Gå til innhold

Dagsrevyen viser bias


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

I et innslag på Dagsrevyen i dag gikk den israelske ambassadøra ut mot Norges uavhengige rolle nok en gang, og jeg reagerer på bias i innslaget.

Det var et kort intervju med dama først, der hun sa at det kom til å få følger for Norge om Gahr Støre mottok repr. for Hamas. Ingen kritiske spørsmål fra journalist. Nærbilde på hendene hennes. Fade over til 'Hamas': et hav av maskerte mennesker kledt i grønt, siste bilde viser en maskert mann med maskingevær på et tak.

Det er neppe disse som skal besøke Norge, men offisielle representanter med briller, dress og papirer.

Bernander ødelegger all troverdighet som NRK har bygget opp gjennom lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_KR-øst_*
I et innslag på Dagsrevyen i dag gikk den israelske ambassadøra ut mot Norges uavhengige rolle nok en gang, og jeg reagerer på bias i innslaget.

Det var et kort intervju med dama først, der hun sa at det kom til å få følger for Norge om Gahr Støre mottok repr. for Hamas. Ingen kritiske spørsmål fra journalist. Nærbilde på hendene hennes. Fade over til 'Hamas': et hav av maskerte mennesker kledt i grønt, siste bilde viser en maskert mann med maskingevær på et tak.

Det er neppe disse som skal besøke Norge, men offisielle representanter med briller, dress og papirer.

Bernander ødelegger all troverdighet som NRK har bygget opp gjennom lang tid.

Slik jeg forstod det så viste NRK disse som de besøkende representerer.

Jeg synes det virket veldig troverdig for en gangs skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et innslag på Dagsrevyen i dag gikk den israelske ambassadøra ut mot Norges uavhengige rolle nok en gang, og jeg reagerer på bias i innslaget.

Det var et kort intervju med dama først, der hun sa at det kom til å få følger for Norge om Gahr Støre mottok repr. for Hamas. Ingen kritiske spørsmål fra journalist. Nærbilde på hendene hennes. Fade over til 'Hamas': et hav av maskerte mennesker kledt i grønt, siste bilde viser en maskert mann med maskingevær på et tak.

Det er neppe disse som skal besøke Norge, men offisielle representanter med briller, dress og papirer.

Bernander ødelegger all troverdighet som NRK har bygget opp gjennom lang tid.

Ja, de kunne gjerne tatt med de tusen rakettene som har blitt skutt mot palestinske områder så langt i april, og antall drepte palestinere er det dobbelte av antall drepte israelere. Ikke minst alle disse fæle terroristbarna som drepes, og hvis familemedlemmer forsøkes kjøpes i etterkant for å få dem til å ikke fortelle dette videre til resten av verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en liten bias i fremstillingen fra de fleste medier.

Bl.a. snakkes det så mye om pengestøtte til Palestinerene, men ingen nevner milliarder som overføre til Israel.

Dessuten nevnes det om at Israel tar seg til rette utenfor området som USA og England i sin tid definerte som Israel, men få forteller at Israelerene - etter å ha tatt seg til rette på Palestinske områder, bruker buldosere og river husene til tidligere familiemedlemmer av palestinske lovbrytere for å straffe flere enn den som evt gjorde noe ulovlig (dvs de straffer store deler av slekten også).

Du har nok rett i at det er en liten bias som ikke fremkommer i alle reportasjer. Det burde vært fortalt langt mer om hva Israelerene gjør mot et lutfattig folk som står ovenfor en militærmakt av dimensjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Det er nok en liten bias i fremstillingen fra de fleste medier.

Bl.a. snakkes det så mye om pengestøtte til Palestinerene, men ingen nevner milliarder som overføre til Israel.

Dessuten nevnes det om at Israel tar seg til rette utenfor området som USA og England i sin tid definerte som Israel, men få forteller at Israelerene - etter å ha tatt seg til rette på Palestinske områder, bruker buldosere og river husene til tidligere familiemedlemmer av palestinske lovbrytere for å straffe flere enn den som evt gjorde noe ulovlig (dvs de straffer store deler av slekten også).

Du har nok rett i at det er en liten bias som ikke fremkommer i alle reportasjer. Det burde vært fortalt langt mer om hva Israelerene gjør mot et lutfattig folk som står ovenfor en militærmakt av dimensjoner.

Ja, det bekymrer meg veldig at NRK viser bias.

Igjen: På Kveldsnytt nett nu så jeg to innslag som får meg til å reagere. Det ene var om hvorvidt regjeringen skulle møte Hamas, som introduseres med et ansiktsuttrykk som om det var sure sokker som bæres ut på badet og legges i skittentøykurven.

Deretter var det Professor Fugellis tale i Vålerenga kirke, om Frp. Fugelli 'mener partiet har en «ond dagsorden», og at de andre partiene på Stortinget er feige.'

Her er det en klar avstandtagen fra Fugellis uttalelser som gjennomsyrer hele innslaget, og en representant for radio mener innslaget vil få følger.

Man mener slikt ikke hører hjemme i kirken, ei heller på radio, men glemmer kirkens egen politiske agenda med homofobi og ikke minst de evangeliske kristnes uttalelser om muslimer og andre innvandrere.

Jeg synes Fugelli har mye å fortelle oss, og dette er i tråd med mitt eget syn på Frp. Det minste jeg hadde forventet av NRK var en kritisk holdning til begge parter - men det finnes ikke der i gården.

Snart er det ikke lov å snakke kritisk om Frp lenger :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...