Umbreon Skrevet 30. juli #21 Skrevet 30. juli (endret) AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Men hvis det er dealbreaker med liten leilighet så er det jo bare å droppe datingen og finne en rikere. Anonymkode: 147ef...59d Du skjønner vel at dette ikke handler først og fremst om størrelsen på leiligheten (eller lommeboka), men om at TS mistenker at han lyver? For det er to veeeeldig forskjellige ting. De færreste vil bli sammen med en lurendreier som pynter på sannheten for å få seg selv til å høres bedre ut enn han er. Løgner ville vært en dealbreaker for meg. Det samme med økonomisk uansvarlighet. Men en liten leilighet er i seg selv ikke det! En mann som er ærlig, tar ansvar og har en plan - det er en veldig god start altså. Endret 30. juli av Umbreon 12 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli #22 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva tenker dere om følgende; Møtt en mann på 48 år nå nylig. Gift i 17 år og 3 barn. Sier han er god venn med mor og samarbeider fint. Vært skilt i 3 år. Kjøpt og solgt flere hus tidligere og derfor bygget seg opp kapital i følge ham selv. Likevel bor han i en liten kjellerleilighet med en enkeltseng. Har barna hver andre helg og fikk avslag på en leilighet han ønsket å kjøpe til 2,2. Sier han jobber i en databutikk med lederlønn magefølelsen min skurrer. Hva er det jeg reagerer sånn på, men uten å kunne sette fingeren på det? Anonymkode: 14d66...896 Jeg datet en mann med meget god lønn i et IT-selskap en periode, men vi møttes bare i helgene, siden det var et langdistanseforhold. Stusset litt over at han leide og ikke eide, og at han kjørte en eldre bil, men tenkte at bil kanskje ikke var så nøye for han. Men da vi en gang var ute på stampuben hans og han skulle gjøre opp månedens regning, fikk jeg sjokk, og skjønte hvor pengene hans gikk, for å si det sånn. Det ble slutt ganske rett etter dette, fordi det begynte å gå opp for meg at det ikke bare var i helgene at han drakk. Og ikke bare på den puben heller. Anonymkode: cf064...6dd 8 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #23 Skrevet 30. juli Perfume skrev (2 timer siden): Kan det være han ikke får lån pga han har tre barn...? Er det ikke slik at hvert barn drar ned 1 mill i låneevne? Han kan jo betale mye i bidrag.. Men spør han rett ut da? Der er et tak på hvor mye man betaler i bidrag om det er nav som står for beregningen. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kjøpt og solgt flere hus tidligere og derfor bygget seg opp kapital i følge ham selv. Men han ville kjøpe til kun 2,2. Så den kapitalen han mener han har har bygd opp, det kan ikke være mye... Lider han av spilleavhengighet nå? AnonymBruker skrev (6 timer siden): Sier han jobber i en databutikk med lederlønn Hvor mye utgjør det egentlig? Er dette en kjede eller en frittstående butikk? Hva er hans bakgrunn? Anonymkode: cceb3...20e 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #24 Skrevet 30. juli Kan være han ikke har ordnet seg ordentlig bolig fordi han egentlig ønsker seg tilbake til kona? Uansett hva årsaken er, jeg ville spurt. Du snakket om at du hadde kjøpt og solgt hus flere ganger i løpet av årene og at du dermed også hadde fått lagt deg opp en god egenkapital - hvorfor fikk du da ikke innvilget lån til å kjøpe en bolig til 2,2 millioner? Det jeg ville stusset minst like mye på er det at han sier han og kona har et godt forhold og samarbeider fint om ungene - men at han likevel bare har barna annenhver helg. For all del, det kan være flere årsaker til det. Men for meg er det uaktuelt med en mann som ikke tar mer ansvar for egne barn, om han har mulighet til det. Anonymkode: 3b1b9...3c2 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #25 Skrevet 30. juli Han har tre barn i en leilighet med en enkeltseng. Mye som skurrer der ja… Anonymkode: 9c03d...2e8 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli #26 Skrevet 30. juli Jeg tror han lyver, det er jo uansett mye som skurrer. Selv min ex mann, som var under gjeldsordning, leide leilighet med 2 soverom, hadde dobbeltseng til seg selv. Og to enkeltsenger til sine 2 barn. Og har han tjent så mye penger, så er det jo veldig rart å ikke ha råd til en leilighet til 2,2 mill. Anonymkode: 9be3e...984 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #28 Skrevet 30. juli At noe skurrer (noe det virkelig gjør) og gir deg dårlige vibber, burde jo holde… -hadde skygget banen før jeg ble for involvert Anonymkode: b12c0...ff5 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli #29 Skrevet 30. juli Med mindre han ønsker å bo lite og billig mens han sparer opp? Mulig han ikke har tjent så mye på å selge og kjøpe tidligere? Men vanskelig å si da. Skjønner du føler noe skurrer. Hvis han må betale mye i bidrag, kan det hende det er det økonomien og finansieringen står på. Har han annen gjeld? Anonymkode: 20b64...b58 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #30 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva tenker dere om følgende; Møtt en mann på 48 år nå nylig. Gift i 17 år og 3 barn. Sier han er god venn med mor og samarbeider fint. Vært skilt i 3 år. Kjøpt og solgt flere hus tidligere og derfor bygget seg opp kapital i følge ham selv. Likevel bor han i en liten kjellerleilighet med en enkeltseng. Har barna hver andre helg og fikk avslag på en leilighet han ønsket å kjøpe til 2,2. Sier han jobber i en databutikk med lederlønn magefølelsen min skurrer. Hva er det jeg reagerer sånn på, men uten å kunne sette fingeren på det? Anonymkode: 14d66...896 Kan han ikke bo i en kjellerleilighet fordi han har "toppjobb" og høy lønn? Jeg jobber i nordsjøen, er 38, har 1.5 million i egenkapital, 1.2 i lønn og bor i kollektiv, ingen lån. Hva er problemet? Hvorfor er du så opptatt av penger og status? Anonymkode: 52158...a50
AnonymBruker Skrevet 30. juli #31 Skrevet 30. juli Leier han en kjellerleilighet og har barna kun annenhver helg? Mitt spørsmål er hvorfor han har barna kun annenhver helg. Og hvorfor han påstår han har solgt eiendommer med avkastning, men ikke får kjøpe seg en leilighet til 2.2M som er ekstremt lav sum for en leilighet. Alt høres veldig rødt flagg ut.... Anonymkode: 5fbae...0f0 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #32 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kan han ikke bo i en kjellerleilighet fordi han har "toppjobb" og høy lønn? Jeg jobber i nordsjøen, er 38, har 1.5 million i egenkapital, 1.2 i lønn og bor i kollektiv, ingen lån. Hva er problemet? Hvorfor er du så opptatt av penger og status? Anonymkode: 52158...a50 Har du 3 barn annenhver helg og får ikke lån på 2.2M om du hadde ØNSKET å kjøpe? Anonymkode: 5fbae...0f0 5 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli #33 Skrevet 30. juli Jeg datet en gang en mann som sa at han hadde så høy EK og høy lønn uten å si hvor han jobbet eller hva han jobbet med (f.eks hvilken stilling han hadde). Mye skurret, selv om han var spandabel. La meg bare si det enkelt, det med EK og lønn var halvsannheter og han sto i effekt på bar bakke. Kunne gått greit i minus om han ble tatt av politiet mens han utførte dette høyt lønnede arbeidet... 🤣 Anonymkode: 46dac...58f
AnonymBruker Skrevet 30. juli #34 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Kan han ikke bo i en kjellerleilighet fordi han har "toppjobb" og høy lønn? Jeg jobber i nordsjøen, er 38, har 1.5 million i egenkapital, 1.2 i lønn og bor i kollektiv, ingen lån. Hva er problemet? Hvorfor er du så opptatt av penger og status? Anonymkode: 52158...a50 Hun er opptatt av om han lyver. Ikke status. Men samtidig, så ønsker man ikke å bli sammen med noen som har store økonomiske problemer. Anonymkode: 9be3e...984 2 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli #35 Skrevet 30. juli Høres rart ut, ja. En oppegående far i dag som har samværsordning vil vel prøve å få på plass en bolig hvor de tre ungene kan være med ham. Har han vært gift i 17 år er det store unger, ofte? Da tenker man vel at ungdommer har sitt eget rom hvis man har økonomi til det? Du sier riktignok ikke noe om øvrige soverom, evt. Det er absolutt en god egenskap å ikke leve over evne, å spare opp EK en periode osv., ingenting feil med det. Men det regnestykket av hva han sier matcher ikke. Anonymkode: 40576...c53 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #36 Skrevet 30. juli Høres rart ut. Men igjen, jeg dater en på 50 nå som leier en litt stusslig leilighet i et lite sameie. Han eier bolig med eksen, men ville at hun og barn skulle kunne bli boende i huset, så mesteparten av hans kapital er bundet opp der. De har et godt forhold og samarbeid. Det synes jeg er helt fint, og det spiller liten rolle for meg hvordan han bor egentlig. Men enkeltseng hadde ikke fungert altså, jeg skal kunne overnatte hos han på lik linje som han gjør hos meg! Anonymkode: 54165...87d
AnonymBruker Skrevet 30. juli #37 Skrevet 30. juli Droppet fyren i dag. Det dukket bare enda flere røde flagg opp, så dette var ingenting å samle på. bl.a. en del hasjbruk…. ts Anonymkode: 14d66...896 1 1 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli #38 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Droppet fyren i dag. Det dukket bare enda flere røde flagg opp, så dette var ingenting å samle på. bl.a. en del hasjbruk…. ts Anonymkode: 14d66...896 Bra du reagerte og at også disse nye tingene dukket opp nå, slik at du slapp å involvere deg nærere i ham! Bra at du har droppet ham! Det er dermed også grunn til å tro at relasjonen mellom ham og eksen kanskje ikke er så rosenrød som han har forsøkt å gi inntrykk av, noe som understøttes av den lave samværsprosenten han har valgt, og også hvordan han bor. Jeg vil tro ekskona kunne fortalt deg enda mer. Husk å blokkere ham på sosiale medier osv. slik at du ikke risikerer at han begynner å stalke deg der. Lykke til med å finne riktig mann! 😊 Anonymkode: 3b1b9...3c2 2 1
MacadamiaNut Skrevet 30. juli #39 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (13 timer siden): Folk som uoppfordret forteller så mye om sin egen økonomi har et usunt behov for å hevde seg. Og ofte er det løgn. Lyvingen i seg selv er ikke nødvendigvis det verste, men det handler noen ganger om at personen har kritisk lav selvfølelse. Jeg hadde holdt meg milevis unna dette. Anonymkode: 19334...607 Dette!!! 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #40 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Bra du reagerte og at også disse nye tingene dukket opp nå, slik at du slapp å involvere deg nærere i ham! Bra at du har droppet ham! Det er dermed også grunn til å tro at relasjonen mellom ham og eksen kanskje ikke er så rosenrød som han har forsøkt å gi inntrykk av, noe som understøttes av den lave samværsprosenten han har valgt, og også hvordan han bor. Jeg vil tro ekskona kunne fortalt deg enda mer. Husk å blokkere ham på sosiale medier osv. slik at du ikke risikerer at han begynner å stalke deg der. Lykke til med å finne riktig mann! 😊 Anonymkode: 3b1b9...3c2 slapp helt av, ikke vær så høy på dere selv, tror nok ikke en rusmisbruker kommer til å stalke ts. Han får badbåye et annet sted, damer elsker slike menn Anonymkode: 52158...a50
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå