AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:43 #1 Skrevet torsdag kl. 21:43 Jeg reiser mye kollektivt.. Det kan være fint, men det et ofte noen som ødelegger. Dette er en oppdragertråd. 😃 Disse synes jeg er verst: 1. Folk som snakker høyt og lenge i telefonen, gjerne på høyttaler. 2..Folk som går inn på tog og buss før de som skal ut har gått ut. 3. Folk som går inn på toget, og sperrer midtgangen mens de ordner med klesbretting og bagasje i stedet for å ta det etter at alle har kommet frem til et sete. Flere? Anonymkode: 7a237...a46 5
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:46 #2 Skrevet torsdag kl. 21:46 Folk som bruker parfyme og parfymerte produkter, slik at man ikke kan ta kollektivt pga dem. Anonymkode: 47909...b1a 9
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:52 #3 Skrevet torsdag kl. 21:52 Folk som ikke vasker seg, folk som nyser i hendene og rett etterpå holder seg fast i alt mulig, folk som ikke evner å forstå at andre folk skal av, og dermed står midt i gåleiet, uten å se om de må flytte seg, folk som okkuperer seter med sekk/veske etc, folk som spiller av videoer etc uten ørepropper++++ Anonymkode: 32ee4...912 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:52 #4 Skrevet torsdag kl. 21:52 De som setter seg ytterst på ledige tosetere. De spiller på nordmenns manglende evne og/eller vilje til å be dem flytte seg, så vi står heller og ser lengtende mot det ledige setet mens vi tenker på hvor utrivelig det mennesket som satte seg ytterst er. Anonymkode: e4bad...c08 8
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 22:19 #5 Skrevet torsdag kl. 22:19 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): De som setter seg ytterst på ledige tosetere. De spiller på nordmenns manglende evne og/eller vilje til å be dem flytte seg, så vi står heller og ser lengtende mot det ledige setet mens vi tenker på hvor utrivelig det mennesket som satte seg ytterst er. Anonymkode: e4bad...c08 Det hender jeg setter meg ytterst av ulike årsaker. Da er jeg oppmerksom når folk kommer på sånn at de kan få det ledige sete. Ser jeg et ledig sete eller at noen har satt sekken sin på et så sier jeg bare "unnskyld, er setet ledig?" Aldri blitt nektet. Anonymkode: d2870...3b8 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 22:32 #6 Skrevet torsdag kl. 22:32 Folk som ikke gidder å flytte seg for meg i rullestol. Det er bare én vogn på toget jeg kan sitte i, det er klart merket med rullestolsymbol. Jeg har ikke lov til å sitte i stolen min ved transport og må flytte meg over i sete. Folk blir SÅ sure for at de må flytte koffertene sine eller finne seg et annet sete. Og de som sitter i klappsetene jeg må forbi for å komme meg inn og ut gidder sjeldent å faktisk reise seg, de drar kun til seg beina, selv om jeg advarer at det ikke er nok og at de må reise seg. Også blir de sure på meg når jeg da treffer de med stolen. Men enda verre pet peeve enn det: Folk som lar barna sine se video eller spille spill med (alltid veldig høy) lyd på offentlig transport. JEG BLIR SPRØ. Anonymkode: cc246...185 4 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 23:05 #7 Skrevet torsdag kl. 23:05 Jeg tar bussen daglig. Og ser at de som bråker mest, er godt voksne mennesker, som sitter og ser på videoer på telefonen, med veldig høy lyd på. Og jeg lurer oppriktig hva som er galt med de. Anonymkode: 21392...151 2 3
Snok1 Skrevet torsdag kl. 23:10 #8 Skrevet torsdag kl. 23:10 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Ser jeg et ledig sete eller at noen har satt sekken sin på et så sier jeg bare "unnskyld, er setet ledig?" Aldri blitt nektet. Jeg ser etter den personen som har anstrengt seg mest for å blokkere for sidemann, strener bort og sier Unnskyld! høyt så hele kupéen hører det. Dette funker fjell. Alle bør shame disse egoene. 2 2 2
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #9 Skrevet 12 timer siden Mansplainere som bruker halvannet sete burde vi også snakke om. 🤪 Anonymkode: 7a237...a46 3 2
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #10 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mansplainere som bruker halvannet sete burde vi også snakke om. 🤪 Anonymkode: 7a237...a46 Du mener manspreadere Anonymkode: 26217...ac6 4 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #11 Skrevet 12 timer siden - Folk som sitter og brøler i telefonen, spesielt tidlig om morgenen - Generelt folk som bruker utestemme inne på offentlige steder - Folk som drar meg seg en stor sykkel inn på en allerede stappfull buss - Folk som sitter med skoene i setet - Folk som spiser varm mat inne på kollektiv transport (og ofte er frekke nok til å la søppelet ligge igjen i setet) - Folk som ikke trekker innover i bussen, når det er stappfullt foran og ledig plass bakover Anonymkode: 46a2c...746 2 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #12 Skrevet 12 timer siden Hater kollektivtransport. Elbil er 10x bedre. Kan stoppe hvor jeg vil og slipper å høre andres samtaler jeg egentlig ikke vil høre. Anonymkode: 06cb6...bbf
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #13 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du mener manspreadere Anonymkode: 26217...ac6 Absolutt.😄 Autocorrect blandet seg, og fikk ikke endret som anonym. Mansplainere er irriterende overalt, da. Anonymkode: 7a237...a46 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #14 Skrevet 12 timer siden Snok1 skrev (På 31.7.2026 den 1.10): Jeg ser etter den personen som har anstrengt seg mest for å blokkere for sidemann, strener bort og sier Unnskyld! høyt så hele kupéen hører det. Dette funker fjell. Alle bør shame disse egoene. Dummeste jeg har lest,fasitmenneske! Jeg sitter på ytterste setet fordi jeg vil se framover, blir lett bilsyk. Men spør du på normalt og respektfullt vis så får du vindusplassen. Anonymkode: 8084e...918
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #15 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dummeste jeg har lest,fasitmenneske! Jeg sitter på ytterste setet fordi jeg vil se framover, blir lett bilsyk. Men spør du på normalt og respektfullt vis så får du vindusplassen. Anonymkode: 8084e...918 Man skal vel ikke måtte spørre på respektfullt vis om å få en plass å sitte? Anonymkode: 7a237...a46 3 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #16 Skrevet 12 timer siden Våte svette personer som har trent i regn Anonymkode: 0dd60...148 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #17 Skrevet 12 timer siden Folk som spiser mat med masse lukt og lyd. Æææææh!! Anonymkode: cc2e4...b15 1 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #18 Skrevet 11 timer siden Folk som er livereddd for å ikke komme seg ut av bussen og begynner å reise seg lenge før bussen har stoppet. Sitter du yttertst må du også flytte deg ellers får de panikk. Anonymkode: 0dd60...148 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #19 Skrevet 11 timer siden Enig med alle over. Men det verste er de som gnir de skitne skoa sine i setet, uten tanke på andre skal sitte i det setet etterpå. Sko som er fulle av snørr, hundepiss, søle og slaps, som overføres til mine klær. Det er for mye egoistiske mennesker i verden. Jeg orker ikke forholde meg til det uten å bli helt Karen, så jeg prøver å unngå offentlig transport der jeg kan. Det toppet seg litt for meg en gang jeg kjørte tog (vi snakker Romerike her, så toget var stappfullt), og så var det en ung jente som satt med bagen på setet ved siden av seg. Så kom det en fyr som spurte pent om å få sitte, hvorpå hun repliserte: "øøøhhhh....kan du ikke sitte et annet sted??". Altså - folk må ta seg sammen. Anonymkode: 33909...af0 4
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #20 Skrevet 11 timer siden 3 skjønte jeg ikke, skal man ikke sette fra seg bagasjen før alle har kommet om bord?? Og når er det? folk som spiser mat som lukter eller søler synes jeg er en uting. Anonymkode: bd058...a25
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå