Gå til innhold

Liker du iskaffe?  

133 stemmer

1. 1. Liker du iskaffe?

• Ja, det liker jeg
      112
    • Nei, det er ikke noe for meg
      12
    • Tja, jeg drikker det om jeg får det servert
      5
    • Har aldri smakt det
      4

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er vanskelig å ikke like. Men jeg kategoriserer det egentlig ikke som kaffe. Den er ofte full av melk og sukker. Da blir det noe annet enn kaffe, mener jeg.

Anonymkode: e6c24...644

Iskaffe er så mangt, for noen (ikke så glad i det selv), så er det bare sort vanlig kaffe - bare iskald. 

Jeg husker jeg ble litt skuffet en gang jeg som fjortis i Thailand  bestilte iskaffe, og bare fikk kald vanlig sort kaffe med isbiter i. 

Men altså - det er jo iskaffe, det også. Man trenger ikke ha melk eller sukker i. Cold brew er jo en greie.

Anonymkode: e6f5f...083

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er veldig glad i ekte iskaffe. Men digger ikke islatte (det de fleste i Norge kaller for iskaffe) .

Anonymkode: 67517...4e5

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Nei, det blir for mye melk.

Jeg reduserer mengden så det blir en slags cortado. Med isbiter. 

Likte den Oatly hadde som var cold brew, men den har de sluttet å selge 🥹 

Endret av AprilLudgate
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Elsker iskaffe! Liker ikke vanlig kaffe:p

Foretrekker å lage hjemme.  Bruker ca 60 ml ferdig konsentrat fra nescafe (den med karamell), ca 3 dl vaniljemelk og topper det med kaldt skum (har sånn egen liten visp til det). Bruker også litt isbiter såklart :)

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Likte det bedre som yngre. Nå er det sjelden jeg gidder å lage hjemmelaget og skal jeg bestille noe på cafe er varm kaffe alltid førstevalget. Tåler ikke så godt den fra Tine, men jeg synes den smaker ok og kommer i en passende mengde.

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg digger kaldbrygget kaffe. Lager det hjemme og har alltid minst en flaske i kjøleskapet hele sommeren. Serveres med isbiter og en liten klunk lettmelk. Og gjerne noen dråper med sukkerfri sirup med karamell eller hasselnøtt. Og da mener jeg dråper asså, har en flaske det står gir 22 porsjoner på, den har jeg drukket minst 120 porsjoner av og nå er det ca en tredjedel igjen. Kaffe skal ikke være så søtt.

Av ferdige iskaffer syns jeg Starbucks sin triple shot, den med blå kant øverst, er OK. Men da som en dessert siden den er veldig søt og tykk. De fra Tine er bare fæle.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Synes det smaker for fett. Prøvd alle som finnes på butikk og noen fra kaffebarer.

Er ikke stor fan av varm kaffe heller egentlig. 

Anonymkode: 7e6cd...dab

Et lite tips, be om iskaffen laget på lettmelk eller skummet melk, så smaker det ikke fett. Og ingen krem på toppen. De fleste kaffebarer serverer uten, men vet noen tilbyr krem på toppen og. Jeg liker heller ikke fet smak, så bare et tips. Pleier også å bestille eller lage hjemme med dobbel espresso. Blir for mye melk med enkel, syns jeg. Liker ikke Tine sine, altfor lite kaffe i dem og for mye søtstoffer og dritt 

Anonymkode: 16d58...7ad

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Et lite tips, be om iskaffen laget på lettmelk eller skummet melk, så smaker det ikke fett. Og ingen krem på toppen. De fleste kaffebarer serverer uten, men vet noen tilbyr krem på toppen og. Jeg liker heller ikke fet smak, så bare et tips. Pleier også å bestille eller lage hjemme med dobbel espresso. Blir for mye melk med enkel, syns jeg. Liker ikke Tine sine, altfor lite kaffe i dem og for mye søtstoffer og dritt 

Anonymkode: 16d58...7ad

Har prøvd det også. Aldri smakt med krem, kun melkeskum. 

Jeg drikker 1 kopp kaffe hver dag, med 50% varm lettmelk i. Så liket smaken av varm melk med hint av kaffe, men ikke fett, søtt og kald kaffe.

Anonymkode: 7e6cd...dab

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Jeg foretrekker frappé:

Sitat

Frappé (tradisjonell gresk) lages ved at pulverkaffe (tradisjonelt Nescafé), vann og sukker piskes i en mikser til et tykt, luftig skum, og serveres med isbiter og eventuelt melk.

Jeg måtte rett og slett lage meg en slik ble den:

4637.thumb.jpeg.569bd37b1709197b5f073134de8f4c06.jpeg

Endret av Brunhilde
La til bilde
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg er ingen fan av melkebaserte drikker, så nei. Jeg drikker litt av det hvis noen har laget det, og melka er laktosefri (eller vegansk), men aldri ellers. 

Jeg elsker vanlig, svart kaffe, men den må være varm. Kald svart kaffe er udrikkelig 😖

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.7.2026 den 20.21):

Endelig en tråd som virkelig setter verdenssituasjonen i perspektiv. Mens noen jobber med kreftforskning, redningstjenester og faktisk løser problemer, har vi kommet sammen for å stemme over om vi liker iskaffe. Menneskeheten kan sove litt tryggere i natt.

Anonymkode: 90784...43d

Det er de små gledene i livet som gir oss som samfunn energi og driv til å løse de store utfordringene. Hvis livet kun handler om problemløsning vil det fort bli tungt. 

Anonymkode: 8ffd4...e47

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Liker iskaffe når den inneholder sjokolade. Liker tine sin som et ferdig produkt. 

Anonymkode: 35394...9c2

• Hjerte 1
Skrevet

Ja. 

Liker Tine sin, men den kjøpes kanskje et par ganger i året når den er på tilbud. 

Hadde en favoritt på kafe, men kjeden boikottes og deler derfor ikke navnet. 

Lager egen med kakao, is, kaffe og melk. 

Anonymkode: 42ffb...463

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg liker både iskaffe og varm kaffe.

Anonymkode: a8343...3fc

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg liker kaldbrygget kaffe med en skvett melk i om sommeren. Eller så fryser jeg kaffeslanter fra mokkakannen i isbitformer, og har de rett i et glass med melk, den blir faktisk aller best 🤩 Liker ikke søt iskaffe (eller sukker i kaffen generelt).

Anonymkode: 61a92...d80

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.7.2026 den 20.21):

Endelig en tråd som virkelig setter verdenssituasjonen i perspektiv. Mens noen jobber med kreftforskning, redningstjenester og faktisk løser problemer, har vi kommet sammen for å stemme over om vi liker iskaffe. Menneskeheten kan sove litt tryggere i natt.

Anonymkode: 90784...43d

Rapporterer for avsporing. Selv om det finnes store og små bekymringer i verden, så betyr det ikke at man ikke skal kunne diskutere de små hverdagslige tingene, som mat og drikke i en forumkategori som handler om mat og drikke. Det må være lov å ha flere ting i tankene samtidig.

Anonymkode: 34a7d...75c

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.7.2026 den 17.50):

Jeg er ganske ny kaffedrikker. Og iskaffe har jeg aldri smakt. Iste er jo godt (te har jeg drukket i alle år), så jeg håper at iskaffe også er godt. Liker du iskaffe?

(Ps, om du krysser av for ja, så forklar gjerne i kommentarfeltet om du liker både industrielt fremstilt iskaffe og iskaffe laget på cafe og iskaffe laget hjemme. Eller om du f eks ikke liker Tine sin iskaffe, mens den hjemmelagde er veldig god - eller kanskje omvendt 🥰 )

:snomann:

Anonymkode: f3cd4...e42

Kaffe og iskaffe har ikke så mye med hverandre å gjøre egentlig. iskaffe er mer sammenlignbart med sjokolademelk eller milkshake og den slags, og man trenger egentlig ikke like den ene for å like den andre.

Jeg synes Tine sin iskaffe er god. Synes ikke det er noe nevneverdig forskjell i smaken på dem. Men er ikke noe jeg drikker mye av til dagen.

Anonymkode: 34a7d...75c

• Hjerte 1
Skrevet

Nei. Jeg drikker verken kald eller varm kaffe.

• Hjerte 1
Skrevet

Hjemmelaget. Blander en teskje sukrin sirup caramel med en espressoshot. Heller over isbiter og fyller opp med mandelmelk. Har på en dæsj Tine vaniljemelk om jeg ønsker den litt mer fyldig. 

Anonymkode: d0642...1b3

• Hjerte 1
Skrevet

Kaffe (2  skjeer pulverkaffi blandet med litt varmt vann). En scoop vaniljeis og en god dæsj med Baileys. Da snakker vi iskaffe om sommeren.

Anonymkode: f8533...79d

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...