Gå til innhold

Liker du iskaffe?  

134 stemmer

1. 1. Liker du iskaffe?

• Ja, det liker jeg
      113
    • Nei, det er ikke noe for meg
      12
    • Tja, jeg drikker det om jeg får det servert
      5
    • Har aldri smakt det
      4

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.7.2026 den 20.27):

Iskaffe er så mangt, for noen (ikke så glad i det selv), så er det bare sort vanlig kaffe - bare iskald. 

Jeg husker jeg ble litt skuffet en gang jeg som fjortis i Thailand  bestilte iskaffe, og bare fikk kald vanlig sort kaffe med isbiter i. 

Men altså - det er jo iskaffe, det også. Man trenger ikke ha melk eller sukker i. Cold brew er jo en greie.

Anonymkode: e6f5f...083

Det er dette som er iskaffe i de aller, aller fleste land. 

I Norge er det vel egentlig islatte i forskjellige varianter som kalles iskaffe. 

Anonymkode: 67517...4e5

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
ThereGoesBob skrev (På 6.7.2026 den 20.07):

Ja dessverre. Har vært avhengig av Tine sin Mocha iskaffe i sikkert over 20 år. Men så drikker jeg heller ikke varm kaffe heller...det liker jeg ganske enkelt ikke. Har aldri drukket "kaffe" sånnsett, men da jeg begynte med iskaffe var det ment som et substitutt for sjokolade, og det funket jo som bare det og gjør det fortsatt. Så sånn sett så er det en grei deal. Mocha har vel 58 kalorier pr.100ml, husker at denne faktisk var oppført med 61 kalorier for noen år siden. Hiver den i fryseren i ca. 20 minutter, slik at den blir "icy"  

💙

1 stk hver dag da eller? 🙈 jeg likte spesielt godt en de hadde før, som het mørk sjokolade, eller noe ? nå drikker jeg cappuccino :S

Anonymkode: d8d4f...fa2

• Hjerte 1
Skrevet

Ja.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.7.2026 den 23.13):

Kaffe (2  skjeer pulverkaffi blandet med litt varmt vann). En scoop vaniljeis og en god dæsj med Baileys. Da snakker vi iskaffe om sommeren.

Anonymkode: f8533...79d

Jeg liker ikke kaffe, men akkurat denne varianten, den kunne jeg fint ha prøvd!

Anonymkode: 07f49...1c5

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Første iskaffe jeg smakte var en sånn Frappe i Hellas på en svært varm dag - så enkelt og så godt! Lager det selv av og til. Min enkleste variant er bare å røre ut pulverkaffe med litt vann og deretter helle på melk. Også ganske godt. 

Som vel nevnt over her, synes Tine sine er for søte - merkelig at de skal være så søte når nordmenn flest jo drikker svart kaffe uten sukker. 

Anonymkode: f14eb...539

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker iskaffe, men helt uten tilsetning av annet enn melk/fløte.

Anonymkode: e7fc2...4af

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes kaffe kun er godt varm, og uten noe ekstra. Og drikker mer enn nok, så er nok like greit jeg ikke liker iskaffe 

Anonymkode: 0c337...3ad

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kaffe+is+melk = fælt. Det må være noe søtt oppi (melka holder ikke) for min del. Enten litt søtning eller f.eks kaffesirup med smak, men det trenger ikke være tonnevis. Bare slik at kaffen blir mindre bitter. Varm kullsvart kaffe er godt, men blir grusom straks man blander inn isbiter og melk (og kun det). 

Jeg drikker gjerne både hjemmelaget, på kafé eller f.eks Tine iskaffe (f.eks mocha eller salted caramel). Synes Tine sin er litt vel søt da, men det går ned. 

Anonymkode: cd2aa...0ea

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig glad i Tine sin Cappuccino iskaffe, og hender jeg kjøper 1 liters kartongen. 

En gang jeg var i Oslo en varm sommerdag og fikk vondt i hodet, drakk jeg iskaffe og hodepinen forsvant. Kaffe er jo kjent for å hjelpe på, men da var det godt med en iskaffe fremfor varm.

Anonymkode: 18376...d07

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Coop har også en iskaffe-serie som er god synes jeg, - rimeligere enn Tine sin.

• Hjerte 1
Skrevet

Denne var ny for meg , tenkte på denne tråden når jeg så den så måtte handle.

Slett ikke verst, pluss for ekte sukker.

IMG_6136.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Av de som kan kjøpes i butikk så liker jeg Tine cappuccino, alle fra kolonihagen (rema 1000) også tror jeg det var Coop sin også som var grei. Hjemme har jeg kaffebønner i maskin, helmelk og nå har det stort sett gått i white chocolate fra monin som sirup. Har gått mye i hasselnøtt, vanilje og salt karamell før. 

Anonymkode: b745d...4c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker iskaffe, i betydningen svart kaffe uten sukker. Gjerne coldbrew.

Islatte og ismocha på boks kjøper jeg så og si aldri, de er jo altfor søte. Kan kanskje ta en islatte på kaffebar en gang i skuddåret. Men det er svart som er favoritten, evt med cherry og tonic hvis den skal pimpes litt (også fra kaffebar).

Hjemme bruker jeg av og til vanlig traktekaffe og isbiter.

Anonymkode: 4a3f7...fc3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Av de som kan kjøpes i butikk så liker jeg Tine cappuccino, alle fra kolonihagen (rema 1000) også tror jeg det var Coop sin også som var grei. Hjemme har jeg kaffebønner i maskin, helmelk og nå har det stort sett gått i white chocolate fra monin som sirup. Har gått mye i hasselnøtt, vanilje og salt karamell før. 

Anonymkode: b745d...4c3

Bare er lite tips: Normal har også siruper, - jeg bruker salt karamell. Er vel ca 45,- for 200 ml, men Elkjøp har jo Monin til kr 169,- for 700 ml., så det blir jo omtrent det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...