AnonymBruker Skrevet 14. juli #61 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Uansett så er dette veldig trist for hun det gjelder. Livet blir endret for alltid. Ja hun kan leve normalt i mange år med medisiner men viruset er i kroppen og blir aldri borte. Hun må ta masse forholdsregler i fremtiden. Usikker på om hiv positive har lov til å jobbe i helsevesenet? Hun må informere fremtidige kjærester om viruset. Anonymkode: fdca0...e9a Er gode medisiner i dag. Kan tilogmed få barn. Anonymkode: 31ef0...c36 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli #62 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Usikker på om hiv positive har lov til å jobbe i helsevesenet? Hun må informere fremtidige kjærester om viruset. Anonymkode: fdca0...e9a Ingen jobbhindring. Ingen krav om å informere partnere dersom det benyttes kondom eller behandling som har ført til lavt nok virusnivå. Her til lands vel og merke. Anonymkode: be63e...b2f 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #63 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du aldri hatt ubeskyttet sex i løpet av livet? Anonymkode: be63e...b2f Jo, men kun etter at begge parter testet seg for kjønnssykdommer. Jeg tar ikke av kondomen før det skjer. Anonymkode: cb0ac...666 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #64 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): For veldig lenge siden da eller? jeg tok test for sikkert 20 år siden, og fikk svar etter 2 uker. Anonymkode: b0a6a...038 Nei, gjaldt i fjor også. Du må ta ny test etter 6 måneder. Anonymkode: 9c0f4...2ae
AnonymBruker Skrevet 14. juli #65 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jo, men kun etter at begge parter testet seg for kjønnssykdommer. Jeg tar ikke av kondomen før det skjer. Anonymkode: cb0ac...666 Hva om han er utro etter han har testet seg da? Det kan skje. De fleste menn er utro. Sist jeg hadde kjæreste gikk jeg og sjekket meg for kjønnssykdommer hver mnd, selv om vi brukte kondom. Fordi kondomer kan sprekke og menn er stort sett utro. Jeg var et vandrende nervevrak i det forholdet der. Og det ble dyrt, kostet meg 1400 kr i mnd. Er bare å holde seg unna menn, jeg har sånn angst for å dø av AIDS, og at folk og peker og ler av meg i begravelsen. Det orker jeg bare ikke. Menn på Tinder generelt er fulle av sykdommer. Og de fleste menn lyver. Anonymkode: 5fcf9...81a 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #66 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De fleste menn er utro. Er bare å holde seg unna menn, jeg har sånn angst for å dø av AIDS, Menn på Tinder generelt er fulle av sykdommer. Og de fleste menn lyver. Anonymkode: 5fcf9...81a Du tar nok feil. Men du kan trøste deg med at hvis du blir smittet med HIV så dør du ikke av AIDS hvis du oppsøker lege. Anonymkode: be63e...b2f
AnonymBruker Skrevet 14. juli #67 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jo, men kun etter at begge parter testet seg for kjønnssykdommer. Jeg tar ikke av kondomen før det skjer. Anonymkode: cb0ac...666 Hva om parteren er utro da, uten å si noe? Anonymkode: 4f523...b01
AnonymBruker Skrevet 14. juli #68 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hva om han er utro etter han har testet seg da? Det kan skje. De fleste menn er utro. Sist jeg hadde kjæreste gikk jeg og sjekket meg for kjønnssykdommer hver mnd, selv om vi brukte kondom. Fordi kondomer kan sprekke og menn er stort sett utro. Jeg var et vandrende nervevrak i det forholdet der. Og det ble dyrt, kostet meg 1400 kr i mnd. Er bare å holde seg unna menn, jeg har sånn angst for å dø av AIDS, og at folk og peker og ler av meg i begravelsen. Det orker jeg bare ikke. Menn på Tinder generelt er fulle av sykdommer. Og de fleste menn lyver. Anonymkode: 5fcf9...81a Kvinner overdriver og generaliserer. Anonymkode: c5159...589
AnonymBruker Skrevet 15. juli #69 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (På 14.7.2026 den 17.13): Ikke ha sex på de første datene, folkens! Sånn, problemet løst. Anonymkode: abe44...acf Ja den var smart du hehe Tipper du får hiv om du har sex på tiende daten også. Det sikreste er ingen sex med andre enn din faste partner, å selv det er ikke helt trygt om hun/han er utro. Det finnes mange sexuelt overførbare livslange og tragiske sykdomer. Anonymkode: c9adb...882
AnonymBruker Skrevet 15. juli #70 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (På 14.7.2026 den 23.12): Jo, men kun etter at begge parter testet seg for kjønnssykdommer. Jeg tar ikke av kondomen før det skjer. Anonymkode: cb0ac...666 Partner kan lyve eller være utro, så du kan aldri være sikker. I denne damens tilfelle så hadde jo partneren vært utro, og så ikke sagt at han hadde HIV heller (om han visste det). Tydeligvis var han smittsom nok til å smitte henne. Er jo allerede sinnsykt å være (serie)utro slik som ham, enda sykere er det å være det uten beskyttelse og uten å teste seg. Hvordan dere får det til å bli hennes feil å stole på noen som har valgt å gå inn i et monogamt forhold med henne, slik standarden er i alle normale monogame langtidsforhold, sier sitt... Anonymkode: 5525c...215 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #71 Skrevet 15. juli Sånt skjer når man er løs som en skrue. Deal with it 🎅🏼 Anonymkode: 43280...5fe 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #72 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (På 14.7.2026 den 17.13): Ikke ha sex på de første datene, folkens! Sånn, problemet løst. Anonymkode: abe44...acf HIV forsvinner jo ikke etter 10 eller 100 dates heller da doh Anonymkode: ccb2e...91a 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli #73 Skrevet 15. juli Kunne like greit skjedd med et langvarig forhold om noen var utroe eller noe, men det er den risken man tar ved sex sååeh kjip situasjon å komme i uansett selvfølgelig Anonymkode: ccb2e...91a 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #74 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (På 14.7.2026 den 22.37): Da har du misforstått det jeg skrev. Jeg har ikke sagt at jeg aldri har hatt sex, eller at man aldri kan ta risiko. Poenget mitt er at jeg faktisk tenker over hvem jeg har sex med og tar forholdsregler når det er nødvendig. Det er fullt mulig å ha et normalt sexliv og samtidig være bevisst på egen helse. Det er nettopp derfor vi har ting som kondom og testing – fordi det er lurt å bruke hodet før man tar valg som kan få konsekvenser. Anonymkode: 93aba...a3c De var i et forhold... Det er helt vanlig å droppe kondom i et forhold. De fleste velger andre prevansjonsmetoder da. Det er lurt å bruke hode før man begynner å taste på tastaturet. Anonymkode: df33c...7b9 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #75 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sånt skjer når man er løs som en skrue. Deal with it 🎅🏼 Anonymkode: 43280...5fe Og slike kommentarer kommer når man ikke evner bruke de små grå. De var i et forhold... Anonymkode: df33c...7b9 4 1
Egutt Skrevet 16. juli #76 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (På 14.7.2026 den 17.17): Maks uflaks.😭 På den annen side elsker kristne radikale høykontrollgrupper som Jehovas vitner med mange flere sånne nyheter. Ser dere?!? Anbefalingen deres er at et forlovet par helst ikke skal være aleine i en bil. Anonymkode: de0bb...209 Hehe, det var liksom helt til høyre eller helt til venstre med deg 😅 jeg er hverken religiøs eller noen moralist. Jeg synes folk kan få styre på som de vil. Så er det alltid et «men» da, og det er at man kan ikke bare forvente å sope til seg alle livets frukter og gleder uten risiko for konsekvenser. Jeg har stor respekt for mennesker som lever slik de ønsker, og aksepterer konsekvensene det kan få. Det jeg sliter mer med er dem som lever et liv hvor de ikke tåler konsekvensene det kan få. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli #77 Skrevet 17. juli Bare lurte på hvor lenge kan man gå uten å oppdage at man har hiv? Forstår det slik at hun oppdaget det veldig fort. Veldig trist historie. Anonymkode: b5886...47d
AnonymBruker Skrevet 18. juli #78 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (På 16.7.2026 den 1.35): Kunne like greit skjedd med et langvarig forhold om noen var utroe eller noe, men det er den risken man tar ved sex sååeh kjip situasjon å komme i uansett selvfølgelig Anonymkode: ccb2e...91a Man kan minimere risikoen på ulike måter - ved å forholde seg til at forekomsten av hiv er langt høyere blant visse nasjonaliteter, legning bifil/biseksuelle menn, høyt antall partnere og uforpliktende sex. Sist men ikke minst ved å velge en mann/kvinne som helt åpenbart viser at de også er opptatt av sikker sex. Da må man først bli godt kjent, for så når begge har testet seg droppe kondom. Hvis du møter en mann som gjerne har sex uten kondom på første date, eller etter å kjent deg i 2 uker - så er ikke det en mann som har for vane å ha sikker sex. Det er selvfølgelig heller ikke noe man bare spør om 2 minutter før man har sex "du er frisk?" Ok, så bra". Folk som går til legen for blodprøve - hiv, og test av sos før ny partner er heller ikke de som er utro mot deg - i alle fall IKKE utro uten at de beskytter seg selv med kondom, og da indirekte beskytter de deg også. Men selvfølgelig en tragisk situasjon for denne kvinnen. De fleste ganger går det jo bra. AnonymBruker skrev (På 17.7.2026 den 2.18): Bare lurte på hvor lenge kan man gå uten å oppdage at man har hiv? Forstår det slik at hun oppdaget det veldig fort. Veldig trist historie. Anonymkode: b5886...47d Ca halvparten som smittes får en kortvarig sykdom 1-2 uker etter smittetidspunkt, så kan det ta flere år før andre symptomer melder seg. Den andre halvparten får heller ikke kortvarig sykdom 1-2 uker etter smittetidspunkt. Derfor bør man teste seg før ubeskyttet sex med ny partner. Han/henne kan ha være helt uvitende til at de ble hiv-positive i en eller annen relasjon 4 år tilbake i tid. Ellers er det greit å huske på at fra mulig smittetidspunkt så vil det kunne ta opptil 3-4 måneder før viruset vises på en blodprøve. Anonymkode: 4f315...238 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #79 Skrevet 22. juli HIV-smittet på første date, og skænksa her på KG fortsetter å forsvare promiskuøs oppførsel som om de ikke engang har lest overskriften. 😂😂😂 Anonymkode: 49721...7cc 1
Strigiformes Skrevet 22. juli #80 Skrevet 22. juli xHenrik skrev (På 14.7.2026 den 17.15): Det er ikke nødvendigvis straffbart selv om han var klar over HIV-statusen. Man har ikke meldeplikt overfor partner dersom man bruker kondom og er under behandling for HIV. Det skulle det vært! Hadde aldri hatt sex med et menneske som har hiv om jeg hadde visst om det. Og ikke opplyse om dette er ren skjær egoisme! Håper virkelig mennesker som har HIV er anstendige nok til å opplyse om det. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå