AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Skrevet 6 timer siden Er det en livsstil du mener kvalifiserer til merkelappen "bortkastet liv"? F.eks hvis en mann sitter og gamer hele dagen i stedet for å jobbe og stifte familie. Vil du kalle det et bortkastet liv? Anonymkode: 92cec...c08
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Skrevet 5 timer siden Jeg mener i hvert fall ikke at "meningen med livet" er å stifte familie. Hvis man gjør noe man oppriktig trives med tenker jeg det er godt nok. Men de som bare sitter hjemme og klager på at alt er så fælt og at verden er så forferdelig, uten å bidra til noe som helst selv, da tenker jeg det begynner å bli på grensa til meningsløst. Sleng på noen heftige diagnoser så er vi der. Anonymkode: 58b00...e6f 3 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Skrevet 5 timer siden Nei, en gamer gjør det gsmeren liker, de nyter sitt liv. De som er bitre og sure har ett bortkastet liv mener jeg, alle som får noe ut av det selv har ett produktivt liv. Anonymkode: 55cb7...25e
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Skrevet 5 timer siden Nei, så lenge man er fornøyd Anonymkode: c7a64...d94
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Skrevet 5 timer siden Må alle ha jobb og barn for å ha ett fullverdig liv? Tenker ikke at noe er bortkastet så lenge man trives og det er sånn man vil ha det. Sitter man å gamer, mens man ser stygt på de som er ute å oppøever ting, eller er bitter så er det jo ett bortkastet liv, men er du fornøyd og vil ha det sånn, så er det jo ett fullverdig liv Anonymkode: 8bb82...b6f
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Må alle ha jobb og barn for å ha ett fullverdig liv? Tenker ikke at noe er bortkastet så lenge man trives og det er sånn man vil ha det. Sitter man å gamer, mens man ser stygt på de som er ute å oppøever ting, eller er bitter så er det jo ett bortkastet liv, men er du fornøyd og vil ha det sånn, så er det jo ett fullverdig liv Anonymkode: 8bb82...b6f Og hvem skal betale regningene deres? Anonymkode: c7a64...d94
Hololo Skrevet 5 timer siden #7 Skrevet 5 timer siden Kun den det gjelder kan mene noe om de kaster bort livet, hva som er "livet" variere, kanskje den som sitter å game nyter livet til sitt fulle?
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Skrevet 5 timer siden Har en bror som er heroinmisbruker, han har holdt på siden midten av tenårene og er nå i førtiårene. Har nesten hele livet laget et helvete for oss i nær familie. Har aldri hatt jobb, og snylter ivrig der han kan på samfunnet. Vil si at den kvadratmeteren han opptar her på jorda er rimelig bortkastet ja. Anonymkode: ecd96...b85 2 3 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Skrevet 5 timer siden Seriekriminelle som er mer innenfor murene enn utenfor er bortkastet liv. Barn som blir født multihandikappede og som ligger i en seng eller sitter i en stol dagen lang. De som virkelig ikke får med seg noe som helst. Det er ikke noe verdig liv. Jeg har selv opplevd en som var multi og han bare satt der. I følge de som hadde med han å gjøre, så viste han aldri tegn til hverken glede eller sorg. Helt borte vekk. Jeg vet dette sikkert er provoserende for mange på forumet, men jeg skulle ønske de fikk slippe. Anonymkode: f5615...1df 4
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Skrevet 5 timer siden Nei. Et bortkastet liv er om du dreper noen andre og sitter inne i fengsel mesteparten av livet for dette. Det er bortkastet. Anonymkode: be7e0...72d
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Skrevet 5 timer siden Som ateist synes jeg et isolert liv som munk/nonne er bortkastet. Det er noe annet når de er ute i nærmiljøet og hjelper folk,men noen gjør ikke annet enn å be (som i deres verden selvfølgelig er å gjøre noe, mulig det ikke er mange igjen som lever slik), men tar de feil vil jeg si de har kastet bort livet sitt. Bedre å helgardere og gjøre noe for andre i tillegg til bønn. Anonymkode: 18802...a2a 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Er det en livsstil du mener kvalifiserer til merkelappen "bortkastet liv"? F.eks hvis en mann sitter og gamer hele dagen i stedet for å jobbe og stifte familie. Vil du kalle det et bortkastet liv? Anonymkode: 92cec...c08 Jeg vil si at det er mange som angrer på å havne i hamsterhjulet med jobb og familie og føler de kaster bort livet sitt der. Anonymkode: 3de0b...165 1 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Skrevet 5 timer siden AprilLudgate skrev (5 minutter siden): Liker denne mannen gaming da? Nei. Han spiller kun fordi det er det familien og samfunnet forventer av han. Helst ville han vært ute i jobb. Anonymkode: 70972...212 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Skrevet 5 timer siden Jeg har et barn fra tidligere forhold, og er singel nå. Jeg har barnet 50% og skulle gjerne sett det oftere, men på den annen side kan jeg gjøre stort sett hva jeg vil resten av tiden. Spontane utenlandsreiser, fredelige turer i skogen, hookups eller late helger med 8 timer sammenhengende gaming. Det finnes sikkert folk der ute som ville kalt tilværelsen min bortkastet, men jeg er fornøyd 😃 Anonymkode: 8c8a9...6bd 1
Uanonym bruker Skrevet 5 timer siden #16 Skrevet 5 timer siden Jeg synes bortkastede liv er livene til folk som hverken har det bra eller gjør noe bra. Altså folk som er så alvorlig syke eller funksjonshemmede at de ikke får med seg noe som helst, tunge rusmisbrukere eller kriminelle, eller folk som bare sitter inne og er konstant sure og misfornøyde hele livet. For min egen del ville et liv som gamer eller nonne vært bortkasta, men respekterer at det kan være meningsfylt for andre, så vil ikke kalle det bortkasta.
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #17 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Og hvem skal betale regningene deres? Anonymkode: c7a64...d94 Kan drive å kjøpe og selge aksjer f.eks. Anonymkode: 48f3f...17a 1
AprilLudgate Skrevet 5 timer siden #18 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei. Han spiller kun fordi det er det familien og samfunnet forventer av han. Helst ville han vært ute i jobb. Anonymkode: 70972...212 Hæ? 😅 Når forventer noen gaming?
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #19 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det en livsstil du mener kvalifiserer til merkelappen "bortkastet liv"? F.eks hvis en mann sitter og gamer hele dagen i stedet for å jobbe og stifte familie. Vil du kalle det et bortkastet liv? Anonymkode: 92cec...c08 Hvor får denne gameren pengene sine fra? Livet er ikke bortkastet uten jobb, og slett ikke uten familie. Men man må ha noe å leve av. Anonymkode: db00c...87b
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #20 Skrevet 4 timer siden Uanonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg synes bortkastede liv er livene til folk som hverken har det bra eller gjør noe bra. Altså folk som er så alvorlig syke eller funksjonshemmede at de ikke får med seg noe som helst, tunge rusmisbrukere eller kriminelle, eller folk som bare sitter inne og er konstant sure og misfornøyde hele livet. For min egen del ville et liv som gamer eller nonne vært bortkasta, men respekterer at det kan være meningsfylt for andre, så vil ikke kalle det bortkasta. Mja, altså fra endel liv du tenker er bortkasta kan det jo ha kommet ting og tang utfra. Mitt ene søsken sin nå døde forelder var rusmisbruker og kriminell. Han var snill slik jeg husker ham. Men anywho så fikk de da barn (i utgangspunktet fullstendig idiotisk ide) som ble voksen i full jobb og med egne barn tenk «Familien middelklasse AS» som jobber, genererer skatteinntekter via seg selv og da produksjon av barn - bidrar til frivillighet via ungenes aktiviteter osv. Så det livet som tok relativt tidlig slutt og var et salig kaos bidro da til 3 direkte positive effekter i form av oppegående mennesker i sin blodslinje. Anonymkode: 10630...288
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå