Hengebuksvinet Skrevet 1. august #41 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (På 30.7.2026 den 16.55): Min beste leder var tilgjengelig og forutsigbar, tok henvendelser på alvor og fulgte opp. Eksempel: om det var noe uro med kolleger så svarte hun ikke bare "prøv å snakke sammen", men kom med forslag om dialog sammen, lyttet, og fulgte opp. Hvis det kom negative tilbakemeldinger så tok hun det opp på en profesjonell måte. Hun kunne faget godt og hadde selv jobbet seg opp "fra gulvet". Ikke en som styrte og kommanderte med urimelige krav, men en som brant for faget og var en trygg leder i front. Helsevesenet. Hva med dere? Anonymkode: 1bc79...1ff At hun/ han er trygg i jobben og kan "faget vårt". Behabdler alle likt og ryddig. Er ikke for lettpåvirkelig i møte med enkeltpersoner. 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #42 Skrevet 1. august piggrokken skrev (På 31.7.2026 den 0.34): Anerkjente meg, var der for de h*n ledet (ikke snike seg bort på hjemmekontor) og roste meg fra tid til annen. Jeg er den beste ansatte på jobben min (mange ledere har sagt dette), og fra tid til annen (en gang i året hjelper) liker jeg å få skryt for det jeg gjør. Da dårlige sjefer ikke gjør disse punktene, har jeg ikke lyst til å gi noe tilbake. Ikke alle ledere verdsetter dette. Virker som de føler seg truet. Anonymkode: 8d854...d78
AnonymBruker Skrevet 1. august #43 Skrevet 1. august Min beste leder er min nåværende leder. Hun ser meg, lytter til meg, ønsker at jeg skal utvikle meg i jobben, gir meg arbeidsoppgaver og vi kan prate om alt mulig rart. Hun er langt i fra perfekt, men det forventer jeg ikke at hun skal være. Anonymkode: 7edce...3ac 2
AnonymBruker Skrevet 1. august #44 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (9 timer siden): Min beste er min nåværende. Han lar meg være i fred. Han fungerer som et skjold som beskytter meg fra den øvre ledelsen. Når de legger frem tilbakestående tiltak så ignorerer ham dem og lar oss holde på slik vi liker best, også juger han til den øvre ledelsen og sier at tiltakene deres har blitt implementert. Anonymkode: 55a39...d5c Og hvordan har det egentlig fungert da? Anonymkode: 38fc3...2f3
AnonymBruker Skrevet 1. august #45 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og hvordan har det egentlig fungert da? Anonymkode: 38fc3...2f3 ... sånn resultatmessig Anonymkode: 38fc3...2f3
AnonymBruker Skrevet 1. august #46 Skrevet 1. august At hun er opptatt av hva jeg kan, hvordan jeg kan få ting til og snakker om hva de som ledere/bedrift kan gjøre for MEG. Andre ledere har jeg opplevd som at jeg er slaven deres og at ansatte skal føye seg. Ikke opptatt av arbeidsmiljø eller løse konflikter (de som skaper konfliktene og er direkte stygg med andre, og oppleves som vanskelig, har ledelsen stilt seg bak. Lettere å høre på de som roper høyest for å slippe å gjøre noe med de vanskelige og giftige menneskene). Anonymkode: eb22a...057 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #47 Skrevet 1. august Det viktigste er å ha tillit der hvor folk gjør seg fortjent til den. Og ta opp ting direkte med de som ikke gjør seg fortjent til tillit. Ikke la det gå utover andre at noen sluntrer unna. De dyktigste lederne har også vært faglig sterke. Noen ledere blir ansatt bare for å "endre", men da er det viktig at de setter seg inn i det faglige selv om de ikke kunne faget fra starten av. Og da kommer tillit inn i bildet igjen, du må ha evnen til å stole på medarbeidere som kan faget bedre enn lederen. Anonymkode: 78109...590
AnonymBruker Skrevet 1. august #48 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det viktigste er å ha tillit der hvor folk gjør seg fortjent til den. Og ta opp ting direkte med de som ikke gjør seg fortjent til tillit. Ikke la det gå utover andre at noen sluntrer unna. De dyktigste lederne har også vært faglig sterke. Noen ledere blir ansatt bare for å "endre", men da er det viktig at de setter seg inn i det faglige selv om de ikke kunne faget fra starten av. Og da kommer tillit inn i bildet igjen, du må ha evnen til å stole på medarbeidere som kan faget bedre enn lederen. Anonymkode: 78109...590 Det der er oppskriften på et giftig arbeidsmiljø og helseskadelig ledelse. Ledere bør lytte til og vise alle sine medarbeidere tillit, og tenke at det sikkert er en grunn til det dersom en ansatt plutselig ikke presterer som før (og møte dette på en god måte) Anonymkode: 38fc3...2f3 2
Sannhetsøkende Skrevet søndag kl. 13:19 #49 Skrevet søndag kl. 13:19 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det der er oppskriften på et giftig arbeidsmiljø og helseskadelig ledelse. Ledere bør lytte til og vise alle sine medarbeidere tillit, og tenke at det sikkert er en grunn til det dersom en ansatt plutselig ikke presterer som før (og møte dette på en god måte) Anonymkode: 38fc3...2f3 Dette. En annen ting. Det skjer ofte nok at flere samarbeider om å støte ut en kollega de ikke liker, og da klager på alt vedkommende gjør. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå