AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #21 Skrevet 7 timer siden Hvordan blir man ikke full av ti enheter? Jeg hadde blitt helt svingstang Anonymkode: d272f...149
Bokormsen Skrevet 7 timer siden #22 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg og min omgangskrets drikker minst 10 enheter hver dag på ferietur. Ikke er vi russere eller østfoldinger heller. Anonymkode: f6ff7...fcf Det er ekstremt, er dere eldre eller har dere små barn? Kanskje mer vanlig blant den eldre garde? 1
Bokormsen Skrevet 7 timer siden #23 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ja, hver dag i sommerferien blant de i min vennekrets (fra Oslo, stort sett). Folk er forskjellige 🤷🏼♀️ Jeg ville ikke drukket så mye selv, da jeg er opptatt av helse, men synes det er en dømmende holdning i svarene til de som reagerer her. Er jo ingenting som tyder på problemer med alkohol. Det er kos for dem på ferie. De som koser seg med det, får kose seg med det. Deres kropp osv. Anonymkode: 2bb19...477 10 enheter hver dag er definitivt et alkoholproblem. Det er ekstremt. Da drikker du fra lunsj og til du legger deg hver dag. Jeg hadde definitivt bekymret meg om mine foreldre holdt på slik, da har jeg dem ikke lenge i god helse i alle fall. 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #24 Skrevet 7 timer siden Hvis du skal besøke dem og ha et gratis ferieopphold, må du akseptere deres livsførsel. Hvis du synes det er forkastelig - hold deg unna. Ville absolutt ikke akseptert at voksne barn på besøk skulle begynne å hakke på meg for et eller annet. Det blir det samme omvendt, jeg kritiserer aldri mine voksne barn når jeg er hos dem selv om de gjør ting jeg ikke ville gjort. Anonymkode: 94747...b3b 1
Lønnesirup01 Skrevet 2 timer siden #25 Skrevet 2 timer siden Det er snakk om 8-10 enheter hver? Altså halvannen flaske vin per person - tre flasker per dag - kun på dem? Det er klart veldig mye (også for oss fra Oslo 😅), men jeg vet ikke hvor mye man når frem med slikt. Du sier selv det kun er i ferien (du vet vel ikke hvordan de drikker når du ikke er der), og det er vel også svaret du vil få. Som pensjonist står man jo fritt til å leve litt som man ønsker (så lenge man ikke er til skade for omgivelsene - hvilket det ikke høres ut som de er). Men jeg ser jo ikke helt hvordan de kan ha energi til å leke med barnebarn og holde en aktiv ferie parallelt med dette. 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #26 Skrevet 2 timer siden Jeg synes det er mye. At de drikker alkohol hver helg synes jeg også er mye. De bestemmer selvsagt selv! Anonymkode: 549fd...747
Forumaktivitet Skrevet 2 timer siden #27 Skrevet 2 timer siden Lønnesirup01 skrev (10 minutter siden): Det er snakk om 8-10 enheter hver? Altså halvannen flaske vin per person - tre flasker per dag - kun på dem? Det er klart veldig mye (også for oss fra Oslo 😅), men jeg vet ikke hvor mye man når frem med slikt. Du sier selv det kun er i ferien (du vet vel ikke hvordan de drikker når du ikke er der), og det er vel også svaret du vil få. Som pensjonist står man jo fritt til å leve litt som man ønsker (så lenge man ikke er til skade for omgivelsene - hvilket det ikke høres ut som de er). Men jeg ser jo ikke helt hvordan de kan ha energi til å leke med barnebarn og holde en aktiv ferie parallelt med dette. Enig i denne.
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #28 Skrevet 2 timer siden Jo, det er mye om det virkelig stemmer, det er 2 flasker vin pr prs pr dag. I varmen så drikker man forhåpentligvis mye vann også, men må jo bli sene kvelder da? La oss si det er ett glass vin/pils til lunch klokka 12, så er det vel tur eller soling, så nippe 2- 3 glass frem til man gjør seg klar til middag, og så to glass til middag, og kanskje to til før man legger seg mellom 23 og 0100. De fleste av oss ville blitt både beruset og fyllesyke av dette. Og HVER dag? Jeg kunne nok gjort det, men hadde gått lei, tenkt litt på leveren min og ikke minst prøvd å lese gjestene litt. Man må ikke ha noe i glasset til enhver tid. Anonymkode: fa5cb...c0d
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #29 Skrevet 2 timer siden Bokormsen skrev (5 timer siden): 10 enheter hver dag er definitivt et alkoholproblem. Det er ekstremt. Da drikker du fra lunsj og til du legger deg hver dag. Jeg hadde definitivt bekymret meg om mine foreldre holdt på slik, da har jeg dem ikke lenge i god helse i alle fall. Nei man har ikke et alkoholproblem fordi man drikker det i en ferie Anonymkode: ae5ab...f77 2
AnonymBruker Skrevet 56 minutter siden #30 Skrevet 56 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei man har ikke et alkoholproblem fordi man drikker det i en ferie Anonymkode: ae5ab...f77 Det er snakk om en ferie på 5 uker. Man er jo avhengig før man kommer hjem. Men det er dessverre ikke uvanlig. Ikke uten grunn at AA har egen avdeling i Arguineguin på Gran Canaria Anonymkode: 8f0e0...96b
AnonymBruker Skrevet 42 minutter siden #31 Skrevet 42 minutter siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er snakk om en ferie på 5 uker. Man er jo avhengig før man kommer hjem. Men det er dessverre ikke uvanlig. Ikke uten grunn at AA har egen avdeling i Arguineguin på Gran Canaria Anonymkode: 8f0e0...96b For noe tull , ærlig talt Anonymkode: ae5ab...f77 2
Bokormsen Skrevet 31 minutter siden #32 Skrevet 31 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei man har ikke et alkoholproblem fordi man drikker det i en ferie Anonymkode: ae5ab...f77 Jo det er klart man har, 10 enheter per dag er massivt forbruk. Dette er nok mennesker som også til hverdags tar noen øl til middag, og deler en flaske vin fredag og lørdag. Det er langt over hva folk uten alkoholavhengighet/overforbruk driver med. Kanskje når du er 20, men ikke etter 30. 1
AnonymBruker Skrevet 28 minutter siden #33 Skrevet 28 minutter siden AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hver dag?? Det er ikke normalt verken i min familie eller i min omgangskrets. De har jeg sett i syden og på ferie som drikker så mye er russere og typiske østfoldninger Anonymkode: d2e38...54a Jeg er enig i at dette er mye. Jeg er hverken religiøs eller avholds, men den typen mengder er heller ikke vanlig i min omgangskrets eller familie. Skjønner godt at TS blir bekymret for helsen deres for dette er ikke noe sunt eller bra i det hele tatt. Men desverre er dette blitt den nye normalen. Godt voksne «livsnyter» typer som koser seg med god mat og ikke minst drikke. Mange er overvektige og vil pådra seg sykdommer pga denne livsstilen. Alkohol er jo i seg selv kreftfremkallende. Jeg ville absolutt tatt en prat med dem om at du er bekymret. Anonymkode: 75bc0...e9b
AnonymBruker Skrevet 25 minutter siden #34 Skrevet 25 minutter siden Slapp av, det er ferie. Hadde de vært svingstang hadde det vært noe annet. Anonymkode: 5b7aa...044
AnonymBruker Skrevet 25 minutter siden #35 Skrevet 25 minutter siden Bokormsen skrev (5 minutter siden): Jo det er klart man har, 10 enheter per dag er massivt forbruk. Dette er nok mennesker som også til hverdags tar noen øl til middag, og deler en flaske vin fredag og lørdag. Det er langt over hva folk uten alkoholavhengighet/overforbruk driver med. Kanskje når du er 20, men ikke etter 30. nei det er klart man ikke har det pga drikking i 5 uker, herregud og du bare spekulerer i resten Anonymkode: ae5ab...f77 1
Bokormsen Skrevet 20 minutter siden #36 Skrevet 20 minutter siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): nei det er klart man ikke har det pga drikking i 5 uker, herregud og du bare spekulerer i resten Anonymkode: ae5ab...f77 10 enheter da er du drita. Hvis du ikke er drita, har du toleranse fra hverdagen som også inneholder betydelig mengde alkohol. Du forsøker å normalisere et vanvittig alkoholinntak bare fordi det er ferie og uproblematisk, men det er i seg selv en erkjennelse om faktiske forhold man ikke ønsker konfrontere med seg selv. 1 1
AnonymBruker Skrevet 19 minutter siden #37 Skrevet 19 minutter siden Bokormsen skrev (Akkurat nå): 10 enheter da er du drita. 10 enheter over en hel dag/kveld gjør deg ikke drita. Anonymkode: f6ff7...fcf 1
AnonymBruker Skrevet 18 minutter siden #38 Skrevet 18 minutter siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvordan blir man ikke full av ti enheter? Jeg hadde blitt helt svingstang Anonymkode: d272f...149 De som er vant til å drikke mye tåler det. Det er ikke ensbetydende med at det er uproblematisk, slik enkelte her mener. Anonymkode: 75bc0...e9b 1
AnonymBruker Skrevet 15 minutter siden #39 Skrevet 15 minutter siden Bokormsen skrev (4 minutter siden): 10 enheter da er du drita. Hvis du ikke er drita, har du toleranse fra hverdagen som også inneholder betydelig mengde alkohol. Du forsøker å normalisere et vanvittig alkoholinntak bare fordi det er ferie og uproblematisk, men det er i seg selv en erkjennelse om faktiske forhold man ikke ønsker konfrontere med seg selv. 10 Spania drinker, ja helt klart. 8 glass vin som 2 flasker er, spredt utover 12 timer, not so much. Anonymkode: 588b8...874 1
AnonymBruker Skrevet 15 minutter siden #40 Skrevet 15 minutter siden Bokormsen skrev (4 minutter siden): 10 enheter da er du drita. Hvis du ikke er drita, har du toleranse fra hverdagen som også inneholder betydelig mengde alkohol. Du forsøker å normalisere et vanvittig alkoholinntak bare fordi det er ferie og uproblematisk, men det er i seg selv en erkjennelse om faktiske forhold man ikke ønsker konfrontere med seg selv. Svada igjen og en hel masse tolkninger som ikke stemmer, blir for dumt Anonymkode: ae5ab...f77
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå