Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ska godt gjøre 

Priser der vi bor

Glattkjøring: 4500 leie av bil, 4000 kr for banen=8500

Lang kjøring: 6000kr

Landevei: 4500

Sikkerhets teste:rygging, tettbebyggelse kjøring: 2000

Leie av bil oppkjøring: 4500

Så kommer teori prøve og oppkjøring avgift

Dette er da priser uten at en da har tatt noen kjøretimer utenom hvis en trenger 

Anonymkode: b8d3d...5cb

Her tok en lappen for ca halvannet år siden.

Glattkjøring: 3040 + 1045 = 4.095

Landevei: 4.050,-

Langkjøring: 3940 + 890 = 4.830,-

Oppkjøring: 1.960,-

Her hadde vi ikke noe ekstra sikkerhetskjøring som du har nevnt.

Totalt under 24.000,-

Prisene dine er jo mye høyere på visse punkter så da blir det jo fort mye. Timepris har jo også noe å si. 

Anonymkode: 7f81c...438

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Beerbellygirl skrev (7 timer siden):

Ok.

Da skal jeg slutte å snakke med  de 18'åringene som har tatt lappen .

Jeg svarte vedkommende som påstod at førerkortet  kommer på ca 25.000. Bare det obligatoriske koster oppimot 20.000 her hvor jeg bor. 

Anonymkode: ce200...5bc

AnonymBruker
Skrevet

Obligatorisk:

- Trafikalt grunnkurs 17 timer

- Trinnvurdering 2 timer

- Glattkjøring og leie av bane 4 timer

- Variert praktisk kjøring og langkjøring 13 timer

- Oppkjøring

- Teoriprøven

De aller fleste trenger mer enn 13 kjøretimer. Gjennomsnittlig trenger de fleste 20-30 vanlige kjøretimer utenom det obligatoriske. Du får uansett ikke det obligatoriske for bare 25K i 2026. 

Her ble det rundt 50 tusen i 2024. Det var i en av Norges største byer. Kan selvfølgelig være billigere (og lettere) å ta lappen i en liten bygd, langt fra by og langt fra mye trafikk. 

Anonymkode: 4b9f3...24a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sønnen endte opp på 35 000kr. Han hadde kjørt modpedbil i 2 år i forkant, og vi øvelseskjørte en del med bil. 

Anonymkode: 63646...a3c

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt grusomt dyrt! Gruer meg! Det er nå vi merker to tette barn. Øvekjører så mye som mulig med 16åringen her for å gjøre det litt rimeligere. Men det obligatoriske er jo det som er dyrt! 

Hvor mye har dere andre øvekjørt? Ca i uka? 

Her øvekjøres det ca.1-2t hver dag, men føler vi burde kjøre mer, for dette er en del av hverdagskjøringen.. feks hente søsken, butikk, fritidsaktiviteter osv.. 

Anonymkode: 6246c...f6c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Her tok en lappen for ca halvannet år siden.

Glattkjøring: 3040 + 1045 = 4.095

Landevei: 4.050,-

Langkjøring: 3940 + 890 = 4.830,-

Oppkjøring: 1.960,-

Her hadde vi ikke noe ekstra sikkerhetskjøring som du har nevnt.

Totalt under 24.000,-

Prisene dine er jo mye høyere på visse punkter så da blir det jo fort mye. Timepris har jo også noe å si. 

Anonymkode: 7f81c...438

Dette er prisen vår datter betalte på den kjøreskolen vi har der vi bor. Så får ikke gjort mye med det. 

AnonymBruker
Skrevet
Tantemor skrev (20 timer siden):

Holy macaroni, jeg sitter her ganske frustrert. Sønnen driver med kjøretimer og har kommet så langt at vi trodde det bare var langkjøringsbiten igjen. Logget inn på Tabsappen og ser da planen for det siste han har igjen, og tilsammen koster det oss nesten 19 000 når vi trodde det bare var igjen max 10 000. 

Dette betyr at når alt er ferdig blir totalsummen til kjøreskolen ca 45 000. I tillegg har vi betalt to ganger teoritentamen til Trafikkstasjonen fordi han strøk første gangen, samt flere måneder med teoriappen, pluss må betale oppkjøringen på Trafikkstasjonen. Blir jo ikke langt unna 50 000 til sammen. 

Er det normalt nå til dags??? I 2026 altså, ikke kom med hva det kostet for flere år tilbake. 

September 2025 - 35 000 for gutt 18.5

Anonymkode: c53af...cde

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er helt grusomt dyrt! Gruer meg! Det er nå vi merker to tette barn. Øvekjører så mye som mulig med 16åringen her for å gjøre det litt rimeligere. Men det obligatoriske er jo det som er dyrt! 

Hvor mye har dere andre øvekjørt? Ca i uka? 

Her øvekjøres det ca.1-2t hver dag, men føler vi burde kjøre mer, for dette er en del av hverdagskjøringen.. feks hente søsken, butikk, fritidsaktiviteter osv.. 

Anonymkode: 6246c...f6c

Her kjørte ungdommen hver dag med en av oss foreldre. Eldste hadde vel kjørt 15.000 km i kjøre apen, fra 16 til 18 år,  Yngste var oppe i 12.000.

De kjørte når vi skulle på butikken, på hytta, når de dro på sommer jobben, når vi besøkte famile osv

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Synes det er passe teit at du sitter å skryter av at du jobbet for penger til lappen, samtidig som du klager over at 17åringen din får pengene i fanget 😛 det er jo DU som forelder som må sette ned foten der da. Herregud jeg vet da om mange ungdommer som jobber og sliter for å få råd til å ta lappen i dag. Blir helt matt av foreldregenerasjonen som er nå. Syter over hvor heldige ungene deres er når det er nettopp dere som syr puter under armene på de 😂😂

Anonymkode: b00b4...449

Hen klagde jo ikke. Hen sa at ungdommene er HELDIGE som får lappen i dag. At de ikke forstår hvor mye arbeid som lå bak er jo riktig, såfremt de ikke har egen lavtlønnet jobb eller klarer å sette seg inn i det. 

Jeg betaler med glede for mine egne barn.

Anonymkode: 71c0e...faf

Skrevet

Våre unger har jobbet og spart opp 50 000 til det formålet. Det er fra sommerjobber og kvelds- og helgearbeid i skoleårene. Det er litt variabelt hvor mye de har brukt, men ingen under 35 000.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vel betalt mellom 30000-35000. Eldste tok førerkortet i 2024, mellomste har oppkjøring til høsten. Denne gangen kjøpte vi en pakke gjennom kjøreskolen og fikk derfor litt ekstra rabatt, men det blir jo noen ekstra kjøretimer i tillegg.

Anonymkode: 0195a...375

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen tok lappen akkurat nå og det ble ca 37000

Anonymkode: df7dd...865

AnonymBruker
Skrevet

Det koster ja. Datteren min driver å tar nå. Hun har kjørt mye hjemme, så gikk nesten rett på det  obligatoriske. 

Anonymkode: ef447...1d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...