Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tights ligger ann til å bli multigenerasjonsplagg, det begynte vel å bli velbrukt fra og med 80-tallet og brukes nå av alle. 

Anonymkode: f8f55...3f9

Absolutt! Og disse 2XU var vel bare en del av trendbildet som var da med tights. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

2xu er fremdeles et merke som blir brukt i treningsmiljøet. Jeg har sjelden sett disse tightsene utenfor treningsarenaer

Anonymkode: cb70c...b04

Det var en periode for 10-15 år siden de var superpopulære også utenfor treningstudioet. "Alle" skulle ha dem, og mange gikk i de på skoler og på fritiden sammen med en genser. Det var vel i samme periode som fitsness ble veldig populært og mer allenmanseie i Norge og det var store treningsbloggere. 

edit: 15 år er kanskje en overdrivelse - ser ut som det bare er 10 år siden. Her er en giveaway med Fitness Nora for de av dere som husker henne :) https://fitnessnora.blogg.no/1432904016_2xu_giveaway.html

Endret av blvck
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men det ble et moteplagg en kort periode. Brukt til det aller meste en bruker vanlige bukser til. De brukes innimellom som treningstøy, men nesten aldri som det moteplagget det var for 10 år siden. Aimn er nesten samme story, var svært et par år så gikk det over.

Min definisjon er: 

Rask motebølge: Motebølgen går over før første generasjon av plagg er utslitt, så de fleste kjøper ikke et nytt for å erstatte et gammelt (Eks 2XU)

Medium motebølge: Brukes gjerne av en hel generasjon, flere plagg etterhverandre (WESC, Bula buksa)

Lange bølger: Fler generasjons (Bunader, Olabuksa, Lusekofta)

Jeg så ikke at folk brukte det til noe annet enn trening, jeg var tidlig i 20-årene da, så dette kommer nok an på både alder og miljø. Men de var veldig poppis på trening. 

Må innrømme at jeg fortsatt ikke helt henger med her. Skrev du innlegget bare for å si at det var en rask motebølge? Ja? Det er da mange klær som er det? Buffalosko for eksempel, eller de der dyre, svære skjerfene som var poppis samtidig med 2XU. Men det blir litt feil å definere lengden på en motebølge utfra varigheten på plagget. Etter din definisjon vil kvalitetsklær enklere havne i kategori rask motebølge, bare fordi de ikke blir slitt. 

Vi har jo raske motebølger hele tiden, hvorfor opphengt i akkurat 2XU? I motsetning til mange andre motebølger er 2XU av høy kvalitet og er fortsatt et klesmerke som brukes mye og er anerkjent for å være av god kvalitet. Det er nok prisen som stopper de fra å være allemannseie. 

blvck skrev (1 time siden):

Ja, det var det jeg tenkte også! Jeg kjøpte aldri disse tightsene da de var kjempedyre mener jeg å huske - tror de lå på 1200 kroner? Men husker alle trenignsinfluensere, eller bloggere som det var da, hadde de :D 

Ja de var veldig dyre, og ligger vel på rundt 1600 for et par tights nå hvis du ikke finner de på salg. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
blvck skrev (1 time siden):

Det var en periode for 10-15 år siden de var superpopulære også utenfor treningstudioet. "Alle" skulle ha dem, og mange gikk i de på skoler og på fritiden sammen med en genser. Det var vel i samme periode som fitsness ble veldig populært og mer allenmanseie i Norge og det var store treningsbloggere. 

edit: 15 år er kanskje en overdrivelse - ser ut som det bare er 10 år siden. Her er en giveaway med Fitness Nora for de av dere som husker henne :) https://fitnessnora.blogg.no/1432904016_2xu_giveaway.html

Hvor gamle var dere som gikk i miljøer der de ble brukt på skolen? Jeg kan hvertfall ikke huske at det ble brukt på universitetet for 10-15 år siden. 

15 år er ikke en overdrivelse nei, for 10 år siden hadde det dabbet ut. Det var da jeg begynte å trene at 2XU skjøt i været, og det er ganske nøyaktig 16.5 år siden jeg begynte å trene styrke aktivt 😎 

Endret av NoaideBiehtar
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men det ble et moteplagg en kort periode. Brukt til det aller meste en bruker vanlige bukser til. De brukes innimellom som treningstøy, men nesten aldri som det moteplagget det var for 10 år siden. Aimn er nesten samme story, var svært et par år så gikk det over.

Min definisjon er: 

Rask motebølge: Motebølgen går over før første generasjon av plagg er utslitt, så de fleste kjøper ikke et nytt for å erstatte et gammelt (Eks 2XU)

Medium motebølge: Brukes gjerne av en hel generasjon, flere plagg etterhverandre (WESC, Bula buksa)

Lange bølger: Fler generasjons (Bunader, Olabuksa, Lusekofta)

Haha, WeSC, ja, jeg har fortsatt t-skjorta mi som jeg kjøpte for 18-20 år siden og har brukt den mye, så kvaliteten er det ingenting å si på. Bruker den fortsatt, men bare hjemme da. Men kunne godt fortsatt brukt den ute også, men har andre, penere t-skjorter til det. Lenge siden jeg har sett noen med WeSC T-skjorte nå. Husker jeg var aktiv på mote.no da jeg kjøpte den.

2xu tightsene hadde jeg nesten glemt. Husker mange brukte de som vanlige bukser/tights uten å trene. 

Anonymkode: e745e...db3

Skrevet
NoaideBiehtar skrev (16 minutter siden):

Hvor gamle var dere som gikk i miljøer der de ble brukt på skolen? Jeg kan hvertfall ikke huske at det ble brukt på universitetet for 10-15 år siden. 

15 år er ikke en overdrivelse nei, for 10 år siden hadde det dabbet ut. Det var da jeg begynte å trene at 2XU skjøt i været, og det er ganske nøyaktig 16.5 år siden jeg begynte å trene styrke aktivt 😎 

Jeg var 20-25 ish da det var populært (20 hvis vi tenker 15, og 25 hvis vi tenker 10), så var student, og gikk ikke med akkurat den tightsen selv for jeg syns det var for stiv pris, men gikk i treningstights over alt - også på lesesalen! Husker ikke helt tilbake til forelesninger... 

Tror jeg oppdaget trenden for fullt da jeg var i London da jeg så x-antall jenter i gjennomsiktig tights, haha 

Skrevet
NoaideBiehtar skrev (22 minutter siden):

Ja de var veldig dyre, og ligger vel på rundt 1600 for et par tights nå hvis du ikke finner de på salg. 

Ja, da var de enda dyrere enn jeg husket! Kanskje jeg skal kjøpe en nå bare for å mimre litt! Øknomien er litt bedre nå enn da jeg var student :D 

Skrevet

Syntes 2XU var skuffende: mye mer gjennomsiktig enn de billigere variantene på den tida de kom ut.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så helt nylig en 2XU tights og tenkte "takk og lov at jeg aldri kjøpte en av dem, for de var virkelig stygge". Jeg både løp før den tightsen var i motebildet og etter, men nektet å ikle meg det der. Var et rart blaff fra fortiden å se et slikt plagg komme løpende mot meg på gaten nå i 2026, må jeg innrømme😅

Av samme grunn som jeg ikke kjøpte 2XU tightsen kjøper jeg heller ikke Hoka sko eller Amundsen shorts. Jeg klarer helt fint å finne andre sko og plagg som ikke skriker her-og-nå-mote som passer til mitt svært så aktive trenings- og friluftsliv😉

Anonymkode: 7edce...146

Skrevet
katties skrev (1 time siden):

Syntes 2XU var skuffende: mye mer gjennomsiktig enn de billigere variantene på den tida de kom ut.

De er ikke så gjennomsiktige nå lengre, heldigvis. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg så helt nylig en 2XU tights og tenkte "takk og lov at jeg aldri kjøpte en av dem, for de var virkelig stygge". Jeg både løp før den tightsen var i motebildet og etter, men nektet å ikle meg det der. Var et rart blaff fra fortiden å se et slikt plagg komme løpende mot meg på gaten nå i 2026, må jeg innrømme😅

Av samme grunn som jeg ikke kjøpte 2XU tightsen kjøper jeg heller ikke Hoka sko eller Amundsen shorts. Jeg klarer helt fint å finne andre sko og plagg som ikke skriker her-og-nå-mote som passer til mitt svært så aktive trenings- og friluftsliv😉

Anonymkode: 7edce...146

Du går nok forbi mange i 2XU-tights nå også, men uten å legge merke til det. De har ikke så prangende logo/mønster nå lengre, på mange av tightsene sine, heldigvis. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...