AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #1 Skrevet 11 timer siden Hva tenker dere om følgende; Møtt en mann på 48 år nå nylig. Gift i 17 år og 3 barn. Sier han er god venn med mor og samarbeider fint. Vært skilt i 3 år. Kjøpt og solgt flere hus tidligere og derfor bygget seg opp kapital i følge ham selv. Likevel bor han i en liten kjellerleilighet med en enkeltseng. Har barna hver andre helg og fikk avslag på en leilighet han ønsket å kjøpe til 2,2. Sier han jobber i en databutikk med lederlønn magefølelsen min skurrer. Hva er det jeg reagerer sånn på, men uten å kunne sette fingeren på det? Anonymkode: 14d66...896
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #2 Skrevet 11 timer siden Det er jo et hav av forskjell på hva han sier, og hva han gjør. Anonymkode: 8855d...219 7 7
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #3 Skrevet 11 timer siden Det som skurrer at han tre år etter samlivsbruddet ikke er ''oppe og går''. Helt forståelig om ting er litt på halv tolv ett år etter samlivsbrudd, og kanskje til og med et og et halvt år. Men etter tre år så er det ingen unnskyldning lenger. Anonymkode: ef689...dbe 7 2
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #4 Skrevet 11 timer siden Det står jo svart på hvitt her. Anonymkode: 7cd11...49e 1 2
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #5 Skrevet 11 timer siden Han har ikke egenkapitalen han snakker om og ikke låneevne..,og ikke er han så god til å lyve heller. Anonymkode: 7e5ca...f74 7 5
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #6 Skrevet 11 timer siden Han juger om økonomien sin. Eller kanskje ikke men noe har endret seg siden han bor i en liten kjellerleilighet. (Eller det kan være psykisk helse som gjør at han bor slik) Anonymkode: 63f96...c53 3 2
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #7 Skrevet 11 timer siden Spørre eksen hvordan han er siden de er så gode venner? Anonymkode: 63f96...c53 1
skeiv-ostepop Skrevet 10 timer siden #8 Skrevet 10 timer siden Du forstår jo åpenbart selv hva som skurrer hos deg når du skriver det så klokkeklart som her. Du er ute etter bekreftelse på at din mistanke er rett. Og det er fair, men hvorfor ikke bare være åpen om det? Når det gjelder han og økonomien så kan det være et rødt flagg. Eller det kan være gode grunner. For eks barnebidrag. Kom dårlig ut av skilsmissen. Eller tok sørget for at eksen og barna har det bedre enn de kunne hatt om han fikk sitt. Jeg hadde ikke avfeid det uten videre. Hadde vært ekstra oppmerksom men var jeg veldig i tvil hadde jeg vært ærlig om mine tanker og spurt uten å kritisere eller konfrontere. 3 3
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #9 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det som skurrer at han tre år etter samlivsbruddet ikke er ''oppe og går''. Helt forståelig om ting er litt på halv tolv ett år etter samlivsbrudd, og kanskje til og med et og et halvt år. Men etter tre år så er det ingen unnskyldning lenger. Anonymkode: ef689...dbe Radikalt forslag, hvorfor spør du ikke om hvorfor han bor i kjellerleilighet og ikke får lån dersom han har en god egenkapital? Jeg er enig i at det er litt rart med barn og det hele, men hvem vet, kan hende han har en forklaring. Anonymkode: 15e8d...093 9 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #10 Skrevet 10 timer siden skeiv-ostepop skrev (23 minutter siden): Du forstår jo åpenbart selv hva som skurrer hos deg når du skriver det så klokkeklart som her. Du er ute etter bekreftelse på at din mistanke er rett. Og det er fair, men hvorfor ikke bare være åpen om det? Når det gjelder han og økonomien så kan det være et rødt flagg. Eller det kan være gode grunner. For eks barnebidrag. Kom dårlig ut av skilsmissen. Eller tok sørget for at eksen og barna har det bedre enn de kunne hatt om han fikk sitt. Jeg hadde ikke avfeid det uten videre. Hadde vært ekstra oppmerksom men var jeg veldig i tvil hadde jeg vært ærlig om mine tanker og spurt uten å kritisere eller konfrontere. AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Radikalt forslag, hvorfor spør du ikke om hvorfor han bor i kjellerleilighet og ikke får lån dersom han har en god egenkapital? Jeg er enig i at det er litt rart med barn og det hele, men hvem vet, kan hende han har en forklaring. Anonymkode: 15e8d...093 Stikkord her er KOMMUNIKASJON ja. Snakk med ham ts og spør, siden han allerede har delt dette med deg kan du jo forsiktig spørre åssen det ligger an. Anonymkode: 7b753...f7a
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva tenker dere om følgende; Møtt en mann på 48 år nå nylig. Gift i 17 år og 3 barn. Sier han er god venn med mor og samarbeider fint. Vært skilt i 3 år. Kjøpt og solgt flere hus tidligere og derfor bygget seg opp kapital i følge ham selv. Likevel bor han i en liten kjellerleilighet med en enkeltseng. Har barna hver andre helg og fikk avslag på en leilighet han ønsket å kjøpe til 2,2. Sier han jobber i en databutikk med lederlønn magefølelsen min skurrer. Hva er det jeg reagerer sånn på, men uten å kunne sette fingeren på det? Anonymkode: 14d66...896 Du skjønner jo at ordene ikke stemmer overens, han gjør seg større og bedre enn han er. Hvis du vil komme til bunns i løgnene hans må du bare lete litt. Stikk innom jobben hans så ser du fort rollen han har. Han har ikke penger, for da hadde han bodd bedre, så den løgnen er jo grei. Anonymkode: 78397...ff0 5
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #12 Skrevet 7 timer siden Synes det skurrer at du vet så mye om hans økonomi allerede i datingfasen. Men hvis det er dealbreaker med liten leilighet så er det jo bare å droppe datingen og finne en rikere. Anonymkode: 147ef...59d
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #13 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Synes det skurrer at du vet så mye om hans økonomi allerede i datingfasen. Men hvis det er dealbreaker med liten leilighet så er det jo bare å droppe datingen og finne en rikere. Anonymkode: 147ef...59d Handler ikke om god eller dårlig økonomi. Handler om sannhet/løgn. Han fortalte om dette uten at jeg spurte ts Anonymkode: 14d66...896 2
fløtesuppi Skrevet 6 timer siden #14 Skrevet 6 timer siden Henger ikke på greip at en som angivelig har bygd opp så mye kapital ikke har råd til å kjøpe egen leilighet. 2,2 mill for en bolig er ingenting i dag. Nå antar jeg også at en lederlønn vil gi deg råd til mer enn en liten kjellerleilighet. 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #15 Skrevet 6 timer siden Han har ikke formue om han ikke får lån. Han lyver. Det skurrer. Anonymkode: faf03...8d5 2
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #16 Skrevet 6 timer siden Han har sikkert opparbeidet seg egenkapital, men samlivsbrudd koster og det er ikke sikkert han sitter igjen med så mye. Det kan også være at han har lederlønn, men en butikksjef har ikke så veldig høy lønn. Kanskje mellom 550 000 og 700 000 kr. Det er ikke en dårlig lønn, men om han betaler bidrag for 3 barn kan en helt ok lønn bety avslag på boliglån. Det kan også være at han har pådratt seg usikret gjeld etter bruddet. Jeg har sett mange drive med ukritisk pengebruk etter et tungt brudd, ikke uvanlig om man er langt nede. Så han prøver å fremstille situasjonen bedre enn den er, ved å dra frem fordelaktige opplysninger. Det er ikke nødvendigvis løgn det han sier, men bildet er nok mer nyansert. Anonymkode: 0f2ff...851 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #17 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva tenker dere om følgende; Møtt en mann på 48 år nå nylig. Gift i 17 år og 3 barn. Sier han er god venn med mor og samarbeider fint. Vært skilt i 3 år. Kjøpt og solgt flere hus tidligere og derfor bygget seg opp kapital i følge ham selv. Likevel bor han i en liten kjellerleilighet med en enkeltseng. Har barna hver andre helg og fikk avslag på en leilighet han ønsket å kjøpe til 2,2. Sier han jobber i en databutikk med lederlønn magefølelsen min skurrer. Hva er det jeg reagerer sånn på, men uten å kunne sette fingeren på det? Anonymkode: 14d66...896 Det kan du jo sette fingeren på: han lyver jo om sin økonomiske tilstand: når han bor i en kjellerleilighet med enkeltseng og fikk avslag på lån til å kjøpe en så billig leilighet (trolig på bygda med den summen), så har han jo veldig liten egenkapital. Det høres også litt rart ut at han har plass til 3 barn i den kjellerleiligheten, men det kan jo hende han har det. Anonymkode: dbd86...8eb 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #18 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): kjøpt og solgt flere hus tidligere og derfor bygget seg opp kapital i følge ham selv. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Sier han jobber i en databutikk med lederlønn AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Han fortalte om dette uten at jeg spurte Folk som uoppfordret forteller så mye om sin egen økonomi har et usunt behov for å hevde seg. Og ofte er det løgn. Lyvingen i seg selv er ikke nødvendigvis det verste, men det handler noen ganger om at personen har kritisk lav selvfølelse. Jeg hadde holdt meg milevis unna dette. Anonymkode: 19334...607 1
Umbreon Skrevet 6 timer siden #19 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva tenker dere om følgende; Møtt en mann på 48 år nå nylig. Gift i 17 år og 3 barn. Sier han er god venn med mor og samarbeider fint. Vært skilt i 3 år. Kjøpt og solgt flere hus tidligere og derfor bygget seg opp kapital i følge ham selv. Likevel bor han i en liten kjellerleilighet med en enkeltseng. Har barna hver andre helg og fikk avslag på en leilighet han ønsket å kjøpe til 2,2. Sier han jobber i en databutikk med lederlønn magefølelsen min skurrer. Hva er det jeg reagerer sånn på, men uten å kunne sette fingeren på det? Anonymkode: 14d66...896 Det som skurrer er vel at du mistenker at han lyver - eller i beste fall pynter på sannheten. For det han sier henger jo ikke på greip når det gjelder økonomien. Han sier han har lederlønn, og at han har kjøpt og solgt flere hus, at han har bygget opp kapital på den måten - men at han ikke får lån til å kjøpe en leilighet til 2,2? Da høres det ut som det er noe informasjon som mangler i alle fall. Hvorfor bor han i en liten kjellerleilighet når han har så god økonomi? Løgnere er jo ikke så veldig sjarmerende, og han er jo ikke en veldig god en heller, høres det ut som? Og da begynner man jo å lure på hva annet han «vrir sannheten» om. Er egentlig han og ekskona så gode venner? Hva jobber han egentlig med? Hvorfor har han barna bare annen hver helg? Sistnevnte kan det selvsagt være gode grunner til, men man begynner jo å lure. Tror jeg hadde begynt å stille spørsmål på det han sier. Man trenger jo ikke gjøre det på en ekkel måte, men når han f.eks. sier at han fikk avslag på lån, spill litt dum: «men du tjener jo så godt!» og «hva skjedde med egenkapitalen du hadde bygget opp?» Det kan jo være gode forklaringer på det meste her, men det er et rødt flagg om at han ikke er åpen om det. Han må jo selv skjønne at dette høres rart ut. 1
Perfume Skrevet 6 timer siden #20 Skrevet 6 timer siden Kan det være han ikke får lån pga han har tre barn...? Er det ikke slik at hvert barn drar ned 1 mill i låneevne? Han kan jo betale mye i bidrag.. Men spør han rett ut da? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå