Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet faktisk ikke mine arme råd. Samboer er en surpomp av rang. Jeg har ikke møtt noen som er så sure, av småting. Han er sur fra han står opp til han legger seg. Hva i alle dager skal jeg gjøre for å hjelpe han og redde dette forholdet? 

Han kommer med sure kommentarer på løpende bånd, både til meg og andre. Han er sure for det andre sier og gjør, for det de ikke gjør.. hvis han ikke er sur på meg, men er sur på andre, går det også ut over meg siden jeg må høre på at han er sint på de i skjul. 

Han har ikke alltid vært slik, det har kommet gradvis etter han fikk barn. 

Anonymkode: de1c1...ab0

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan få med at han gidder ingenting. Ingen aktiviteter ønsker han å gjøre, å hvis jeg vil gjøre noe, er han sur siden jeg ikke vil gjøre ingenting sammen med han. 

Kan gi et eksempel på hva han kan finne på å bli snurt for: 

Barnet vårt forsøkte å spille fotball. Faren hans spurte om han likte det, jeg svarte at han ikke var så veldig interessert. Senere på kammerset var han sur fordi jeg sa det til faren hans. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kan få med at han gidder ingenting. Ingen aktiviteter ønsker han å gjøre, å hvis jeg vil gjøre noe, er han sur siden jeg ikke vil gjøre ingenting sammen med han. 

Barnet vårt forsøkte å spille fotball. Faren hans spurte om han likte det, jeg svarte at han ikke var så veldig interessert. Senere på kammerset var han sur fordi jeg sa det til faren hans. 

Og du er sammen med han fordi?

Anonymkode: 7ecb3...70e

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sur? Hele tiden? 

"enten tar du deg sammen og oppfører deg som folk, eller så tar vi en samtale om hvordan vi kan få det bedre for deg. Denne  straffe-atferden din er uaktuelt for både meg og barna å ta i mot mer av. 

Vil du snakke?"

Anonymkode: 8a8e8...44f

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Tror vi har samme samboer xD min uffer seg for alt også. Mister han noe i gulvet hører jeg momentant smatting med lepper etterfulgt av sur "ufffff"

Har ingen råd til det bortsett fra å si det som det er til han. Har selv prøvd å tilrettelegge her i huset men ender bare med å bli utslitt. Min er dessverre ikke mottakelig for "kritikk"

Håper dere finner ut av det fordi det er utrolig slitsomt å leve sånn.

Anonymkode: 4b3ba...019

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror vi har samme samboer xD min uffer seg for alt også. Mister han noe i gulvet hører jeg momentant smatting med lepper etterfulgt av sur "ufffff"

Har ingen råd til det bortsett fra å si det som det er til han. Har selv prøvd å tilrettelegge her i huset men ender bare med å bli utslitt. Min er dessverre ikke mottakelig for "kritikk"

Flytt ut. Helt seriøst. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Og du er sammen med han fordi?

Anonymkode: 7ecb3...70e

Vi har bygd et liv sammen. Jeg vil jo gjerne at det skal fungere. At ting skal bli bedre på noe vis. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi har bygd et liv sammen. Jeg vil jo gjerne at det skal fungere. At ting skal bli bedre på noe vis. 

Det blir ikke bedre hvis han ikke gjør bedre. 

Du holder fast i en illusjon at det skal bli bedre, men virkeligheten du lever i tilsier at det ikke skjer. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ja har forsøkt her også. Det jeg har funnet ut er at han er sur uansett. Jeg kan gjøre ting slik han ønsker men da er det noe annet han reagerer på.

Familieutflukter er jo et mareritt. Han er sur innen 5 minutter. Sur fordi han måtte bære sekkene til bilen feks. Snurt fordi jeg satt meg frem i bilen istedenfor bak sammen med barnet på 5år. 

AnonymBruker
Skrevet

Han er også så sliten hele tiden. Klager over hvor sliten han er og han er den som til enhver tid er mest sliten. Om jeg er hjemme med barnet når det er sykt, da er han sliten fordi han er på jobb. Om han er den som er hjemme med sykt barn, da er han helt utslitt fordi det er klart verst å være hjemme med sykt barn. Hva faen liksom? Å vri om slik til «fordel» for seg selv? Jeg forstår ikke.. 🤯

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han er også så sliten hele tiden. Klager over hvor sliten han er og han er den som til enhver tid er mest sliten. Om jeg er hjemme med barnet når det er sykt, da er han sliten fordi han er på jobb. Om han er den som er hjemme med sykt barn, da er han helt utslitt fordi det er klart verst å være hjemme med sykt barn. Hva faen liksom? Å vri om slik til «fordel» for seg selv? Jeg forstår ikke.. 🤯

TS

Men hva sier han når du konfronterer han med at han alltid er så negativ til absolutt alt mulig? 

Anonymkode: 573cb...8ba

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS

Kan han være på tur til å bli utbrent? 

Endret av nordlending
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han var vel alltid slik. Du valgte dette selv.

Nå må du velge det beste for barn og deg, og det er garantert å flytte fra han.

Anonymkode: 2214b...693

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS

Han klager over alt - men han er ikke den som har vært gravid og vært gjennom en fødsel og alt som skjer med kroppen. En sutrete og barnslig mann. Han kommer ikke til å forandre seg.

Spørsmålet er : kan du leve slik resten av livet, eller ønsker du et bedre liv enn det her og dermed skille deg? Spørsmålet er ikke om han kan forandre seg- men om du takler å leve slik eller ikke. Men det går også utover barna med sur far og dårlig  stemning  så man kan ikke bare tenke på seg selv.

Anonymkode: 6f12e...51e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min er en alvorlig type og veldig ofte en surpomp, men arbeidssom og pliktoppfyllende. Når hans særkullsbarn er på besøk er han blid som ei lerke.

En dag det var ekstra ille, spurte jeg om det var noe med min atferd som irriterte ham. Han så litt uforstående på meg. 

Jeg sa at ofte håper jeg nn kommer på besøk for da er du alltid så blid, mens jeg er visst ikke verd det.

Så begynte jeg å gråte, noe jeg skjelden gjør og han har faktisk tatt seg sammen. 

Han vil jo aldri bli en solstråle, men sure og tverre kommentarer kan alle unngå ved å bli oppmerksom på hvordan egen atferd påvirker andre. 

Anonymkode: 063f4...5f9

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg vet faktisk ikke mine arme råd. Samboer er en surpomp av rang. Jeg har ikke møtt noen som er så sure, av småting. Han er sur fra han står opp til han legger seg. Hva i alle dager skal jeg gjøre for å hjelpe han og redde dette forholdet? 

Han kommer med sure kommentarer på løpende bånd, både til meg og andre. Han er sure for det andre sier og gjør, for det de ikke gjør.. hvis han ikke er sur på meg, men er sur på andre, går det også ut over meg siden jeg må høre på at han er sint på de i skjul. 

Du skal ikke og kan ikke redde en voksen mann fra hans eget humør. Hvis han går rundt og er sur fra morgen til kveld, får han enten ta ansvar for det selv eller oppsøke hjelp. Livet er for kort til å være følelsesmessig støtdemper for en som er kronisk misfornøyd.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Han var vel alltid slik. Du valgte dette selv.

Det står vel at han ikke var sånn før de fikk barn:

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS: Kanskje han burde ta en tur til legen og sjekke om alt er ok?

Voksne friske folk skal ikke bli sliten av den minste oppgave!

Skrevet

Kan han være deprimert? Har du snakket ordentlig med han på en åpen og nysgjerrig måte? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes han høres ut som min eks, som var deprimert. Delvis som meg også, som var ekstremt utbrent. Det gikk som det måtte gå her, så derfor er han nå min eks. 

Be han ta kontakt med legen, evt hjelp han om han ikke vil selv. Det vil ødelegge forholdet til slutt.

Anonymkode: 9ccab...fe7

Skrevet

Min eks var også slik. Helt helt jævlig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...