AnonymBruker Skrevet i går, 03:01 #21 Skrevet i går, 03:01 Sove ute? Selv liker jeg veldig godt å sove under åpen himmel, både puster bedre og sover bedre. Og ungene sover jo ute i barnehagen? Anonymkode: e7ea5...248
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #22 Skrevet 22 timer siden Og ikke minst; ta deg en dupp på dagtid! Når ungen sover så må du sove du og, gjerne litt mer! Anonymkode: 688a8...a05 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #23 Skrevet 22 timer siden Min første var sånn. Våknet hver time i gjennomsnitt. Var grusomt. men så begynte jeg å samsove, og vips sov vi begge to. Jeg lå på siden, han med puppen i munnen hele natten. Sikkert ikke noe ekspertene anbefaler, men det var eneste måten vi begge fikk søvn på. Glem raping og bleieskift. Puppen i munnen gjorde oss begge godt Anonymkode: f0a15...6b7
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #24 Skrevet 22 timer siden Anonym3210 skrev (På 13.7.2026 den 23.18): Vi har nå en 13 uker gammel liten gutt, og har som alle andre småbarnsforeldre varierende søvn. Vi hadde to herlige uker for en stund tilbake med 4-5t søvnintervaller på natta, men det mest normale for oss har vært ca 1,5-3t intervaller av gangen, med amming mellom hvert intervall. Men de siste tre nettene har det vært nært mot null! Han vil bare sove på oss (i sjal eller sele), og hvis vi legger han ned (uavhengig av søvnstadie og trøtthet) våkner han og gråter. Natt til i dag sov han (og da også jeg) én skarve time i seng. Kan dette være søvnregresjon? Og uansett - hva skal vi gjøre!?! Hvordan skal vi fordele tiden å være våken med han? Ingen kan da orke å være våken en hel natt med sovende baby på seg? Hvordan gjør andre folk dette? Jeg forvarmet sengen med varme flaske. Flasken må ut når barnet legges i. Da den kan være for varm i kontakt med barnet og bli kald utiver natten å kjøle ned. Men det er stor temperatur forskjell på en varm kropp og en kald seng. Så det fungerte bra hos oss, da ungen sovnet best på oss. Anonymkode: 7d444...1f7
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #25 Skrevet 22 timer siden Samsoving. To barn som aldri sov mer enn maks 2-3 timer i strekk her til de ble halvannet. Det var vanlig med en halvtime til time. Det er dessverre noen barn som sover dårligere enn andre Anonymkode: cdd38...e87
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #26 Skrevet 16 timer siden Vil bare legge til at å sove med baby sin er det koseligste og fineste på jord! Ja, det er praktisk og gir for mange god søvn og alt det der, men først og fremst er det aldeles nydelig fint og noe jeg aldri ville vært foruten❤️ Anonymkode: 4a192...cc7 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #27 Skrevet 8 timer siden Alle mine tre var sånn (sov kun et par timer i strekk hvis jeg la de i egen seng om natten), men samsoving var redningen for oss det første året. Da sov de hele natta (jeg ammet dem da jeg la meg i 22-23-tiden og en gang ila natten i 2-3 tiden). Om du leser deg opp på trygg samsoving er det ingenting å være redd for Anonymkode: 44b27...51b
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #28 Skrevet 8 timer siden Det går virkelig ikke bedre, her er ungen 3 år og vi sliter ennå. Herregud så grusomt, føler med deg. Forferdelig å ikke få sove. Eneste vi kan gjøre er å bytte på det og ha skiftordning. Anonymkode: 48db2...93f
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #29 Skrevet 8 timer siden For oss er samsoving alfa og omega. Lillegutt er 14 uker nå, og våkner hver 2-3 time. Fordi han bare er våken ti minutter-ish, hvor både han og jeg/vi er i ørska er det null stress. Han har egen babydyne, og jeg ligger i en "C" rundt ham. Jeg har lagt en håndduk under lakenet, og sover toppløs. Han elsker å bore nesen mellom puppene mine og sovne der. Anonymkode: b166c...df9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå