AnonymBruker Skrevet 4. juli #1 Skrevet 4. juli Jeg er singel, men kunne godt tenke meg en partner. Men på grunn av tidligere erfaringer fra forhold er jeg veldig "fugleunge" når det kommer til dating, forsiktig og usikker. Jeg er snill og arbeidsom, har alt økonomisk på stell, eier nedbetalt hus og bil, har et barn. Jeg er lett overvektig med normalt utseende. Jeg har noen "krav" jeg ønsker meg, men får stadig beskjed om at jeg har for høye krav og må senke de. Men krever jeg for mye av en mann? Jeg kjenner nok litt på at kan jeg ikke få innvilget disse, så har jeg det kanskje bedre alene.. Kravene er: *Ha en interesse for å bli kjent med meg *Kunne like å snakke sammen, ikke hele tiden, men innimellom *Kan gjøre husarbeid på eget initiativ *Være åpen for å høre på når den andre har det vondt/er lei seg uten å latterliggjøre *Være normalt sosial *Være emosjonelt trygg Hva er realistiske forventninger til en mann? Anonymkode: b487c...e19 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli #2 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har noen "krav" jeg ønsker meg, men får stadig beskjed om at jeg har for høye krav og må senke de. Men krever jeg for mye av en mann? Jeg kjenner nok litt på at kan jeg ikke få innvilget disse, så har jeg det kanskje bedre alene.. Kravene er: *Ha en interesse for å bli kjent med meg *Kunne like å snakke sammen, ikke hele tiden, men innimellom *Kan gjøre husarbeid på eget initiativ *Være åpen for å høre på når den andre har det vondt/er lei seg uten å latterliggjøre *Være normalt sosial *Være emosjonelt trygg Hva er realistiske forventninger til en mann? Anonymkode: b487c...e19 Det høres ut som egenskapene til en helt normal mann. Anonymkode: 0c272...ab3 11 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli #3 Skrevet 4. juli Høres ut som et absolutt minimum av hva man kan forvente av en normal partner. Mulig vennene dine ikke har det. Synd for dem. Anonymkode: 740f0...04f 6 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli #4 Skrevet 4. juli Ts her. Jeg hadde ingen av de i mitt forrige forhold, og det ble normalen for meg. (Selv om jeg jo føler det ikke burde være normalen) Og da blir jeg litt usikker når jeg får beskjed om at jeg må legge lista lavere om jeg vil finne noen. 😔 Anonymkode: b487c...e19 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli #5 Skrevet 4. juli Du skal ikke trenge å legge lista lavere nei. Anonymkode: a35af...835 10 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #6 Skrevet 4. juli Absolutt minimumskrav det der. Problemet er vel å finne noen hvor det er gjensidig tiltrekning og disse tingene er til stede i tillegg. Anonymkode: ff770...be3 7
AnonymBruker Skrevet 4. juli #7 Skrevet 4. juli Ingenting er for høye krav. Bedre å være ærlig mot seg selv ang krav og holde seg til det enn å ta noe halvbra. Verste som kan skje er jo at man forblir singel, men det er jo bedre enn å være sammen med en som ikke når helt opp. Anonymkode: 24f10...4b9 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #8 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Kravene er: *Ha en interesse for å bli kjent med meg *Kunne like å snakke sammen, ikke hele tiden, men innimellom *Kan gjøre husarbeid på eget initiativ *Være åpen for å høre på når den andre har det vondt/er lei seg uten å latterliggjøre *Være normalt sosial *Være emosjonelt trygg Hva er realistiske forventninger til en mann? Anonymkode: b487c...e19 Dette er ikke krav, det er selvfølgeligheter. Anonymkode: f4e8b...9ae 8 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli #9 Skrevet 4. juli Minimumskrav i mine øyne. Anonymkode: 6629a...76f 5 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli #10 Skrevet 4. juli Finner du noen da? Hvis du trives nok singel så kan du ha så høye krav du vil. Anonymkode: 1c351...23c 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli #11 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Finner du noen da? Hvis du trives nok singel så kan du ha så høye krav du vil. Anonymkode: 1c351...23c Jeg trives ikke som singel, men samtidig gjør jeg det også, om det gir mening? Jeg gir ikke fra meg friheten for et forhold jeg ikke kan være meg selv i. Jeg har ikke egentlig begynt å lete enda, så om jeg finner noen eller ikke, vet jeg ikke. Jeg prøver foreløpig å finne ut hva som er viktig for meg og hva som ikke er viktig. Anonymkode: b487c...e19 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #12 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg trives ikke som singel, men samtidig gjør jeg det også, om det gir mening? Jeg gir ikke fra meg friheten for et forhold jeg ikke kan være meg selv i. Jeg har ikke egentlig begynt å lete enda, så om jeg finner noen eller ikke, vet jeg ikke. Jeg prøver foreløpig å finne ut hva som er viktig for meg og hva som ikke er viktig. Anonymkode: b487c...e19 Riktig, - du tenker på hva som er bra for deg. Altfor mange damer står der med lua i hånda og lurer på "hvorfor vil han ikke ha meg" og den slags. På tide at vi damer tar mer kontroll selv. Vi er bra nok, og hvis ikke, da klarer vi oss fint selv. Anonymkode: e3f73...c63 5
AnonymBruker Skrevet 4. juli #13 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg trives ikke som singel, men samtidig gjør jeg det også, om det gir mening? Jeg gir ikke fra meg friheten for et forhold jeg ikke kan være meg selv i. Jeg har ikke egentlig begynt å lete enda, så om jeg finner noen eller ikke, vet jeg ikke. Jeg prøver foreløpig å finne ut hva som er viktig for meg og hva som ikke er viktig. Anonymkode: b487c...e19 Så hvordan kommer det i det hele tatt opp at du må "senke krav" hvis du ikke har testet markedet en gang? Det er vel noe man først gjør etter man får en god ide av hva man har av valgmuligheter. Finn ut hva som er viktigst for deg selv, og test markedet. Anonymkode: 1c351...23c 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #14 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Så hvordan kommer det i det hele tatt opp at du må "senke krav" hvis du ikke har testet markedet en gang? Det er vel noe man først gjør etter man får en god ide av hva man har av valgmuligheter. Finn ut hva som er viktigst for deg selv, og test markedet. Anonymkode: 1c351...23c Jeg tror egentlig det var lurt, for markedet har jo kyniske mennesker i seg. Ts kunne jo være noen som hadde følt at hun ikke får lov til å ha grenser med sin erfaring. Anonymkode: 773b1...bc1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #15 Skrevet 4. juli Kravene dine er gode, og jeg er enig i at de er et minimum. Uten punktene på den lista er det bedre å være singel. Men ut fra egen erfaring vet jeg at det kan være vanskelig å tiltrekke seg riktige menn. Man leter ofte etter det kjente, fordi det føles trygt. Selv om det kjente, ikke er det du søker. Jeg tror derfor det er bra for deg om du bruker mer tid i tidlig fase. En viktig endring (mentalt), er å unngå å fokusere på å gjøre deg «bra nok» for han, og å være opptatt av å være tilstrekkelig tiltrekkende. Men i stedet være opptatt av om han er bra nok for deg. Dette har vært et stort mentalt skille for meg, da jeg i mine yngre dager var mest opptatt av om jeg var bra nok. Nå er jeg eldre og klokere 😄 Anonymkode: 336a4...c88 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli #16 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Så hvordan kommer det i det hele tatt opp at du må "senke krav" hvis du ikke har testet markedet en gang? Det er vel noe man først gjør etter man får en god ide av hva man har av valgmuligheter. Finn ut hva som er viktigst for deg selv, og test markedet. Anonymkode: 1c351...23c Å nei, hun må ikke forholde seg til markedet men gå bort fra det å finne en ny strategi om hun ikke møter noen som stiller til kravene, ellers kan det jo gå galt igjen. Bedre å være singel eller ha tålmodighet å møte en fin en på sikt utenfor noe marked. Anonymkode: 773b1...bc1 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #17 Skrevet 4. juli Jeg ville også føyd til: - en som respektert mine grmssr - en som er opptatt av mine behov Anonymkode: 336a4...c88 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli #18 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville også føyd til: - en som respektert mine grmssr - en som er opptatt av mine behov Anonymkode: 336a4...c88 Skulle stå *grenser Anonymkode: 336a4...c88
AnonymBruker Skrevet 4. juli #19 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg ville også føyd til: - en som respektert mine grmssr - en som er opptatt av mine behov Anonymkode: 336a4...c88 En emosjonelt trygg person vil som regel kunne balansere egne og andres behov. Anonymkode: 188c7...9c0
Strigiformes Skrevet 4. juli #20 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ts her. Jeg hadde ingen av de i mitt forrige forhold, og det ble normalen for meg. (Selv om jeg jo føler det ikke burde være normalen) Og da blir jeg litt usikker når jeg får beskjed om at jeg må legge lista lavere om jeg vil finne noen. 😔 Anonymkode: b487c...e19 Spørsmålet er om du vil ha noen bare for å ha noen, eller om du virkelig vil ha han du mener du selv fortjener. Er det som er den store forskjellen her. Synes absolutt du ikke har for høye krav. Skal et forhold fungere så trengs det to oppegående mennesker som elsker hverandre, og som vil det beste for hverandre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå