AnonymBruker Skrevet 17. juli #61 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (10 timer siden): I Norge velger de det selv. Anonymkode: e34c4...19f Å du søte uskyldige sommerbarn Anonymkode: 8e8b1...177 4
AnonymBruker Skrevet 17. juli #62 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er ikke bare synd på de som reiser hit, men også de som bor her. Det er et fåtall av muslimske jenter (barn) og kvinner som beveger seg utendørs nå som det er så varmt. Jeg ser sjeldent noen på stranda eller holmene på sjøen, og alle er godt påkledt, fra topp til tå. Kjenner bare muslimer som bruker hijab, men finnes også mer ekstreme plagg i området her. Men, ikke bare at de holder seg inne. For det er det jo mange som gjør når det er så varmt. Noen av mine barns venninner (4 stk muslimske, mellomtrinnet) får ikke lov til å bade. De får ikke lov til å vasse i vannet heller. Ingen av dem får være med på båttur hvor det er fart, fordi hijaben kan flytte seg slik at håret blir synlig. De går i gensere og bukser, uansett hvor varmt det er. Mine barns nærmeste venner sitter isolert hjemme den tiden de ikke har besøk/drar på besøk til familie og venner med likt levesett. Ingen av dem får være på besøk her om kun min mann (pappaen) er hjemme. De får ikke feire bursdag med gutter invitert. Min mann fikk ikke hjelpe den 11 årige venninnen til min datter da hun falt og slo seg skikkelig. Hun snodde seg unna og stablet seg på beina på egenhånd. Hele holdningen var panisk - fordi han er mann. Min datter har sagt at hun heller ikke får lov til å håndhilse på den mannlige læreren, noe de gjør hver morgen når de entrer klasserommet. Hun er den som lever under mest ekstreme forhold. De kan ikke spise Dr. Oetkers rød konditorfarge. Noe som er helt vanlig å bruke til blant annet glasur på muffins ol. Anonymkode: 2466a...1e9 Og hvor i huleste er barnevernet i slike tilfeller? Anonymkode: 777ca...bd9 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli #63 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvilken religion tilhører hun? Ts Anonymkode: 5dcb1...fca Hun er muslim, mer enn det vet ikke jeg. Vi snakker ikke om religion, men likestillong og likeverd diskuterer vi. Og har samme syn. Anonymkode: 22541...d73
AnonymBruker Skrevet 19. juli #64 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (På 17.7.2026 den 10.00): I går var det drøyt 35 grader her, og jeg kan ikke huske at det har vært så varmt noensinne i løpet av livet mitt. Kom i snakk med noen turister som hadde fløyet halve jorden rundt til Oslo, og kjørt bil fra Oslo til mitt hjemsted og nå leide en flott bolig her for noen dager. De var en sjåfør, to menn og deres koner, og konene hadde nikab på seg. Mennene snakket ikke til meg i det hele tatt siden jeg er kvinne, men de to damene var hyggelige og snakket til meg. Jeg spurte hva de hadde gjort på mens de hadde vært her, og de fortalte at mennene hadde vært på fjelltur/ klatring/ badet / kjørt vannscooter og leid yacht . De hadde vært i leiligheten å sett på tv, laget mat og snakket sammen, fordi de oppholdt seg innendørs mest mulig når det var varmt sa de. Jeg turte ikke å spørre hvorfor de ikke fikk bli med på mannens aktiviteter, men jeg forstår jo at deres religion ikke gir de lov, dessuten er det jo upraktisk å være fysisk aktiv når man er innpakket som en burrito. Anonymkode: 5dcb1...fca Altså, det med nikab og burka er "ikke ment som straff, men å virke preventivt" (du vet ikke hva som kan skje, om en ikke bruker burka) Anonymkode: 696f7...7ec
AnonymBruker Skrevet 19. juli #65 Skrevet 19. juli Maleficenta skrev (På 17.7.2026 den 23.01): De gjør ikke det. Jeg hadde en muslimsk venninne. I den familien kledde jentene seg vanlig uten hijab men var mye familie kontroll. Vi var ute på byen en gang og plutselig måtte hun gjemme seg så ikke broren hennes skulle se henne. Han kjørte taxi og hun så han kjøre forbi 😂 Anonymkode: c5679...cd8
AnonymBruker Skrevet 19. juli #66 Skrevet 19. juli Jeg går i hijab, frivillig. Jeg og mannen min er ute hver eneste dag med de to barna våre. Spesielt nå på sommeren. Vi har badet masse i år allesammen, senere idag skal jeg og søsteren min ut å sykle. Veldig merkelig hvordan folk i denne tråden påstår at ALLE muslimske jenter blir behandlet slik som det diskuteres her inne. Det er absolutt ikke normen blandt mine muslimske venner, familie Og kjente. De muslimene dere diskuterer er de ekstreme, og de finnes i ALLE kulturer og religioner. Jeg har hijaben på frivillig og jeg føler meg fin i den. Jeg kjøper meg fint sommertøy, linskjorter og slik fra gina osv. mannen min har aldri sagt jeg MÅ gjøre noe eller ikke får lov til å gjøre sånn og sånn. Anonymkode: 8e3cb...8c4
AnonymBruker Skrevet 19. juli #67 Skrevet 19. juli Så lenge de går med det frivillig, så bør vel ingen legge seg opp i hvordan de går kledd? Anonymkode: 3d4d1...247 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli #68 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så lenge de går med det frivillig, så bør vel ingen legge seg opp i hvordan de går kledd? Anonymkode: 3d4d1...247 For en idiotisk sammenligning 😂😂😂 Fikk meg en god latter nå. Hijab plager INGEN, går ikke utover noen andre enn den selv som bruker den. Denne uniformen vet DU bedre enn meg, hva denne står for og brukes for. Dessuten tas jo denne bare på litt her og der? Hijaben er jo en livsstil, som man bruker hver eneste dag. Dårlig forsøk. next. Anonymkode: 8e3cb...8c4
AnonymBruker Skrevet 19. juli #69 Skrevet 19. juli Hijab, nurka og nikab. Hva er årsaken til at noen går med det? 1. De er lært opp til de fra de var barn, altså hjernevasket og programmert. 2. Noen rundt de ønsker at de skal bruke dette, gjerne partner og familien. Så enkelt er dette, jeg ser på det som galskap. Total undertrykkelse. Jeg har vær sammen med en muslimsk mann, så kan mye om dette. Se på jenter som er kledd i hijab og heldekkende treningsdress på treningsenter, tror dere virkelig at noen ønsker å trene så ukomfortabelt? Anonymkode: ffbee...2af 2 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli #70 Skrevet 19. juli Islam er en sekt/kult. Ja det finnes sekter som Jehovas vitne eller andre mindre kjente sekter osv. Men, det er ikke så mange av de som muslimer og personer som er i Jehovas Vitner har ikke et eget land som styres av Jehovas Vitner lover feks. Men det gjør det i islam- mange land blir styrt med lovene til en sekt (islam). Og det er det som er problemet at det er så mange personer som vokser opp slik og kommer til europeiske land og fortsetter med denne sekt oppførselen . I Norge hvis det er en sekt der barn og kvinner har det forferdelig så kan det fordømmes av samfunnet, men i hjemlandene til muslimer så er jo dette lovene/reglene/kulturen i landet og de får kanskje ikke støtte hvis de feks nekter å bruke hijab eller ikke vil gifte seg med den familien har valgt. Menn som voldtar eller fedre som gifter bort døtrene sine når de bare er barn får enten ikke straff eller så blir det faktisk oppfordret (som i bla. Afghanistan). Og de bringer dette med seg til Europa, der de holder seg til sine egne og barna vokser opp i denne kulturen selv om de er oppvokst i Norge. Anonymkode: 5ec80...861 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli #71 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Islam er en sekt/kult. Ja det finnes sekter som Jehovas vitne eller andre mindre kjente sekter osv. Men, det er ikke så mange av de som muslimer og personer som er i Jehovas Vitner har ikke et eget land som styres av Jehovas Vitner lover feks. Men det gjør det i islam- mange land blir styrt med lovene til en sekt (islam). Og det er det som er problemet at det er så mange personer som vokser opp slik og kommer til europeiske land og fortsetter med denne sekt oppførselen . I Norge hvis det er en sekt der barn og kvinner har det forferdelig så kan det fordømmes av samfunnet, men i hjemlandene til muslimer så er jo dette lovene/reglene/kulturen i landet og de får kanskje ikke støtte hvis de feks nekter å bruke hijab eller ikke vil gifte seg med den familien har valgt. Menn som voldtar eller fedre som gifter bort døtrene sine når de bare er barn får enten ikke straff eller så blir det faktisk oppfordret (som i bla. Afghanistan). Og de bringer dette med seg til Europa, der de holder seg til sine egne og barna vokser opp i denne kulturen selv om de er oppvokst i Norge. Anonymkode: 5ec80...861 Islam er det verste som finnes av ideologi. Total undertrykkelse og hjernevasking. Anonymkode: ffbee...2af 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli #72 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (11 minutter siden): får enten ikke straff eller så blir det faktisk oppfordret (som i bla. Afghanistan). Lol, i muslimske land så straffes voldtekt med dødsstraff faktisk, i motsetning til Norge, hvor de fleste voldetkssaker blir henlagt. Anonymkode: 8e3cb...8c4 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli #73 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hijab plager INGEN, går ikke utover noen andre enn den selv som bruker den. Dette er den store misforståelsen. Motstanden skyldes ikke frykten for plagget plager de som bruker den. Men at verdiene den representerer plager de som ikke bruker den. Ser du forskjellen? Hijab/niqab/burka er ikke som turban. Ingen har noen problemer med turban. Rart det der. Anonymkode: 3d4d1...247 5
Gunstein123 Skrevet 19. juli #74 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Lol, i muslimske land så straffes voldtekt med dødsstraff faktisk, i motsetning til Norge, hvor de fleste voldetkssaker blir henlagt. Men hvem er offeret? I land som praktiserer streng tolkning av islamsk lov (sharia), risikerer kvinner som anmelder voldtekt å selv bli anklaget for sex utenfor ekteskapet (zina) dersom de ikke kan bevise overgrepet. Zina kan straffes med pisking eller fengsel. 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli #75 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg går i hijab, frivillig. Jeg og mannen min er ute hver eneste dag med de to barna våre. Spesielt nå på sommeren. Vi har badet masse i år allesammen, senere idag skal jeg og søsteren min ut å sykle. Veldig merkelig hvordan folk i denne tråden påstår at ALLE muslimske jenter blir behandlet slik som det diskuteres her inne. Det er absolutt ikke normen blandt mine muslimske venner, familie Og kjente. De muslimene dere diskuterer er de ekstreme, og de finnes i ALLE kulturer og religioner. Jeg har hijaben på frivillig og jeg føler meg fin i den. Jeg kjøper meg fint sommertøy, linskjorter og slik fra gina osv. mannen min har aldri sagt jeg MÅ gjøre noe eller ikke får lov til å gjøre sånn og sånn. Anonymkode: 8e3cb...8c4 Bader du med hijab? Anonymkode: 5dcb1...fca 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli #76 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg går i hijab, frivillig. Jeg og mannen min er ute hver eneste dag med de to barna våre. Spesielt nå på sommeren. Vi har badet masse i år allesammen, senere idag skal jeg og søsteren min ut å sykle. Veldig merkelig hvordan folk i denne tråden påstår at ALLE muslimske jenter blir behandlet slik som det diskuteres her inne. Det er absolutt ikke normen blandt mine muslimske venner, familie Og kjente. De muslimene dere diskuterer er de ekstreme, og de finnes i ALLE kulturer og religioner. Jeg har hijaben på frivillig og jeg føler meg fin i den. Jeg kjøper meg fint sommertøy, linskjorter og slik fra gina osv. mannen min har aldri sagt jeg MÅ gjøre noe eller ikke får lov til å gjøre sånn og sånn. Anonymkode: 8e3cb...8c4 Hva er grunnen til at du velger å gå med hijab? Anonymkode: ffbee...2af 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli #77 Skrevet 19. juli Jeg hadde blitt helt nøytral om menn i samme høykontroll gruppe måtte bruke dem også. Men ikke faen om de gjør. Anonymkode: 848bc...df7 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli #78 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva er grunnen til at du velger å gå med hijab? Anonymkode: ffbee...2af Fin er den ikke. Punktum. Anonymkode: 848bc...df7 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli #79 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fin er den ikke. Punktum. Anonymkode: 848bc...df7 Jeg er ute etter å vite hvorfor noen ønsker å gå med det av fri vilje. Nekter å tro at noen vil det. Ser det praktiske på vinteren når det er kaldt da. Anonymkode: ffbee...2af 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli #80 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Fin er den ikke. Punktum. Anonymkode: 848bc...df7 Dere klarer ikke å forstå hvorfor ikke absolutt alle vil gå halvnakne? Skjønner ikke hvorfor det plager dere så mye at noen vil bruke Hijab. Jeg personlig bruker det fordi jeg er religiøs og ønsker å praktisere religionen min. Er det sååå vanskelig å forstå? Jeg plages absolutt ikke av den. Jeg blir heller ikke stoppet av å bruke den, jeg kan gjøre akkurat hva jeg vil. «Får ikke sykle, bade, gå på tur osv» faktisk 😂🤦🏻♀️. JEG personlig synes også jeg er fin i den. Er det også feil å synes? Er det bare folk som ikke bruker hijab som får lov til å føle seg fine? Anonymkode: 8e3cb...8c4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå