Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg og min partner har prøvd å bli gravide i 8-9 mnd nå uten at noe har skjedd.. 

Vi har vært på fertilitesklinikker og ingenting er galt med hverken han eller meg. Har aldri fått en svak strek, så aldri opplevd en kjemisk graviditet eller abort.

Er det noen i samme situasjon som meg? Er så utrolig frustrerende for vi føler vi gjør alt rett.

Er dpo 1 i dag. Krysser fingrene (igjen..)

Endret av lglg77
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen er bare dårlig match rett og slett.

Anonymkode: adc86...d70

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger matcher ikke DNA' et, og da kan det være vanskelig å bli gravid. Har hørt om dette før, hvor både kvinnen og mannen i etterkant har fått barn uten problemer med nye partnere.

Anonymkode: 9fd48...5c1

Skrevet

Har du stabil syklus og eggløsning? Lang dpo?

Skrevet
Sofakona skrev (34 minutter siden):

Har du stabil syklus og eggløsning? Lang dpo?

Ja, 28 dager, ca 14 dager mellom eggløsning og mensen.. 😬

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du da? 

Anonymkode: 2b879...e1a

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg ble gravid pp 9 tror jeg det var.

Søsken kom dog aldri. 

Anonymkode: 08c0a...5af

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor gammel er du da? 

Anonymkode: 2b879...e1a

Jeg 27, han 29

AnonymBruker
Skrevet
lglg77 skrev (55 minutter siden):

Jeg og min partner har prøvd å bli gravide i 8-9 mnd nå uten at noe har skjedd.. 

Vi har vært på fertilitesklinikker og ingenting er galt med hverken han eller meg. Jeg har aldri vært gravid før, og han har heller aldri gjort noen gravide. Har aldri fått en svak strek, så aldri opplevd en kjemisk graviditet eller abort.

Er det noen i samme situasjon som meg? Er så utrolig frustrerende for vi føler vi gjør alt rett.

Er dpo 5 i dag. Krysser fingrene (igjen..)

Kan ta inntil 1 år å bli gravide. 

Men noen er jo også bare en genetisk dårlig match, da kan det jo ta opptil 10 år eller aldri skje noe heller. 

Ei jeg vet om fikk beskjed om at «de» var nok en dårlig genetisk match. Var vel på en fertilitetsklinikk det også. Da hadde de prøvd i årevis og ingenting galt med noen av dem. 

Anonymkode: 6c46e...e32

AnonymBruker
Skrevet

Det er en myte at "alle" blir gravide på første forsøk. Vi brukte et år første gangen. Vi var aldri til noen utredning, men jeg tenker at stress fort kan bli en greie når det går noen måneder. Vi fikk to barn til senere, og begge de gangene tok det ca et halvt år, selv om vi da visste at vi kunne få barn. 

Anonymkode: 407f9...6d5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er en myte at "alle" blir gravide på første forsøk. Vi brukte et år første gangen. Vi var aldri til noen utredning, men jeg tenker at stress fort kan bli en greie når det går noen måneder. Vi fikk to barn til senere, og begge de gangene tok det ca et halvt år, selv om vi da visste at vi kunne få barn. 

Anonymkode: 407f9...6d5

Takk som deler! Gikk det et år uten at det var noen kjemiske graviditeter? 

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at du er frustrert men 8-9 uker er ikke urovekkende lenge ❤️ Det tar i snitt 6 måneder å bli gravid så du må bare ha is i magen litt til. Godt å høre at de ikke har funnet noe "feil" med dere, det ordner seg sikkert og hvis dere ikke har blitt gravid innen ett år følges dere opp av sykehuset ❤️ lykke til

Anonymkode: 329e8...b6c

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner at du er frustrert men 8-9 uker er ikke urovekkende lenge ❤️ Det tar i snitt 6 måneder å bli gravid så du må bare ha is i magen litt til. Godt å høre at de ikke har funnet noe "feil" med dere, det ordner seg sikkert og hvis dere ikke har blitt gravid innen ett år følges dere opp av sykehuset ❤️ lykke til

Anonymkode: 329e8...b6c

Takk for gode ord ❤️❤️ Får bare håpe den sitter snart!

AnonymBruker
Skrevet

Har du sjekket egglederne, at de ikke er tette? Og får du positive eggløsningstester? 

Jeg gikk progesteronstøtte og blodfortynnende, og da satt den hele veien. Kanskje verdt å prøve? Jeg måtte bestille time hos privat gynekolog for å få det, for legen ville ikke gi meg det.. Mange fastleger som kan urovekkende lite om temaet.. 

Anonymkode: 7ccba...749

AnonymBruker
Skrevet

Men igjen: plutselig så sitter den. Kan også være verdt å sjekke blodverdier hos legen, tilfelle det er noen vitaminer etc du mangler. Vær tålmodig. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du sjekket egglederne, at de ikke er tette? Og får du positive eggløsningstester? 

Jeg gikk progesteronstøtte og blodfortynnende, og da satt den hele veien. Kanskje verdt å prøve? Jeg måtte bestille time hos privat gynekolog for å få det, for legen ville ikke gi meg det.. Mange fastleger som kan urovekkende lite om temaet.. 

Ja, jeg tok en HyCoSy for to mnd siden. Alt var åpnet og fint. 

Og ja, får også positive eggløsningtester, samt kjenner eggløsningen og får høy temperatur fra dpo 1 som varer helt frem til mensen. 

Har lurt på om det kan ha noe med det å gjøre, så kan være verdt å prøve noe progresteronstøtte! 

Får alltid en lyserosa blødning på dpo10-11 - usikker på om det er "farlig" eller ikke..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
lglg77 skrev (3 minutter siden):

Ja, jeg tok en HyCoSy for to mnd siden. Alt var åpnet og fint. 

Og ja, får også positive eggløsningtester, samt kjenner eggløsningen og får høy temperatur fra dpo 1 som varer helt frem til mensen. 

Har lurt på om det kan ha noe med det å gjøre, så kan være verdt å prøve noe progresteronstøtte! 

Får alltid en lyserosa blødning på dpo10-11 - usikker på om det er "farlig" eller ikke..

Men det var slik jeg også hadde det. Alltid litt blod noen dager før jeg skulle ha mensen. Med progesteronstøtte (cyclogest) sluttet blødningene og jeg ble gravid veldig raskt. Kanskje det kan være noe i det? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men det var slik jeg også hadde det. Alltid litt blod noen dager før jeg skulle ha mensen. Med progesteronstøtte (cyclogest) sluttet blødningene og jeg ble gravid veldig raskt. Kanskje det kan være noe i det? 

Interessant! Takk for at du deler - skal ta det med til legen jeg gjorde utredningen hos 🙂

• Hjerte 1
Skrevet

Skjønner godt at det er veldig frustrerende! ❤️ Vi prøvde i 2 1/2 år på egen hånd, uten en eneste positiv test. Så begynte vi med IVF. Ble da gravid på 4 av 5 innsett. Mistet de 3 første gangene, men den fjerde graviditeten ble barn. Etter at hun ble født har det tydeligvis endret seg. Ble naturlig gravid med tvillinger første syklus det var mulig å bli gravid igjen etter fødsel, men mistet. 2 negative fryseinnsett i våres, før det klaffet på egenhånd igjen. Er i uke 15 nå.

Skal sies at jeg har fått støttemedisiner (immundempende, blodfortynnende og progesteron), samt gått på diverse kosttilskudd som skal bedre eggkvaliteten. Tenker som foreslått over at det kan være verdt å sjekke ut muligheten for progesterontilskudd i hvert fall!? 

AnonymBruker
Skrevet

Vår eldste satt på PP16, vår yngste på PP6. Noen ganger tar det bare tid. 

Anonymkode: 2e1a6...7af

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...