobben din om du er kalt inn så mange ganger OG sjefen råder deg til å finne deg en annen jobb? Hvorfor søker du ikke etter andre jobber? Anonymkode: 0ab66...b25 Ja, så typisk at mennesker iler til for å strø salt i sår som allerede finnes. Er du ikke tøff nok til å finne noen å mobbe fra scratch? Anonymkode: dfae6...ee9 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Skrevet 7 timer siden Hvis jeg visste at sjefen var ute etter meg, ville jeg aldri gått ti minutter før uansett når jeg hadde kommet og ikke tatt meg tilrette og pekt på at "alle andre" går før og. A bruker ee9 tar til orde for mobbing, men tenk om ts virkelig gjør en slett jobb? Da er det leders plikt å ta tak i saken. Ts, å påpeke at andre også gjør en dårlig jobb er en liten smart strategi. Legg deg i selen og gjør ditt absolutt beste for å utføre oppgavene korrekt. Ikke ta etter dem som slurver. Du har en leder som ikke aksepterer slinger i valsen og da må du forholde deg til det eller søke annen jobb eller annen avdeling. Anonymkode: ce54f...30f 10 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): A bruker ee9 tar til orde for mobbing, men tenk om ts virkelig gjør en slett jobb? Da er det leders plikt å ta tak i saken. Anonymkode: ce54f...30f Hvorvidt dette er mobbing eller kun trådstarter som gjør en slett jobb, kommer frem i HI. Det er ikke uvanlig at man ikke klarer å få øye på sånt her inne. Men ser man det ikke, bør man kanskje avstå fra å gi råd? Anonymkode: dfae6...ee9
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvorvidt dette er mobbing eller kun trådstarter som gjør en slett jobb, kommer frem i HI. Det er ikke uvanlig at man ikke klarer å få øye på sånt her inne. Men ser man det ikke, bør man kanskje avstå fra å gi råd? Anonymkode: dfae6...ee9 Du tenker at arbeidsgiver har fire oppfølgingsmøter med en arbeidstaker bare for å mobbe? At ts' framstilling av saken er korrekt og objektiv? Anonymkode: ce54f...30f 7
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du tenker at arbeidsgiver har fire oppfølgingsmøter med en arbeidstaker bare for å mobbe? At ts' framstilling av saken er korrekt og objektiv? Anonymkode: ce54f...30f Det skal du ikke se bort fra, det skjer på daglig basis i Norge. Uansett, det å komme inn på kontoret og be trådstarter om å slutte, er trakassering. Så uansett hvor dårlig trådstarter er i jobben sin, så kan denne lederen risikere å miste jobben sin, mens trådstarter beholder sin. Det ville ikke vært første gang, og det er dette som er silver lining med at mennesker «ikke skjønner bedre», og tror de kan si hva som helst til en underordnet eller en det er opprettet sak på. Anonymkode: dfae6...ee9
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Skrevet 7 timer siden Dette er da ikke mobbing. Dette er en leder som har fått en ansatt som ikke mestrer jobben sin, på tross av tett oppfølging. Flere klager?! I tillegg går du før du skal, uten å informere leder om det. Hvordan mener du leder burde ha fulgt opp dette? Jeg antar du er klar over at de fire møtene og fotfølgingen må til for å kunne dokumentere at du ikke gjør jobben din og dermed kan sies opp. Hvis du ikke får til jobben din, så må du jo slutte og finne deg noe du både mestrer og trives i? Og hvis du får til jobben og vil ha den, gjør den ordentlig da! Det er jo det du får betalt for. Anonymkode: 8eaf2...4b0 1 3
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #10 Skrevet 7 timer siden Når sjefen sier at en bør finne seg en annen jobb, og har hatt 4 møter, da tror jeg kanskje det ikke er noen dum ide å gjøre som sjefen sier. Anonymkode: 4ae0e...513 6
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Skrevet 7 timer siden Og trådstarter, du har lov å gjøre opptak. Hvis du har opplevd at denne dama trakasserer deg før, så har du god grunn til å spille inn lyden av samtalen mellom dere to. Ville ha snakket med jurist i fagforeningen om dette. Anonymkode: dfae6...ee9
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #12 Skrevet 7 timer siden Den naiviteten du ser i denne tråden må du bruke til din fordel. Har sett opptil flere ledere som må forlate jobben sin NETTOPP FORDI de tror på det som mennesker skriver i tråden her. Anonymkode: dfae6...ee9 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #13 Skrevet 6 timer siden Har leder rett, da? Hva består klagene du har fått av, for eksempel? Er det avklart at det er flexitid i bedriften? Hvis ikke er det jo ikke greit å gå ti minutter før selv om "alle de andre gjør det" (noe jeg syns er en barnslig unnskylding). Vil det at du går før skape ekstrajobb for andre? Etter fire (uavhengige?) klager kan det virke som om du sliter litt i jobben, stemmer det? At du gjør ditt beste holder jo ikke, hvis det ikke er bra nok. Når en kollega ikke mestrer arbeidsoppgavene sine, fører jo dette som regel til merarbeid for de andre, og også at selve bedriften får et dårlig rykte. At sjefen gir deg en anbefaling om å finne noe annet, tenker jeg er bedre enn at du blir sagt opp. Det ønsker man som regel ikke ha i attesten. Du skriver for lite til at vi kan vite hvem som har rett her, dette var bare mine tanker ut fra HI. Anonymkode: 991a7...491 3
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #14 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har leder rett, da? Det har INGENTING å si. Det eneste som har noe å si er hvordan leder tar tak i et evt problem. Bryter hun loven så er det HUN som må gå. Anonymkode: dfae6...ee9
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #15 Skrevet 6 timer siden I noen tilfeller er det den ansatte som gjør en dårlig jobb men i flere tilfeller så er det mobbing/trakassering eller noen som sladrer til sjefen om uriktige ting og sjefen begynner å følge nøye med på deg og pirke på alt. Vi hadde en vikar som ønsket fast jobb og denne var en som fant seg et offer - og denne hadde gjort det på en annen arbeidsplass (annen avdeling), sladret til sjefen men var selv Ikke særlig god i jobben. Så da ble det møter med sjefen. Men da vikariatet til denne gikk ut- ble det slutt på trakasseringen og dermed slutt på møtene. Anonymkode: 593cc...52f 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #16 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Av egen sjef. Jeg har vært litt uheldig å fått klager der jeg jobber og har med min jobb ikke gjort det verre enn alle mine andre kollegaer, bare jeg har en over meg igjen som er veldig nøye ( noe som er bra) men også litt slitsomt. Så de andre kollegaene mine har å fått kjeft av vedkommende, men de er ikke under henne - kun i vikartider, så det blir meg det går utover da hun ringer eller mailer min sjef. Vi har hatt 4 møter allerede og jeg kjenner jeg blir lei, jeg gjør mitt beste. Etter dette føler jeg sjefen min har fått «nok» av meg og hun kommer innom meg konstant, fpr å se hvor jeg jobber, hva jeg gjør til enhver tid. Hun kan si krasse ting, kritisere meg og si at jeg burde finne ny jobb. Igår tok hun turen innom meg men jeg hadde gått 10min før, fordi jeg startet arbeidsdagem 10min før, så det utlignet seg. Jeg må påpeke her at alle mine kolleager går litt før, til og med noen som ikke har dukket opp, men hun legger ikke merke til de fordi hun er på meg omtrent hele tiden. Hun ringte meg og var veldig sur, jeg måtte da si til henne at hun ikke bare må gå etter meg, hun glemmer jo de andre. Jeg vil ikke sladre på mine, så jeg sa ingenting annet enn "se deg rundt, ikke bare gå på meg". Jeg blir så ufattelig sliten av henne og jobben min nå at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Etter disse klagene, møtene, så har det bygget seg en klump i magen. Ikke lyst å gå på mitt 5 møte. Hva skal jeg gjøre? Å få jobb innen mitt felt er ikke enkelt. For meg er forskjellsbehandling vondt. Hun sa det at hun stolte på 95% av oss. Hvorfor kan hun ikke være litt mer landet og ikke så fryktelig sur? Anonymkode: 4a919...054 Om det er du som ikke gjør jobben bra eller lederen som er dårlig vet jeg ikke helt men sørg iallfall å være plettfri en periode. Ikke dra tidlig, gjør det du skal, ta kritikk, ikke si noe om de andre hva de gjør. Spør hva det er du må gjøre bedre siden du vil være så bra ansatt som mulig. Svelge kameler men samtidig må man ikke la seg overkjøre hvis det er trakassering. Det er viktig å holde seg rolig. Ikke si ting i affekt. «Jeg trodde det var greit for alle kolleger å gå ti min tidligere av og til siden alle gjør det men da har jeg misforstått og skal ikke gjøre det igjen». Kan man si istedetfor «ikke se kun på meg men alle de andre her også». Anonymkode: 593cc...52f 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #17 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det har INGENTING å si. Det eneste som har noe å si er hvordan leder tar tak i et evt problem. Bryter hun loven så er det HUN som må gå. Anonymkode: dfae6...ee9 Vi vet altfor lite om saken til å konkludere med noe som helst. Hvis den ansatte gjør mange feil, får klager, og ikke jobber ut arbeidsdagen, må jo leder ta tak i det og kalle inn til møter. Hvordan ellers mener du leder skal ta tak? Anonymkode: 991a7...491 1
Kygos Skrevet 6 timer siden #18 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det du forteller om høres ut som mobbing og hvis det kun er du som opplever det, kan det bli farlig. Slik jeg ser det, finnes det to måter å takle det på, slutte eller snu spillet. Hadde dokumentert alt hun gjorde, hadde også sagt ting som «du må velge dine ord med omhu» eller «du vil vel helst at jeg ikke skal spille denne samtalen for sjefen din» etc, men uten å faktisk spille inn, kun for å psyke henne ut. Anonymkode: dfae6...ee9 Mobbing når holdningen er "hallo, alle gjør jo en like dårlig jobb"? Nei, her høres det ut som at det er innstillingen det er noe galt med. Og hvorfor gå 10 min før tiden hvis man har vært innkalt til fire samtaler knyttet til prestasjon? Hvis man ikke klarer jobben, presterer dårlig, må ledelsen gi en konstruktiv tilbakemelding og tid slik at den ansatte kan forbedre seg. 5
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #19 Skrevet 6 timer siden Kygos skrev (5 minutter siden): Mobbing når holdningen er "hallo, alle gjør jo en like dårlig jobb"? Nei, her høres det ut som at det er innstillingen det er noe galt med. Og hvorfor gå 10 min før tiden hvis man har vært innkalt til fire samtaler knyttet til prestasjon? Hvis man ikke klarer jobben, presterer dårlig, må ledelsen gi en konstruktiv tilbakemelding og tid slik at den ansatte kan forbedre seg. Dette. Anonymkode: 4c403...5cb 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #20 Skrevet 6 timer siden Regner med du har valgt å ha med deg tillitsvalgt på møtene? Eller i det minste vært i dialog med fagforeningen? Hva tenker de om situasjonen? Anonymkode: c43bb...d0c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå