Gå til innhold

Liker du iskaffe?  

99 stemmer

1. 1. Liker du iskaffe?

• Ja, det liker jeg
      80
    • Nei, det er ikke noe for meg
      11
    • Tja, jeg drikker det om jeg får det servert
      4
    • Har aldri smakt det
      4

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske ny kaffedrikker. Og iskaffe har jeg aldri smakt. Iste er jo godt (te har jeg drukket i alle år), så jeg håper at iskaffe også er godt. Liker du iskaffe?

(Ps, om du krysser av for ja, så forklar gjerne i kommentarfeltet om du liker både industrielt fremstilt iskaffe og iskaffe laget på cafe og iskaffe laget hjemme. Eller om du f eks ikke liker Tine sin iskaffe, mens den hjemmelagde er veldig god - eller kanskje omvendt 🥰 )

:snomann:

Anonymkode: f3cd4...e42

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig glad i iskaffe. Best er den jeg lager selv, bruker kaffepulver, Oboy, melk og isbiter. Men og glad i de de lager på cafe. Ikke så glad i Tine sin, eller lignende.

Anonymkode: e265c...d78

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ja jeg er veldig glad i i iskaffe, men de må ikke smake for mye melk. Liker best de jeg lager selv, men Starbucks sine er også gode, er ikke så glad i Tine sine, men kan drikke hvis jeg får en.  Jeg elsker kaffe generelt, mest vanlig svart kaffe, men Espresso, Cappuccino, Caffe latte og Mocha er også veldig godt 😊

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, kaffe skal være svart og varm. Andre ting er uinteressant. 

Anonymkode: 7eaf5...7c3

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Syns det er helt greit. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Den jeg lager selv er best. Tine sine blir for søte. Har kaffemaskin så hsr en espressoshot, sjokolade kaffesirup, melk og isbiter. I helgene tar jeg ofte litt oboy oppi også 😁

Anonymkode: f6da8...f1e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes det smaker for fett. Prøvd alle som finnes på butikk og noen fra kaffebarer.

Er ikke stor fan av varm kaffe heller egentlig. 

Anonymkode: 7e6cd...dab

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker de fleste iskaffeer. Men lager som regel selv, min er best.

Anonymkode: 2c66e...4af

• Hjerte 1
Skrevet

Ja dessverre. Har vært avhengig av Tine sin Mocha iskaffe i sikkert over 20 år. Men så drikker jeg heller ikke varm kaffe heller...det liker jeg ganske enkelt ikke. Har aldri drukket "kaffe" sånnsett, men da jeg begynte med iskaffe var det ment som et substitutt for sjokolade, og det funket jo som bare det og gjør det fortsatt. Så sånn sett så er det en grei deal. Mocha har vel 58 kalorier pr.100ml, husker at denne faktisk var oppført med 61 kalorier for noen år siden. Hiver den i fryseren i ca. 20 minutter, slik at den blir "icy"  

💙

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Iskaffe er for meg smaken av sommer☀️

Anonymkode: e4547...b19

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Min favoritt er når jeg lager selv på denne måten:

Hender jeg handler en Tine iskaffe  en gang i blant, men de er litt for søte for meg.

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg elsker iskaffe, men den må være ISKALD altså, ellers er den ikke noe god.

Mine favoritter:

Tine Iskaffe Brasileiro

Starbucks Tripleshot Espresso (på boks, selges i de fleste matbutikker)

Nescafé Iced Latte (pulver, blandes ut i skummet melk og masse isbiter)

Og selvfølgelig hjemmelagd med skikkelig god sterk kaffe, sirup og melk ❤️

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Lager iskaffe selv. Står glatt over de fra Tine. Enten er de med kunstig søtning eller så er de så himla søte. Før kunne jeg finne en med 40% mindre sukker, men den har jeg ikke fått tak i på over ett år. 

Et tips om du skal lage selv. Frys ned ferdig kaffe i isterningsposer så går det kjapt når du skal lage. 

Anonymkode: 3be39...14c

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker de fleste iskaffer, men jeg foretrekker å lage selv hjemme. Billig og velger ekstra lett melk.

Anonymkode: 40b33...808

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ELSKER iskaffe!

Jeg lager selv på 2 shot espresso og havremelk.

De i butikken er helt jævlige i min mening, altfor mye sukker/kunstig søtning. 

Men: iskaffe er jo så mangt, da jeg var liten og ikke likte kaffe så godt, så elsket jeg iskaffe med masse sukker og sirup og gjerne en kule med is på toppen (frappe). Men for meg nå er det mer en dessert enn en kaffe. 

Så du må jo bare lage til den iskaffen du liker da 😃 Tror alle kan like iskaffe, for noen iskaffer er mer is enn kaffe. Mange liker jo de forferdelige Tine-greiene.

Anonymkode: e6f5f...083

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Endelig en tråd som virkelig setter verdenssituasjonen i perspektiv. Mens noen jobber med kreftforskning, redningstjenester og faktisk løser problemer, har vi kommet sammen for å stemme over om vi liker iskaffe. Menneskeheten kan sove litt tryggere i natt.

Anonymkode: 90784...43d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er vanskelig å ikke like. Men jeg kategoriserer det egentlig ikke som kaffe. Den er ofte full av melk og sukker. Da blir det noe annet enn kaffe, mener jeg.

Anonymkode: e6c24...644

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Endelig en tråd som virkelig setter verdenssituasjonen i perspektiv. Mens noen jobber med kreftforskning, redningstjenester og faktisk løser problemer, har vi kommet sammen for å stemme over om vi liker iskaffe. Menneskeheten kan sove litt tryggere i natt.

Anonymkode: 90784...43d

Bitch please.. 🙄 Hva gjør du på KG om du ønsker å diskutere kreftforskning. Det finnes mange fora for det. 

Og de fleste av oss gjør begge deler. Jeg har venner som forsker på kreft, og selv de kan og ønsker å snakke om mat, vær og VM av og til.

Anonymkode: e6f5f...083

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Nei, kaffe skal være svart og varm. Andre ting er uinteressant. 

Anonymkode: 7eaf5...7c3

Enig. Eneste som duger. 

Anonymkode: 62527...203

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Elsker iskaffe!

Liker dog ikke Tine sine, de er ALT for søte. Jeg lager helst selv, men synes Kolonihagen sin blå også er god. 

Må serveres med isbiter.

Anonymkode: 4ce44...760

• Liker 4
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...