AnonymBruker Skrevet 20. juli #41 Skrevet 20. juli Høres ut som en normal ung voksen. Det er så deilig når ungene blir voksne og evner å gjøre vanlige ting, som de fleste andre gjør😀 Anonymkode: ed819...ed6 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli #42 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er sant, men det er ikke så viktig hva du tror. Jeg syns det er dørgende uinteressant å høre om unge på tjue med fast jobb og bolig. De skal leve til de er 80 kanskje , syns det er å kaste bort livet. Gå fra 18 til 40 på to år liksom. Anonymkode: c9aed...0f2 Vær stolt av datteren din og gled deg sammen med henne. Hun har gjort det som gjør henne lykkelig, deg også. Du trenger ikke kritisere andre ungdommer som velger annerledes enn din datter. Min sønn er ikke typen til å reise ut i verden på den måten. Han elsker å jobbe, og brenner sånn for det han jobber med. Han har ikke en gang tatt ut sommerferie fordi han koser seg slik på jobb. Han er målrettet og har investert, noe som han gleder seg stort over. kan ikke huske sist han var hjemme en hel helg. De drar på turer i helgene med bilene sine og styrer på. Anonymkode: a5fe3...6e8
AnonymBruker Skrevet 20. juli #43 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Høres ut som en normal ung voksen. Det er så deilig når ungene blir voksne og evner å gjøre vanlige ting, som de fleste andre gjør😀 Anonymkode: ed819...ed6 Absolutt. Vi er en ganske så A4 familie, og helt vanlig på det meste Anonymkode: a5fe3...6e8
AnonymBruker Skrevet 20. juli #44 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ja jeg er takknemlig og heldig. Alle ungdommer burde blomstre og leve livet og kjenne på mestring. Alle har mulighet til det hvis de vil, orker eller ser verdien av det. Samt at andre ungdommer inviterer de inn Anonymkode: a5fe3...6e8 Det er ikke sant. Det er ikke slik det funker. Noen har bagasje som gjør det vanskelig eller umulig. Anonymkode: 1268e...389 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli #45 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ja jeg er takknemlig og heldig. Alle ungdommer burde blomstre og leve livet og kjenne på mestring. Alle har mulighet til det hvis de vil, orker eller ser verdien av det. Samt at andre ungdommer inviterer de inn Anonymkode: a5fe3...6e8 Njaa… det kommer da helt an på hva du legger i å «leve livet» og blomstre.. Alle kan selvsagt kjenne på mestring til en viss grad. Men du er rimelig kjip om du forteller de ungdommene som sliter med kroniske og/eller alvorlige sykdommer som gjør de sengeliggende store deler av dagen, at alle kan leve livet og blomstre hvis de bare vil, orker eller ser verdien av det. Det eneste de ønsker er jo å være friske og kunne leve en normal ungdomtid. Klart de ser verdien av det. Og de handler ikke om å ikke orke, men de har faktisk ikke sjans til det. Anonymkode: 7fb81...d40 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli #46 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Njaa… det kommer da helt an på hva du legger i å «leve livet» og blomstre.. Alle kan selvsagt kjenne på mestring til en viss grad. Men du er rimelig kjip om du forteller de ungdommene som sliter med kroniske og/eller alvorlige sykdommer som gjør de sengeliggende store deler av dagen, at alle kan leve livet og blomstre hvis de bare vil, orker eller ser verdien av det. Det eneste de ønsker er jo å være friske og kunne leve en normal ungdomtid. Klart de ser verdien av det. Og de handler ikke om å ikke orke, men de har faktisk ikke sjans til det. Anonymkode: 7fb81...d40 Snakker ikke om alvorlig syke sengeliggende ungdommer med kroniske sykdommer. Snakk om å sette det på spissen. Anonymkode: a5fe3...6e8
AnonymBruker Skrevet 20. juli #47 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det er ikke sant. Det er ikke slik det funker. Noen har bagasje som gjør det vanskelig eller umulig. Anonymkode: 1268e...389 Du mener det er helt umulig for en ungdom å kunne kjenne på mestring og blomstre og kjenne at en lever? Mange måter å kjenne på mestring og livsglede på Anonymkode: a5fe3...6e8
AnonymBruker Skrevet 20. juli #48 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Snakker ikke om alvorlig syke sengeliggende ungdommer med kroniske sykdommer. Snakk om å sette det på spissen. Anonymkode: a5fe3...6e8 Da er det du som skriver unyansert, for du skrev «alle ungdommer». Da kan man umulig forstå at du likevel ikke mener alle. Anonymkode: 7fb81...d40 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #49 Skrevet 20. juli Høres ut som han lever livet, så flott🤩 Anonymkode: 45b3e...239
AnonymBruker Skrevet 20. juli #50 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Da er det du som skriver unyansert, for du skrev «alle ungdommer». Da kan man umulig forstå at du likevel ikke mener alle. Anonymkode: 7fb81...d40 På tide å komme seg ut av KG å møte folk ansikt til ansikt. Anonymkode: a5fe3...6e8
AnonymBruker Skrevet 20. juli #51 Skrevet 20. juli Hjelpe meg for en tråd. Her var mye usannsynlig fra mange personer. Alle kan vel få være stolte av barna sine da, det trenger jo ikke å være en konkurranse. Anonymkode: 302e5...86b 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #52 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hjelpe meg for en tråd. Her var mye usannsynlig fra mange personer. Alle kan vel få være stolte av barna sine da, det trenger jo ikke å være en konkurranse. Anonymkode: 302e5...86b Enig! Folk er stolt av barna sine og det er bra 💪🏼 så har barn ulike forutsetninger, mål og drømmer. En mor kan være lykkelig for at barnet har kommet inn på elektro, en annen mor er lykkelig for at poden har kommet inn på juss. Vår jobb som foreldre er å få barna våre på den hylla de trives og der de skal være. Vår sønn har aldri klart å sitte på et kontor, han er handy og må jobbe praktisk, så flott at folk liker ulike ting. Jeg kunne heller aldri sittet på kontor hele dagen, men takk til alle de som liker det og som fikser lønn, skatt, bank o.l Anonymkode: a5fe3...6e8 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli #53 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig! Folk er stolt av barna sine og det er bra 💪🏼 så har barn ulike forutsetninger, mål og drømmer. En mor kan være lykkelig for at barnet har kommet inn på elektro, en annen mor er lykkelig for at poden har kommet inn på juss. Vår jobb som foreldre er å få barna våre på den hylla de trives og der de skal være. Vår sønn har aldri klart å sitte på et kontor, han er handy og må jobbe praktisk, så flott at folk liker ulike ting. Jeg kunne heller aldri sittet på kontor hele dagen, men takk til alle de som liker det og som fikser lønn, skatt, bank o.l Anonymkode: a5fe3...6e8 Men det er nettopp derfor å legge verdier på hva som er bra eller ikke blir veldig selektivt. Kan stille spørsmålet på hvorfor noen ikke kan sitte stille eller hvorfor noen ikke har noe interesse for noe praktisk. Mye ligger i hva barna er tillært. Noen ganger er det selvfølge at dwt blir studier, andre blir oppfordret til praktiske yrker og har blitt fortalt at studier ikke er noe for de. Jeg har venner som fikk høre at de kunne bli hva de ville - etter doktorgrad i matte og andre venner det ble forventet at det ville bli med maks butikkjobb. så kommer hvor mye foreldre har hjulpet på veien, hva som er krav og hva som er forventninger og hva som er likegyldighet. Hvordan unge tar til holdninger er viktig. Anonymkode: 17d6b...478
AnonymBruker Skrevet 20. juli #54 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Men det er nettopp derfor å legge verdier på hva som er bra eller ikke blir veldig selektivt. Kan stille spørsmålet på hvorfor noen ikke kan sitte stille eller hvorfor noen ikke har noe interesse for noe praktisk. Mye ligger i hva barna er tillært. Noen ganger er det selvfølge at dwt blir studier, andre blir oppfordret til praktiske yrker og har blitt fortalt at studier ikke er noe for de. Jeg har venner som fikk høre at de kunne bli hva de ville - etter doktorgrad i matte og andre venner det ble forventet at det ville bli med maks butikkjobb. så kommer hvor mye foreldre har hjulpet på veien, hva som er krav og hva som er forventninger og hva som er likegyldighet. Hvordan unge tar til holdninger er viktig. Anonymkode: 17d6b...478 Om våre barn vil bli elektriker eller ingeniør er deres valg, ikke vårt. Vi har støttet og oppmuntret utifra deres interesser, og hva de ønsker å gjøre med livet sitt. Jeg krever ikke at mine barn skal gå på universitetet, ei heller at de skal bli rørlegger. Ungdommen velger selv hva de har lyst til, de er egne individer. Å råde de og ha forventninger om at de må gjøre noe er klart. Barn er forskjellige, også i en søskenflokk med samme oppvekst. Målet mitt er ikke å tvinge en 19 åring til å studere på et universitet. Man bestemmer ikke over voksne folk. Hva jeg har studert og mannen har studert er oss og vårt liv. Barna skal følge sine drømmer, ikke foreldrene sine. Og ja, vi har midler til å hjelpe de økonomisk hele veien om de velger noe annet. Anonymkode: a5fe3...6e8
AnonymBruker Skrevet 20. juli #55 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Om våre barn vil bli elektriker eller ingeniør er deres valg, ikke vårt. Vi har støttet og oppmuntret utifra deres interesser, og hva de ønsker å gjøre med livet sitt. Jeg krever ikke at mine barn skal gå på universitetet, ei heller at de skal bli rørlegger. Ungdommen velger selv hva de har lyst til, de er egne individer. Å råde de og ha forventninger om at de må gjøre noe er klart. Barn er forskjellige, også i en søskenflokk med samme oppvekst. Målet mitt er ikke å tvinge en 19 åring til å studere på et universitet. Man bestemmer ikke over voksne folk. Hva jeg har studert og mannen har studert er oss og vårt liv. Barna skal følge sine drømmer, ikke foreldrene sine. Og ja, vi har midler til å hjelpe de økonomisk hele veien om de velger noe annet. Anonymkode: a5fe3...6e8 Men du må jo se at hva foreldrene gjør/har gjort påvirker barna selv om man ikke bestemmer. Det er enklere å følge i fotspor for da har man blitt lært hva som forventes. Så barn av foreldre med fagbrev velger lettere fagbrev enn barn av universitetsutdannede. Hos oss er det bare ingenting som kunne gitt barna interesse for yrkesfag. Hadde de tidlig vist interessen så hadde det vært noe annet. Anonymkode: 17d6b...478
AnonymBruker Skrevet 20. juli #56 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): På tide å komme seg ut av KG å møte folk ansikt til ansikt. Anonymkode: a5fe3...6e8 Ja, det må du gjerne gjøre😊 Anonymkode: 7fb81...d40 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #57 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Men du må jo se at hva foreldrene gjør/har gjort påvirker barna selv om man ikke bestemmer. Det er enklere å følge i fotspor for da har man blitt lært hva som forventes. Så barn av foreldre med fagbrev velger lettere fagbrev enn barn av universitetsutdannede. Hos oss er det bare ingenting som kunne gitt barna interesse for yrkesfag. Hadde de tidlig vist interessen så hadde det vært noe annet. Anonymkode: 17d6b...478 Har en søskenflokk i familien min. En er lærer, en frisør, en toppidrettsutøver i premier lige, og en lastebilsjåfør, og siste går sykepleie. En søskenflokk der alle har gått helt ulikt. Alle trives med sine valg, og de er virkelig på rett plass. Anonymkode: a5fe3...6e8
AnonymBruker Skrevet 20. juli #58 Skrevet 20. juli Jeg har selv en slektning som var overlykkelig over at datteren endelig hadde begynt på studier i jus for hennes jobb etter vgs var det ikke noe framtid i og det var bra hun tok til vett. Så nå planla han at hun skulle ta master. Hennes jobb var en stilling der hun hadde arbeidet seg opp til lederansvar for flere butikker i samme kjede. Det var ikke bra nok. Veldig trist at man ikke kan respektere hennes valg og være stolt over det hun hadde fått til, jeg synes det var imponerende jeg. Han var veldig stolt av studiene hennes og skrøt noe voldsomt men hun må jo ha følt på det før. Anonymkode: 302e5...86b 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #59 Skrevet 21. juli Kan vi ikke alle være stolte av de fine sønnene våre! Uansett om de har fullført utdanninger, og fått seg en super jobb,OG om de noen dager klarer vinne de små kamper i hverdagen ❤️ Anonymkode: 5e8b4...f79 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #60 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg har selv en slektning som var overlykkelig over at datteren endelig hadde begynt på studier i jus for hennes jobb etter vgs var det ikke noe framtid i og det var bra hun tok til vett. Så nå planla han at hun skulle ta master. Hennes jobb var en stilling der hun hadde arbeidet seg opp til lederansvar for flere butikker i samme kjede. Det var ikke bra nok. Veldig trist at man ikke kan respektere hennes valg og være stolt over det hun hadde fått til, jeg synes det var imponerende jeg. Han var veldig stolt av studiene hennes og skrøt noe voldsomt men hun må jo ha følt på det før. Anonymkode: 302e5...86b Sykt! Barna må selv få velge karrierevei og bestemme over eget liv. Anonymkode: a5fe3...6e8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå