AnonymBruker Skrevet i går, 14:55 #1 Skrevet i går, 14:55 Min beste leder var tilgjengelig og forutsigbar, tok henvendelser på alvor og fulgte opp. Eksempel: om det var noe uro med kolleger så svarte hun ikke bare "prøv å snakke sammen", men kom med forslag om dialog sammen, lyttet, og fulgte opp. Hvis det kom negative tilbakemeldinger så tok hun det opp på en profesjonell måte. Hun kunne faget godt og hadde selv jobbet seg opp "fra gulvet". Ikke en som styrte og kommanderte med urimelige krav, men en som brant for faget og var en trygg leder i front. Helsevesenet. Hva med dere? Anonymkode: 1bc79...1ff 5
AnonymBruker Skrevet i går, 15:45 #2 Skrevet i går, 15:45 Selvsikker, intelligent, strategisk. Kort fortalt det motsatte av de dårligste. Anonymkode: 28c8c...c1e
AnonymBruker Skrevet i går, 15:52 #3 Skrevet i går, 15:52 Klok, snill og ærlig. Hadde og har skyhøy respekt for henne. ❤️ Anonymkode: 57a4e...a5c 2
AnonymBruker Skrevet i går, 15:54 #4 Skrevet i går, 15:54 Mine beste ledere har hatt en ting til felles, det har vært menn. Har jobbet et langt yrkesliv innen mange forskjellige yrker. Menn har vært de absolutt beste lederne mine. Jeg er kvinne selv. Anonymkode: fb921...1f1 2 1
AnonymBruker Skrevet i går, 16:02 #5 Skrevet i går, 16:02 Hadde en som var konfliktsky og aldri blandet seg inn i noe. Det var helt ypperlig! Anonymkode: cdb5d...9b6 2
Summeer Skrevet i går, 16:48 #6 Skrevet i går, 16:48 De beste lederne jeg har hatt har vært handlekraftige. Når jeg har kommet med noe og vi har sparret på det så ble vi enige om hvem som tok det videre, og ofte var det lederen min siden jeg kom med noe jeg har forsøkt å løse selv først. Som leder selv så prøver jeg å være lignende, men det er en balansegang så man ikke blir en flaskehals eller part i noe som bør løses folk selv imellom
AnonymBruker Skrevet i går, 22:00 #7 Skrevet i går, 22:00 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Min beste leder var tilgjengelig og forutsigbar, tok henvendelser på alvor og fulgte opp. Eksempel: om det var noe uro med kolleger så svarte hun ikke bare "prøv å snakke sammen", men kom med forslag om dialog sammen, lyttet, og fulgte opp. Hvis det kom negative tilbakemeldinger så tok hun det opp på en profesjonell måte. Hun kunne faget godt og hadde selv jobbet seg opp "fra gulvet". Ikke en som styrte og kommanderte med urimelige krav, men en som brant for faget og var en trygg leder i front. Helsevesenet. Hva med dere? Anonymkode: 1bc79...1ff God på å spørre og ha åpen dialog, tok ansvar, forsto mennesker, ærlig og redelig, og forsvarte sine ansatte om det kom noen urimelige klager. Mann i helsevesenet. Anonymkode: 38fc3...2f3
AnonymBruker Skrevet i går, 22:03 #8 Skrevet i går, 22:03 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Klok, snill og ærlig. Hadde og har skyhøy respekt for henne. ❤️ Anonymkode: 57a4e...a5c Har også hatt en slik leder (som var kvinne). Klok, redelig, faglig dyktig, god til å se sine ansatte, lyttende, snill og ærlig. Alle hadde stor respekt. Anonymkode: 38fc3...2f3
Lorieen Skrevet i går, 22:09 #9 Skrevet i går, 22:09 Tydelig, tilgjengelig, vennlig, raus, empatisk, humoristisk, effektiv og grundig. 2
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #10 Skrevet 23 timer siden TILLITSFULL og empatisk Anonymkode: 68475...1b7 2
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #11 Skrevet 23 timer siden Jeg har vært heldig med de jeg har hatt. 1. Mann i 60-årene, rettferdig, forståelsesfull, men hang kanskje litt etter faglig, blir vel sånn når de er på tur til å bli pensjonist 2. Dame i 40-årene, strukturert og tydelig, fulgte opp arbeidsmiljøet på en god måte, men kunne noen ganger være litt sta. God på planlegging og delegering. 3. Også dame i 40-årene, følger opp oss ansatte både faglig og for trivsel. Hun er en god lytter og man føler at hun ivaretar de ansattes interesser på en svært god måte. God på involvering og inkludering. Faglig sterk. Hun er nok den jeg synes har de beste lederegenskapene. Bortsett fra at hun kanskje er litt dårlig på å delegere… Alle har vært svært fleksible, både i forhold til permisjoner og ferie/avspasering. Men det er som regel ikke noe problem i mitt yrke. Anonymkode: e0759...517 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #12 Skrevet 23 timer siden Min beste leder er vel den nåværende; stoler på teamet sitt uten å detaljstyre (vi har gode mandater og klare policyer), han har ryggen vår om det skulle være noe. Er det problemer tar han det opp på en konstruktiv måte. Stor forståelse for at man har et liv utenfor («familien først»). Vi har ganske like personligheter og lik familiesituasjon (like gamle barn, gamle foreldre), det hjelper selvfølgelig. Anonymkode: 926a7...347 1
Snok1 Skrevet 23 timer siden #13 Skrevet 23 timer siden Min beste leder brukte visjon og strategi aktivt og lagde utviklingsplaner ut fra dette. Avdelingen nåde målene, og medarbeiderne fikk kontinuerlig faglig påfyll og utvikling og mer krevende og givende oppgaver. I tillegg hadde han en sweet tooth for meg fordi vår musikksmak matchet 100%. Det siste var også grunnen til at han rekrutterte meg. Good times!
piggrokken Skrevet 23 timer siden #14 Skrevet 23 timer siden Anerkjente meg, var der for de h*n ledet (ikke snike seg bort på hjemmekontor) og roste meg fra tid til annen. Jeg er den beste ansatte på jobben min (mange ledere har sagt dette), og fra tid til annen (en gang i året hjelper) liker jeg å få skryt for det jeg gjør. Da dårlige sjefer ikke gjør disse punktene, har jeg ikke lyst til å gi noe tilbake.
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #15 Skrevet 22 timer siden Har hatt 4 virkelig gode ledere. To kvinner og to menn. Den ene av disse ledet oss fra hjemmekontor, og det fungerte helt utmerket. Anonymkode: 38fc3...2f3
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #16 Skrevet 20 timer siden Det jeg husker best er at hun pratet mye med oss. Jeg var nyutdannet og hadde min første jobb, og var så klart litt sjenert. I lunsjen spurte hun ofte om folk ville sitte med henne. Hun slo alltid av en prat. Vi hadde to ledere, men jeg hadde mest med henne å gjøre. Begge var flinke altså. De snakket mye om inkludering med oss ansatte og minte oss på å snakke med mange forskjellige og å ta imot nyansatte ekstra godt osv. De forklarte hvorfor dette var viktig. Hun var dyktig faglig, tydelig men også varm og hyggelig. Morsom. Veldig blid. Da det ble slutt med meg og kjæresten, tok hun meg til aide en dag og spurte om jeg hadde tid til en prat. Jeg trodde jeg hadde gjort noe galt, men hun lurte på om det gikk bra og at jeg bare skulle si fra hvis det var noe. Jeg klarte meg fint, men det var sååå hyggelig at hun spurte. Etter noen år skiftet jeg jobb og nå er hun pensjonist. Det er 7 år siden jeg sluttet i den jobben. Men hun sender innimellom meldinger til meg på facebook og kommenterer bilder og sånn. 😄 Anonymkode: e7225...be1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #17 Skrevet 11 timer siden Den viktigste egenskapen en leder kan ha er at han stoler på sine undersåtter og ikke går og detaljestyrer dem . Med fritt spillerom får man en bedre jobbhverdag. Anonymkode: 93610...d9d 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #18 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (På 30.7.2026 den 16.55): Min beste leder var tilgjengelig og forutsigbar, tok henvendelser på alvor og fulgte opp. Eksempel: om det var noe uro med kolleger så svarte hun ikke bare "prøv å snakke sammen", men kom med forslag om dialog sammen, lyttet, og fulgte opp. Hvis det kom negative tilbakemeldinger så tok hun det opp på en profesjonell måte. Hun kunne faget godt og hadde selv jobbet seg opp "fra gulvet". Ikke en som styrte og kommanderte med urimelige krav, men en som brant for faget og var en trygg leder i front. Helsevesenet. Hva med dere? Anonymkode: 1bc79...1ff Seniorrådgivere, spesialrådgivere og fagekspertbransjen: De beste lederne holdt seg unna. Lot folk få jobbe i fred. Dette krever personer som er trygge på seg selv og ikke har narisiisme-trekk. De tåler at ansatte jobber fra hjemmekontor og styrer selv. Anonymkode: 76d3d...5b6
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #19 Skrevet 6 timer siden Min beste leder hadde evnen til å "se" de ansatte. Ga gode tilbakemeldinger, både positive og negative tilbakemeldinger. Ikke minst en fin samtalepartner om man trengte å lufte tanker når det gjelder jobben. Helsevesenet Anonymkode: f79a2...533 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #20 Skrevet 6 timer siden Tydlig og ikke konfliktsky. Klare linjer gjør miljøet bedre Anonymkode: be78e...e75
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå