AnonymBruker Skrevet 8. juli #41 Skrevet 8. juli zhazha65 skrev (4 timer siden): Han kan komme så ofte han vil men jeg er ikke en som stå og lager mat. Neivel, så hva er problemet? Anonymkode: 9c93f...ca1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #42 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men da får pappaen ordne den maten og ikke behandle samboer som gratis kokk og hushjelp. Anonymkode: 087be...730 Tolket TS som at det var sønnen som fikk henne til å se rødt. Så hun er sikkert fornøyd med samboer sin innsats. Anonymkode: f842b...8c3 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #43 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Men da får pappaen ordne den maten og ikke behandle samboer som gratis kokk og hushjelp. Anonymkode: 087be...730 Det virker merkelig hvis far kun behandler samboer som hushjelp når hans sønn er der, og ikke ellers? Og i så fall er det også merkelig at det først er et problem for ts når samboers sønn er på besøk, men ikke ellers. Anonymkode: 98638...f74 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli #44 Skrevet 8. juli Maleficenta skrev (6 minutter siden): Ungdom i 30 åra? Jeg er godt voksen og i 50-årene, og jeg får fortsatt mat når jeg besøker faren min 😉 Den blir noen ganger lagd av ham selv og noen ganger av stemor ☺️ Jeg ber aldri om noen ting; det er de som inviterer. Anonymkode: 242be...074
AnonymBruker Skrevet 8. juli #45 Skrevet 8. juli greit nok at du kan irritere deg over det, men det er jo ikke ditt problem. du trenger ikke stå på pinne for samboeren din, som vil at du skal lage flotte middager. si at han kan lage middag, for han har besøk (selv om du høres litt ut som den kjipe stemora) og det er ikke du som må låne bort penger, bil, hente, kjøre etc Anonymkode: c0c5d...ff9 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #46 Skrevet 8. juli zhazha65 skrev (6 timer siden): Sønnen bor langt unna og kommer på besøk når han har tid(bor hos mora og er voksen) og da forventer samboeren at det trylles fram middager som han verken lager el.planlegger. Sønnen hjelper ikke han med noen som helst ute el inne men far er god ha når det er snakk om låne penger, bil, hentes, bringes, etc...Dette får meg til å rødt... Og? Enhver oppegående forelder ønsker å ha kontakt med barnet og om relasjonen ikke er god i bunn så tar man det man får, En forelder er den som har ansvaret for relasjonen om du ikke gidder å stille med middag for din samboer og hans sønn så får du gi beskjed om det. Men relasjonen de i mellom når det kommer til henting og bringing, penger og slikt, det er ikke din sak. Anonymkode: 40531...0b2 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli #47 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er godt voksen og i 50-årene, og jeg får fortsatt mat når jeg besøker faren min 😉 Den blir noen ganger lagd av ham selv og noen ganger av stemor ☺️ Jeg ber aldri om noen ting; det er de som inviterer. Anonymkode: 242be...074 Vi er i slutten av 40 årene. Og hver gang vi kommer til svigerforeldre mine så er der automatisk spørsmål om vi blir til middag eller om vi ska ha noe til kaffen Anonymkode: 957df...96a
AnonymBruker Skrevet 8. juli #48 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Trodde var vanlig en laget noe ekstra når unger kom hjem slik. Anonymkode: 957df...96a "En" i dette tilfellet er vel mest naturlig faren. Anonymkode: 2d8e3...56a 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #49 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): "En" i dette tilfellet er vel mest naturlig faren. Anonymkode: 2d8e3...56a Ja, men hvis ts’ samboer aldri lager mat ellers, er det rart å forvente at han plutselig begynner med det når sønnen er på besøk. Anonymkode: 98638...f74
AnonymBruker Skrevet 8. juli #50 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, men hvis ts’ samboer aldri lager mat ellers, er det rart å forvente at han plutselig begynner med det når sønnen er på besøk. Anonymkode: 98638...f74 TS forventer ikke det, det er samboeren som forventer at TS disker opp til hans sønn. Her bør TS begynne å forvente mer av samboeren også i det daglige. Anonymkode: 2d8e3...56a
Vaermina Skrevet 8. juli #51 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor er det ts som skal få hjelp? Gjesten er samboers barn, samboer burde tilrettelegge og lage mat. Ts kan hjelpe ham. Anonymkode: 087be...730 Må du kverulere eller, du skjønte vel godt hva jeg mente? "Gutten" på 30 er gjest, far på 70 er skrøpelig, derfor er ts tilsynelatende den mest oppegående siden hun er forventet å gjøre mest. Altså kan de hjelpe til.
AnonymBruker Skrevet 8. juli #52 Skrevet 8. juli Om man ikke lærer barna sine med å hjelpe til eller klarer å lage middag som 16 åring. Ja da har man feilet som foreldre. Flaut! Anonymkode: 835eb...ab8
Vaermina Skrevet 8. juli #53 Skrevet 8. juli enhjørningfis skrev (2 timer siden): Så fint for din mor! Men vi yngre forventer at barn og besøkende skal hjelpe NOE til! Her mistet du tråden. Denne var til at far skal hjelpe til selv om han er 70. At sønnen hjelper til, sier jo seg selv. Og ja; jeg hjelper til hos min mor selv om hun insisterer på å varte opp. Samme med å bære ut tallerkenene hos svigermor, selv om hun ber oss la de stå. Man hjelper til, de blir glade selv om de sier sånt. Beklager avsporing. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #54 Skrevet 8. juli Vaermina skrev (3 minutter siden): "Gutten" på 30 er gjest, far på 70 er skrøpelig, derfor er ts tilsynelatende den mest oppegående siden hun er forventet å gjøre mest. Altså kan de hjelpe til. Hvor står det at far er skrøpelig? Anonymkode: 2d8e3...56a 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #55 Skrevet 8. juli Om barnet ikke vet hvordan man lager eggerøre før h*n er 8 år, ja da bør man som foreldre kanskje tenke seg om, om man er egnet som foreldre. Helt vilt hvordan barn i dag ikke klarer å smøre niste til seg selv i den alderen. Så ja. TS, du har all grunn til å være bekymret Anonymkode: 835eb...ab8 1
Vaermina Skrevet 8. juli #56 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor står det at far er skrøpelig? Anonymkode: 2d8e3...56a zhazha65 skrev (5 timer siden): Her er det snakk om 30 år gammel mann gutt. Han jobber og tjener sine egne penger. Han har en godt betalt jobb så det er ikke noen synd på han. Pappaen er 70 årene. Det er måte på hvor mye man kan og orket På side 2.
Vaermina Skrevet 8. juli #57 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Om barnet ikke vet hvordan man lager eggerøre før h*n er 8 år, ja da bør man som foreldre kanskje tenke seg om, om man er egnet som foreldre. Helt vilt hvordan barn i dag ikke klarer å smøre niste til seg selv i den alderen. Så ja. TS, du har all grunn til å være bekymret Anonymkode: 835eb...ab8 Dette barnet er jo 30, ikke 8 😅
AnonymBruker Skrevet 8. juli #58 Skrevet 8. juli Vaermina skrev (Akkurat nå): På side 2. Det står ikke noe om skrøpelig der, og den setningen "det er måte på hvor mye man kan og orket" gir ingen mening. Anonymkode: 2d8e3...56a 2
Vaermina Skrevet 8. juli #59 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det står ikke noe om skrøpelig der, og den setningen "det er måte på hvor mye man kan og orket" gir ingen mening. Anonymkode: 2d8e3...56a Jeg tok det som at han er småskrøpelig, siden dette var et svar på mitt spørsmål om ikke faren kunne ordne mat til slutt egen sønn.. kan hende jeg tar feil, jeg skal ikke krangle på det 🙂
AnonymBruker Skrevet 8. juli #60 Skrevet 8. juli Vaermina skrev (Akkurat nå): Jeg tok det som at han er småskrøpelig, siden dette var et svar på mitt spørsmål om ikke faren kunne ordne mat til slutt egen sønn.. kan hende jeg tar feil, jeg skal ikke krangle på det 🙂 TS kan kanskje avklare, hun skriver jo også at hun selv ikke er en som står og lager mat. Så hvordan får disse egentlig spist 😅 Anonymkode: 2d8e3...56a
Fremhevede innlegg