Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt at du er stolt! Høres ut som en flott ungdom👍

Anonymkode: b69f3...4c5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er stolt av min også, det er fint å være stolt av barna sine 🙂.

Han stortrivdes med førstegangstjeneste, tok høyere utdannelse, fikk sjefsstilling et par år etterpå, og eier flere hus, som han har kjøpt helt på egenhånd. Men jeg er bekymret også, f.eks fordi han er 30 år og ikke har kjæreste 🙃. Vi finner alltid noe å bekymre oss for.

Men mest av alt, så er jeg stolt over hvordan han er som menneske! Han er snill, empatisk, høflig, ikke hissig, liker å klare alt selv, og han er generelt alltid blid og fornøyd. Det er det viktigste.

Anonymkode: 7040f...093

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet

Det er virkelig noe å være stolt av!❤️ 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en vanlig "ungdom".

De aller fleste er uansett stolte over barna sine av flere grunner😊

Anonymkode: 3ffbc...4e3

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Han stortrivdes med førstegangstjeneste, tok høyere utdannelse, fikk sjefsstilling et par år etterpå, og eier flere hus, som han har kjøpt helt på egenhånd. Men jeg er bekymret også, f.eks fordi han er 30 år og ikke har kjæreste 🙃. Vi finner alltid noe å bekymre oss for.

Men mest av alt, så er jeg stolt over hvordan han er som menneske! Han er snill, empatisk, høflig, ikke hissig, liker å klare alt selv, og han er generelt alltid blid og fornøyd. Det er det viktigste.

Responder heller på ts innlegg, dette handler kun om din sønn.

Anonymkode: 8c291...1e9

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en flott fyr🥰

Anonymkode: 7a3c5...8d4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er dette som er det viktigste ja. Ikke alt dem har fått til, men hvordan de er som mennesker

Anonymkode: dc387...f5e

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Responder heller på ts innlegg, dette handler kun om din sønn.

Anonymkode: 8c291...1e9

Jøss, hva slags internett-politi er du da?😂 Hvis ts kun vil at alle skal respondere på hennes ord om sønnen sin vil vel svarene være:

"ja, så fint for deg"

Anonymkode: dc387...f5e

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

❤️ Høres ut som en fin fyr

Anonymkode: 0f562...7bd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Har en sønn på 20 år. 
han var ferdig utdannet med fagbrev som 19 åring og har fast jobb. 
han har bodd et helt år i Lofoten som lærling, og siste året som lærling i nabobyen her vi bor på vestlandet. 
Han sover ikke bort dagene. Han har reist landet rundt på festivaler med venner, turer generelt og er aktiv både med jaktlag, fotball og friluftsliv. Hver bidige helg er han på en eller annen fest, tur eller opplevelser. 
han fikk seg leilighet etter lærlingtiden og klarer seg godt, han har et enormt nettverk og har venner overalt. Samt en god vennegjeng. 
videregående gikk han siste året i en annen by. Han har fått sett og opplevd mye mer enn andre på hans alder. Han har venner på egen alder og venner på 40. 
En stødig fin fyr. 
Jeg hadde ikke opplevd halvparten på samme alder. 
Er stolt og glad for alt han får oppleve og livet han har bygd seg 

Anonymkode: a5fe3...6e8

Det høres nesten ut som om du trenger å overbevise både deg selv og andre om at sønnen din ligger foran jevnaldrende. Man kan være stolt av barnet sitt uten å sette ham opp mot andre. Sammenligningen tilfører egentlig ingenting.

Du skriver at han har opplevd mer enn andre på hans alder. Det vet du ikke. Det finnes mange 20-åringer som studerer krevende utdanninger ved universitet, reiser verden rundt, starter egne bedrifter, kjøper egen bolig, avtjener førstegangstjeneste, driver toppidrett eller bygger en karriere som kan gjøre dem til neste generasjons ledere. Andre velger helt andre livsveier. Hvorfor skulle festivaler, jakt og et stort nettverk være et bedre eller mer innholdsrikt liv enn det?

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Så bra! Det er veldig godt når de voksne barna lander stødig. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min gutt har hatt mye motgang. Lese og skrivevansker og mobbing. 

Han har svært liten omgangskrets og er lite bereist.  Men han har en solid utdanning, god jobb og god arbeidsmoral.  Jeg er uendelig stolt av han.  

Vi er vel alle stolte av barna våre, og alle har forskjellige utgangspunkt og ulike mål.  Forstår godt at du er stolt av gutten din. Høres ut som en flott gutt.  Håper samtidig at du hadde vært stolt uansett hvor lang utdannelse eller hvor mange hus han har. .

Anonymkode: 2c792...c58

• Liker 4
  • Hjerte 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Har en sønn på 20 år. 
han var ferdig utdannet med fagbrev som 19 åring og har fast jobb. 
han har bodd et helt år i Lofoten som lærling, og siste året som lærling i nabobyen her vi bor på vestlandet. 
Han sover ikke bort dagene. Han har reist landet rundt på festivaler med venner, turer generelt og er aktiv både med jaktlag, fotball og friluftsliv. Hver bidige helg er han på en eller annen fest, tur eller opplevelser. 
han fikk seg leilighet etter lærlingtiden og klarer seg godt, han har et enormt nettverk og har venner overalt. Samt en god vennegjeng. 
videregående gikk han siste året i en annen by. Han har fått sett og opplevd mye mer enn andre på hans alder. Han har venner på egen alder og venner på 40. 
En stødig fin fyr. 
Jeg hadde ikke opplevd halvparten på samme alder. 
Er stolt og glad for alt han får oppleve og livet han har bygd seg 

Så bra! Du høres ikke ut som min mor 🤣

Anonymkode: 2aa7f...300

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske vanlig for mange i den alderen å reise en del. Flere som er jevnaldrende med min tok friår og reiste rundt.. da hadde de jobbet ved siden av studier et par år og lagt opp mye penger. De fleste er vel også stolte av barna sine håper jeg 😊 Men høres ut som din har oppnådd mye. 🥰

Jeg er også stolt av mine to. Begge er autister, men eldste på 19 tok nå kompetansebrevet, truckførerbevis OG klarte oppkjøring på bil og teori på 1 forsøk med kun 3 feil på teori og INGEN anmerkninger på kjøringen. 4 uker etter kjøpte han sin første bil for egne penger til 130k. Uten at jeg har betalt en krone ❤️ det er stort syns jeg. Spesielt mtp diagnosene.

Anonymkode: 76248...5b5

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ganske vanlig for mange i den alderen å reise en del. Flere som er jevnaldrende med min tok friår og reiste rundt.. da hadde de jobbet ved siden av studier et par år og lagt opp mye penger. De fleste er vel også stolte av barna sine håper jeg 😊 Men høres ut som din har oppnådd mye. 🥰

Jeg er også stolt av mine to. Begge er autister, men eldste på 19 tok nå kompetansebrevet, truckførerbevis OG klarte oppkjøring på bil og teori på 1 forsøk med kun 3 feil på teori og INGEN anmerkninger på kjøringen. 4 uker etter kjøpte han sin første bil for egne penger til 130k. Uten at jeg har betalt en krone ❤️ det er stort syns jeg. Spesielt mtp diagnosene.

Anonymkode: 76248...5b5

Fantastisk godt jobbet 👏🏼 noen glir lett gjennom å får til alt, mens andre må jobbe beinhardt for å oppnå det samme. For de som har jobbet beinhardt er det en enda større prestasjon, da det har kostet de mer. Å få til mye på tross diagnoser er beundringsverdig. Men tipper han har hatt god støtte og oppmuntring hjemmefra ❤️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Min gutt har hatt mye motgang. Lese og skrivevansker og mobbing. 

Han har svært liten omgangskrets og er lite bereist.  Men han har en solid utdanning, god jobb og god arbeidsmoral.  Jeg er uendelig stolt av han.  

Vi er vel alle stolte av barna våre, og alle har forskjellige utgangspunkt og ulike mål.  Forstår godt at du er stolt av gutten din. Høres ut som en flott gutt.  Håper samtidig at du hadde vært stolt uansett hvor lang utdannelse eller hvor mange hus han har. .

Anonymkode: 2c792...c58

Den mobbingen er for jævlig! Godt å høre at han har klart seg gjennom skolen og fått seg en utdanning og jobb på tross motgangen han har hatt. Det skal mye styrke å klare å kjempe og trampe videre med dysleksi og mobbing på toppen! 
Kan legge til at min sønn både har adhd og dysleksi. På barneskolen ble han dømt nord og ned av lærerne og de trodde aldri han kom til å bestå ungdomsskolen. Vel, han gikk ut av videregående med 4,6 i snitt, og da jobbet han beinhardt for å komme inn på den linja han siktet seg inn på. Det som har hjulpet han er hans holdinger, moral, integritet og stå på vilje. 
Det er jeg stolt av. Ikke prestasjonen i seg selv, men på tross av. 
Han har sluppet unna mobbing heldigvis, mobbing er ekstremt ødeleggende og et helvete å stå i 

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du er heldig ts, som har en frisk sønn! 

Han høres ut som en helt vanlig 20-åring, men det er nettopp det som er så fint med innlegget ditt. Det er fantastisk å ha muligheten til å være en normal ungdom, og jeg skulle ønske alle ungdommer hadde samme type mulighet❤️

Anonymkode: 7fb81...d40

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Juliv skrev (4 timer siden):

Det høres nesten ut som om du trenger å overbevise både deg selv og andre om at sønnen din ligger foran jevnaldrende. Man kan være stolt av barnet sitt uten å sette ham opp mot andre. Sammenligningen tilfører egentlig ingenting.

Du skriver at han har opplevd mer enn andre på hans alder. Det vet du ikke. Det finnes mange 20-åringer som studerer krevende utdanninger ved universitet, reiser verden rundt, starter egne bedrifter, kjøper egen bolig, avtjener førstegangstjeneste, driver toppidrett eller bygger en karriere som kan gjøre dem til neste generasjons ledere. Andre velger helt andre livsveier. Hvorfor skulle festivaler, jakt og et stort nettverk være et bedre eller mer innholdsrikt liv enn det?

Det er ikke mange 20 åringer som både studerer krevende utdanninger, og starter egen bedrift og reiser verden rundt og driver toppidrett samtidig. Men en av delene er det mange som gjør. 
Jeg må få lov å være stolt av min sønn. Å ha et stort nettverk, å oppleve masse gøy med venner betyr enormt. Jakt og friluftsliv er sunne interesser og han har lært enormt mye. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, du er heldig ts, som har en frisk sønn! 

Han høres ut som en helt vanlig 20-åring, men det er nettopp det som er så fint med innlegget ditt. Det er fantastisk å ha muligheten til å være en normal ungdom, og jeg skulle ønske alle ungdommer hadde samme type mulighet❤️

Anonymkode: 7fb81...d40

Ja jeg er takknemlig og heldig. Alle ungdommer burde blomstre og leve livet og kjenne på mestring. 
Alle har mulighet til det hvis de vil, orker eller ser verdien av det. Samt at andre ungdommer inviterer de inn 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...