AnonymBruker Skrevet 31. juli #41 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (12 timer siden): Kan han ikke bo i en kjellerleilighet fordi han har "toppjobb" og høy lønn? Jeg jobber i nordsjøen, er 38, har 1.5 million i egenkapital, 1.2 i lønn og bor i kollektiv, ingen lån. Hva er problemet? Hvorfor er du så opptatt av penger og status? Anonymkode: 52158...a50 Hun er opptatt av løgn. Spesielt at du så lett misforstod det. Anonymkode: acc92...19c 6
AnonymBruker Skrevet 31. juli #42 Skrevet 31. juli Altså dere biter på gang på gang Anonymkode: 9ef82...e5e 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #43 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hva tenker dere om følgende; Møtt en mann på 48 år nå nylig. Gift i 17 år og 3 barn. Sier han er god venn med mor og samarbeider fint. Vært skilt i 3 år. Kjøpt og solgt flere hus tidligere og derfor bygget seg opp kapital i følge ham selv. Likevel bor han i en liten kjellerleilighet med en enkeltseng. Har barna hver andre helg og fikk avslag på en leilighet han ønsket å kjøpe til 2,2. Sier han jobber i en databutikk med lederlønn magefølelsen min skurrer. Hva er det jeg reagerer sånn på, men uten å kunne sette fingeren på det? Anonymkode: 14d66...896 Han lyver. Hadde han hatt kapital og lederlønn ville han for det første ikke bodd i en kjellerleilighet med enkeltseng. For det andre ville han ikke fått avslag på en lånesøknad på 2,2 millioner. Med kapital og lederlønn kunne han (han burde av hensyn til barna om han hadde evne) kjøpt en større leilighet eller en enebolig til både 3 og 4 millioner. Så her har du nok møtt på en blakk fyr som sannsynligvis har en økonomi som han har kjørt i grøfta for lengst. Har sikkert både lønnstrekk og det som verre er. Sannsynligvis derfor kons kasta han ut av huset. Har han bil? Sjekk i Brønnøysundregisteret om den er pantsatt og om det er tatt utlegg i den. Sjekk også på vegvesen.no om den er hans og om den er Eu-godkjent. Sjekk kunngjøringene i Brønnøysundregistrene og se om han har fått innvilget gjeldsforhandlinger. Kjør et googlesøk og sjekk LinkedIn, både på hans navn og firmaet. Sjekk opp firmaet på Proff. Sjekk opp boligen til ekskona i eiendomsregisteret. Kan hende de fortsatt eier den sammen og at enten han eller begge har en haug med utlegg i boligen. Kan også hende den er besluttet tvangssolgt. At hun evt bor der trenger ikke bety at alt er i orden. Men denne fyren ville jeg holdt meg langt unna. Hadde han hatt kapital og lederlønn ville han ikke skrytt av det 😉 Anonymkode: 4bc62...214 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #44 Skrevet 31. juli Perfume skrev (21 timer siden): Kan det være han ikke får lån pga han har tre barn...? Er det ikke slik at hvert barn drar ned 1 mill i låneevne? Han kan jo betale mye i bidrag.. Men spør han rett ut da? Hvis han har en bil i tillegg så blir vel lånetilbudet på minus. Anonymkode: 7b753...f7a
AnonymBruker Skrevet 31. juli #45 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (På 30.7.2026 den 7.10): Hva tenker dere om følgende; Møtt en mann på 48 år nå nylig. Gift i 17 år og 3 barn. Sier han er god venn med mor og samarbeider fint. Vært skilt i 3 år. Kjøpt og solgt flere hus tidligere og derfor bygget seg opp kapital i følge ham selv. Likevel bor han i en liten kjellerleilighet med en enkeltseng. Har barna hver andre helg og fikk avslag på en leilighet han ønsket å kjøpe til 2,2. Sier han jobber i en databutikk med lederlønn magefølelsen min skurrer. Hva er det jeg reagerer sånn på, men uten å kunne sette fingeren på det? Anonymkode: 14d66...896 Kan hende han har investert alt han eier i crypto? Anonymkode: b161d...4e0
AnonymBruker Skrevet 1. august #46 Skrevet 1. august Har han ikke barna hos seg på overnatting? Det skurrer.. Anonymkode: 5e9d5...9b0
makkapakka Skrevet 1. august #47 Skrevet 1. august Hvor gamle er barna? Kjellerleilighet m enkeltseng? Hvor sover barna i helgene når han har dem? Vanskelig å få huslån med mer enn 1 barn, men med solid egenkapital, burde det være greit med huslån på 2,2 mill, og fast jobb som leder. Jeg hadde nok spurt litt mer.... og vært litt skeptisk særlig pga økonomi.
AnonymBruker Skrevet 1. august #48 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (På 30.7.2026 den 7.10): bygget seg opp kapital i følge ham selv. Likevel bor han i en liten kjellerleilighet med en enkeltseng. eg har ikkje lest heile tråden, men vil berre sei at akkurat det der med å ha kapital men likevel bo beskjedent er kanskje ikkje så nomalt, men vi finns. No har eg ikkje barn og slikt, men eg bor smått. Viktig for meg er at eg har eit tak over hodet, at jeg har kort veg til jobben, at eg bor sentralt. Så lenge eg er aleine treng eg overhodet ikkje meir enn minimum. Men det er nok også ein grunn til at eg ikkje finn nokon. Dersom eg hadde vist meir av formuen min - iform av stor og fin leilighet - så hadde eg sikkert hatt større utval Anonymkode: 77c97...dc8 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå