Druid Skrevet 7. juli #41 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hovedgrunnen var det Norske import vernet som gjorde Lidl sine egen varer dyrere enn norsk produserte varer Anonymkode: 500bb...899 Det er aldri et problem for Lidl.
AnonymBruker Skrevet 7. juli #42 Skrevet 7. juli Druid skrev (6 timer siden): Det er aldri et problem for Lidl. Det var et stort problem for de i Norge ihvertfall. Hadde nok verdt anderledes for de i dag for nå bruker de ofte lokale produsenter i landene de opererer i, men for 20-25 år siden så skulle alt komme fra samme sentrallager i Europa/Tyskland Anonymkode: 500bb...899 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #43 Skrevet 7. juli Har lagt merke til at first price vårrullene er de samme som lidl hadde i sin tid. Bedre enn de daloon vårrullene eller hva de heter. Anonymkode: 61e0b...999 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #44 Skrevet 7. juli ThereGoesBob skrev (På 5.7.2026 den 16.40): Noen som husker denne tyske trenden for sikkert snart 20 år siden? Hva gjorde at det ikke ble noe suksess? Er man for opptatt av å verne de norske butikkene og de høye prisene? De ville i utgangspunktet betale folk under tariff, det var ikke greit i Norge De kunne hverken importere kjøtt, eller en god del andre varer med e-stoffer som er forbudt i Norge. I tillegg til dette var det mange merker som var ukjente for norske forbrukere. Norge har også generelt høye tollavgifter De andre norske kjedene var dominerende rundt dem, det var vanskelig å få nordmenn til å bli interessert. De prøvde seg likevel, fulgte norsk lov -men det ble for mye arbeid å overbevise det norske folk om de nye produktene. Noen av butikkene fremsto som "tomme" og det ble rett og slett for dyrt for dem generelt sett. Anonymkode: ef05f...a57
AnonymBruker Skrevet 7. juli #45 Skrevet 7. juli Og en ting til de ikke kunne gjøre i Norge var å selge vin og sprit i butikken, det tror jeg Lidl gjør i alle andre land. Anonymkode: ef05f...a57
AnonymBruker Skrevet 8. juli #46 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (7 timer siden): Og en ting til de ikke kunne gjøre i Norge var å selge vin og sprit i butikken, det tror jeg Lidl gjør i alle andre land. Anonymkode: ef05f...a57 Ikke i Sverige. Anonymkode: c6178...bbb
AnonymBruker Skrevet 8. juli #47 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (9 timer siden): Og en ting til de ikke kunne gjøre i Norge var å selge vin og sprit i butikken, det tror jeg Lidl gjør i alle andre land. Anonymkode: ef05f...a57 Men det er ikke noe nordmenn forventer at de skal heller, så jeg tviler på at dette var avgjørende for Lidl. Med mindre Lidl er kjent for å ha et veldig bra utvalg som gir dem et fortrinn andre steder. Anonymkode: 5de52...cac
AnonymBruker Skrevet 9. juli #48 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (På 8.7.2026 den 0.03): Og en ting til de ikke kunne gjøre i Norge var å selge vin og sprit i butikken, det tror jeg Lidl gjør i alle andre land. Anonymkode: ef05f...a57 Ikke i Sverige og Finland, i Nederland selges det ikke sprit på matbutikket Anonymkode: 500bb...899
AnonymBruker Skrevet 10. juli #49 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (På 6.7.2026 den 22.47): De eneste jeg ser for meg som kan klare å redde oss nå, er svenskene. De kan kanskje klare å strekke logistikken sin til å dekke deler av Norge, samtidig som svenskehandel er godt innarbeidet i befolkningen. Anonymkode: 5de52...cac Svenskene kan ikke redde oss i all den tid vi ønsker å ha butikker på hvert et gatehjørne. I Sverige er matbutikkene mye mer sentralisert enn her, de har færre butikker enn oss, til tross for mye større befolkning. De eneste som kan redde oss er oss selv, ved å endre vanene våre. Men det tror jeg ikke den gjengse nordmann er villig til å gjøre. Anonymkode: cc6b3...818 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #50 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (På 8.7.2026 den 11.22): Men det er ikke noe nordmenn forventer at de skal heller, så jeg tviler på at dette var avgjørende for Lidl. Med mindre Lidl er kjent for å ha et veldig bra utvalg som gir dem et fortrinn andre steder. Anonymkode: 5de52...cac Lidl i land hvor det selges alkohol i butikk har sitt eget vi merke. Det er god vin men jeg tror det er typ "siste batch" fra kjente vingårder, så de selger vinen ut billigere under annet navn, gjennom Lidl. Anonymkode: ef05f...a57
-jk- Skrevet 10. juli #52 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (På 5.7.2026 den 23.24): Lidl ble vel kjent for sin svært dårlige behandling av sine ansatte. Mange boikottet Lidl av den grunn. Anonymkode: 445cb...8c3 Ja, de gikk jo i krig mot fagbevegelsen. Masse bråk når ansatte ville organisere seg, det skulle ikke ledelsen ha noe av. Slikt fører gjerne til boikott. Ikke akkurat et sjakktrekk.
AnonymBruker Skrevet 10. juli #53 Skrevet 10. juli -jk- skrev (2 timer siden): Ja, de gikk jo i krig mot fagbevegelsen. Masse bråk når ansatte ville organisere seg, det skulle ikke ledelsen ha noe av. Slikt fører gjerne til boikott. Ikke akkurat et sjakktrekk. Tesla har vel samme rykte på seg? Det har ikke stoppet folk fra å kjøpe det her til lands Anonymkode: 500bb...899
AnonymBruker Skrevet 10. juli #54 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tesla har vel samme rykte på seg? Det har ikke stoppet folk fra å kjøpe det her til lands Anonymkode: 500bb...899 Alltid annerledes når det skjer ledxdeg selv og naboene enn de "langt langt borte", desverre Anonymkode: ef05f...a57
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå