Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvilken bok hvordan visste hun om den? 

Anonymkode: e95c2...fd2

Nei hun ville jeg skulle notere.. 

Anonymkode: d0a52...951

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei ikke gitt henne nr mitt men det kan hun jo søke opp. Jeg prater ikke mer med denne damen. Hun sa at vennen min fulgte meg og er en av hjelperne mine, noe jeg riktig nok har følt på også. 

Det var noe hun ville jeg skulle skrive ned. Jeg syntes hun ble kvass i måten å være på, fikk inntrykk av at hun syntes jeg var dårlig/dårlig person. 

Er hun så synsk som hun sier å være så... burde hun ha forutsett det her og reagert bedre ;) Du kan f.eks. ha postet noe om denne vennen en eller annen gsng, et eller annet sted, så misbruker noen denne infoen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.7.2026 den 16.38):

Ja, så jeg trenger ikke å føle at jeg ikke har fulgt opp fordi jeg ikke har skrevet dagbok? Skulle gjort det for et halvt år siden og ikke gjort det, hun ble sur. 

Det kan nok finnes synske, ei Westerlund var synsk. Lilly bendriss har vel også noe, men aner ikke med hun her. Lett å finne ting som omhandler besteforeldre/avdød venn etc. Ts

Du glemte Märtha Louise og englefjærene.

De dalte ned til stadighet, men når forskere ønsket å analysere disse fjærene, var det plutselig tomt for dem.

Det er noen i denne svindelindustrien som tjener gode penger på lettlurte mennesker.

Anonymkode: 0f02b...704

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du glemte Märtha Louise og englefjærene.

De dalte ned til stadighet, men når forskere ønsket å analysere disse fjærene, var det plutselig tomt for dem.

Det er noen i denne svindelindustrien som tjener gode penger på lettlurte mennesker.

Anonymkode: 0f02b...704

Du kritiserer noe du har null peiling på slik som alle andre som kritiserer det på det spesifikke grunnlaget du nevner. Kan du ikke bare holde deg unna alternativforumet når du ikke gidder å en gang sette deg inn i hva du kritiserer? Det er som å si at en bok eller en film er dårlig ut fra tittelen.

Verken Märtha eller noen andre har noen gang sagt at dette er noe annet enn fjær fra fugler. Grunnen til at englene angivelig bruker dem som tegn, er at de er lett å bevege.

Anonymkode: 096f5...f62

AnonymBruker
Skrevet
katties skrev (9 timer siden):

Er hun så synsk som hun sier å være så... burde hun ha forutsett det her og reagert bedre ;) Du kan f.eks. ha postet noe om denne vennen en eller annen gsng, et eller annet sted, så misbruker noen denne infoen. 

Ja.. Så egentlig alt hun sa om denne vennen er bare tull, mest sannsynlig? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du har ikke kommet i kontakt med henne "tilfeldig". 

Hun har funnet deg og dine kontaktopplysninger på en nettside med et visst innhold. Allerede ved at du har vært tilstede der kan man komme med noen antakelser og påstander om hvor du er i livet ditt og hva du ser etter. Det trenger man ikke være tankeleser for. Når en fremmed tar kontakt med deg på den måten, så er det et eller annet utbytte hun ønsker av det for sin egen del. Penger, oppmerksomhet, innflytelse over deg osv.

Det viktigste her er hvordan dette fikk deg til å føle deg. Gode råd skal løfte deg, ikke få deg til å kjenne skam og skyld. Du skylder ingen fremmed å følge opp råd, og det at du ikke gjorde det, gjør deg ikke til et dårlig menneske. Når noen blir kvass eller bruker skyldfølelse for å få deg til å gjøre noe de vil er det et rødt flagg. Uoppfordret kontakt, sterke påstander basert på lite informasjon, og en tone som gjør deg liten, er ikke tegn på god veiledning. Du har full rett til å sette grenser – eller avslutte kontakten helt – uten å forklare deg. En enkel melding holder, for eksempel: “Takk for innspillene så langt, men jeg ønsker ikke videre kontakt.” Eventuelt bare blokkér og gå videre. Det er også helt fint. 

Anonymkode: aaa45...1db

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja. Og er man riktig uheldig så kan man ha en enda værre situasjon ennn at en tilfeldig har fått dine opplysninger fra en side. Jeg hadde tidligere ei venninne som ble lurt av ei annen: hun liksom ringte tilfeldigvis et nunmer, utga seg for å være en gutt som liksom matchet så godt med interessene hennes, og lurte henne i en måneds tid. Altså: Dette er en situasjon der damen kan ha fått opplysninger om deg på alle mulige shady måter, og at hun ikke har det er lite sannsynlig. Du burde bare blokkere nummeret.

AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke slem. Det er opp til deg om du følger det hun sier eller ikke. Hun kan ikke bestemme over deg og hun er ikke sjefen din.

Anonymkode: aa081...3d1

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken seriøse synske som jobber utifra gode tar kontakt sånn helt uten videre og ber deg gjøre noe? Synske gir ofte ikke sånne råd hva skal gjøre. 

Anonymkode: 6e69e...8ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.7.2026 den 14.26):

På en spirituell side. 

Anonymkode: 27c69...212

Hvilke spirituell side?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Sa du ikke at det hun sa stemte? Om du ikke kan verifisere det kan det selvsagt være rent bs.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hvilken seriøse synske som jobber utifra gode tar kontakt sånn helt uten videre og ber deg gjøre noe? Synske gir ofte ikke sånne råd hva skal gjøre. 

De tar heller ikke kontakt med fremmede på nett for så å gi dem råd. Og de blir ikke sure om man ikke følger rådene. Jeg syns dette mennesket høres sketchy og kontrollerende ut.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du er ikke slem. Det er opp til deg om du følger det hun sier eller ikke. Hun kan ikke bestemme over deg og hun er ikke sjefen din.

Anonymkode: aa081...3d1

Bare siden hun sier det var dårlig av meg å ikke følge opp? Hun stoppet alt nå. Fordi jeg ikke gjorde som hun sa.

AnonymBruker
Skrevet
katties skrev (11 timer siden):

Ja. Og er man riktig uheldig så kan man ha en enda værre situasjon ennn at en tilfeldig har fått dine opplysninger fra en side. Jeg hadde tidligere ei venninne som ble lurt av ei annen: hun liksom ringte tilfeldigvis et nunmer, utga seg for å være en gutt som liksom matchet så godt med interessene hennes, og lurte henne i en måneds tid. Altså: Dette er en situasjon der damen kan ha fått opplysninger om deg på alle mulige shady måter, og at hun ikke har det er lite sannsynlig. Du burde bare blokkere nummeret.

Hun skriver til meg på facebook. Har ikke mitt nr. Jeg ser det ikke har gått ut penger, så følger med. Synd å havne i slike ting😌

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bare siden hun sier det var dårlig av meg å ikke følge opp? Hun stoppet alt nå. Fordi jeg ikke gjorde som hun sa.

Det skal du være glad for. Betyr at hun skjønte at hun ikke får penger fra deg. 

Anonymkode: 70eb6...420

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Sa du ikke at det hun sa stemte? Om du ikke kan verifisere det kan det selvsagt være rent bs.

Jo, men jeg vet jo ikke om han (vennen min) følger meg. Det som kunne stemme var at han viser at han har det bra. At jeg må slutte å si ja til alt, noe jeg gjør. Det stemte der og da og tilliten min var der. Jeg er naiv, helt sikkert. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hun skriver til meg på facebook. Har ikke mitt nr. Jeg ser det ikke har gått ut penger, så følger med. Synd å havne i slike ting😌

Penger går ikke ut med mindre du godkjenner at de går ut på en eller annen måte - ofte skal de ha deg til å laste ned noe, som ofte er en sikker bank, men som svindlere vet å misbruke

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jo, men jeg vet jo ikke om han (vennen min) følger meg. Det som kunne stemme var at han viser at han har det bra. At jeg må slutte å si ja til alt, noe jeg gjør. Det stemte der og da og tilliten min var der. Jeg er naiv, helt sikkert. 

Høres ikke ut som noe som kan verifiseres om vennen din. Det at noen sier ja til alt er ganske lett å oppfatte gjennom personligheten deres. Har hun sett hva du har skrevet i en gruppe eller på profilen din?

Og du skrev at hun "stoppet alt", hva stoppet hun?

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing, brukerangrep og latterliggjøring.

Smilii, mod.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.7.2026 den 12.33):

Høres ikke ut som noe som kan verifiseres om vennen din. Det at noen sier ja til alt er ganske lett å oppfatte gjennom personligheten deres. Har hun sett hva du har skrevet i en gruppe eller på profilen din?

Og du skrev at hun "stoppet alt", hva stoppet hun?

Hun stoppet å skrive. Skjønner ikke hva hun blir sur for. Er det lov å oppgi alder på når man skal dø? Jeg var heldig iså måte med det hun sa, men jeg tror ingenting på det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...