AnonymBruker Skrevet 2. juli #21 Skrevet 2. juli Brunello skrev (36 minutter siden): Det å ikke ville ha en hund inne er mer enn nok god nok grunn. Det er en sykt sær grunn til å ikke ville hjelpe nærmest familie eller gjøre samboeren sin glad. Anonymkode: b5ede...f73 6 1 1
Brunello Skrevet 2. juli #22 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er en sykt sær grunn til å ikke ville hjelpe nærmest familie eller gjøre samboeren sin glad. Anonymkode: b5ede...f73 Samboeren kan passe hunden hjemme hos mor. Og det er ingen sær grunn å ikke ville ha en hund inn. Størstedelen av befolkningen har ikke hund, og det er det gode grunner til. 13 3
Hippogriff Skrevet 2. juli #23 Skrevet 2. juli Enig med de andre. Jeg elsker familiens dyr og elsker å passe dem. Men jeg spør da selvfølgelig de jeg bor sammen med først. Nå sier de stort sett alltid ja, men jeg ville respektert et nei. Man behøver ikke ha noen god grunn - det holder å ikke gidde å ha en hund i huset en uke. 5
AnonymBruker Skrevet 3. juli #24 Skrevet 3. juli Savner barnet hunden så kommer barnet til deg. Alle er ikke glad i å ha hund i eget hus, som hundeeier forstår jeg det. Anonymkode: 7f78d...bf3 8 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli #25 Skrevet 3. juli For meg hadde dette skapt store problem i forholdet. Viss min samboer hadde nektet å hjelpe min mor med noe så enkelt og han i tillegg ikke trenger å ha noe ansvar for hunden så hadde store røde flagg blinket for min del. Spiller ingen rolle om han liker hunder eller ikke. En hund kan unngås og det kan vaskes når den drar hjem. Her handler det bare om å hjelpe svigermor en uke. Egoistisk rett og slett. Anonymkode: 2c9b2...dba 12 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #26 Skrevet 3. juli hvorfor kan ikke "barnet" ditt bo hos hunden den uken uten samboeren? Min viktigste rolle som forelder var å gi barnet mitt vilje og valg samt vite at de valg de tok for sin egen deler viktigere enn de man tar av hensyn til andre.. Hvis ditt barn vil passe hunden bruker ikke barnet samboeren som unnskyldning. Anonymkode: c8a06...61c 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli #27 Skrevet 3. juli Dårlig valg av samboer av datteren da, om hun elsker hunder. Men hun får bo hos deg når hun passer. Anonymkode: 06bd4...cce 5
Eva-Lena Skrevet 3. juli #28 Skrevet 3. juli Jeg har hatt flere hunder opp igjennom årene. Da barna flyttet ut så bestemte jeg at det aldri skulle noe dyr inn her igjen. Jeg er helt ferdig med det ansvaret. Jeg vil heller ikke passe andre sine dyr hos meg. Eneste dyret jeg kan passe er nabo katta når eierne er borte. Da låser jeg med inn hos de og sørger for mat og drikke. Katten hopper ut og inn av boligen som den selv ønsker døgnet rundt. Hvis barnet ditt vil passe hunden din, så får det gjøres hjemme hos deg. Du kan faktisk ikke forvente at noen skal passe ditt dyr i andre sitt hjem. 7
AnonymBruker Skrevet 3. juli #29 Skrevet 3. juli For meg hadde ikke dette vært greit, jeg hadde faktisk avsluttet forholdet om den jeg er sammen med liker dyr så lite. De sier mye om en persok for min del. Anonymkode: 99f76...0fc 1 4
Elizia Skrevet 3. juli #30 Skrevet 3. juli Skaff ikke dyr dersom du ikke har en plan hva du skal gjøre med det i tilfelle reiser og andre ting som kan skje så at man må være borte fra hjemmet. Hunden er ditt ansvar, selv om barnet ditt er glad i den. 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli #31 Skrevet 3. juli Er veldig glad i dyr, men ville ikke ha ønsket å ha en hund hjemme hos meg. Anonymkode: a8630...c34 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #32 Skrevet 3. juli Vi har to hunder nå, og planen er å ikke ha flere når disse forsvinner. Yngste barn er snart 21 og studerer. Hun er veldig klar på at hun skal ha hund når livet hennes tillater det, hun elsker våre (har aldri levd uten hund hos oss). MEN: selv om vi har hund nå vet jeg ikke om jeg har lyst på hund i huset når hunden hennes evt trenger pass. Jeg har egentlig ikke tenkt over det før nå, men rent intuitivt var det følelsen som kom. Litt omvendt av hos dere, TS - men like fullt samme følelsen. Jeg kunne imidlertid bodd hos henne og passet hunden uten problemer dersom jeg kom meg på jobb osv mens jeg passet, det hadde vært null problem. Så jeg foreslår at ditt voksne barn bor hos deg og passer dersom det er praktisk mulig med tanke på avstander osv. Anonymkode: 9ff8a...3e4 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli #33 Skrevet 3. juli Det er samboer sin rett å si nei til hund i eget hjem. Hvorfor er ikke kennel et alternativ? Det er jo også slik at barnet kanskje ikke ønsker å være hundepasser? Du kjøpte hund som den voksne i relasjonen; ditt ansvar å ha tenkt på hundepass også i fremtiden. Hva skal du liksom gjøre? Overstyre samboeren til datteren din? Tenker du at du skal tvinge hen til å ta i mot hunden? Anonymkode: edaab...0d4 2
Natttåke Skrevet 3. juli #34 Skrevet 3. juli Det er innenfor å si nei og det kan ikke samboer lastes for. Kennel? 1
Million Skrevet 3. juli #35 Skrevet 3. juli Ditt voksne barn kan komme hjem og passe hunden hos deg den uken det gjelder. Burde være null problem. Jeg kan forstå de som ikke vil ha en røytende, vilter og siklende hund som lukter hund inn i sitt hjem, dersom de egentlig ikke liker hunder. Noen misliker hunder også rett og slett, og det må man bare respektere og godta, helt enkelt. Man kan ikke forvente at alle liker ens egen hund, så da kan man da heller ikke forvente at de vil ha den i hus. Be om pass hjemme hos deg. Enkelt og greit. Samboerparet klarer seg en uke uten å sove sammen hver natt. Ev får de besøke hverandre litt om det går. 6
AnonymBruker Skrevet 3. juli #36 Skrevet 3. juli Jeg tenker også at barnet ditt kan passe hunden hos deg. Det er stor forskjell på hunder, noen er veldig "mye hund" med sikkel som slenges på veggen, vann som blir kastet i alle retninger når de drikker og renner fra munn og pels en stund etterpå, røyting og vond lukt. Det kan ganske enkelt være ekkelt når man ikke har noe personlig forhold til hunden, da godtar man jo de tingene på en helt annen måte. Jeg vet ikke om klørne kan lage riper i gulvet? Men det er evnt også en grunn. Anonymkode: 5e2f9...669 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #37 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har samboeren noe grunn? Med mindre den samboeren er kjempeallergisk så synes jeg det er utrolig egoistisk å ikke legge ned veto om hundepass til nær familie. Jeg hadde nok ikke spurt min samboer en gang om noe sånt jeg hadde tatt det for gitt at såklart skulle vi passe mine (eller hans) foreldre sine dyr en uke om nødvendig. Er samboer kontrollerende på andre måter? Er du sikker på at barnet ditt vil passe hunden, at det ikke er en unnskyldning fordi det passer dårlig? Anonymkode: b5ede...f73 Nå får du gi deg. Jeg har selv hund, og full respekt for at nær familie ikke vil passe hunden min hos seg. Det følger med slitasje, røyting, de drar inn møkk og flekker osv. Det hadde ikke vært i tankene mine engang, at det at ene parten i et samboerskap sier nei til å passe hunden betyr at vedkommende er kontrollerende. Men det er da ingenting i veien for at datteren kan passe hunden hjemme hos ts når ts er på ferie. Det vil hun helt sikkert, om hun er så knyttet til denne hunden som ts påstår. Anonymkode: 9cd20...92c 5 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #38 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ja, det er ikke greit å tvinge noen til å ha dyr i hus, selv om man bor sammen. Ditt barn får bo hos deg med hunden den uka. Anonymkode: 5b2db...061 Likevel helt hjernedødt av denne svigerdatteren/-sønnen (tipper det er en svigerdatter....). Anonymkode: 3b1ab...898
AnonymBruker Skrevet 3. juli #39 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (14 timer siden): Tenker det er helt innenfor å ikke ønske hund inn i sitt eget hjem, så kanskje sønnen din kan komme hjem og passe hunden? Anonymkode: 9a125...9f5 Det går likevel an å være bitte litt behjelpelig, når du ser at svigermor står der og kanskje ikke får reist, pga ens egen egoistiske "Nei, jeg vil ikke"-holdning! Vi passer hunden til datteren vår, selv om den slever og mister mye hår. Vi synes ikke det er superdigg, men forstår jo at hun trenger hjelp, og er derfor ikke vanskelig! Vi tåler det noen dager Anonymkode: 3b1ab...898 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #40 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Likevel helt hjernedødt av denne svigerdatteren/-sønnen (tipper det er en svigerdatter....). Anonymkode: 3b1ab...898 Nei, barnet til ts kan passe hunden hjemme hos ts dersom samboeren ikke vil ha hund i hus. Det er bedre for hunden også. Anonymkode: 5b2db...061 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå