AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Barnet mitt som er i starten av 20 årene flyttet hjemmefra for halvt år siden. Flyttet inn til sin samboer og betaler leie. For noen år siden kjøpte jeg en hund, i hovedsak fordi barnet mitt ville vi skulle få denne hunden. Hunden er blitt et kjært familiemedlem og den bodde på rommet sammen med barnet mitt til hen flyttet ut. Jeg vet at barnet mitt forguder den hunden og derfor spurte jeg om hen ville passe hunden i sommer når jeg skal bort en uke. Nå nekter samboeren til barnet mitt å passe hunden. Vil ikke ha den boende hos dem i en uke. Jeg synes det er trist, for jeg vet hvor knyttet barnet mitt er til den hunden. Jeg skjønner også det er stress å ha andre sine dyr, de røyter og skal ha mat og tur hver dag. Hva tenker dere? Er det rett å si du får ikke ha det dyret her i en uke, for det er mitt hus og jeg bestemmer? Anonymkode: 05195...193
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Hva tenker du uansett gjøre med det? Du får vel ikke gjort så mye? Anonymkode: 88092...bda 3
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden Hør om barnet kan bingos deg en uke og passe hunden da? Anonymkode: 3af18...240 1 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden Ja, det er ikke greit å tvinge noen til å ha dyr i hus, selv om man bor sammen. Ditt barn får bo hos deg med hunden den uka. Anonymkode: 5b2db...061 4 1
Mann3030 Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden Dette er en diskusjon for barnet ditt og samboer. Du burde ikke blande deg. 3
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Skrevet 1 time siden Tenker det er helt innenfor å ikke ønske hund inn i sitt eget hjem, så kanskje sønnen din kan komme hjem og passe hunden? Anonymkode: 9a125...9f5 5
AnonymBruker Skrevet 57 minutter siden #8 Skrevet 57 minutter siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): For noen år siden kjøpte jeg en hund, i hovedsak fordi barnet mitt ville vi skulle få denne hunden. Hva tenker dere? Er det rett å si du får ikke ha det dyret her i en uke, for det er mitt hus og jeg bestemmer? Anonymkode: 05195...193 Kan ikke tvinge noen til å passe en hund. Aldri skaff hund på grunn av at barna vil ha. De flytter hjemmefra. Anonymkode: c8f81...648 4
Ibot Skrevet 57 minutter siden #9 Skrevet 57 minutter siden Samboer er i sin fulle rett. Helt innafor å si nei all den tid vedkommende aldri ba om denne hunden i utgangspunktet. Her er det evt ditt barn sin jobb å overbevise, dersom det er nødvendig. Du kan ikke kreve at andre skal passe din hund når du er på ferie, men skjønner at det er ubeleilig. Du skal se at forholdet ditt barn har til hunden ikke blir ødelagt av den grunn.
AnonymBruker Skrevet 53 minutter siden #10 Skrevet 53 minutter siden Skjønner Sanne og samboeren godt. Anonymkode: bb142...972
AnonymBruker Skrevet 47 minutter siden #11 Skrevet 47 minutter siden Har samboeren noe grunn? Med mindre den samboeren er kjempeallergisk så synes jeg det er utrolig egoistisk å ikke legge ned veto om hundepass til nær familie. Jeg hadde nok ikke spurt min samboer en gang om noe sånt jeg hadde tatt det for gitt at såklart skulle vi passe mine (eller hans) foreldre sine dyr en uke om nødvendig. Er samboer kontrollerende på andre måter? Er du sikker på at barnet ditt vil passe hunden, at det ikke er en unnskyldning fordi det passer dårlig? Anonymkode: b5ede...f73
AnonymBruker Skrevet 46 minutter siden #12 Skrevet 46 minutter siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har samboeren noe grunn? Med mindre den samboeren er kjempeallergisk så synes jeg det er utrolig egoistisk å ikke legge ned veto om hundepass til nær familie. Jeg hadde nok ikke spurt min samboer en gang om noe sånt jeg hadde tatt det for gitt at såklart skulle vi passe mine (eller hans) foreldre sine dyr en uke om nødvendig. Er samboer kontrollerende på andre måter? Er du sikker på at barnet ditt vil passe hunden, at det ikke er en unnskyldning fordi det passer dårlig? Anonymkode: b5ede...f73 mente såklart "å legge ned veto" snek seg inn en ikke der Anonymkode: b5ede...f73
AnonymBruker Skrevet 36 minutter siden #13 Skrevet 36 minutter siden AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Barnet mitt som er i starten av 20 årene flyttet hjemmefra for halvt år siden. Flyttet inn til sin samboer og betaler leie. For noen år siden kjøpte jeg en hund, i hovedsak fordi barnet mitt ville vi skulle få denne hunden. Hunden er blitt et kjært familiemedlem og den bodde på rommet sammen med barnet mitt til hen flyttet ut. Jeg vet at barnet mitt forguder den hunden og derfor spurte jeg om hen ville passe hunden i sommer når jeg skal bort en uke. Nå nekter samboeren til barnet mitt å passe hunden. Vil ikke ha den boende hos dem i en uke. Jeg synes det er trist, for jeg vet hvor knyttet barnet mitt er til den hunden. Jeg skjønner også det er stress å ha andre sine dyr, de røyter og skal ha mat og tur hver dag. Hva tenker dere? Er det rett å si du får ikke ha det dyret her i en uke, for det er mitt hus og jeg bestemmer? Anonymkode: 05195...193 Barnet ditt kan bo hjemme hos deg den uken og passe hunden. Jeg har et hundefritt hjem, men kunne ha passet en hund hjemme hos eieren. Anonymkode: a9b95...43b 3 1
AnonymBruker Skrevet 26 minutter siden #14 Skrevet 26 minutter siden Hadde samboeren min påtatt seg å passe en hund hjemme hos oss hadde jeg blitt rasende. Jeg hater hunder, de lukter grusomt og er kjempe ekle. Får sikkert kjeft av hundeeiere her nå, men jeg skal ikke ha dyr av noe slag inn i mitt hus. Uaktuelt. Tilby barnet ditt å passe hunden hos deg, hvis hen hadde lyst å passe? Ja, den som ikke ønsker dyr har vetorett. På samme måte som den som ikke ønsker barn har vetorett. Osv. Anonymkode: 90019...6e0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå