Gå til innhold

Styggeste moderne bil?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trodde ikke det var mulig å overgå Kina-Rollsen, men der tok jeg feil:

Audi's nye prestisje-bil Q9. Skulle hatt veldig godt betalt for å vise meg i denne.🤢

8be15c66-8bb8-4981-b6df-5d155fa9b7be.jpg

Anonymkode: 03d43...e90

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den Per Ivar kjører i Neste Sommer. Aner ikke hva den heter, men den er SCTHØGG. 

Anonymkode: c4d9b...b96

AnonymBruker
Skrevet

Synes Hongqi fortsatt er hakket styggere

Anonymkode: 402a7...526

• Liker 3
Skrevet

Tesla Cybertruck er den desidert styggeste bilen jeg vet om. Er faktisk en som eier sånn bil her jeg bor. Neste er Hongqi. Hver gang jeg ser de bilene, så sier jeg til meg selv: Fy faen, så stygg bil 😂

IMG_8380.jpeg

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Synes Hongqi fortsatt er hakket styggere

Anonymkode: 402a7...526

Hongqi må på pallen.

Toyota Prius skal også på pallen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Eva-Lena skrev (11 minutter siden):

Hver gang jeg ser de bilene, så sier jeg til meg selv: Fy faen, så stygg bil

Tesla'en er et konsept, ikke laget for å se "fin" ut, iallfall ikke etter dagnes mål.

Hongqi og Q9 skal blende oss med sitt "eksklusive og luksuriøse utseende". Når jeg ser sier jeg til meg selv, "hvordan tør noen vise seg i en sånn bil..."? Dritflaut.

Og når det gjelder Hongqi, hvilke prøvelser eierne er villige til å gjennomgå for å vise seg frem i den. Astronomiske delepriser, endeløs ventetid på verksted pga delemangel.
Masse feil, spesielt luftfjæringen. Radio som ikke fungerer. Jumpstarter er standard utstyr..!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tesla'en er et konsept, ikke laget for å se "fin" ut, iallfall ikke etter dagnes mål.

Hongqi og Q9 skal blende oss med sitt "eksklusive og luksuriøse utseende". Når jeg ser sier jeg til meg selv, "hvordan tør noen vise seg i en sånn bil..."? Dritflaut.

Og når det gjelder Hongqi, hvilke prøvelser eierne er villige til å gjennomgå for å vise seg frem i den. Astronomiske delepriser, endeløs ventetid på verksted pga delemangel.
Masse feil, spesielt luftfjæringen. Radio som ikke fungerer. Jumpstarter er standard utstyr..!

Teslaen kjøres på veien, så stygg er den uansett konsept eller ei. 

Eneste positive med Hongqi er setene. Jeg prøvesatt en som var stilt ut og herlighet så digg det var, men resten er bare stygt. Jeg har lest om de prisene og ventetidene for å fikse de. Skulle tru de kunne klare å finne deler en del raskere så lenge bilen fremdeles produseres. Jeg mener bilen jeg prøvesatt kostet nærmere 2 mill og det er jo galskap.

AnonymBruker
Skrevet

Hongqi er for meg Kinabil. Altså den eksteriøret og interiøret ser dyrt ut, men at det egentlig er billig plast. 

Et tomt skall av en bil, på en måte. Fremstår luksus, men er skrap. 

Vet ikke hvordan jeg skal beskrive det..

Anonymkode: c4d9b...b96

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Shit, den var grusom foran! 

Jeg syns Xpeng 9 er stygg bak. Bakdelen ser ut som grusomme cyber til Tesla. 

Anonymkode: d9a26...7c1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Altså den eksteriøret og interiøret ser dyrt ut,

Synes det ser BLING ut... Ufattelig at Rolls-Royce Cullinan designeren kunne bli med på dette katastrofe-prosjektet.

• Liker 1
Skrevet

Hongqi E-HS9 er designet av en tidligere Rolls Royce sjef designer Giles Taylor.

Den er ment å være diger, pompøs og en "statement".  HER KOMMER JEG. Og kommer sikkert til sin rett i Dubai der bling bling faktoren er høy(ere) ? 

Og for en nøktern gjennomsnittlig nordmann blir dette for meget. Og helt feil på veldig mange måter. Harry er et kjent uttrykk. Når er det er kraftig mismatch mellom egen status og den statusen man prøver å vise frem.

Når småbruker Gunlaug Bråtastubben fra Alvdal kaller sin datter Antionette Esmerale Marguerite. Det blir bare veldig feil. (Beklager om noen faktisk heter det).

Og denne bilen prøver å være noe og gi inntrykk av noe som den ikke er. Dette blir aldri en Bentley, Maybach, Rolls Royce eller Mercedes S klasse status bil . Uansett hvor mange blanke plastikk detaljer man monterer. 

Den er diger med mye bling bling, men kinesisk og billig. Muligens ment for sjeikens kone nr 3. med egen sjåfør. Men brukes av  kongen på campingplassen. 

Og da blir den harry og en vits. 

• Nyttig 1
Skrevet
Eva-Lena skrev (1 time siden):

Tesla Cybertruck er den desidert styggeste bilen jeg vet om. Er faktisk en som eier sånn bil her jeg bor. Neste er Hongqi. Hver gang jeg ser de bilene, så sier jeg til meg selv: Fy faen, så stygg bil 😂

IMG_8380.jpeg

Til Teslas forsvar så har man faktisk prøvd noe helt nytt. Og det krever litt mot i den mest konservative delene av bil markedet som er det amerikanske Pick Up segmentet. Ford Har dominert med F-150 som er produsert  i 40 mill. eksemplarer mellom 1975-2022

Karosseri paneler er i kaldvalset rustfritt stål som er knekt/bøyd i rette vinkler. Dette materialet er veldig sterkt og rustfritt. Det er jo bra. Men det er derfor formen blir som den blir. Mykt vanlig stål kan pressen i alle mulige buer og vinkler. Ikke dette.

Hadde ikke ville kjøpt en selv, kanskje mest pga. av stigmaet. Musk/TESLA/Trump....nei takk! 

Men Ford er nok glad for at bil floppen over alle flopper som til nå har vært Ford Edsel, endelig skal få en avløsning i Cybertruck. Det kommer til å bli pensum på de fleste markedsførings studier hva som gikk galt her🙂

Skrevet
Commander skrev (49 minutter siden):

Til Teslas forsvar så har man faktisk prøvd noe helt nytt. Og det krever litt mot i den mest konservative delene av bil markedet som er det amerikanske Pick Up segmentet. Ford Har dominert med F-150 som er produsert  i 40 mill. eksemplarer mellom 1975-2022

Karosseri paneler er i kaldvalset rustfritt stål som er knekt/bøyd i rette vinkler. Dette materialet er veldig sterkt og rustfritt. Det er jo bra. Men det er derfor formen blir som den blir. Mykt vanlig stål kan pressen i alle mulige buer og vinkler. Ikke dette.

Hadde ikke ville kjøpt en selv, kanskje mest pga. av stigmaet. Musk/TESLA/Trump....nei takk! 

Men Ford er nok glad for at bil floppen over alle flopper som til nå har vært Ford Edsel, endelig skal få en avløsning i Cybertruck. Det kommer til å bli pensum på de fleste markedsførings studier hva som gikk galt her🙂

Det startet som en kul idé med triangelformet ytre skjelett av stål. Dette klarte de ikke produsere, så de beholdt designet, men bygget bilen på konvensjonell metode, og la tynne, valsede stålplater på i etterkant som en slags pynt i stedet for lakkert stål eller aluminium. Man kan enkelt rive de av akkurat som plastdetaljer på mange nye biler. Stort sett alt var feilslått med den bilen, et slags monument på hvordan stormannsgalskap korrumperer. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Commander skrev (2 timer siden):

Jeg har reist mye i USA og Cybertruck var virkelig et friskt pust! Utrolig hvor kjedelige pickups er... 

Da den kom flokket folk rundt seg for å ta bilder med den, utrolig artig bil. Ser mye finere ut forfra enn bak. Får noen sinnsykt kule wraps og kits til den. Definitivt ikke den styggeste bilen i gata. 

Det var jaggu på tide at noen tok litt sjanser med designet. 

Anonymkode: 42f7a...42f

AnonymBruker
Skrevet
Bokormsen skrev (1 time siden):

Det startet som en kul idé med triangelformet ytre skjelett av stål. Dette klarte de ikke produsere, så de beholdt designet, men bygget bilen på konvensjonell metode, og la tynne, valsede stålplater på i etterkant som en slags pynt i stedet for lakkert stål eller aluminium. Man kan enkelt rive de av akkurat som plastdetaljer på mange nye biler. Stort sett alt var feilslått med den bilen, et slags monument på hvordan stormannsgalskap korrumperer. 

Til Tesla sitt forsvar er det den sikreste pickupen som noen gang er laget. 

Skrevet
Commander skrev (2 timer siden):

Du har sikkert rett i det du skriver, jeg har null peiling på hvordan den Teslaen er bygget. Stygg er den okke som 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Til Tesla sitt forsvar er det den sikreste pickupen som noen gang er laget. 

Da jeg sjekket med Gemini kom den ikke topp fem, hovedsaklig fordi den er så farlig for myke trafikanter. Rs1 kom nummer 1, tundra, tacoma og f150 ble også nevnt topp fem. 

Skrevet
Snok1 skrev (7 timer siden):

Hongqi må på pallen.

Toyota Prius skal også på pallen.

Prius har alltid vært en bra designet bil synes jeg, har aldri sett noe stygt med den. Slik ser 2026-modellen ut:

2026-toyota-prius-32-1073x715.jpg.webp

Skrevet

Tesla Cybertruck – Wikipedia

Tesla generelt. 

Skrevet
-jk- skrev (9 minutter siden):

Prius har alltid vært en bra designet bil synes jeg, har aldri sett noe stygt med den. Slik ser 2026-modellen ut:

2026-toyota-prius-32-1073x715.jpg.webp

Meeehhh er min dom, men jeg har en greie med hybridbiler som kanskje spiller inn. 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...