Gå til innhold

Bombene i Egypt

Anbefalte innlegg

Skrevet
7. november 2001 ble det gjort en måling.

"Ifølge en måling Norsk Gallup har gjort for TV 2 og VG svarer 39 prosent at de støtter bombingen av Afghanistan. 50 prosent svarer at de er imot bombingen."

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article225363.ece

FYI: Jeg var for, men har skiftet standpunkt etterhvert som Bush har ..eh.. vist sin sanne side.

Hvilke forutsetninger har det norske folk til å uttale seg om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Å? På hvordan måte da?  Våre politikere er demokratisk valgt, så jeg kan ikke forstå at det er antidemokratisk å mene at de har bedre forutsetning for å uttale seg om sånne saker enn hva Hvermannsen i gata har.

Greit. Det er din mening, og den må du få ha.

Men hva skal vi da med media, ettersom folket ikke har noe med hva som bedrives i maktens korridorer allikevel?

Skrevet
Gjør jeg? Hvor?

Gjennom hele tråden, men du er muligens kun ute etter å kverulere.
Skrevet
Hvilke forutsetninger har det norske folk til å uttale seg om dette?

Sannsynligvis like stor forutsetning som du har for å uttale deg.

Du er klar over at du underkjenner deg selv som debattant her? ;)

Skrevet
ettersom folket ikke har noe med hva som bedrives i maktens korridorer allikevel?

Hvor har jeg skrevet det? Du har så mange vridninger og tolkninger i hytt og vær at det blir umulig å forsøke å forholde seg seriøs til dette.

Skrevet
Gjennom hele tråden, men du er muligens kun ute etter å kverulere.

Igjen denne projiseringen av hva jeg er ute etter eller ikke.

Kan dere ikke føre en debatt uten å forskuttere motdebattanters motiver?

Skrevet
Sannsynligvis like stor forutsetning som du har for å uttale deg.

Du er klar over at du underkjenner deg selv som debattant her?  ;)

Du har altså ikke noe svar?
Skrevet
Igjen denne projiseringen av hva jeg er ute etter eller ikke.

Kan dere ikke føre en debatt uten å forskuttere motdebattanters motiver?

Din opptreden gjør det noe vanskelig å føre en debatt, så da faller det kanskje naturlig å undre seg over motivet.
Skrevet
Hvor har jeg skrevet det?  Du har så mange vridninger og tolkninger i hytt og vær at det blir umulig å forsøke å forholde seg seriøs til dette.

Hvis folket ikke har noen kontrollerende funksjon ovenfor politikerne, hva er da meningen med å ha media, og hvorfor betegnes da media som demokratiets beskyttelse?

Skrevet
Din opptreden gjør det noe vanskelig å føre en debatt, så da faller det kanskje naturlig å undre seg over motivet.

Har du noen eksempler på dette, eller må jeg kjøpe det face value? :ler:

Jeg har underbygget hvert argument i denne debatten med facts, du/dere er mer opptatt av å brande meg som kverulant.

Skrevet
7. november 2001 ble det gjort en måling.

"Ifølge en måling Norsk Gallup har gjort for TV 2 og VG svarer 39 prosent at de støtter bombingen av Afghanistan. 50 prosent svarer at de er imot bombingen."

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article225363.ece

FYI: Jeg var for, men har skiftet standpunkt etterhvert som Bush har ..eh.. vist sin sanne side.

Vell den artikkelen viste jo til så mange forskjellige målinger. Vi har jo denne målingen

Også Dagbladet presenterer en måling fra MMI som viser at 40 prosent støtter den amerikanske bombingen i Afghanistan, mens 41 prosent er negative
Skrevet
Hvis folket ikke har noen kontrollerende funksjon ovenfor politikerne, hva er da meningen med å ha media, og hvorfor betegnes da media som demokratiets beskyttelse?

Gjentar: Hvor skrev jeg det du påstod i innlegget jeg siterte?

--

Og selvfølgelig så har folket en kontroll over politikerne - de velger dem.

Skrevet
Du har altså ikke noe svar?

Jeg har svart.

*peke noen innlegg lengre opp*

Skrevet
Har du noen eksempler på dette, eller må jeg kjøpe det face value? :ler:

Jeg har underbygget hvert argument i denne debatten med facts, du/dere er mer opptatt av å brande meg som kverulant.

Javel, så det er det som kalles fakta?

Takk for meg - dette blir for dumt.

Skrevet
Jeg har svart.

*peke noen innlegg lengre opp*

Nei, du har ikke svart - du har kommet med motspørsmål og vridning av hva jeg har skrevet, men du har ikke svart på det jeg spurte deg om.
Skrevet
Javel, så det er det som kalles fakta?

Takk for meg - dette blir for dumt.

Takk for debatten :)

Synd du ikke kan takle sannheten.

Skrevet
Nei, du har ikke svart - du har kommet med motspørsmål og vridning av hva jeg har skrevet, men du har ikke svart på det jeg spurte deg om.

Let litt da! Djises :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...