Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, 

Skammer meg voldsomt over å tenke, føle og skrive dette. Men må få det ut på en eller annen måte. 

Eksen min var voldelig mot meg over flere år. Jeg var ung og naiv å brukte lang tid på å forstå at det var vold. Han spyttet på meg, kastet ting etter meg, hadde sex med meg selv om jeg sa nei og pleide ofte å kalle meg heilt forferdelige ting.

Det er flere år siden jeg forlot han. Han har gått i terapi og kommet en lang vei. Likevel savner jeg han innimellom. Jeg vet hvor grusom han var/er. Men når det var fint så var det så enormt fint! Jeg føler at jeg trenger closure eller noe.. eller en siste natt med han, savner at han holder rundt meg. Han kunne få meg til å føle meg trygg på en helt egen måte, selv om det var han som skapte de store farene i livet mitt. 

Anonymkode: 73957...c12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går du til psykolog? Hvis ikke så starter du der før du gjør noe annet. 

Anonymkode: 5c844...783

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Plis si du kødder.

• Liker 8
Skrevet

Les om traumebånd og gå til psykolog TS. Nei, ikke ta kontakt. Det du er på vei til å gjøre er selvskading.

Anonymkode: 34383...ea0

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette må da være tull - etter så mange år må du vel ha innsett at han har vært helt jævlig mot deg? Er jo nettopp en som ble drept av sin voldelige kjæreste... 

Anonymkode: 0e5a4...017

• Liker 3
Skrevet

Sånne ting fører ikke til closure, bare mer følelser, mer forvirring etc. Du burde jobbe med å gå videre.  Se fremover. Det er ikke umulig. 

• Liker 3
Skrevet

Det må du aldri aldri gjøre. Aldri.

Anse det som din del av psykdommen å ha det behovet. Det er så typisk voldsutsatte å bli avhengig av voldsutøveren sin. Men så fremt du vil leve og forbli i en hel bit, ikke gjør det. Du kan ende opp dø. Se på damer i media som ender opp døde. Vil du det skal bli deg? 

Vær trygg ❤️ Ikke gjør det!

Anonymkode: aa6e3...e2b

• Liker 3
Skrevet

Som sagt så skammer jeg meg veldig over disse følelsene. Men de gir liksom aldri slipp, og blir sterkere jo vanskeligere jeg har det. Jeg vet at han er en fæl mann og jeg vil aldri tilbake til det vonde. Men de gode øyeblikkene var helt fantastiske. Jeg forstår at dette er en fantasi, men følelsene mine klarer ikke å henge med. 

Har gått til psykolog for dette. Men ble “friskmeldt” og har ikkje rett på mer hjelp. 

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hei, 

Skammer meg voldsomt over å tenke, føle og skrive dette. Men må få det ut på en eller annen måte. 

Eksen min var voldelig mot meg over flere år. Jeg var ung og naiv å brukte lang tid på å forstå at det var vold. Han spyttet på meg, kastet ting etter meg, hadde sex med meg selv om jeg sa nei og pleide ofte å kalle meg heilt forferdelige ting.

Det er flere år siden jeg forlot han. Han har gått i terapi og kommet en lang vei. Likevel savner jeg han innimellom. Jeg vet hvor grusom han var/er. Men når det var fint så var det så enormt fint! Jeg føler at jeg trenger closure eller noe.. eller en siste natt med han, savner at han holder rundt meg. Han kunne få meg til å føle meg trygg på en helt egen måte, selv om det var han som skapte de store farene i livet mitt. 

Det er ikke trygghet det han ga deg. Det er traumer. Søk det opp. Please. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei, 

Voldtekt kalles dette. 
Og du får med deg historiene i mediene om kvinner som blir drept av kjærester og ekskjærester og ektemenn? Ofte har det vært en del varsler på forhånd. Vær smartere. 

Du trenger ikke en siste natt, "closure". Det er bare noe du forteller deg selv for å rettferdiggjøre det å treffe ham igjen. 

Jeg snakker av erfaring, la det være. Rett ryggen og se deg rundt etter den mannen du ikke har møtt enda, som også vil holde rundt deg og sørge for at du føler deg trygg, men uten vold, ydmykelse og voldtekt. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som sagt så skammer jeg meg veldig over disse følelsene. Men de gir liksom aldri slipp, og blir sterkere jo vanskeligere jeg har det. Jeg vet at han er en fæl mann og jeg vil aldri tilbake til det vonde. Men de gode øyeblikkene var helt fantastiske. Jeg forstår at dette er en fantasi, men følelsene mine klarer ikke å henge med. 

Har gått til psykolog for dette. Men ble “friskmeldt” og har ikkje rett på mer hjelp. 

Åh, det må være tungt å kanskje dette som gjør deg fristet til å ta kontakt, utrygg grunn av å ha fått avsluttet hjelpen. Men heller se i en vegg i to timer enn å kontakte han. Du må holde ut.

Å psykologen fullførte jo ikke jobben. Du er jo ikke frisk enda. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da kan det være verdt å investere i et par timer privat.

Anonymkode: 0b9eb...197

Skrevet

NEI! Du kan ende opp som neste drepte kvinne vi får høre om i nyhetene. 

Anonymkode: 11e01...112

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hei, 

Traumebånd heter det. Lukk, slukk og blokk! Slike mennesker blir ikke bedre. Ta kontakt med psykolog.

Anonymkode: 6bded...6c9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er en forklaring på det, når man er i voldelige forhold så slipper man å tenke og forholde seg til seg selv, den andre personen tar så stor plass at det er ikke plass til deg og dine følelser egentlig. Så du settes på en måte på mute eller pause mens den andre styrer livet ditt 100%. Det blir som en flukt fra deg selv, du mister deg selv.

Du har ikke lært å stå i egne følelser, du brukte ham som plaster på en måte. Om du skjønner. Avledning, flukt.

Anonymkode: 8d09a...105

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er en forklaring på det, når man er i voldelige forhold så slipper man å tenke og forholde seg til seg selv, den andre personen tar så stor plass at det er ikke plass til deg og dine følelser egentlig. Så du settes på en måte på mute eller pause mens den andre styrer livet ditt 100%. Det blir som en flukt fra deg selv, du mister deg selv.

Du har ikke lært å stå i egne følelser, du brukte ham som plaster på en måte. Om du skjønner. Avledning, flukt.

Kan kjenne meg igjen i det du skriver. Jeg er svært dårlig på å takle egne følelser. Samtidig som jeg ikke vet hvordan jeg skal komme meg ut av dette? 

Jeg tror noe av savnet bunner i at han ser på meg som uverdig på alle måter, derfor har jeg ikke noe å “leve opp til”. Fikk hele tiden høre hvordan jeg var ødelagt, en byrde, hore og helt uten verdi. Tror jeg kan kjenne meg igjen i denne beskrivelsen av meg, og at det derfor føles trygt at han så den virkelige meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan kjenne meg igjen i det du skriver. Jeg er svært dårlig på å takle egne følelser. Samtidig som jeg ikke vet hvordan jeg skal komme meg ut av dette? 

Jeg tror noe av savnet bunner i at han ser på meg som uverdig på alle måter, derfor har jeg ikke noe å “leve opp til”. Fikk hele tiden høre hvordan jeg var ødelagt, en byrde, hore og helt uten verdi. Tror jeg kan kjenne meg igjen i denne beskrivelsen av meg, og at det derfor føles trygt at han så den virkelige meg. 

Kanskje du skal ta kontakt med legen og få en ny henvisning? 

Anonymkode: 0b9eb...197

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde en voldelig eks, og kjenner meg igjen i de tingene du skriver. Når det var godt, var det så fantastisk godt. Har aldri følt så sterkt for noen, på godt og vondt. Jeg tok kontakt med han igjen etter 4-5 år, og endte fort i et forhold med han igjen. Det endte med 3 nye år med vold hvor han til slutt banket meg opp så til de grader at jeg ble tvunget av familie og venner å gå fra han. Det er nå 13 år siden jeg forlot han, og jeg har vært sammen med en annen mann de siste 10. Vi har et trygt og godt forhold, og har skapt to nydelige barn. Jeg tar meg fortsatt i å google eksen eller lure på hva han gjør. Men jeg vet at det ikke er kjærlighet, og jeg må for all del ikke ta kontakt igjen. 

Anonymkode: 8ea71...d32

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du må ta tak i eget liv og møte det som er vanskelig, du kommer til å klare det, det bare kjennes håpløst ut. Snakk med legen igjen for ny henvisning kanskje, men du kommer til å klare deg, hva enn du står i, og det MYE BEDRE uten ham enn med. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...