Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Som jeg skrev i innlegget så har vi god råd, så tar gjerne buss eller taxi for å komme oss ditt det skal. Har aldri ment at noen skal kjøre oss, ta med ungene eller være avhengig av noen på den delen. 

Den 2 timer unna bursdagen gikk ikke fordi den onsdagen hadde vi sykdom i hus. Vi pleier stort sett å komme oss ditt folk ønsker oss.

Vi har invitert folk hjem til oss flere ganger og de kommer. De kommer på grillfester, middager, lunsj osv. 

Vi bor alle i maks 20 min kjøretur fra hverandre. 

Anonymkode: f8998...bdb

Men inviter da, hva er problemet.  Ikke alle har råd å invitere og ikke alle har overskudd. Og noen ganger passer det seg barr ikke. Begynn å invitere noen, men ikke alle samtidig hvis du heller ikke har overskudd.

Anonymkode: e59d3...af5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er lei av at folk forventer sat alle andre skal ta ansvar for deres sosiale liv. Inviterer du? Hvis ungene savner familien kan vel dere innvitere til selskap? Og hvis dere inviteres andre steder, forventer du at folk skal kjøre dere? Hva er egentlig avstandene her? Du sier dere sier nei til selskap to timer unna og det er jo helt greit, men hva er avstandene sånn ellers? 

Anonymkode: 5447a...1f6

Dette.

Jeg leser innlegg på innlegg her på KG om folk som vil at andre skal invitere dem med. Men hvem er disse folka som hele tiden skal ta ansvar for organisering og planlegging på vegne av alle andre???

TS insinuerer at du ikke er «bra nok» fordi du er ufør. Det er bare en årsak du har diktet oppi hodet ditt. Hvis du klarte å snakke med din familie ville du nok oppdaget at det er helt andre årsaker. Som f.eks. manglende initiativ fra deg/dere. Selv om du er ufør er jeg sikker på at dere kan organisere ting når mannen din er hjemme, og da kan dere være de som tar jobben med å planlegge og inkludere. 

Anonymkode: f4483...a08

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan jo faktisk selv ta initiativ til å invitere dem eller grille, bade eller finne på noe selv med barna dine. Dere kan sikkert ta buss (eller tog, om dere har det) til steder. Telte (låne telt på BUA) og være på tur. 

Du kan da ikke bare sitte hjemme og vente på at andre skal aktivisere dere

Anonymkode: 63a20...8df

Har du lest ts dine innlegg før du svarer? Virker ikke sånn…

Anonymkode: 0d629...c5a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Men inviter da, hva er problemet.  Ikke alle har råd å invitere og ikke alle har overskudd. Og noen ganger passer det seg barr ikke. Begynn å invitere noen, men ikke alle samtidig hvis du heller ikke har overskudd.

Les det innlegget du siterte igjen og prøv på nytt🙄

Anonymkode: 0d629...c5a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Som jeg skrev i innlegget så har vi god råd, så tar gjerne buss eller taxi for å komme oss ditt det skal. Har aldri ment at noen skal kjøre oss, ta med ungene eller være avhengig av noen på den delen. 

Den 2 timer unna bursdagen gikk ikke fordi den onsdagen hadde vi sykdom i hus. Vi pleier stort sett å komme oss ditt folk ønsker oss.

Vi har invitert folk hjem til oss flere ganger og de kommer. De kommer på grillfester, middager, lunsj osv. 

Vi bor alle i maks 20 min kjøretur fra hverandre. 

Er de klar over at dere ønsker og klarer å komme dere frem og tilbake uten problemer på egenhånd?

Anonymkode: 2529f...e64

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men altså, du har jo helt gale forventninger til omgivelsene. Vi har alle besteforeldrene, plenty av tanter, onkler og søskenbarn, men det er jo ikke dem vi pleier omgang med i feriene, de har jo ikke ansvar for andre enn seg selv og sine. Og alle er veldig gode venner, og finner på ting sammen, men vi drar jo som oftest på ting med egen familie. Feriedagene er få (du kjenner jo ikke på dette).

Kanskje var det mer naturlig med lekeplasser, stranda osv da barna var små? Det er ikke vanlig å være ansvarlig for store tantebarn om sommeren.

Anonymkode: b73fa...07a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men altså, du har jo helt gale forventninger til omgivelsene. Vi har alle besteforeldrene, plenty av tanter, onkler og søskenbarn, men det er jo ikke dem vi pleier omgang med i feriene, de har jo ikke ansvar for andre enn seg selv og sine. Og alle er veldig gode venner, og finner på ting sammen, men vi drar jo som oftest på ting med egen familie. Feriedagene er få (du kjenner jo ikke på dette).

Kanskje var det mer naturlig med lekeplasser, stranda osv da barna var små? Det er ikke vanlig å være ansvarlig for store tantebarn om sommeren.

Anonymkode: b73fa...07a

Men hvis besteforeldrene stadig finner på ting sammen med andre barnebarn og deres foreldre, og sender bilder til ts og hennes barn, så skjønner jeg at det føles sårt. Da føler de seg ekskludert. 

Anonymkode: 0dcdb...7bb

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre oppførselen til familien din nylig har endret seg (og du har ikke undersøkte hvorfor?) så skjønner jeg ikke hvorfor du forventer at de skal inkludere dere, om dette er sånn de bare er. Hvorfor har du disse forventingene fra? HAr det vært annerledes før? Hva har endret seg? Uansett ingenting man kan gjøre noe med. Ikke all familie er nær. 

Hvor er ditt eget nettverk? Er det kun din egen familie?

Om du tenker at barna dine hadde hatt godt av å finne på noe med andre, og du ikke orker selv, og ingen inviterer, hvorfor planlegger ikke du noe? Hvorfor ringer du ikke rundt og legger planer med andre? Du trenger ikke være med om du er syk. 

Om dere vil på stranda en dag og inviterer familie, og de ikke svarer eller ikke blir med, hvorfor kan dere ikke bare reise dere? Må du ha med familiemedlemmer for å håndtere barna?

Uansett, jeg har ikke en nær familie, så jeg skjønner ikke forventningene dine overhodet. Men hvis dere tidligere har vært nære og inkluderende må du jo finne ut av hvorfor ting har endret seg. Har du/dere tråkket noen på tærne?

Anonymkode: 7312d...afb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er forskjell på 2ctimer og 20 min. Du skrev 2 timer i hi.

Anonymkode: 9287e...3f8

De feirer bursdagen 2 timer unna der vi bor på et lekeland 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De svarer aldri. De kommer ofte???

Synes du motsier deg selv her. 

Anonymkode: 945ac...8d6

Dette gjelder ellers i året, på sommeren har de vært helt borte nå 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Med mindre oppførselen til familien din nylig har endret seg (og du har ikke undersøkte hvorfor?) så skjønner jeg ikke hvorfor du forventer at de skal inkludere dere, om dette er sånn de bare er. Hvorfor har du disse forventingene fra? HAr det vært annerledes før? Hva har endret seg? Uansett ingenting man kan gjøre noe med. Ikke all familie er nær. 

Hvor er ditt eget nettverk? Er det kun din egen familie?

Om du tenker at barna dine hadde hatt godt av å finne på noe med andre, og du ikke orker selv, og ingen inviterer, hvorfor planlegger ikke du noe? Hvorfor ringer du ikke rundt og legger planer med andre? Du trenger ikke være med om du er syk. 

Om dere vil på stranda en dag og inviterer familie, og de ikke svarer eller ikke blir med, hvorfor kan dere ikke bare reise dere? Må du ha med familiemedlemmer for å håndtere barna?

Uansett, jeg har ikke en nær familie, så jeg skjønner ikke forventningene dine overhodet. Men hvis dere tidligere har vært nære og inkluderende må du jo finne ut av hvorfor ting har endret seg. Har du/dere tråkket noen på tærne?

Anonymkode: 7312d...afb

Jeg har spurt de om å bli med slik vi alle har gjort i alle år. Når de ikke har svart har vi uansett dratt.

Vi har ikke droppet å dra fordi ingen svarer oss.

Alle vet at de ikke trenger å ta med barna våre i deres bil, enten jeg/mannen min eller begge to kjører og betaler for de selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har overskudd, jeg er ikke sengeliggende.

Vi inviterer alle i den felles chattene vi har men uten svar. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette.

Jeg leser innlegg på innlegg her på KG om folk som vil at andre skal invitere dem med. Men hvem er disse folka som hele tiden skal ta ansvar for organisering og planlegging på vegne av alle andre???

TS insinuerer at du ikke er «bra nok» fordi du er ufør. Det er bare en årsak du har diktet oppi hodet ditt. Hvis du klarte å snakke med din familie ville du nok oppdaget at det er helt andre årsaker. Som f.eks. manglende initiativ fra deg/dere. Selv om du er ufør er jeg sikker på at dere kan organisere ting når mannen din er hjemme, og da kan dere være de som tar jobben med å planlegge og inkludere. 

Anonymkode: f4483...a08

Jeg skriver ikke at de skal ha ansvar for at vi sosialiseres. Jeg har jo invitert med de selv også. Vi drar jo ut selv om de ikke svarer. 

Men tidligere har alle fått melding: Tusenfryd i morgen, hvem er med?

Alle som kan svarer, kjøper billetter og kommer seg ditt på egenhand. 

AnonymBruker
Skrevet
Daria skrev (2 timer siden):

Hvordan var dette før du ble syk? Inviterte og inkluderte de mer da, eller handler det om at du synes og ønsker og trenger at de skal ta mer initiativ fordi dine omstendigheter har endret seg? Du snakker om å ikke være god nok lenger, men det er ikke sikkert de tenker over at ting har endret seg. Hvis de er vant til at du ordner og tar ansvar og initiativ og ikke har vært dp flinke til å gjøre det selv, er det ikke gitt at de endrer seg selv om du har måttet gjøre det.

Min erfaring med egen kronisk sykdom og endrede behov er at omgivelsene i stor grad tar utgangspunkt i hvordan ting pleide å være. De vet jo at ting har endret seg og tar hensyn når jeg ber om det, men det er ikke nødvendigvis noe de husker på - de kjenner det ikke på kroppen hver dag. (Og jeg merker også at jeg har blitt litt mer hårsår på enkelte områder - fordi de endringene som er så åpenbare for meg ikke er det for andre, er det fort gjort å feiltolke ting).

Vi har alltid alle vært flinke til å invitere hverandre. Sende en melding i felles chat gruppe og spørre om hvem som vil bli med.

Jeg forventer ikke at vi MÅ bli med på alt, men skjønner ikke hvorfor de heler drar alle andre uten å inkludere eller spørre oss slik som før.

Jeg har stilt opp masse til og med ennå gjør jeg det. Ryker bilen til en av de ringer de meg for å spørre om extra bilen vår kan lånes. Men når det kommer til at vi skal bli med så er det ikke aktuelt.

Da vi dro ut sammen i fjor passet jeg selv på mine barn. Når de tok karuseller gikk jeg selv etter mine barn, ble de med på do, kjøpte mat osv. slik det forventes av foreldre. 

Men når besteforeldrene ikke inkluderer de og sender de bilder av at et annet barnebarn sitter å spiser is med de eller har fått bamse på Tusenfryd så spør jo mine to om hvorfor ingen spurte om vi ville bli med. 

AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg...

Her er det ingen som ringer eller sender melding engang... Tror moren min har sett barnebarnet sitt knappe 2 ganger siden han ble født (han er 4). Bor en time herfra.

Har gitt opp å prøve, hun har alltid en unnskyldning av noe slag når jeg spør. 

Trist for gutten min som ikke har noe annen familie enn meg og pappaen sin.  

Anonymkode: 68a38...7ff

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men når besteforeldrene ikke inkluderer de og sender de bilder av at et annet barnebarn sitter å spiser is med de eller har fått bamse på Tusenfryd så spør jo mine to om hvorfor ingen spurte om vi ville bli med. 

Vel, så må du gi besteforeldrene beskjed om ikke å sende bilder til barna av ting barna blir invitert i. Uten innpakking, bare en direkte ordre om at det skal slutte. Kanskje til og med påtale at hvis resten av dem skal holde på med en masse uten dere, kommer dere til å forlate familiechatten. I det hele tatt, hvis de er så tankeløse er det nok best å ikke la dem ha en direkte kanal til barna. 

Anonymkode: 945ac...8d6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det det egentlig koker ned til er at du syns besteforeldrene skal ta med dine barn på tusenfryd, så må du jo si det til disse besteforeldrene da. Ikke spørre generelt hvorfor ingen inviterer dere med. Jeg syns forøvrig det er veldig spesielt at du ikke har noen venninner og ingen nettverk utenom egen familie, da tenker jeg du mangler noen relasjonelle egenskaper, og at svaret muligens kan ligge der. For øvrig er det vanlig ettersom barn vokser til at de ønsker å være med venner heller enn søskenbarn, så det kan jo rett og slett være at dine søsken prioriterer venner og barnas venner fremfor deg og dine barn. Eller at søskenbarna ikke syns det å være med dine barn er det de har mest lyst til. Jeg valgte i alle fall bort søskenbarn så snart jeg ble gammel nok til å kunne ha en mening om det, familiebesøk ved plikt var mer enn nok kontakt for min del.

Anonymkode: 5447a...1f6

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være at de tror du ikke orker å dra på Tusenfryd eller lignende pga helsen din? 
Og at de ikke har overskudd til å ta med dine barn alene hvis de tror du ikke er i form til å bli med? 

Anonymkode: 0dcdb...7bb

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette endret seg da du ble syk, så må det vel ha noe med det å gjøre.

Hva feiler det deg, og hvordan påvirker det deg i hverdagen? Du får ikke kjøre bil, så da regner jeg med at du går på sterke medisiner. Kan oppførselen din ha endret seg, uten at du merker det selv?

Anonymkode: 9a787...d8a

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt du er skuffet. 

Vi opplevde noe lignende selv denne sommeren, men ikke helt samme og ikke i like alvorlig grad. Vi har lenge ønsket oss noe, og  og i år fikk vi muligheten til å kjøpe det. Vi har aldri hatt god økonomi, men det dukket opp en uforventet arv.
Vi fortalte til familien at vi endelig hadde råd, og de var positive og vi fikk inntrykk av at de gjerne ville være med om det passet for oss, og ramset opp når de hadde ferie osv. Vet at min bror m/fam har snakket om å kjøpe dette også, men ikke hatt muligheten. Trodde jo derfor det ville vært en fin ting for dem i hvert fall.
 Vi har hele sommeren invitert familie til å være med, men det har enten vært null svar eller at det ikke har passet. Aldri. Dette er noe som vanligvis er kjempegøy for barn og voksne å være med på, og man kan bruke det til flere ting, så har man ikke lyst til det ene, kan man gjøre det andre. Vi kan ikke invitere alle samtidig, så blir "en og en" familie, og vi har også invitert bare barn til å være med. Været har vært perfekt for dette. 
Samtidig får vi invitasjoner til å finne på andre ting (da hele familien, ikke bare oss), som å bade på stranda, en gåtur dit og dit osv., noe vi deltar på om det passer. Da blir det gjerne snakk om hva folk driver med i sommer og vi driver jo da mest med dette vi har kjøpt, og det nevnes på nytt at de vil være med og datoer for når de er ledig osv., men når det kommer til stykket så er det ingen interesse likevel. Viser seg også at de ikke har gjort noe spesielt de dagene vi har invitert med tidligere, men stranda eller sånt noe. Noe de også ville hatt mulighet til sammen med oss. 
Lurer jo på om de bare ikke vil være (alene) med oss. Det er litt sårt. Jeg trodde faktisk at dette var sommeren vi skulle se hverandre mer, i hvert fall se nevøer og nieser mer. 

Anonymkode: 7b75d...9c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...