AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:04 #21 Skrevet torsdag kl. 21:04 Jeg kjenner meg også igjen. Var gift med han i veldig mange år. Det var egentlig ikke så godt, heller. Men det føltes trygt på en måte. Og jeg tenker at det er den eneste formen for kjærlighet jeg noengang kommer til å oppleve, og det er bedre enn å være alene. Men, som en annen lenger oppe sa, vi tar en dag om gangen og holder ut. Det blir forhåpentligvis bedre og lettere. Anonymkode: 3e061...919
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:13 #22 Skrevet torsdag kl. 21:13 Alle varselklokker ringer for meg når jeg hører closure. Prøv denne, TS. https://medium.com/@IHPeditorialstaff/the-myth-of-closure-7672557695d6 Anonymkode: 4cb0d...105
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:28 #23 Skrevet torsdag kl. 21:28 Det er veldig tungt når det er så stor kontrast mellom volden og det som var de fine stundene. Jeg brukte år på å skjønne at det kom fra samme menneske. Jeg dro fra han for 4 år siden og det gjør vondt fremdeles. Jeg har ei liste over en del av episodene jeg opplevde med han, den leser jeg om jeg vurderer å ta kontakt igjen. Det er ekstremt viktig å ikke innlede noe nytt med samme person når det har vært vold involvert. Anonymkode: 4b044...397
AnonymBruker Skrevet i går, 07:53 #24 Skrevet i går, 07:53 Har du et ønske om å ende opp på krisesenter i beste fall? Anonymkode: ea009...a46
AnonymBruker Skrevet i går, 08:07 #25 Skrevet i går, 08:07 Har du vært med noen i mellomtiden? Det jeg skal si nå er veldig teit, men eneste som faktisk hjelper – to get over someone you have to get under someone. Jeg har en uting med at jeg romantiserer dårlige relasjoner når jeg ikke har noen der ved min side, enten om det er en flørt eller et forhold. Sant skal være sagt så har jeg blitt MYE bedre med årene og ikke være avhengig av noen for å føle min verd eller ha god selvfølelse. Jeg har ikke vært med fysisk voldelige ekser, men mer psykisk voldelig.. Som konstant har vært usikker på seg selv og prøvd å dra meg ned i dritten sammen med de. Selv til den dag i dag tenker jeg fortsatt på en fyr som jeg var med og møtte han bare 1 gang, men vi hadde kontakt over mange mnd. Tlf samtaler etc.. Når jeg prøvde å kutte han ut så kom han alltid tilbake ved å sende mld på en some plattform… Endte opp med at jeg måtte blokkere han over alt ellers hadde det der pågått i det uendelige. Anonymkode: c5372...dfc
AnonymBruker Skrevet i går, 08:27 #26 Skrevet i går, 08:27 Det er bare å stå ut. Det er som å være rusavhengig. Det er en daglig kamp. Du kan ikke gå i terapi i åresvis, denne daglige kampen må du kjempe selv. Ellers nytter det ikke. Anonymkode: 640ba...6bd
AnonymBruker Skrevet i går, 08:34 #27 Skrevet i går, 08:34 Huff. Maren Sømme, Google henne og vis henne og familien nok respekt til å ikke bli sammen med henne igjen. Vi trenger ikke flere ødelagte familier. Dette må få en stopp! Tror du virkelig at EN stk mann i Norge, er den eneste rette for deg som kan gi deg trygghet? Som passer deg mer en noen annen? Og så er denne mannen attpåtil voldelig? Du MÅ slette alt med ham og komme deg videre, før du går tilbake og da vet vi hvordan dette kan gå. Anonymkode: 9788a...bb4 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 08:35 #28 Skrevet i går, 08:35 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Huff. Maren Sømme, Google henne og vis henne og familien nok respekt til å ikke bli sammen med HAN igjen. Vi trenger ikke flere ødelagte familier. Dette må få en stopp! Tror du virkelig at EN stk mann i Norge, er den eneste rette for deg som kan gi deg trygghet? Som passer deg mer en noen annen? Og så er denne mannen attpåtil voldelig? Du MÅ slette alt med ham og komme deg videre, før du går tilbake og da vet vi hvordan dette kan gå. Anonymkode: 9788a...bb4 Anonymkode: 9788a...bb4
AnonymBruker Skrevet i går, 08:36 #29 Skrevet i går, 08:36 Høres ut som en eller annen grad av Stockholmsyndromet. Du har blitt utsatt for misbruk, men savner han. Du bør gjerne søke hjelp Anonymkode: 6814e...073
AnonymBruker Skrevet i går, 09:21 #30 Skrevet i går, 09:21 Du skal ikke skamme deg over de følelsene. Det er mer vanlig enn du tror. Det handler om en "trygg" ramme. I forholdet så viste du hva du hadde, selv om det ikke var bra. Men det var forutsigbart. Selv om det er vold og utrygghet inni rammen, så er det likevel ett rammeverk der man vet hva man har å forholde seg til. Jeg skjønner behovet ditt. Jeg skjønner tankene dine. Jeg har vært der selv. Men det var ingen som stoppet meg da jeg tok opp kontakten med eksen min igjen. Han lovet gull og grønne skoger. Han hadde forstått hva han gjorde feil, han hadde endret seg. Og for en liten stund var han den jeg hadde vært så forelsket i. Så knuste han meg sønder og sammen igjen. Det var enda vondere da. Alt jeg hadde jobbet meg igjennom i terapi ble revet bort. Da jeg gikk første gangen så skammet jeg meg sånn over hvor lenge jeg lot han være stygg mot meg. Men det kunne ikke måle seg med skammen over å ha jobbet så hardt for å komme meg over han, og så ta ett "bevist" valg om å gå tilbake til det. Det kan sammenlignes litt med narkotika. Du vet det ikke er bra for deg, du vet det er skadelig, du vet det ødelegger deg, men du kjenner likevel suget etter den kortvarige gode følelsen. En som har kommet seg ut av rushelvette vil fortsatt kunne kjenne savnet og suget etter den kortvarige gleden, men velger man gi etter for det suget, så vil man med svært stor sannsynlighet havne tilbake på start, fanget i ett nett man må kjempe seg ut av igjen. AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kan kjenne meg igjen i det du skriver. Jeg er svært dårlig på å takle egne følelser. Samtidig som jeg ikke vet hvordan jeg skal komme meg ut av dette? Jeg tror noe av savnet bunner i at han ser på meg som uverdig på alle måter, derfor har jeg ikke noe å “leve opp til”. Fikk hele tiden høre hvordan jeg var ødelagt, en byrde, hore og helt uten verdi. Tror jeg kan kjenne meg igjen i denne beskrivelsen av meg, og at det derfor føles trygt at han så den virkelige meg. Anonymkode: 73957...c12 Så han den virkelige deg? Eller var det han som skapte og opprettholdt illusjonen om at du ikke var verdt noe? Anonymkode: a460d...293
AnonymBruker Skrevet i går, 09:28 #31 Skrevet i går, 09:28 Ta kontakt med fastlege og be om henvisning til psykolog. Har du råd tar du kontakt med en privatpraktiserende psykolog på egen hånd. Jeg forstår følelsene du har, men det kommer absolutt ingenting godt ut av det. Det beste du gjør for deg selv og din framtid er å blokkere mennesket i absolutt alle kanaler, og så jobbe med å se fremover. Gjerne i samtaler med en psykolog. Har han behandlet deg sånn tidligere kommer han bare til å fortsette med det. Som de andre sier over, ikke end opp som en overskrift i Vg. Anonymkode: 87468...a16
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #32 Skrevet 8 timer siden De fine stundene var skuespill for å fange deg. Det var aldri ekte. Under masken er han for alltid en voldsmann. Og han vil lure deg på ny for å få deg inn i et voldelig forhold igjen. Anonymkode: 0952f...d86
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå