@lfa Skrevet 19. mai 2006 #121 Del Skrevet 19. mai 2006 Har du forsvunnet igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 23. mai 2006 #122 Del Skrevet 23. mai 2006 koselig å se deg igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lionda Skrevet 9. juni 2006 Forfatter #123 Del Skrevet 9. juni 2006 Jeg forsvant visst litt igjen, for jeg oppdaget plutselig at jeg faktisk hadde et helt semesters pensum å lese i løpet av en måneds tid... Men nå har jeg ferie! Yey! Skjer det no' her eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lionda Skrevet 19. november 2006 Forfatter #124 Del Skrevet 19. november 2006 Denne dagboktingen fungerer visst ikke noe særlig. Det er litt som med bloggen min - den er kjempemorsom å skrive i perioder, men så har jeg plutselig ingenting å si. Lenge. Jeg har ikke noe å si nå heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 19. november 2006 #125 Del Skrevet 19. november 2006 Jeg har det også sånn. Skribler ofte om absolutt ingenting og kunne kanskje like godt latt være og skrive noe i det hele tatt... Uansett så er det koselig å se deg her inne, håper alt står bra til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lionda Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #126 Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg kan skrive om store ting også, men da må jeg hviske. Jeg er forelska! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 14. desember 2006 #127 Del Skrevet 14. desember 2006 Så koselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lionda Skrevet 4. januar 2007 Forfatter #128 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Nå trenger jeg ikke hviske mer, for nå er vi kjærester! Og jeg som trodde jeg ikke egnet meg for kjæresteri. Jeg gjorde visst det likevel, når jeg bare oppdaget at den fineste mannen i verden var rett foran nesen min og hadde vært det veldig lenge (og han oppdaget noe tilsvarende, utrolig nok). Lykkelig! Endret 4. januar 2007 av Lionda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 4. januar 2007 #129 Del Skrevet 4. januar 2007 Så herlig! Gratulerer så masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lionda Skrevet 5. januar 2007 Forfatter #130 Del Skrevet 5. januar 2007 Tusen takk! Koselig at vi kan være hoppende lykkelige samtidig også, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 23. januar 2007 #131 Del Skrevet 23. januar 2007 Hei, Lionda! Selv om jeg koste og klemte litt på deg inne hos @lfa, så oppdaget jeg jo at du hadde fått ditt eget roterom! Da måtte jeg jo inn og klemme litt på deg, her også! Sånn: Så koselig å se deg igjen! Og så fantastisk å høre at du er så lykkelig! Måtte lykken gro som gresset bak do, sier nå jeg! Enda en klem fra gamle sauen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lionda Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #132 Del Skrevet 26. januar 2007 Hei Væren! Koselig å se deg her igjen! Og veldig søt den tråden din om råd til 18-åringen som skulle på date... jeg vil også ha sånt forhold til sønnen min når han blir 18. Hvilket bare er ti år til, slo det meg nettopp.... hjelp! Håper alt står bra til i sauebingen! Her gror lykken og gresset bak do fremdeles i takt (det kan vel aldri bli nok klemmer?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lionda Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #133 Del Skrevet 26. januar 2007 Jeg leser om barn med adferdsproblemer. Dvs jeg skriver jo her nå, men jeg skulle altså ha lest om barn med adferdsoproblemer. Jeg har tidvis vært litt bekymret for at mitt barn har hatt/kom til å utvikle adferdsproblemer, og han har nok ikke vært langt unna å oppfylle kravene til trasslidelse-diagnose til tider, men nå er han heldigvis en ganske normal 7-åring. Dog en 7-åring som ikke er særlig flink til å følge en beskjed med det samme han får den, antakeligvis delvis fordi han har en mamma som har vært litt slapp på å følge opp og sørge for at det blir gjort. Så nå må vi brette opp ermene og fikse, sukk... Det er altså så kjeeeeeedelig å være nazimamma! Men vi skal kombinere naziregimet med litt belønning for god oppførsel, så det både blir litt hyggeligere og går litt fortere å få nye vaner. Det blir så bra så! Plan: 1. Han skal ikke bruke mer enn et kvarter på å gjøre seg i stand til sengen. 2. Han skal ikke bruke mer enn et kvarter på å dusje og kle på seg om morgenen. 3. Når lyset er slokket om kvelden er det nulltoleranse for alt annet enn hodet på puta og lukkede øyne. (Jeg er dog noe usikker på hvordan denne skal gjennomføres. På de andre to tenkte jeg i første omgang å ha belønning for gjennomføring på tiden (få klistremerke og samle opp til en pokemon, feks), men jeg tror kanskje han trenger litt hjelp til å lære seg å slappe av før han kan klare å sovne når han skal. Mulig noen ordentlige samtaler om søvn og litt trening i å ligge stille og puste rolig og tenke på noe hyggelig hadde hjulpet. Hm. ) Det holder i første omgang. Så får konsentrasjon og positiv innstilling til lekser og skole komme senere. Kanskje det kommer av seg selv når han får inn litt mer selvdisiplin her hjemme igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 26. januar 2007 #134 Del Skrevet 26. januar 2007 Tror ikke du er noen nazimamma, vennen! Men jeg tror at alle trenger å vurdere metodene sine fra tid til annen; det har i alle fall vært tilfelle hos oss. Noen ganger må vi bare stramme opp litt. Synes planen din høres klok og fornuftig ut. Du er flink!!! STOR KLEM! Og masse kosemose! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 29. januar 2007 #135 Del Skrevet 29. januar 2007 *Legger igjen spor* for lettere å finne frem til fremtidige pærebrus-orgier her også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lionda Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #136 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Hm, jeg får visst ikke til å skrive her jevnlig... "Kort" oppdatering: Belønningssystemet mitt fungerte over all forventning - i løpet av en uke sovnet han hver kveld og har gjort det siden, også uten belønning Nå har jeg flyttet belønningene over på leksesituasjonen... han har fått det for seg at lekser er noe lærerne gir for å være onde, og det er verken nyttig eller interessant, og han skal i hvert fall ikke gjøre dem! I tillegg til et kryss for å gjøre leksene ferdig på normert tid (ifølge lærerne skal de bruke ca en halvtime, så han får kryss for å gjøre det på under en time) vrir jeg hjernen min for å finne på ting som kan gjøre leksesituasjonen til en positiv eller i det minste nøytral greie igjen, for nå er den VELDIG preget av at lekser er bare kjipt. Så langt har jeg kommet på - at jeg gjør lekser sammen med ham (jeg har jo alltid ting å lese), - at vi tar pauser og rocker til Poison av Alice Cooper hvis det går veldig lang tid (det kan ta timer, og da blir han jo sliten), - at han kan gjøre det i flere omganger hvis det tar lang tid, - at jeg leser bok for ham hvis han gjør ting han ikke trenger å tenke for å gjøre (feks penskrift) - at vi går bittelitt utenfor den forventede rammen der det er mulig (så får heller lærerne lure på hva som foregår i hodet på ham når tankekartet rundt Gråpus består av ord som gal, tøysete og vannskrekk i stedet for de forventede myk, søt og varm ) Så får vi se om han kommer til fornuft etter hvert Bortsett fra i leksesituasjonen har vi det veldig fint for tiden. Jeg synes egentlig 8 år gamle gutter er ganske ufordragelige, men nå er han snart 8 og både han og kameratene hans er fremdeles søte som sirup, så jeg må nok revurdere den holdningen Kjæresterier er også fremdeles veldig fint. Definitivt noe jeg har tenkt å fortsette med en lang stund til! Studiene er det litt verre med, jeg får overhode ikke til å motivere meg for eksamen, men alt annet vi lærer er veldig spennende Men jeg har begynt med rødvinskollokvier sammen med to andre fra klassen, så jeg får i hvert fall lest det vi skal snakke om hver uke... Takk, Væren, jeg trenger å høre det der av og til Og hei, Skravla, så hyggelig å se deg her også! Endret 6. mars 2007 av Lionda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 7. mars 2007 #137 Del Skrevet 7. mars 2007 Jeg er vel omtrent like aktiv som deg her for tiden... Men takk for sist! Det var kjempekoselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sluagh Skrevet 7. mars 2007 #138 Del Skrevet 7. mars 2007 Du er absolutt ingen nazi-mamma, jeg syns du er en fantastisk mamma! Det mener jeg virkelig, i forhold til mange andre mammaer jeg kjenner så må jeg si at du utmerker deg. Ikke det at de andre er dårlige mammaer, for all del, men generelt måten du håndterer(hvis man kan si det slik) din sønn på er beundringsverdig. Alt ifra talemåte til lek og moro virker svært gjennomtenkt, men jeg lurer på om det rett og slett bare er sånn du er. Du har såvidt jeg har observert alltid behandlet han som en likeverdig, en person. Han er ikke dullet ihjel, han har måttet lære seg å stå på egne ben men han vet at han alltid har støtte i sin mamma. Din lille store sønn er en vakker intelligent gutt, du har gjort en ålreit jobb hittil *flire* Nå skal jeg omsider komme meg ut av hus og på butikken, for det glemte vi da vi hadde vært på IKEA... Vi har ikke ketchup, og enkelte her i hus syns pølser er trist uten ketchup. *kveldsklem* Forresten godt å se at du er lykkelig, det fortjener du Får jeg møte vidundermannen din en gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lionda Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #139 Del Skrevet 9. mars 2007 Labella: Hei, koselig å se deg her også Og koselig sist også, hun er ganske tøff den frøkenen! Sluagh: Tusen takk for alle de fine ordene, de betyr mye når de kommer fra deg. Du er jo en del av familien og ser ting på en annen måte enn utenforstående, og det er veldig godt å høre at jeg får til å være noe av det jeg prøver å være. ... også hjelper det veldig at han har fantastiske resten-av-familien også Jeg tror jeg har sagt det før, men jeg er SÅ glad for at det er du som er sammen med pappaen! Jeg blir litt skremt når jeg leser hva slags holdninger enkelte damer på forumet her har til mannens barn og ekser, og setter bare enda mer pris på deg og på at vi har fått til å fungere som en familie på et vis, alle sammen. Det er nesten skumlere å introdusere vidundermannen for dere enn for mamma og den delen av familien, hehe.. Men klart du skal få møte ham! Vi kan jo dra på et eller annet sammen med det lille geniet ("mamma, du husker vel at jeg er et mattegeni?" ) alle sammen kanskje? *ineffektiv midtpådagenklem* Jeg har omtrent en meter med bøker jeg skal lese før første juni, og jeg sitter her og skriver på kvinneguiden i stedet for å være på forelesning... Men jeg bare nevner at det er STRENGT FORBUDT å trekke fram dette i slutten av mai når jeg river meg i håret og ligger opp ned i sofaen og nipugger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 9. mars 2007 #140 Del Skrevet 9. mars 2007 Jeg har også helt andre ting som jeg bør gjøre i stedet for å vanke her inne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå