AnonymBruker Skrevet 1. august #21 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Enig med alle over. Men det verste er de som gnir de skitne skoa sine i setet, uten tanke på andre skal sitte i det setet etterpå. Sko som er fulle av snørr, hundepiss, søle og slaps, som overføres til mine klær. Det er for mye egoistiske mennesker i verden. Jeg orker ikke forholde meg til det uten å bli helt Karen, så jeg prøver å unngå offentlig transport der jeg kan. Det toppet seg litt for meg en gang jeg kjørte tog (vi snakker Romerike her, så toget var stappfullt), og så var det en ung jente som satt med bagen på setet ved siden av seg. Så kom det en fyr som spurte pent om å få sitte, hvorpå hun repliserte: "øøøhhhh....kan du ikke sitte et annet sted??". Altså - folk må ta seg sammen. Anonymkode: 33909...af0 Da hadde jeg spurt hun jenta, har du betalt for to senter, få se billetten! Anonymkode: 0dd60...148 3
AnonymBruker Skrevet 1. august #22 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Folk som er livereddd for å ikke komme seg ut av bussen og begynner å reise seg lenge før bussen har stoppet. Sitter du yttertst må du også flytte deg ellers får de panikk. Anonymkode: 0dd60...148 Ja, det er jo en kamp. Derfor jeg alltid sitter ytterst, for å være sikker på å komme av. Har vært med på at de som sitter ytterst ikke vil reise seg før bussen har stoppet, så rekker man ikke å komme av og må bli med til neste holdeplass. Anonymkode: bd058...a25 1 4
AnonymBruker Skrevet 1. august #23 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 3 skjønte jeg ikke, skal man ikke sette fra seg bagasjen før alle har kommet om bord?? Og når er det? folk som spiser mat som lukter eller søler synes jeg er en uting. Anonymkode: bd058...a25 På tog der mange skal inn samtidig. Noen står i midtgangen og styrer på leeeenge. Kanskje med å brette sammen klær, eller sortere hva som skal i hvilken veske, eller ta ting opp og ned fra bagasjehylla... La nå folk komme forbi først! Anonymkode: 7a237...a46 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #24 Skrevet 1. august En irriterende ting til på tog: Folk som vil gå ut av toget på et spesielt sted, sikkert for å få kortest mulig gåtur når toget har stoppet. De jobber seg gjennom toget uansett hvor fullt det er for å komme til den optimale døra. Veldig rar oppførsel. Anonymkode: 7a237...a46 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #25 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Man skal vel ikke måtte spørre på respektfullt vis om å få en plass å sitte? Anonymkode: 7a237...a46 Jo,det er helt normalt. Anonymkode: 8084e...918 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #26 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jo,det er helt normalt. Anonymkode: 8084e...918 Mens det normale burde være å gjøre plass slik at så mange som mulig får sitte, helt uten at folk trenger å spørre. Anonymkode: 33909...af0 2
AnonymBruker Skrevet 1. august #27 Skrevet 1. august Jeg tar buss hver dag til og i fra jobben og det som plager meg er når det er en nesten tom buss så må folk av en eller annen årsak sette seg i sete foran meg og ta seteryggen bakover. Hvorfor de egentlig har bybusser med seterygger som kan legges bakover aner jeg ikke, men det gjør også at flere seterygger er ødelagte som igjen gjør at jeg må sitte på ytterst sete. Jeg ser noen her klager på det, men det kan være en av årsakene til at folk sitter på ytterst sete. Når jeg først er inne på det så kan folk sette seteryggen opp igjen før de går av bussen. Andre ting er å la barn ligge i snøen og så komme inn på bussen og sette seg i et sete og neste som kommer inn blir søkkvåt i rompa eller at ryggsekken er våt og dermed blir sete også våte og neste som setter seg blir også våt. Folk som sperrer med digre kofferter på bussen og ofte mer enn koffert slik at man ikke kommer seg av. Folk som har sko oppi seter er også noe jeg irriterer meg over. Og folk som tar på meg er utrolig ubehagelig, da mener jeg ikke de som ufrivillig kommer borti meg, men de som frivillig gjør det. Folk som snakker høyt i telefon om ting jeg ikke burde vite. Og folk som spiller av musikk eller videoer høyt i bussen. Folk som bøller seg på før andre har gått av. Anonymkode: d0ddb...377 2
elisabeth30 Skrevet 1. august #28 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (På 30.7.2026 den 23.52): De som setter seg ytterst på ledige tosetere. De spiller på nordmenns manglende evne og/eller vilje til å be dem flytte seg, så vi står heller og ser lengtende mot det ledige setet mens vi tenker på hvor utrivelig det mennesket som satte seg ytterst er. Anonymkode: e4bad...c08 Jeg kan fint innrømme at jeg iblant setter meg ytterst på en toseter, men det er på banen (der er det bedre plass enn på buss) når jeg bare skal noen få holdeplasser. På bussen så står jeg etter setter meg innerst på 2-seterne 1
Sandie Skrevet 1. august #29 Skrevet 1. august (endret) Det som sjenerer meg mest er folk som stinker, og de er det overraskende mange av. Kan tydelig kjenne lukten av udusjet kropp, fett hår, og ikke minst manglende tannpuss 🤢. Dette er så ekkelt at jeg noen ganger holder pusten. Det som irriterer meg mest er folk som snakker kjempehøyt i telefon og de som ikke reiser seg for medpassasjerer som åpenbart trenger en sitteplass. Samme med de som setter seg på ytterste sete slik at setet innenfor blir vanskeligere tilgjengelig. Usosial oppførsel rett og slett. Endret 1. august av Sandie 3 1 1
Lillesol70 Skrevet 1. august #30 Skrevet 1. august Jeg er en av de som kan sette seg ytterst fordi jeg har angst og får panikk av å bli stengt inne. Men jeg spretter opp hvis jeg ser at noen vil sitte innerst altså 👍 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #31 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (11 timer siden): Absolutt.😄 Autocorrect blandet seg, og fikk ikke endret som anonym. Mansplainere er irriterende overalt, da. Anonymkode: 7a237...a46 Manspreadere som mansplainer hvorfor de må manspreade må jo være det beste Ellers, i tillegg til alle "folk som" allerede er nevnt her, kommer selvsagt Buss som - ikke kommer Buss som - er buss for bane Buss som - er buss for tog Buss som - står fast i trafikken Buss som - ikke klarer motbakker om vinteren Buss som - er stappfull Buss(sjåfør) som - kjører alt for fort, og likevel er forsinket. Så egentlig ligger vel feilen hos ruteplanleggerne, hvordan hadde ting sett ut om de hadde holdt fartsgrensen? Anonymkode: e35da...603 2
Million Skrevet 1. august #32 Skrevet 1. august Folk som legger beina/føttene oppå setet midt i mot, søler til og driter i å flytte dem om det kommer andre passasjerer. Som da kanskje må sitte på vått eller tilsølt plass pga føttene. Det er heldigvis blitt mindre av det med årene, har jeg lagt merke til. Synes det var mer av den slags "pøbeloppførsel" før. 2
AnonymBruker Skrevet 1. august #33 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (På 30.7.2026 den 23.52): De som setter seg ytterst på ledige tosetere. De spiller på nordmenns manglende evne og/eller vilje til å be dem flytte seg, så vi står heller og ser lengtende mot det ledige setet mens vi tenker på hvor utrivelig det mennesket som satte seg ytterst er. Anonymkode: e4bad...c08 Jeg setter meg alltid ytterst, som du ser i tråden er det folk som ikke vil reise seg opp og slippe folk ut før bussen har stoppet. Da kommer ikke jeg meg av , er ikke alltid rask nok. Er oppmerksom da, reiser meg og gir folk jeg ser vil sitte der uten at de må spørre pent . Anonymkode: bd058...a25 2
AnonymBruker Skrevet 1. august #34 Skrevet 1. august jeg misliker mest de der glane-tullingene som glor på meg når jeg anstrenger meg for å ikke gjøre dt ubehagelig for andre med glaning selv. åja, jeg ser at du har øyne. det er jo helt fantastisk. fliiiink ... Anonymkode: 585d0...9b9
AnonymBruker Skrevet 1. august #35 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (13 timer siden): Man skal vel ikke måtte spørre på respektfullt vis om å få en plass å sitte? Anonymkode: 7a237...a46 Selvfølgelig skal man bruke høflighetsfraser, folkeskikk og respekt når man samhandler med andre. Folkeskikk! Alltid! Anonymkode: 484f5...077 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #36 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (12 timer siden): Selvfølgelig skal man bruke høflighetsfraser, folkeskikk og respekt når man samhandler med andre. Folkeskikk! Alltid! Anonymkode: 484f5...077 Man skal ikke måtte be om det ledige setet i det hele tatt. Ærlig talt. Anonymkode: 7a237...a46 8
AnonymBruker Skrevet 2. august #37 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (På 1.8.2026 den 8.43): Dummeste jeg har lest,fasitmenneske! Jeg sitter på ytterste setet fordi jeg vil se framover, blir lett bilsyk. Men spør du på normalt og respektfullt vis så får du vindusplassen. Anonymkode: 8084e...918 Jeg ville selvfølgelig spurt normalt og respektfullt, jeg oppfører meg høflig med både kjente og ukjente. Men hva mener du du skulle gjort hvis noen spurte på en litt grinete måte? Sagt «nei, når du spør sånn opptar jeg både dette setet og det jeg sperrer for andre»? Det er jo totalt rasshøl-oppførsel det også. Og passer godt inn i det inntrykket mange her har av de som setter seg ytterst. Anonymkode: e4bad...c08 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #38 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Man skal ikke måtte be om det ledige setet i det hele tatt. Ærlig talt. Anonymkode: 7a237...a46 Man sitter jo gjerne litt i sin egen verden, jeg følger verken med på hvor mange seter som er ledige eller niglaner på hver person som skal på for å prøve å lese tankene deres om de vil sitte på setet ved siden av meg. Har jeg en veske eller pose så ligger den som regel på setet ved siden så lenge det er plass. Så en "kan jeg sitte her?" informerer meg om at jeg må flytte veska, hvilket jeg såklart gjør umiddelbart. Du kan jo selvfølgelig velge å stå og stirre til jeg tar hintet, eller plukke opp veska mi og slenge bort på fanget mitt. Eller du kan bare spørre så er det raskere og hyggeligere for oss begge to. Anonymkode: cc246...185 3 1 4
AnonymBruker Skrevet 2. august #39 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (På 1.8.2026 den 9.27): På tog der mange skal inn samtidig. Noen står i midtgangen og styrer på leeeenge. Kanskje med å brette sammen klær, eller sortere hva som skal i hvilken veske, eller ta ting opp og ned fra bagasjehylla... La nå folk komme forbi først! Anonymkode: 7a237...a46 Dette er jo et kjempeproblem på fly også. Hele køa stopper opp fordi en idiot har med seg bagasje for hele slekta inn på flyet, og må fordele dette på de omkringliggende bagasjehyllene. Anonymkode: 0abe4...3a3 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. august #40 Skrevet 2. august Nå som vi er inne på fly, som jo også er en slags kollektivtransport: De som ikke følger godt nok med til å ane hvilken prioriteringsgruppe som boarder eller hvilken de selv er i. En eller annen gjøk som står og scanner billetten sin igjen og igjen og igjen og ikke skjønner noe som helst. Ikke at jeg er noe luksusdyr som går først om bord eller noe sånt, men når de står foran 20 som skal om bord forsinker de oss alle. Jeg kan skjønne om passasjerer som er gamle og lite reisevante ikke helt henger med, men det er mange andre som også holder på sånn. Irriterende at det skjer nesten hver eneste gang. Anonymkode: e4bad...c08 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå