Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sønnen bor langt unna og kommer på besøk når han har tid(bor hos mora og er voksen) og da forventer samboeren at det trylles  fram middager som han verken lager el.planlegger. Sønnen hjelper ikke han med noen som helst ute el inne men far er god ha når det er snakk om låne penger, bil, hentes, bringes, etc...Dette får meg til å rødt...

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
zhazha65 skrev (6 minutter siden):

Sønnen bor langt unna og kommer på besøk når han har tid(bor hos mora og er voksen) og da forventer samboeren at det trylles  fram middager som han verken lager el.planlegger. Sønnen hjelper ikke  med noen som helst ute el inne men pappa er godt ha når det er snakk om låne penger, bil, hentes, bringes, etc...Dette får meg til å se rødt...

AnonymBruker
Skrevet

Du.

Elsk din neste,gi mer enn du krever!

Er du Frp?    Neppe noen god sosialist som elsker å yte mer enn å få.

Anonymkode: 75d85...3e5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er jo helt naturlig, da man ser barna sine lite, at man varter opp for de, og gjør litt ekstra for de, da de er på besøk.

Men hvis du ikke ønsker å lage middager, får du ta en prat med din mann, be han om å lage mat, eller kjøpe take away.

Anonymkode: af60d...90c

• Liker 12
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet
zhazha65 skrev (15 minutter siden):

Dette får meg til å rødt...

Du har ikke barn?

Anonymkode: f842b...8c3

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde bare "slutta" å lagt all middag og handlet inn. Sønnen kommer på besøk: å så kjekt, det blir koselig. Hadde svart noe sånt så får far diske opp mat og middag, eller hjelpe til å planlegge, handle, rydde osv. Som ung kvinne har jeg lært at av og til må man tenke som en mann. De hadde selv svart, så kjekt, og som regel ikke lagt noe mer i det. Ferdig snakka.

Anonymkode: 43cd0...af4

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du har ikke barn?

Anonymkode: f842b...8c3

Har barn voksen

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Trodde var vanlig en laget noe ekstra når unger kom hjem slik.

Ser bare når jeg kommer til mun tante og onkel som jeg delvis vokste opp til. Da lagger de mat som vi ikke så ofte spiser men som de vet jeg liker. Fikk å lov å låne bil dems osv. De hadde og ofte kjøpt en ting til meg

Anonymkode: 957df...96a

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hadde bare "slutta" å lagt all middag og handlet inn. Sønnen kommer på besøk: å så kjekt, det blir koselig. Hadde svart noe sånt så får far diske opp mat og middag, eller hjelpe til å planlegge, handle, rydde osv. Som ung kvinne har jeg lært at av og til må man tenke som en mann. De hadde selv svart, så kjekt, og som regel ikke lagt noe mer i det. Ferdig snakka.

Anonymkode: 43cd0...af4

Dette er det beste rådet. Slutt å tilrettelegge for unnasluntring. De klarer vel å bestille en pizza og stikke innom extra for øl selv.

Samme med sengetøy og vasking.

Vær positiv, men ikke gjør jobben. ELLER kom med påminnelser eller annet 

Anonymkode: 9df32...f0a

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det når sønnen min kommer hjem også. Men det er gotdi jeg synes det er koselig med besøk. Samme når jeg vsr ung og dro hjem.

Du virker nesten sjalu på ham. Vær raus. Hvis faren ikke ser ham då ofte så er det jo sikkert kjekt å gjøre oppholdet hyggelig.

Anonymkode: 4e4a9...06c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Er jo helt naturlig, da man ser barna sine lite, at man varter opp for de, og gjør litt ekstra for de, da de er på besøk.

Men hvis du ikke ønsker å lage middager, får du ta en prat med din mann, be han om å lage mat, eller kjøpe take away.

Anonymkode: af60d...90c

Det er vel mannen som stsl stå for oppvartningen da siden det er han som ønsker å varte sønnen opp. Han skal ikke bruke ts som kokke og hushjelp for å varte opp hans sønn mens han selv sitter på røva 

Endret av Maleficenta
  • Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Trodde var vanlig en laget noe ekstra når unger kom hjem slik.

Ser bare når jeg kommer til mun tante og onkel som jeg delvis vokste opp til. Da lagger de mat som vi ikke så ofte spiser men som de vet jeg liker. Fikk å lov å låne bil dems osv. De hadde og ofte kjøpt en ting til meg

Han bor hos sin mor når han er på besøk og regner med at de har mat i huset 

AnonymBruker
Skrevet
zhazha65 skrev (30 minutter siden):

Sønnen bor langt unna og kommer på besøk når han har tid(bor hos mora og er voksen) og da forventer samboeren at det trylles  fram middager som han verken lager el.planlegger. Sønnen hjelper ikke han med noen som helst ute el inne men far er god ha når det er snakk om låne penger, bil, hentes, bringes, etc...Dette får meg til å rødt...

Det er da vanlig som sønn og datter å spørre foreldre om hjelp.  Iallfall om man ikke sees ofte. 

Da blir det ekstra viktig for far å stille opp.

En god far vil bare være glad for muligheten til å bidra.  Det er rart at du tenker at sønnen skal hjelpe til så mye når han er på besøk. Han bor jo ikke der fast.

Hadde han bodd sammen med sin mor og far ville han jo hatt 100% av tiden sin med far og mor. Nå får ingen, verken far eller sønn, like mye tid med hverandre.

Jeg synes du virker som en misunnelig og gnien stemor. Hvis det er et stort problem for deg er å lage en god middag til en gjest (som betyr mye for mannen din som du kanskje er glad i!) og du ønsker hjelp til den,  så snakk med mannen din da vel!

Hvis du hadde hatt en datter du ikke fikk sett ofte, og som ikke hadde sin kjernefamilie intakt lengre,  hadde du ikke vært glad for å vise ekstra omsorg og dulle med henne både økonomisk og ikke-økonomisk?

Hvor er mammahjertet ditt?

Jeg ser bare hat, forakt og sinne 😞 

Anonymkode: 73709...a07

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjem heilt an på kor gammal denne sonen er. 

Anonymkode: 84137...5d3

• Liker 2
Skrevet

Jeg har vokst opp med at det er vanlig å servere mat når noen kommer på besøk.

SÅ mye jobb er det ikke å slenge sammen f.eks. en lasagne med salat og brød til.

Du ønsker vel at de skal føle seg velkommen? 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Sånn er det når sønnen min kommer hjem også. Men det er gotdi jeg synes det er koselig med besøk. Samme når jeg vsr ung og dro hjem.

Du virker nesten sjalu på ham. Vær raus. Hvis faren ikke ser ham då ofte så er det jo sikkert kjekt å gjøre oppholdet hyggelig.

Anonymkode: 4e4a9...06c

Han kan komme så ofte han vil men jeg er ikke en som stå og lager mat.

AnonymBruker
Skrevet
zhazha65 skrev (10 minutter siden):

Han bor hos sin mor når han er på besøk og regner med at de har mat i huset 

Så du vil derfor ikke ha sønnen til kjæresten din på besøk eller mat. Eller at han hjelper din sønn

Tror du bør flytte, du er rett og slett ja rimlig rar.

Virker som du ikke ønsker far og sønn har kontakt 

Er du sjalu? Virker nesten slik

• Nyttig 1
Skrevet
Maleficenta skrev (28 minutter siden):

Det er vel mannen som stsl stå for oppvartningen da siden det er han som ønsker å varte sønnen opp. Han skal ikke bruke ts som kokke og hushjelp for å varte opp hans sønn mens han selv sitter på røva 

Endelig et fornuftig svar, lurte på om hele KG mener ts skal være hushjelp mens far og sønn sitter på ræva!

Hvorfor skal ikke de bidra, hvorfor skal ts ordne alt når det ikke er hennes barn? Ærlig talt! At begge samarbeider for å gjøre det fint for gutten hadde vært flott, men her faller jo alt på ts ser det ut til.

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Så du vil derfor ikke ha sønnen til kjæresten din på besøk eller mat. Eller at han hjelper din sønn

Du misforstår  sorry

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Klarer du ikke konsentrere deg om å lese hele innlegget eller hva er det som foregår egentlig?

Her forventer jo alle at kun ts skal ordne og varte opp mens de andre slapper av, ikke for hennes eget barn, men bonusbarn om det kan kalles det. Far har ikke tenkt å hjelpe i det hele tatt. Hva sier det om han?

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...