AnonymBruker Skrevet 7. juli #1 Skrevet 7. juli Har du brukt opp og kjøpt et nytt par med 2xu tights? Virker som hypen varte så kort at de færreste rakk å slite ut første sett før bølgen var over Anonymkode: f8f55...3f9
AnonymBruker Skrevet 7. juli #2 Skrevet 7. juli Jeg har fremdeles mitt første par! Rakk å bli feit etter et par ganger bruk, så de ligger nederst i treningstøyskuffen inntil videre! Anonymkode: 4368a...a36 2
Morpheus Skrevet 7. juli #3 Skrevet 7. juli Jeg har noen liggende. Jeg likte ikke helt stoffet i de der. Så de ble lite brukt. Det var nok noe som kom og gikk. Lenge siden jeg har sett noen med de tightsene nå. 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli #4 Skrevet 7. juli Poenget med spørsmålet er at jeg har en hjemmesnekra definisjon på ultrarask motebølge: At den går over før et enkeltplagg går over. Så jeg ville teste den, fordi min teori er at 2XU kvalifiserer som ultrarask, at bølga gikk over før plaggene. Motsatt har vi bunader og dresser, som er multigenerasjonsplagg. Anonymkode: f8f55...3f9 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #5 Skrevet 7. juli Var vel en hype for ca. 15 år siden eller noe sånt? Tightsene var helt grei. Anonymkode: 78992...704 7
AnonymBruker Skrevet 7. juli #6 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har du brukt opp og kjøpt et nytt par med 2xu tights? Virker som hypen varte så kort at de færreste rakk å slite ut første sett før bølgen var over Anonymkode: f8f55...3f9 Er det ikke ganske lenge siden 2xu var en hype? Anonymkode: 862fc...8c7 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli #7 Skrevet 7. juli Jeg kastet nylig min tights. Jeg er straks 30, tightsen ble kjøpt i 9. eller 10.-klasse. Så det er 15 år. De var fullt brukende, men det var rett og slett på tide🙈 Anonymkode: 158e8...1d4
AnonymBruker Skrevet 7. juli #8 Skrevet 7. juli Den var mer en pioner. Før 2XU var det ikke vanlig at kvinner trente. Nå kommer det hele tiden nye tights, som går lenger inn i rompa, og blir mer trendy. Anonymkode: 81028...97b
AnonymBruker Skrevet 8. juli #9 Skrevet 8. juli 8 hours ago, AnonymBruker said: Den var mer en pioner. Før 2XU var det ikke vanlig at kvinner trente. Nå kommer det hele tiden nye tights, som går lenger inn i rompa, og blir mer trendy. Anonymkode: 81028...97b Hos oss var CRAFT pioneeren, men 2XU var kanskje gjennombruddet for tightsen som hverdagsplagg. Anonymkode: f8f55...3f9
AnonymBruker Skrevet 8. juli #10 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (8 timer siden): Den var mer en pioner. Før 2XU var det ikke vanlig at kvinner trente. Nå kommer det hele tiden nye tights, som går lenger inn i rompa, og blir mer trendy. Anonymkode: 81028...97b Ikke vanlig at kvinner trent før 2XU? Hvor i verden holder du til som lå så langt etter resten av Norge? Anonymkode: 359a5...10d 1 1
skeiv-ostepop Skrevet 8. juli #11 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Poenget med spørsmålet er at jeg har en hjemmesnekra definisjon på ultrarask motebølge: At den går over før et enkeltplagg går over. Så jeg ville teste den, fordi min teori er at 2XU kvalifiserer som ultrarask, at bølga gikk over før plaggene. Motsatt har vi bunader og dresser, som er multigenerasjonsplagg. Anonymkode: f8f55...3f9 Pleier du å trene i dress og bunad du da? 1
NoaideBiehtar Skrevet 8. juli #12 Skrevet 8. juli Det er jo 15 år siden hypen? Jeg slengte meg ikke på hypen den gang, fordi buksene var gjennomsiktige under knebøy. Har to par nå da, den ene er en stor favoritt, men den andre (samme type men annen farge) viser tegn til å være gjennomsiktig. 😑 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #13 Skrevet 8. juli 16 minutter siden, skeiv-ostepop said: Pleier du å trene i dress og bunad du da? Det handler ikke om trening først og fremst. Det handler om hvor lenge plagg holder seg på moten. Min teori er at 2XU er eksempel på hva som et par år var nærmest et nasjonalplagg, men som gikk over. Adidas eller Nike har holdt seg betraktelig lenger. Olaboksa er også et eksempel på noe en kan slite ut etter mange års bruk, kjøpe nøyaktig samme bukse og det er veldig alright. Anonymkode: f8f55...3f9
NoaideBiehtar Skrevet 8. juli #14 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det handler ikke om trening først og fremst. Det handler om hvor lenge plagg holder seg på moten. Min teori er at 2XU er eksempel på hva som et par år var nærmest et nasjonalplagg, men som gikk over. Adidas eller Nike har holdt seg betraktelig lenger. Olaboksa er også et eksempel på noe en kan slite ut etter mange års bruk, kjøpe nøyaktig samme bukse og det er veldig alright. Anonymkode: f8f55...3f9 Jeg skjønner ikke hva du mener? 2XU er fortsatt vanlige tights å bruke, langt mer vanlig enn Adidas vil jeg tro. 2XU har aldri vært så store som Nike og Adidas, men det er jo fordi 2XU spesialiserer seg på et veldig lite segment av treningstøy. Nike og Adidas er jo svære og selger alt mulig. Ja, den store hypen gikk over, men det gjelder jo de fleste merker. Adidas og Nike er ikke en hype nå de heller.
skeiv-ostepop Skrevet 8. juli #15 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det handler ikke om trening først og fremst. Det handler om hvor lenge plagg holder seg på moten. Min teori er at 2XU er eksempel på hva som et par år var nærmest et nasjonalplagg, men som gikk over. Adidas eller Nike har holdt seg betraktelig lenger. Olaboksa er også et eksempel på noe en kan slite ut etter mange års bruk, kjøpe nøyaktig samme bukse og det er veldig alright. Anonymkode: f8f55...3f9 Men 2XU er først og fremst treningsklær, ikke et moteplagg. Allikevel ser jeg fortsatt ganske mange som går med 2XU tights og klær i det daglige. Kanskje ikke like "hypet" som i starten men tenker det er naturlig siden mange andre har nå tilsvarende klær til salgs og det er derfor mer tilgjengelig.
AnonymBruker Skrevet 8. juli #16 Skrevet 8. juli 28 minutter siden, skeiv-ostepop said: Men 2XU er først og fremst treningsklær, ikke et moteplagg. Allikevel ser jeg fortsatt ganske mange som går med 2XU tights og klær i det daglige. Kanskje ikke like "hypet" som i starten men tenker det er naturlig siden mange andre har nå tilsvarende klær til salgs og det er derfor mer tilgjengelig. Men det ble et moteplagg en kort periode. Brukt til det aller meste en bruker vanlige bukser til. De brukes innimellom som treningstøy, men nesten aldri som det moteplagget det var for 10 år siden. Aimn er nesten samme story, var svært et par år så gikk det over. Min definisjon er: Rask motebølge: Motebølgen går over før første generasjon av plagg er utslitt, så de fleste kjøper ikke et nytt for å erstatte et gammelt (Eks 2XU) Medium motebølge: Brukes gjerne av en hel generasjon, flere plagg etterhverandre (WESC, Bula buksa) Lange bølger: Fler generasjons (Bunader, Olabuksa, Lusekofta) Anonymkode: f8f55...3f9
blvck Skrevet 8. juli #17 Skrevet 8. juli NoaideBiehtar skrev (1 time siden): Det er jo 15 år siden hypen? Jeg slengte meg ikke på hypen den gang, fordi buksene var gjennomsiktige under knebøy. Har to par nå da, den ene er en stor favoritt, men den andre (samme type men annen farge) viser tegn til å være gjennomsiktig. 😑 Ja, det var det jeg tenkte også! Jeg kjøpte aldri disse tightsene da de var kjempedyre mener jeg å huske - tror de lå på 1200 kroner? Men husker alle trenignsinfluensere, eller bloggere som det var da, hadde de
blvck Skrevet 8. juli #18 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (12 timer siden): Poenget med spørsmålet er at jeg har en hjemmesnekra definisjon på ultrarask motebølge: At den går over før et enkeltplagg går over. Så jeg ville teste den, fordi min teori er at 2XU kvalifiserer som ultrarask, at bølga gikk over før plaggene. Motsatt har vi bunader og dresser, som er multigenerasjonsplagg. Anonymkode: f8f55...3f9 Nå er det riktignok lenge siden dette var populært, men jeg mener å huske at det ikke var bare en sommer det var moderne, men et par års tid? Tights som plagg er vel heller ikke noe unikt, men en trend som kommer jevnlig, selv om det ikke akkurat er 2XU tightsen som brukes hele tiden.
AnonymBruker Skrevet 8. juli #19 Skrevet 8. juli 2xu er fremdeles et merke som blir brukt i treningsmiljøet. Jeg har sjelden sett disse tightsene utenfor treningsarenaer Anonymkode: cb70c...b04
AnonymBruker Skrevet 8. juli #20 Skrevet 8. juli 5 minutter siden, blvck said: Nå er det riktignok lenge siden dette var populært, men jeg mener å huske at det ikke var bare en sommer det var moderne, men et par års tid? Tights som plagg er vel heller ikke noe unikt, men en trend som kommer jevnlig, selv om det ikke akkurat er 2XU tightsen som brukes hele tiden. Tights ligger ann til å bli multigenerasjonsplagg, det begynte vel å bli velbrukt fra og med 80-tallet og brukes nå av alle. Anonymkode: f8f55...3f9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå