Gå til innhold

Finnes et bortkastet liv?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (6 minutter siden):

Hæ? 😅

Når forventer noen gaming

Ironi er ikke din sterkeste side eller? 😅

Anonymkode: 58b00...e6f

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ironi er ikke din sterkeste side eller? 😅

Anonymkode: 58b00...e6f

Nei, jeg tenkte dette var en litt pling i bollen person som ravet 😆

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mja, altså fra endel liv du tenker er bortkasta kan det jo ha kommet ting og tang utfra.

Mitt ene søsken sin nå døde forelder var rusmisbruker og kriminell. Han var snill slik jeg husker ham.

Men anywho så fikk de da barn (i utgangspunktet fullstendig idiotisk ide) som ble voksen i full jobb og med egne barn tenk «Familien middelklasse AS» som jobber, genererer skatteinntekter via seg selv og da produksjon av barn - bidrar til frivillighet via ungenes aktiviteter osv. 

Så det livet som tok relativt tidlig slutt og var et salig kaos bidro da til 3 direkte positive effekter i form av oppegående mennesker i sin blodslinje. 

Anonymkode: 10630...288

Å bidra med noen sædceller vil jeg ikke kalle noen stor prestasjon. 

At hans biologiske barn har blitt normale mennesker skyldes moren, samfunnet og systemet. 

Anonymkode: 70972...212

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er kun bortkastet hvis en person fyller livet med ting som ikke gir dem noe.

Anonymkode: cb315...9e6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som er bortkastet er bitterhet. Våkner man sur på verden hver dag og ingenting er positivt, da har man sløst de dagene man får. Og det finnes ikke en sjel i verden som lider for du er bitter, kun du selv. 

Alt annet er fri vilje. Vil man game så gjør man det, vil man mekke bil så gjør man det. Jeg kan sitte timevis med nesen i en bok, eller bare nyte måkeskrik og havbris på et svaberg så mye jeg får tid til hver sommer. Ser det som livsnyting, ikke sløsing med tid, men andre vil se annerledes på det. 

Anonymkode: 4d8d7...b1d

• Liker 2
Skrevet

Ingen kan vel gjøre seg til dommer og si at en annens liv er bortkastet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har snakket med noen få som selv mener de har kastet bort livet. Trist definisjon av eget liv, som man kan håpe er feil, eller midlertidig. En dyp, eksistensiell smerte som de kan komme over. Men det krever at noen lytter med stor respekt og alvor. Man kan ikke bare avvise det som tunnelsyn/depresjon. Spesielt ikke hvis de er i slutten av livet. Det å jobbe på eldresenter setter livet i perpektiv. Livet består av valg. Hver eneste dag. Og tiden går fort.

Anonymkode: 03101...42b

• Nyttig 1
Skrevet

Lær meg, Herre, å kjenne min utgang, mine tilmålte dager, hvor få de er, så jeg kan skjønne hvor forgjengelig jeg er.

Salmene 39:4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, for pokker! Hele livet går jo ut på å få det til å bli slik at man gjør akkurat som en vil, mens en er i det. Helst raskest mulig, slik at en har tid til å nyte der man da enn er mest mulig.

Jeg er glad jeg skjønte dette relativt tidlig.

Anonymkode: 620fd...372

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ingen liv er bortkastet! Den mest skakkjørte av oss kan tilfeldig hjelpe et barn, som senere blir forsker og finner kuren for en sykdom. Verdensveven er nettopp det, en intrikat vev, der små detaljer kan føre til noe veldig viktig. 

Anonymkode: 881f1...a1f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har også de som i sine liv har begått overgrep, drept og lemlestet andre. Engang var også de barn. Men det er vanskelig å se for seg at serieovergripere, eller verdens største tyranner med millioner av liv på samvittigheten har ført til noe godt. Bortkastet er ikke rette ordet heller. Et liv i seg selv er aldri bortkastet fordi det fødes med verdi og potensial. Men...ja, måten livet ble levd på, og de enorme lidelsene det påførte andre, gjør at handlingsrommet og potensialet til dette mennesket ble fullstendig og tragisk misbrukt.

Anonymkode: e9e5d...62e

AnonymBruker
Skrevet

Et borkastet liv handler vel mest om at en person ikke har gjort det hen helst ville, enten grunnet prokrastinering eller hemninger etter min mening.

En kan jo diskutere om personer som var ganske evnerike, eller hadde et stort potensiale da de var barn/ungdom, men som endte opp med å ta en av rekke dårlige valg som gjorde at det aldri ble noe ut av dem, også på et vis er bortkastet. Har personlig vokst opp med flere slike.

Anonymkode: 3e134...d77

AnonymBruker
Skrevet

I det store og det hele er vel alle liv egentlig bortkastet og så korte at det eneste som betyr noe er at man selv har det best mulig den lille tiden vi har i livet 

Anonymkode: e3014...c84

Skrevet

Det er bare en selv som kan svare på om en lever eller har levd et bortkastet liv.

• Liker 1
Skrevet

Alle liv er bortkastet, vi dør bare å blir jord

AnonymBruker
Skrevet

Alt er bortkastet. Vi blir bare ubrukelig blomster jord. Som ett og ett annet innsekter.

Anonymkode: 69b51...abc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler jeg har kastet bort livet mitt. Har gjort mange feil. Ødelagt mange fine vennskap. Hatt flere hook ups som jeg angrer på i ettertid. Gjort mange feil som preger livet mitt. Skulle ønske jeg kunne gå tilbake i tid og gjøre alt annerledes. 

Anonymkode: 7e289...93a

AnonymBruker
Skrevet

Svaret er vel ja; hvis du aldri gjør noe for å hjelpe andre, har du på en måte sløst det bort. Men det blir først en ren katastrofe hvis du attpåtil gjør verden til et vondere sted for de rundt deg.

Anonymkode: b1be6...e6c

AnonymBruker
Skrevet

Er man fornøyd med sitt eget liv så er det jo ikke bortkastet. Er man fornøyd som gamer, singel, familieperson, arbeidsnarkoman, nonne whatever. Ingen kan vel definere andres verdi eller bør ha en mening om hvordan andre skal leve sitt liv. 

Anonymkode: 0a224...f0b

AnonymBruker
Skrevet

Ekstrem enspora trening. En slektning er CrossFit 24/7. Er aldri med venner aller familie, hjelper aldri noen, ingen dugnader eller sammenkomster. Leser ingenting og ingen nyheter. Bare trening uten egentlig å være verken god sporten eller lykkelig.

For et tragisk hamsterhjul.

Anonymkode: aea3d...ce0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...