Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg er mann 43, ingen barn og ønsker barn og da helst med en uten barn fra før.

Har matchet mot et par kvinner som ikke ønsker barn. De viser ikke så mye forståelse for at det å ha barn innebærer både forpliktelse og glede.

Det jeg er mest overrasket over er hvor mange kvinner jeg kommer over i 40-årene som fortsatt er barnløse og ønsker seg barn. Det er helt uaktuelt å gå i gang med runde to. Da har du forpliktelser helt fram til du blir pensjonist. 

Anonymkode: 735b5...904

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvorfor har du ikke i løpet av over 20 år giddi å finne ei jevnaldrende for barn?  Merkelig. Og så mene ei på 27 nå skal velge deg på 43 i stedet for en kjekkas på 30? 

Anonymkode: db59e...e89

Jeg var i 7 år langt forhold med en som forelsket seg i kollegaen som også jeg hadde knyttet til mitt hjerte som venn. De holdt på bak min rygg og hun forlot meg for ham. Det har tatt noen år å bygge opp tillit til kvinner igjen etter dette og årene går fort. Nå føler jeg meg klar til å treffe noen uten å ha baggasje i ryggsekken som sjalusi, årvåkenhet osv. Livet skjer......

Anonymkode: 0239a...9ef

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så det holdt altså ikke at de hadde vært sammen i mange år, giftet seg og fått flere barn sammen? Konklusjonen var bestemt på forhånd, og ny informasjon endret ingenting? Tenker det er helt greit å mene at en 19-åring og en snart 50-åring er en aldersforskjell man selv aldri ville valgt. Men når et konkret eksempel faktisk viser et varig forhold, blir det litt spesielt å fortsatt hevde at det umulig kan være kjærlighet. Da handler det kanskje mer om at virkeligheten ikke passer med antakelsen enn om hva vi faktisk vet om akkurat dette paret? Det interessante er jo at personen du svarte faktisk kjenner personen det gjelder langt bedre enn du gjør, du avviser likevel alt sammen, selv med ny informasjon. Synes egentlig dette er et godt eksempel på at sterke forhåndsoppfatninger kan gjøre det vanskelig å ta inn nyanser, selv når de kommer fra en person med førstehåndskjennskap til situasjonen.

Anonymkode: b2233...ee6

Det er en transaksjon. Selvfølgelig har de giftet seg og fått mange barn. Ekteskap er vel nødvendig for å få henne til landet og han puler vel på som en gærning, så det blir jo gjerne barn av sånt.

AnonymBruker
Skrevet
visp skrev (På 10.7.2026 den 19.56):

Han kommer til å runke i ensomhet resten av sitt liv. Gamle skrukkepung:laugh:

visp skrev (På 10.7.2026 den 21.52):

Hun blir sikkert uansett presset av foreldrene sine, tenåringen, men jeg tenkte mest på apestadiet man er på når man introduserer en tenåring til sine 30 år gamle barn. Fuck me:flekke:

visp skrev (På 10.7.2026 den 19.40):

Jeg hadde ansett personen som tilbakestående

Er du opptatt av å forstå mennesker, eller av å sette merkelapper på dem? For gjennom tråden har det blitt ganske mange bastante antakelser om personer du aldri har møtt, og ganske mange personkarakteristikker og nedsettende språk. Jeg synes det er en forskjell på å kritisere et valg og å redusere mennesker til «tilbakestående», «kjøpt og betalt» eller «gamle skrukkepung».  Hva slags informasjon skulle egentlig fått deg til å vurdere muligheten for at det kunne være ekte kjærlighet? Hvis mange år sammen, ekteskap og flere barn fortsatt ikke engang åpner for muligheten, hva ville da gjort det? For det virker som om du helgarderer her. Hvis forholdet varer kort, da er det bevis på at det ikke var kjærlighet. Hvis forholdet varer lenge, da var det bare en lang transaksjon. Hvis de gifter seg, tja... "kun for papirene?" Hvis de får barn, kun fordi han ville knulle. Du omtolker all ny informasjon slik at den passer den opprinnelige konklusjonen. Og "skrukkepung?" Dette er ikke lenger argumentasjon. Det er ren hån og personangrep.

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at jenter på 18 år synes Nusa og Jude Bellingham er sexy. Det er klart at en oppegående mann i 40-årene som er ute etter et seriøst forhold ikke har tenkt å henge på vgs. Det er jo bare lættis 😂 Så har du de som ikke har hjerne og de tar vel det meste som har puls

Anonymkode: 84f56...e92

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du opptatt av å forstå mennesker, eller av å sette merkelapper på dem? For gjennom tråden har det blitt ganske mange bastante antakelser om personer du aldri har møtt, og ganske mange personkarakteristikker og nedsettende språk. Jeg synes det er en forskjell på å kritisere et valg og å redusere mennesker til «tilbakestående», «kjøpt og betalt» eller «gamle skrukkepung».  Hva slags informasjon skulle egentlig fått deg til å vurdere muligheten for at det kunne være ekte kjærlighet? Hvis mange år sammen, ekteskap og flere barn fortsatt ikke engang åpner for muligheten, hva ville da gjort det? For det virker som om du helgarderer her. Hvis forholdet varer kort, da er det bevis på at det ikke var kjærlighet. Hvis forholdet varer lenge, da var det bare en lang transaksjon. Hvis de gifter seg, tja... "kun for papirene?" Hvis de får barn, kun fordi han ville knulle. Du omtolker all ny informasjon slik at den passer den opprinnelige konklusjonen. Og "skrukkepung?" Dette er ikke lenger argumentasjon. Det er ren hån og personangrep.

Ja, får beklage litt. Skrukkepung var kanskje ikke så pent.

Trodde jeg snakket generelt :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.7.2026 den 1.11):

Jeg svarte, for jo vi vet jo noe om mannen. Er du 45 år, har du levd 45 år på jordkloden. Du kan sette deg ned å undre på hvor voksen en 18 åring er og hvor mye de vet om seg og verden sammenlignet med en 45 åring. Og komme du tilbake og kan fortelle meg at den kunnskapen kan sidestilles, så aksepterer jeg det. men vi vet begge at det er ikke noe du kan komme å si, for vi kan sammenligne folk og bedømme deres indre kvaliteter opp mot noen som oppfører seg bedre og tenker lengre. 

Det beviser mangel på selvinnsikt og kritisk tenktning. Noen kloke på 45 vil beskytte 18 åringer fra dem selv og også ikke få mye ut av det møtet. Jeg vet, for det er lenge til jeg blir 45 og kan ikke forestille meg å så mye som kysse en på 20 på kinnet. Jeg er sosialt smart. Og har et fungerende minnet til da jeg var 18 år. Mistet jomfrudommen som 17, å skulle hoppe til sengs med noen som er et kvarter unna starten på min egen seksuelle reise er kvalmt. De lever sine liv, på sitt stadie. 

Det er en handling å gå etter 18 åringer. 

Anonymkode: 4f620...bae

Det er jo åpenbart ikke "kunnskap" man ser etter om man leter etter ei jente på 18 og er voksen selv! Det er et "fysisk" forhold, sex++ og så er det heller ikke slik at 18-årige kvinner nødvendigvis er helt løk og ikke har noen selvstendige tanker og at det automatisk skjer med alle når de er 45. Og noen menn leter kanskje etter noen "ukompliserte" uten barn på 18 for kos, og hvis han er kjekk nok så er det alltids noen unge jenter som vil ha ham også. Se på Leonardo Dicaprio, dater bare unge damer og er over 50!

Hadde jeg tiltrukket meg søte unge jenter på 18 så hadde jeg gjerne hatt "forhold" med dem, og jeg vil si menn som later som eller oppriktig mener at de ikke finner yngre jenter tiltrekkende er de unormale.

Kvinner er generelt på topp utseendemessig fra 20-25. Det er ikke noe patologisk å ØNSKE seg et eller annet romantisk forhold til noen i den alderen. Om man får det er en annen sak.

Anonymkode: 7a7aa...9bc

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.7.2026 den 12.25):

Herregud så mye styr enkelte greier å lage over at en eller annen fyr har klikket på 18 på en datingprofil. Skulle jo tro han var voldtektsmann og potensiell øksemorder 😄 han kunne jo også tenke seg kvinner over 40 i følge den samme profilen. En annen ting er jo at de fleste ikke slavisk følger disse oppsatte tallene på siden. K24 her. Dette hadde jeg ikke tenkt spesielt mye over. 

Anonymkode: bd676...e44

Annema på snart 70 vil jo ha 35 aringer

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.7.2026 den 18.06):

Jeg var i 7 år langt forhold med en som forelsket seg i kollegaen som også jeg hadde knyttet til mitt hjerte som venn. De holdt på bak min rygg og hun forlot meg for ham. Det har tatt noen år å bygge opp tillit til kvinner igjen etter dette og årene går fort. Nå føler jeg meg klar til å treffe noen uten å ha baggasje i ryggsekken som sjalusi, årvåkenhet osv. Livet skjer......

Anonymkode: 0239a...9ef

Åh herre min hatt, kom igjen. Det er da ikke slik at man kan skjære alle kvinner over en kam fordi du har møtt på ett råttent eple. 

AnonymBruker
Skrevet
Serafin skrev (1 minutt siden):

Åh herre min hatt, kom igjen. Det er da ikke slik at man kan skjære alle kvinner over en kam fordi du har møtt på ett råttent eple. 

Men det er vanlig å ikke stole på andre etter et svik. Det er en prosess.

Anonymkode: 4f620...bae

AnonymBruker
Skrevet
Run skrev (På 1.7.2026 den 22.17):

Er en dame på 50+ på Facebook som ønsker en mann som er tjue år yngre eller noe, kanskje noen på Østlandet som har sett henne på Facebook. Ikke ned i alderen 18 år, men ganske teit, hun ønsker også et seriøst forhold.

Man liker det man liker. Handler om preferanser og det skal en få lov å ha syns jeg så lenge det er voksne folk og alt er frivillig. 
ser ikke problemet. 

Anonymkode: e92a7...0f8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.6.2026 den 22.44):

Finnes også tjukkaser som vil ha en tynn partner, og uføre som ønsker en kjæreste som er i jobb. 😲

Anonymkode: 83290...6b3

Slutt å snakk dritt om uføre.

Anonymkode: 8afff...aa2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.7.2026 den 21.25):

Det er jo åpenbart ikke "kunnskap" man ser etter om man leter etter ei jente på 18 og er voksen selv! Det er et "fysisk" forhold, sex++ og så er det heller ikke slik at 18-årige kvinner nødvendigvis er helt løk og ikke har noen selvstendige tanker og at det automatisk skjer med alle når de er 45. Og noen menn leter kanskje etter noen "ukompliserte" uten barn på 18 for kos, og hvis han er kjekk nok så er det alltids noen unge jenter som vil ha ham også. Se på Leonardo Dicaprio, dater bare unge damer og er over 50!

Hadde jeg tiltrukket meg søte unge jenter på 18 så hadde jeg gjerne hatt "forhold" med dem, og jeg vil si menn som later som eller oppriktig mener at de ikke finner yngre jenter tiltrekkende er de unormale.

Kvinner er generelt på topp utseendemessig fra 20-25. Det er ikke noe patologisk å ØNSKE seg et eller annet romantisk forhold til noen i den alderen. Om man får det er en annen sak.

Anonymkode: 7a7aa...9bc

Men man må jo omgås dem og snakke sammen også, og selv vi med generelt fornuftige tenåringer får jo jevnlig lyst til å sende dem på kostskole i Australia. Og vi foreldre elsker dem høyere enn noen andre kan gjøre, men likevel...

Og dette skal man altså rote seg borti frivillig? Da ønsker man seg selv trøbbel. Dette er også fullt og helt mennesker. Umodne mennesker! Ikke bare en søt ting å humpe på. Man kan ikke drive på med det 24/7. Man må takle resten også. 

Så svært lite gjennomtenkt! 

Anonymkode: 80a3c...eb0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...