AnonymBruker Skrevet i går, 11:30 #21 Skrevet i går, 11:30 Jeg og mannen brukte 2 år på vårt første barn og gikk på første forsøk på vårt andre. Tok lang tid før jeg ble kjent med egen kropp. Brukte flow appen, men både jeg og en venninne har ikke eggløsning når den sier man har det. Vet ikke om du har startet med eggløsningstester, men ville startet der. Jo lenger det gikk ble jeg mer og mer stresset også, og da gikk det jo naturligvis utover sjansene for å bli gravid. Det er mye som skal klaffe i kroppen. Så er det jo andre faktorer som at man kan f.eks. være for overvektig/undervektig. Stress i hverdagen og at man kan ha f.eks. endometriose uten å vite det. Mange får barn sent og slike ting rekker å utvikle seg i større grad enn tidligere da man fikk barn tidligere. Det MÅ ikke nødvendigvis være noe galt. Men forstår at. Du er beskymret, det var jeg også. Dere er heldigvis unge og er jo snart muligheter for dere å søke på ivf også om dette skulle vedvart. Handler også om å prioritere hverandre den perioden dere prøver å bli gravid og at kanskje andre planer må utgå når dere har eggløsning, men samtidig ikke gjør livet deres om til å bare handle om dette. Resten av måneden lever dere normalt. Take care 💖 og de fleste blir gravide til slutt! Anonymkode: ac8b3...f47 1
AnonymBruker Skrevet i går, 12:00 #22 Skrevet i går, 12:00 Jeg og min samboer har offisielt prøvd ett år nå, ingen positiv test noen gang. Er 3dpo nå og krysser fingrene! Ingenting galt med oss heller… masse lykke til!! Anonymkode: ab9a5...140
lglg77 Skrevet i går, 14:09 Forfatter #23 Skrevet i går, 14:09 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg og min samboer har offisielt prøvd ett år nå, ingen positiv test noen gang. Er 3dpo nå og krysser fingrene! Ingenting galt med oss heller… masse lykke til!! Anonymkode: ab9a5...140 Ahh krysser alt jeg har for dere! Lykke til du også ☺️
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #24 Skrevet 21 timer siden Her satt første på pp 10 og nummer 2 kom som en gledelig overraskelse uten at vi prøvde i det hele tatt😅 Anonymkode: a0a76...f38
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #25 Skrevet 21 timer siden https://www.forskning.no/evolusjon-sex/eggcellen-foretrekker-noen-menns-saedceller-foran-andres-ifolge-ny-studie/1700513 Anonymkode: e794b...c40
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #26 Skrevet 21 timer siden Jeg skjønner at det føles frustrerende, og at du er bekymret for om det noen gang vil gå. Men, det vil det. Dere er unge og friske, og dersom det viser seg at dere trenger noen form for hjelp for å bli gravide så går det fint og. Det tar litt mer tid for noen. Vi sto i samme situasjon for 6 år siden. Det føltes forbanna håpløst. Hos oss fant de en årsak og vi fikk barn via prøverør. Ønsker dere masse lykke til! Anonymkode: 1be99...a10
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #27 Skrevet 21 timer siden lglg77 skrev (7 timer siden): Ja, jeg tok en HyCoSy for to mnd siden. Alt var åpnet og fint. Og ja, får også positive eggløsningtester, samt kjenner eggløsningen og får høy temperatur fra dpo 1 som varer helt frem til mensen. Har lurt på om det kan ha noe med det å gjøre, så kan være verdt å prøve noe progresteronstøtte! Får alltid en lyserosa blødning på dpo10-11 - usikker på om det er "farlig" eller ikke.. Da har du kort lutealfase og da kan progesteron hjelpe. Jeg har også det. Ble ikke gravid på fem - seks sykluser. Fikk progesteron og ble gravid på første. (Mistet riktignok tre ganger på rad før den satt på ordentlig, men ble i det minste gravid). Er nå 22 uker på vei 🥰 Anonymkode: 76db9...9fd
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #28 Skrevet 20 timer siden Er du sikker på når du har eggløsning? Jeg har sen eggløsning og ca. 10 dagers lutealfase. Har likevel blitt gravid, men først når jeg skjønte at jeg ikke hadde eggløsning før syklusdag 20-21. Har mannen din testet sædkvaliteten sk ? Anonymkode: ccd52...037
lglg77 Skrevet 10 timer siden Forfatter #29 Skrevet 10 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (11 timer siden): Da har du kort lutealfase og da kan progesteron hjelpe. Jeg har også det. Ble ikke gravid på fem - seks sykluser. Fikk progesteron og ble gravid på første. (Mistet riktignok tre ganger på rad før den satt på ordentlig, men ble i det minste gravid). Er nå 22 uker på vei 🥰 Anonymkode: 76db9...9fd Jaa har alltid vært litt usikker på hva den blødningen kommer av.. samtidig har jeg veldig høy BBT helt til mensen kommer, så føler det er motstridende at jeg har lavt progresteron😬MEN, har bestilt time så håper på å ta en blodprøve og evt få progresteronstøtte om blodprøvene sier det! Hvis dette vil hjelpe så har tråden virkelig vært til hjelp 😭 Endret 9 timer siden av lglg77
lglg77 Skrevet 9 timer siden Forfatter #30 Skrevet 9 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er du sikker på når du har eggløsning? Jeg har sen eggløsning og ca. 10 dagers lutealfase. Har likevel blitt gravid, men først når jeg skjønte at jeg ikke hadde eggløsning før syklusdag 20-21. Har mannen din testet sædkvaliteten sk ? Anonymkode: ccd52...037 Jaa, ganske sikker for har høy LH peak og merker eggløsningen godt dagen etter. BBT øker fra dpo 1☺️ ja, han har tatt en test - all good! Endret 9 timer siden av lglg77
Irol Skrevet 6 timer siden #31 Skrevet 6 timer siden Jeg har heller aldri fått en positiv graviditetstest i mitt liv. Vi hadde også normale prøver på alt og tenkte derfor at for noen tar det bare litt lenger tid. Etter hvert gikk vi videre med IVF, det var først da problemene våre ble synlig, problemene oppstod når embryoene skulle utvikle seg. Eggene ble befruktet, men de fleste embryoer stoppet tidlig. Det var ingenting de vanlige fertilitetsutredningene kunne vise på forhånd. Jeg håper selvfølgelig ikke det er tilfelle hos dere❤️ Selv om dere ikke har prøvd i et år ennå, ville jeg vurdert en fertilitetsutredning privat hvis dette stresser deg. Det er flere ting de kan oppdage der som kan være enkle å behandle. Håper virkelig det klaffer for dere snart❤️
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #32 Skrevet 1 time siden Dette kommer til å gå bra! Hold oss gjerne oppdatert👏 Anonymkode: 7ccba...749
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #33 Skrevet 1 time siden Forresten trengte ikke jeg å ta noen blodprøve for å få progesteronstøtte og blodfortynnende. Gynekologen sa bare ja til å teste det ut - og så startet jeg. Og ble gravid😁 Anonymkode: 7ccba...749
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå