Gå til innhold

Fikk HIV av Tinder-daten.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde faktisk man måtte ha sex for å få HIV. Men det holder altså å gå på date. Triste greier.

Anonymkode: f2a1d...22e

• Liker 23
  • Nyttig 2
Skrevet

For å få noe ut av å saksøke noen, må det vel kunne bevises at vedkommende var klar over sin HIV-status. Da må man eventuelt anmelde først, slik at politiet kan grave i dette.

Anonymkode: bd5f2...7ac

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Ikke ha sex på de første datene, folkens! Sånn, problemet løst.

Anonymkode: abe44...acf

• Liker 7
Skrevet

Datet Kaptein Sabeltann? 

Anonymkode: f63c1...420

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Det er den enkeltes ansvar å forhindre å bli smittetet av kjønnssykdommer.

Anonymkode: 3e016...8fe

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For å få noe ut av å saksøke noen, må det vel kunne bevises at vedkommende var klar over sin HIV-status. Da må man eventuelt anmelde først, slik at politiet kan grave i dette.

Det er ikke nødvendigvis straffbart selv om han var klar over HIV-statusen.

Man har ikke meldeplikt overfor partner dersom man bruker kondom og er under behandling for HIV.

• Nyttig 1
Skrevet

Maks uflaks.😭

På den annen side elsker kristne radikale høykontrollgrupper som Jehovas vitner med mange flere sånne nyheter. Ser dere?!?

Anbefalingen deres er at et forlovet par helst ikke skal være aleine i en bil.

Anonymkode: de0bb...209

• Liker 1
Skrevet

Altså jeg har ikke og kommer aldri til å ha sex med en date så for meg er dette noe som er aktuelt.

Men å bli smittet av en partner må jo være helt forferdelig men i dag så har man heldigvis gode medisiner så man kan lever tilnærmet normalt. Men for min del så har jeg fått de barna jeg ville ha og en mann klarer jeg meg fint uten så jeg er ganske så trygg for det meste av smitte.

En venninne av meg hadde en mor som ble smittet av sin mann, altså min venninnes far. Han hadde vært ute å viftet med pikken og tok selvfølgelig med smitten hjem. Moren fikk symptomer og diagnose før far og endte opp med å blir veldig syk og dø tiår før far. Helt forferdelig jævlig. Venninna mi var så ung at hun visste ikke dette før hun var i tenåra og dere kan tenke dere til hvordan det gikk, Er det en mann som fortjener å brenne så det den mannen der.

Anonymkode: ad399...bf8

• Liker 6
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, du har ikke skjønt det.  Man kan få sex på date 12 også. Beskytt deg eller test dere først!

Anonymkode: 8d37b...0e3

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Aldri ligg med noen som ikke har testet seg. 

Anonymkode: 24f08...0ba

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
xHenrik skrev (8 minutter siden):

Det er ikke nødvendigvis straffbart selv om han var klar over HIV-statusen.

Man har ikke meldeplikt overfor partner dersom man bruker kondom og er under behandling for HIV.

Det skal vel en del til for å bli smittet hvis man bruker kondom. Manglende bruk av kondom er årsaken til spredning av alle mulige kjønnssykdommer.

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

https://www.vg.no/forbruker/i/K8Wd2G/malva-25-lever-med-hiv

Hva ville du gjort om du fikk HIV av tinder-daten? Meldt han/hun til politiet eller saksøkt?

Anonymkode: 83af6...8a8

Den er en bevisst risiko man tar ved å ha sex med fremmede, så det må man nok bare bite i seg om det skjer. Bare dumt å prøve å skylde på andre.

Alle vet hvordan kjønnsykdommer smitter og det er utrolig lett å unngå ved bare å la være å ha risikosex med tilfeldig "forbipasserende", så ryker du på den tabben har du bare deg selv å takke.

Anonymkode: c387e...f00

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, du har ikke skjønt det.  Man kan få sex på date 12 også. Beskytt deg eller test dere først!

I det aktuelle tilfellet mistenker vel den svenske kvinnen at fyren hadde ligget med andre underveis i relasjonen. Må kreve test ukentlig, da.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hva slags forskjell hadde det utgjort om de hadde venta til 10 date?

Anonymkode: 9b0e8...227

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I det aktuelle tilfellet mistenker vel den svenske kvinnen at fyren hadde ligget med andre underveis i relasjonen. Må kreve test ukentlig, da.

Det hjelper uansett ikke. Tok en slik test etter voldtekt, og tok 6 måneder før en fikk svaret. Så om det ikke går raskere idag ville ikke det funket. 

Anonymkode: f8916...c4e

• Hjerte 1
Skrevet

Dere som sier dere har dere selv å takke eier ikke empati.

HIV er en forferdelig sykdom. 

Det er et eget ansvar å ikke smitte andre. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg trodde faktisk man måtte ha sex for å få HIV. Men det holder altså å gå på date. Triste greier.

Anonymkode: f2a1d...22e

Har du tungt for det? Om man fikk HIV av Tinder-daten er det vel implisitt at de hadde sex?

Anonymkode: 83af6...8a8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Gir opp tankegangen din

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Wow, enda en grunn til at vi kan hive ut utro folk uten at de sutrer. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...