Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
zhazha65 skrev (21 minutter siden):

Han kan komme så ofte han vil men jeg er ikke en som stå og lager mat.

Så lager du ikke mat. Far ordner. 

Anonymkode: f4eae...c55

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Vaermina skrev (7 minutter siden):

Endelig et fornuftig svar, lurte på om hele KG mener ts skal være hushjelp mens far og sønn sitter på ræva!

Hvorfor skal ikke de bidra, hvorfor skal ts ordne alt når det ikke er hennes barn? Ærlig talt! At begge samarbeider for å gjøre det fint for gutten hadde vært flott, men her faller jo alt på ts ser det ut til.

Her er det snakk om 30 år gammel mann gutt. Han jobber og tjener sine egne  penger. Han har en godt betalt jobb så det er ikke noen synd på han. Pappaen er 70 årene. Det er måte på hvor mye man kan og orket

Endret av zhazha65
Feil
Skrevet
zhazha65 skrev (Akkurat nå):

Her er det snakk om 30 år gammel mann gutt. Har jobber og tjener sine penger. Han har en godt betalt jobb så det er ikke noen synd på han. Pappaen er 70 årene. Det er måte på hvor mye man kan og orket

Min mor er 80 og insisterer på å styre og varte opp for det. Gutta kan hjelpe deg litt begge to, men mest den voksne sønnen din så klart.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er sjalu på sønnen fordi mannen din gir han oppmerksomhet og omsorg? 

Anonymkode: fa401...be3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei og nei ingen grunn til det

Skrevet
Vaermina skrev (8 minutter siden):

Klarer du ikke konsentrere deg om å lese hele innlegget eller hva er det som foregår egentlig?

Her forventer jo alle at kun ts skal ordne og varte opp mens de andre slapper av, ikke for hennes eget barn, men bonusbarn om det kan kalles det. Far har ikke tenkt å hjelpe i det hele tatt. Hva sier det om han?

Bingo

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Vaermina skrev (5 minutter siden):

Min mor er 80 og insisterer på å styre og varte opp for det. Gutta kan hjelpe deg litt begge to, men mest den voksne sønnen din så klart.

Hvorfor er det ts som skal få hjelp? Gjesten er samboers barn, samboer burde tilrettelegge og lage mat. Ts kan hjelpe ham.

Anonymkode: 087be...730

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Vaermina skrev (23 minutter siden):

Hvorfor sier du "din" sønn til ts? Det er jo ikke hennes sønn. Det er samboerens sønn, som samboeren forventer at ts skal handle inn for og lage mat til. Selv gjør han ingenting, og ikke sønnen heller. 

TS er vel med rette luta lei av å bli behandlet som en kokk og tjener når far får besøk av sin sønn, og løfter ikke en finger. Sitter sannsynligvis på ræva i sofaen og ser sport på tv mens de forventer at middagen blir laget av ts. Frekt og ufordragelig og ikke noe jeg ville funnet meg i. 

Syns du skal gå til streik, ts! GJØR DET! La være å handle, og la være å lage noe mat. Se hva som skjer.

Anonymkode: c1994...064

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tenk så hyggelig å få ut og spise hver dag under dette besøket. Gamlefar betaler, kos dere.

Anonymkode: d57de...e8b

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir vel bare en ekstra til middagen som du uansett hadde laget? 

Anonymkode: 52d6b...c61

Skrevet

Er det slik at far ikke har noen oppvartning?

Det er jo litt utrivelig. 

AnonymBruker
Skrevet
Blåsippa skrev (2 timer siden):

Jeg har vokst opp med at det er vanlig å servere mat når noen kommer på besøk.

SÅ mye jobb er det ikke å slenge sammen f.eks. en lasagne med salat og brød til.

Du ønsker vel at de skal føle seg velkommen? 

Men det er vel faren som har besøk, og som må slenge sammen en lasagne i så fall? 

Anonymkode: 1c5da...560

• Liker 2
Skrevet
zhazha65 skrev (3 timer siden):

Sønnen bor langt unna og kommer på besøk når han har tid(bor hos mora og er voksen) og da forventer samboeren at det trylles  fram middager som han verken lager el.planlegger. Sønnen hjelper ikke han med noen som helst ute el inne men far er god ha når det er snakk om låne penger, bil, hentes, bringes, etc...Dette får meg til å rødt...

Si "så fint at du fikser middag til barnet ditt", åsså går du ut å tar ett glass vin, en kveld med jentene, eller noe? Han er far til barnet, han klarer vel å lage middag å rydde opp?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men det er vel faren som har besøk, og som må slenge sammen en lasagne i så fall? 

Anonymkode: 1c5da...560

Bor de under samme tak, så er det jo DE som får besøk? Jeg gentester ingen som kommer inn døra; alle får noe å drikke/spise. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eh, har du lest hva hun skriver?! Handler ikke om sjalusi, handler om at hun er lei av å bli sett på som kjøkkenhjelp og tjenestepike!

• Liker 4
Skrevet
Blåsippa skrev (Akkurat nå):

Bor de under samme tak, så er det jo DE som får besøk? Jeg gentester ingen som kommer inn døra; alle får noe å drikke/spise. 

Her må alle levere dna-test før de får mat, er ikke det normalt? 🤷🏽‍♀️ men skjønner du ikke poenget til ts?!

• Liker 1
Skrevet
Vaermina skrev (2 timer siden):

Så fint for din mor! Men vi yngre forventer at barn og besøkende skal hjelpe NOE til!

AnonymBruker
Skrevet
zhazha65 skrev (2 timer siden):

Spiser dere ikke mat selv?

Anonymkode: f842b...8c3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt at man varter opp voksne barn som kommer "hjem". Men hvis ikke du ønsker det får du vel la være og så får far gjøre det. Men, spiser dere ikke middag etc ellers da? Er vel ikke problemer å lage til en ekstra rundt bordet. 

Anonymkode: 2b637...f2b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
zhazha65 skrev (3 timer siden):

Nei, men så slutt da!? Er vel ikke sønnen sin feil at din samboer har så tradisjonelt syn på kjønnsroller?

Så flott at far stiller opp for sønnen sin. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor det får deg til å se rødt?

Anonymkode: a65a0...138

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...