AnonymBruker Skrevet 3. juli #61 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (22 timer siden): Barnet mitt som er i starten av 20 årene flyttet hjemmefra for halvt år siden. Flyttet inn til sin samboer og betaler leie. For noen år siden kjøpte jeg en hund, i hovedsak fordi barnet mitt ville vi skulle få denne hunden. Hunden er blitt et kjært familiemedlem og den bodde på rommet sammen med barnet mitt til hen flyttet ut. Jeg vet at barnet mitt forguder den hunden og derfor spurte jeg om hen ville passe hunden i sommer når jeg skal bort en uke. Nå nekter samboeren til barnet mitt å passe hunden. Vil ikke ha den boende hos dem i en uke. Jeg synes det er trist, for jeg vet hvor knyttet barnet mitt er til den hunden. Jeg skjønner også det er stress å ha andre sine dyr, de røyter og skal ha mat og tur hver dag. Hva tenker dere? Er det rett å si du får ikke ha det dyret her i en uke, for det er mitt hus og jeg bestemmer? Anonymkode: 05195...193 Hvorfor betyr det noe hva vi på et forum mener. Når svaret er nei får du respektere det. Jeg har hund selv og jeg forventer aldri at noen skal passe min hund. Anonymkode: 6ace2...737 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #62 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (22 timer siden): Barnet mitt som er i starten av 20 årene flyttet hjemmefra for halvt år siden. Flyttet inn til sin samboer og betaler leie. For noen år siden kjøpte jeg en hund, i hovedsak fordi barnet mitt ville vi skulle få denne hunden. Hunden er blitt et kjært familiemedlem og den bodde på rommet sammen med barnet mitt til hen flyttet ut. Jeg vet at barnet mitt forguder den hunden og derfor spurte jeg om hen ville passe hunden i sommer når jeg skal bort en uke. Nå nekter samboeren til barnet mitt å passe hunden. Vil ikke ha den boende hos dem i en uke. Jeg synes det er trist, for jeg vet hvor knyttet barnet mitt er til den hunden. Jeg skjønner også det er stress å ha andre sine dyr, de røyter og skal ha mat og tur hver dag. Hva tenker dere? Er det rett å si du får ikke ha det dyret her i en uke, for det er mitt hus og jeg bestemmer? Anonymkode: 05195...193 Vel når samboeren eier boligen så er det jo han som bestemmer. Hadde aldri hatt en hund i mitt hus, ikke under noen omstendigheter. Du blir jo ikke kvitt allergenene på lang tid... Din datter har jo selv valgt denne mannen og da regner jeg jo med at hun vet at han ikke er interessert i dyr og da skal han selvsagt ikke bli påtvunget et dyr i sitt eget hus, Vil hun ha en dyreelsker så må hun nok bytte mann. Anonymkode: 594df...0fa 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #63 Skrevet 3. juli Huff, for en fæl partner barnet ditt har funnet seg.... Anonymkode: fb7aa...836 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #64 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Huff, for en fæl partner barnet ditt har funnet seg.... Anonymkode: fb7aa...836 Man er ikke en fæl partner fordi man ikke vil har dyr i hus. Anonymkode: 594df...0fa 2 5
AnonymBruker Skrevet 3. juli #65 Skrevet 3. juli Kan de bo hos deg den uken? Hvis det er slik de ikke vil ha hund og det det kan medfølge som går hjemme. Anonymkode: 62cb6...4e0 1
Himmelen_91 Skrevet 3. juli #66 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (22 timer siden): Har samboeren noe grunn? Med mindre den samboeren er kjempeallergisk så synes jeg det er utrolig egoistisk å ikke legge ned veto om hundepass til nær familie. Jeg hadde nok ikke spurt min samboer en gang om noe sånt jeg hadde tatt det for gitt at såklart skulle vi passe mine (eller hans) foreldre sine dyr en uke om nødvendig. Er samboer kontrollerende på andre måter? Er du sikker på at barnet ditt vil passe hunden, at det ikke er en unnskyldning fordi det passer dårlig? Anonymkode: b5ede...f73 Må man være allergisk??? Jeg hater selv å ha dyr hjemme hos meg. Ingen hund eller katt får komme i mitt hjem. 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli #67 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Huff, for en fæl partner barnet ditt har funnet seg.... Anonymkode: fb7aa...836 Det er vel like mye Huff, for en svigermor som tvinger på sin svigersønn en hund han ikke vil ha i sitt eget hjem? Og som sagt tidligre, om datra er så glad i hunden så flytter hun hjem til sin mor den uken hun er på ferie. Anonymkode: 66c9c...d01 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli #68 Skrevet 3. juli Det hadde vært grunn til brudd med partner for min del Anonymkode: 09f8f...cba 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #69 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det hadde vært grunn til brudd med partner for min del Anonymkode: 09f8f...cba det er jo litt vel drøyt når vi ikke en gang vet hvorfor hun sa nei hun kan være allergisk, hun kan være redd hunder, det er ikke lov med dyr, eller dem har dyr fra før som ikke går overens med hunden Anonymkode: c7da9...c6b 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #70 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det hadde vært grunn til brudd med partner for min del Anonymkode: 09f8f...cba Godt for han tenker jeg Anonymkode: 66c9c...d01
AnonymBruker Skrevet 3. juli #71 Skrevet 3. juli TS her. Jeg har skaffet noen andre til å passe hunden, det var ikke noe problem. Det er ikke mulig for barnet mitt å komme hit å passe hunden, pga jobb og avstand. Men jeg ble litt sjokkert over at de ikke ville passe hunden. Barnet mitt har tidligere snakket om at hen gledet seg til å kunne ha hunden der innimellom, kanskje i en uke. Da har det vært jeg som helst ikke ville låne bort hunden, for jeg liker å ha den her. De har ikke sagt noen god grunn for at de ikke kan passe den, og jeg har heller ikke tenkt å spørre om. Jeg respekterer deres valg, men ser så klart samboeren i et litt annet lys nå. Jeg ser nå at det er veldig delte meninger her om man skal stille opp for familien å passe hunden dems. I min familie har man alltid stilt opp for familie og venner om de har hatt behov for hjelp. Ikke bare for å passe dyr, men generelt det meste. Men det er jo tydelig ikke noe man bør forvente. Anonymkode: 05195...193 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli #72 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (15 minutter siden): TS her. Jeg har skaffet noen andre til å passe hunden, det var ikke noe problem. Anonymkode: 05195...193 Det var åpenbart et problem for deg ut fra resten av det du skrev. Anonymkode: 5eb3c...112 5
AnonymBruker Skrevet 3. juli #73 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Godt for han tenker jeg Anonymkode: 66c9c...d01 🤦🏻♀️ Anonymkode: 09f8f...cba
AnonymBruker Skrevet 3. juli #74 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det var åpenbart et problem for deg ut fra resten av det du skrev. Anonymkode: 5eb3c...112 Det var ikke noe problem å skaffe noen andre til å passe hunden. Men ja, jeg synes det er et «problem» at barnet mitt ikke får passe hunden. Anonymkode: 05195...193 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #75 Skrevet 3. juli Kommer ikke hund inn hos meg heller, pga alvorlig allergi og astma. Da vi anskaffet dyr forhørte vi oss med flere om eventuelt hjelp ved ferie, slik at vi ikke skulle komme i denne situasjonen. Alternativet er kennel Anonymkode: 33119...eb4
AnonymBruker Skrevet 3. juli #76 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg ser nå at det er veldig delte meninger her om man skal stille opp for familien å passe hunden dems. I min familie har man alltid stilt opp for familie og venner om de har hatt behov for hjelp. Ikke bare for å passe dyr, men generelt det meste. Men det er jo tydelig ikke noe man bør forvente. Det der syntes jeg var veldig passiv-aggressivt. Har du snakket skikkelig med datteren din og spurt hva som er greien? Liker han ikke hunder, er det en spesiell grunn til at det ikke passer og ikke minst: hva mener hun? Anonymkode: 49b90...184 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #77 Skrevet 3. juli Jeg har hatt hunder i 25 år og er veldig glad i hunder, likevel forstår jeg samboeren til Ts sitt barn veldig godt. Har ikke hatt hund på et par år nå, men passet en hund for et par uker siden, og må si at det gidder jeg faktisk ikke gjøre igjen. Hundehår, mas og sikkel over alt var jeg forberedt på. Jeg var dog ikke forberedt på all flåtten! Hunden hadde flere ekle flått i pelsen etter hver bidige tur ut. En av dagene så det ene barnet vårt en flått, ga beskjed og løp ut uten å peke på hvor han så flåtten. Brukte seriøst to timer på å finne den igjen og hundekos fristet ikke av frykt for å få flåtten på oss. Så nei takk til å passe hund igjen. Anonymkode: b4d52...439
Crazydoglady Skrevet 3. juli #78 Skrevet 3. juli Brunello skrev (6 timer siden): Om en skal ha dyr må begge ville det. Gjelder selv om det bare er for en uke. Ett forhold er gi og ta enten det gjelder dyr eller andre ting. At en skal nekte den andre noe de liker og ønsker uten diskusjon er dårlig partnerskap og kommer til å bli problematisk for forholdet, iallefall for den ene som får ting trødd ned over ørene mot sin vilje. Men må ta litt vare på hverandre om ting skal funke, også når ting er ugunstig.
AnonymBruker Skrevet 3. juli #79 Skrevet 3. juli Ja hvis du sliter med allergi burde du sjekke ut hydrogenvann. Funka for meg, https://luminawater.io. Vet ikke om han har prøvd det? Anonymkode: ceacf...781
AnonymBruker Skrevet 5. juli #80 Skrevet 5. juli Tenker samboeren til barnet ditt er i sin fulle rett. Jeg ville sagt det samme, men det er pga allergi. Før jeg ble allergisk pleide jeg å passe en hund hjemme hos meg. Hadde på overnatting og flere ganger var hunden hos meg i flere uker i strekk. Verdens søteste. Men det blir jo ekstra vasking, tur/trening, lukt av maten, søl fra vannskålen etc. På den tiden passet det inn i livsstilen min, men det gjør det ikke i dag. Har ikke kapasitet med barn som krever sitt, krevende jobb og et ønske om å bruke den lille fritiden jeg har på trening og eget velvære. Kanskje er samboeren opptatt av å ha det hygienisk rent hos seg, ikke har kapasitet til ekstra styr, kanskje har sett noen sider ved «barnet» som moren (ts) ikke har sett. Kanskje er hun bekymret for møbler og seng, hvis hunden er vant til å sove i møblene og sengen… Anonymkode: 81d2d...853
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå