AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #41 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg er mye sammen med han, han drikker før han skal på nattevakt. Ts Anonymkode: df430...c40 Hvir lang tid før nattevakt er det han drikker da? Anonymkode: e8797...e22
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #42 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hjelp meg å sortere litt her. Barnefar drikker en del, jeg er mye sammen med han, og jeg har nå sett at han drikker hver dag, samt før jobb og under samværene med vårt barn. Han drikker sån ca 2 til 3 halvlitere om dagen, og mere i helger eller når han har fri, han drikker 1 til 2 halvlitere ca 3 timer før jobb(helse) Kunne sikkert skrevet mere men vil ikke bli gjenkjent. Jeg er altså redd han er alkoholiker. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: df430...c40 Om han har dette mønsteret å du lar barnet være hos ham så utsetter du barnet for omsorgssvikt. Det er fint at du lufter tankene dine her, men ta det fra en som vokste opp med en alkoholiker. Dette MÅ tas tak i med en gang, å han kan IKKE tro det er ok å drikke når han har barn i nærheten, på den måten. Anonymkode: 5004a...83b 5 1
xHenrik Skrevet 11 timer siden #43 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Du snakker om en person som er beruset. En voksen mann som tar 1 eller 2 øl noen timer før arbeid er ikke beruset, men kan lukte øl. Anonymkode: 06765...557 Du mener det er lukt som er problemet i denne saken? I så fall må du diskutere dette I-landsproblemet med noen andre enn meg. 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #44 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Om han har dette mønsteret å du lar barnet være hos ham så utsetter du barnet for omsorgssvikt. Det er fint at du lufter tankene dine her, men ta det fra en som vokste opp med en alkoholiker. Dette MÅ tas tak i med en gang, å han kan IKKE tro det er ok å drikke når han har barn i nærheten, på den måten. Anonymkode: 5004a...83b Han har ikke barnet alene av mange grunner, men jeg er utrygg ja, og han har ymtet frempå at han ønsker samvær alene nå, men jeg tørr ikke det. Det er mer til historien her enn hva jeg kan si. Ts Anonymkode: df430...c40 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #45 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Han har ikke barnet alene av mange grunner, men jeg er utrygg ja, og han har ymtet frempå at han ønsker samvær alene nå, men jeg tørr ikke det. Det er mer til historien her enn hva jeg kan si. Ts Anonymkode: df430...c40 Snakk med fastlegen din og be om råd. Han vil kanskje ha mulighet til å vite veier videre. Anonymkode: c0ef9...2e6 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #46 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Snakk med fastlegen din og be om råd. Han vil kanskje ha mulighet til å vite veier videre. Anonymkode: c0ef9...2e6 Ja det kan jeg faktisk gjøre. Ts Anonymkode: df430...c40 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #47 Skrevet 7 timer siden Jeg har holdt tilbake fra å la han være alene med vår sønn på 3 år og nå sender han meg masse stygge meldinger og trusler om å gjøre livet mitt til et helvete, det er ikke jeg som har satt denne avtalen men en dommer, men med at når jeg følte det var forsvarlig så skulle det trappes opp. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå? For han kommer til å gjøre livet mitt til et helvete. Jeg føler meg ikke sterk nok lengre. Ts Anonymkode: df430...c40
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #48 Skrevet 7 timer siden Ta kontakt med krisesenteret. Ja - selv om dere har slått opp allerede. De vet hva du bør gjøre fremover. Anonymkode: ee88f...515 2
Amy71 Skrevet 7 timer siden #49 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg er barnets mor, han har ikke barnet alene. Det er her jeg blir veldig usikker, drikker han mere enn det jeg ser, for jeg er jo ikke der 24/7. ts Anonymkode: df430...c40 Du bør melde fra til barnevernet. 1 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #50 Skrevet 7 timer siden Ja,det er han. Redd det vil utvikle seg til å bli større forbruk og vil ty til sprit om morgenen for å kunne fungere. 1-1.5 i promille vil føles som 0 5 for han. Han må få hjelp,om ikke i dag så på mandag. Hjelp han med å kontakte sosionom eller Dps/Ara. Han ødelegger ikke bare seg selv men også de rundt seg. Kan fort drepe noen med et uhell enter under påvirkning eller ved abstinenser. Anonymkode: c3f86...f24
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #51 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Godt mulig jeg burde skjerpe meg, men jeg setter meg og mitt barns fred og ro fremfor en krig med en mann som er villig til å gå langt. Ts Anonymkode: df430...c40 Hvorfor i alle dager spør du om råd når du ikke er villig til å høre? Du mener ikke seriøst at du og ditt barn får fred og ro etter at en mulig farlig situasjonen har oppstått? Du bør komme deg ut av dette forholdet asap. Om ikke for din egen skyld,så i hvertfall for det stakkars barnet sin skyld Anonymkode: acd84...6c8 1 2
petterm Skrevet 6 timer siden #52 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du bør komme deg ut av dette forholdet asap. Om ikke for din egen skyld,så i hvertfall for det stakkars barnet sin skyld Anonymkode: acd84...6c8 I og med at barnefar kun har samvær under oppsyn så betyr vel det at de ikke er sammen mer. TS: kanskje du kan snakke med politiet? Kanskje de kan ta en "tilfeldig" promillekontroll? Kanskje det kan gjøre at noe skjer. Han trenger ikke vite at du har snakket med politiet. 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #53 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har holdt tilbake fra å la han være alene med vår sønn på 3 år og nå sender han meg masse stygge meldinger og trusler om å gjøre livet mitt til et helvete, det er ikke jeg som har satt denne avtalen men en dommer, men med at når jeg følte det var forsvarlig så skulle det trappes opp. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå? For han kommer til å gjøre livet mitt til et helvete. Jeg føler meg ikke sterk nok lengre. Ts Anonymkode: df430...c40 Sånn var den patetiske faren min til moren min også. Da jeg var 12 fant moren min en sprøytespiss (!!!) på benken hjemme hos han mens jeg hadde sovet over der.. Hun tok meg ut av situasjonen med en gang, men han holdt på lenge å sendte henne skikkelig stygge meldinger. Faren min ødela min selvtillit og gav meg kjærlighetssorg og følelse av å være skitten og ekkel pga. hans rusbruk. Du skal spare på meldingene å fortelle noen hva han gjør mot deg. For han er tydeligvis ikke frisk. At han drikker før jobb, så drar på jobb, kan jo også involvere mer enn bare alkohol. Ikke la deg skremme av dette vraket av et menneske. Anonymkode: 5004a...83b 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #54 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har holdt tilbake fra å la han være alene med vår sønn på 3 år og nå sender han meg masse stygge meldinger og trusler om å gjøre livet mitt til et helvete, det er ikke jeg som har satt denne avtalen men en dommer, men med at når jeg følte det var forsvarlig så skulle det trappes opp. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå? For han kommer til å gjøre livet mitt til et helvete. Jeg føler meg ikke sterk nok lengre. Ts Anonymkode: df430...c40 Du må være den voksne her. Spesielt for barnet ditt sin skyld. Du må melde i fra, du må ta kontakt med krisesenter, og du må ikke la han true deg til å gi han kontroll over deg og barnet. Jeg vet det er vanskelig, men her må du faktisk ta ansvar. Anonymkode: c85a0...f93 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå