Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.6.2026 den 22.16):

En på 45 som søker kvinner fra 18-42 🙄 

Er de på samme alder som han for gamle. Sykt. 

Anonymkode: 5d5ac...002

Jeg synes det blir litt mye diagnostisering og moralsk fordømmelse av helt vanlige preferanser. Det viktigste er vel hvordan mennesker behandler hverandre, ikke at de har akkurat de preferansene vi selv ville hatt. 45-18 kan sikkert få noen til å heve et øyenbryn, men samtidig er dette et veldig bredt aldersspenn. Han har jo også satt øvre grense til 42, altså bare tre år yngre enn seg selv. Det passer dårlig med påstanden om at kvinner på hans egen alder er «for gamle», eller at han «bare vil ha unge kvinner». Folk har ulike ønsker når de dater. Noen vil ha en som er eldre, noen yngre, noen jevngamle. Så lenge det er voksne mennesker som møter hverandre med respekt og samtykke, ser jeg ikke hvorfor det i seg selv skal stemples som «sykt». Jeg tror verden hadde vært et hyggeligere sted om vi brukte litt mindre tid på å dømme og tillegge folk de verste motivene, og litt mer tid på å akseptere at ikke alle har de samme preferansene som oss.

AnonymBruker skrev (På 1.7.2026 den 13.09):

Det er ikke det samme. Hjernene er jo like erfarende og voksne. Og hvordan de unge ser ut endrer seg nå man bli eldre og de vil se yngre og yngre ut, derfor er det veldig mistenkelig å være åpen for 18. 

Det er sykt ts, la oss be 🙏🏻 for dem han møter og håpe universet gir dem det som trengs for å komme seg vekk. 

Anonymkode: 4f620...bae

Jeg synes det blir en veldig stor konklusjon å trekke ut fra en aldersinnstilling på en datingside. At noen er åpne for å date en 18-åring betyr ikke automatisk at de har dårlige intensjoner eller at det er noe «sykt» med dem. Du skriver at det er «veldig mistenkelig», men mistenkelig er ikke det samme som bevis. Vi vet ingenting om denne mannen utover at han har satt et bredt aldersspenn fra 18 til 42. Han er altså også åpen for kvinner som er nesten jevngamle med ham. Det passer dårlig med fortellingen om at han utelukkende er ute etter «unge jenter». Selvsagt kan man selv synes at 18 er for ungt, og det er en helt legitim preferanse. Men det betyr ikke at alle som tenker annerledes fortjener å bli stemplet som syke eller fremstilt som en fare. Jeg synes vi er tjent med å vurdere folk etter hvordan de faktisk oppfører seg overfor andre, ikke etter antakelser om motivene deres basert på en alderspreferanse alene.

Anonymkode: 4ce39...c74

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg synes det blir litt mye diagnostisering og moralsk fordømmelse av helt vanlige preferanser. Det viktigste er vel hvordan mennesker behandler hverandre, ikke at de har akkurat de preferansene vi selv ville hatt. 45-18 kan sikkert få noen til å heve et øyenbryn, men samtidig er dette et veldig bredt aldersspenn. Han har jo også satt øvre grense til 42, altså bare tre år yngre enn seg selv. Det passer dårlig med påstanden om at kvinner på hans egen alder er «for gamle», eller at han «bare vil ha unge kvinner». Folk har ulike ønsker når de dater. Noen vil ha en som er eldre, noen yngre, noen jevngamle. Så lenge det er voksne mennesker som møter hverandre med respekt og samtykke, ser jeg ikke hvorfor det i seg selv skal stemples som «sykt». Jeg tror verden hadde vært et hyggeligere sted om vi brukte litt mindre tid på å dømme og tillegge folk de verste motivene, og litt mer tid på å akseptere at ikke alle har de samme preferansene som oss.

Jeg synes det blir en veldig stor konklusjon å trekke ut fra en aldersinnstilling på en datingside. At noen er åpne for å date en 18-åring betyr ikke automatisk at de har dårlige intensjoner eller at det er noe «sykt» med dem. Du skriver at det er «veldig mistenkelig», men mistenkelig er ikke det samme som bevis. Vi vet ingenting om denne mannen utover at han har satt et bredt aldersspenn fra 18 til 42. Han er altså også åpen for kvinner som er nesten jevngamle med ham. Det passer dårlig med fortellingen om at han utelukkende er ute etter «unge jenter». Selvsagt kan man selv synes at 18 er for ungt, og det er en helt legitim preferanse. Men det betyr ikke at alle som tenker annerledes fortjener å bli stemplet som syke eller fremstilt som en fare. Jeg synes vi er tjent med å vurdere folk etter hvordan de faktisk oppfører seg overfor andre, ikke etter antakelser om motivene deres basert på en alderspreferanse alene.

Det er ikke en vanlig preferanse. Det krever manglende selv innsikt, refleksjon,  omsorgsevne, kritisk tenkning, ansvarsfølelse.

Dem som moraliserer er langt smartere.

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke en vanlig preferanse. Det krever manglende selv innsikt, refleksjon,  omsorgsevne, kritisk tenkning, ansvarsfølelse.

Dem som moraliserer er langt smartere.

Du svarer egentlig ikke på argumentene mine. Jeg pekte på at vi vet svært lite om mannen, at et aldersspenn ikke beviser dårlige motiver, at voksne mennesker kan samtykke, og at folk bør vurderes etter handlinger. I stedet svarer du med å gjenta konklusjonen i enda sterkere ordelag, som f.eks at «det krever manglende selvinnsikt, refleksjon, omsorgsevne, kritisk tenkning, ansvarsfølelse.» (sitat deg) Det er en påstand, ikke et argument. Det gis ingen begrunnelse for hvorfor en alderspreferanse nødvendigvis innebærer mangel på disse egenskapene. Den siste setningen er heller ikke et argument. Du forsøker å gi den ene siden en intellektuell overlegenhet uten å underbygge hvorfor.

Du beskriver jo også en rekke alvorlige personlighetstrekk, men du begrunner ikke hvorfor de følger av én opplysning, nemlig at en mann på 45 har satt aldersspennet sitt til 18-42. Det er nettopp den koblingen jeg stiller spørsmål ved. Man kan mene at aldersspennet er uheldig eller lite attraktivt, men det er noe helt annet enn å konkludere med at personen mangler selvinnsikt, omsorgsevne eller ansvarsfølelse. Jeg tror vi får en bedre debatt hvis vi skiller mellom preferanser vi selv ikke liker og egenskaper vi faktisk har grunnlag for å tillegge et menneske. Ellers ender vi fort med å dømme mennesker ut fra antakelser fremfor handlinger.

AnonymBruker skrev (På 2.7.2026 den 0.06):

Enig. Hva er bedre enn når søpla går ut av seg selv?

Anonymkode: 43005...eea

Det er litt fascinerende hvor raskt noen går fra noe ala «ikke min type» til å omtale et fremmed menneske som «søppel». Det er helt greit å ikke ville date en mann som har et slikt aldersspenn. Men å redusere mennesker til «søppel» fordi de har en datingpreferanse man selv misliker, synes jeg sier mer om debattklimaet enn om personen det gjelder. Vi vet ingenting om hvordan denne mannen behandler andre. Det burde veie tyngre enn antakelser om motivene hans.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Damer på 45 år henger seg ikke opp i høyden. De i 20-årene gjør - ikke bare høyden, men alderen. De vil ha en på egen alder, det sier statistikken. 

Anonymkode: a1bf4...4ab

Damer i 45 års alderen med guttebarn går rundt og håper guttene deres strekker seg over 180 cm. Slik at livet ikke blir vondt og vanskelig på damefronten. 

Anonymkode: 2d8f0...a05

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du svarer egentlig ikke på argumentene mine. Jeg pekte på at vi vet svært lite om mannen, at et aldersspenn ikke beviser dårlige motiver, at voksne mennesker kan samtykke, og at folk bør vurderes etter handlinger. I stedet svarer du med å gjenta konklusjonen i enda sterkere ordelag, som f.eks at «det krever manglende selvinnsikt, refleksjon, omsorgsevne, kritisk tenkning, ansvarsfølelse.» (sitat deg) Det er en påstand, ikke et argument. Det gis ingen begrunnelse for hvorfor en alderspreferanse nødvendigvis innebærer mangel på disse egenskapene. Den siste setningen er heller ikke et argument. Du forsøker å gi den ene siden en intellektuell overlegenhet uten å underbygge hvorfor.

Du beskriver jo også en rekke alvorlige personlighetstrekk, men du begrunner ikke hvorfor de følger av én opplysning, nemlig at en mann på 45 har satt aldersspennet sitt til 18-42. Det er nettopp den koblingen jeg stiller spørsmål ved. Man kan mene at aldersspennet er uheldig eller lite attraktivt, men det er noe helt annet enn å konkludere med at personen mangler selvinnsikt, omsorgsevne eller ansvarsfølelse. Jeg tror vi får en bedre debatt hvis vi skiller mellom preferanser vi selv ikke liker og egenskaper vi faktisk har grunnlag for å tillegge et menneske. Ellers ender vi fort med å dømme mennesker ut fra antakelser fremfor handlinger.

Det er litt fascinerende hvor raskt noen går fra noe ala «ikke min type» til å omtale et fremmed menneske som «søppel». Det er helt greit å ikke ville date en mann som har et slikt aldersspenn. Men å redusere mennesker til «søppel» fordi de har en datingpreferanse man selv misliker, synes jeg sier mer om debattklimaet enn om personen det gjelder. Vi vet ingenting om hvordan denne mannen behandler andre. Det burde veie tyngre enn antakelser om motivene hans.

Jeg svarte, for jo vi vet jo noe om mannen. Er du 45 år, har du levd 45 år på jordkloden. Du kan sette deg ned å undre på hvor voksen en 18 åring er og hvor mye de vet om seg og verden sammenlignet med en 45 åring. Og komme du tilbake og kan fortelle meg at den kunnskapen kan sidestilles, så aksepterer jeg det. men vi vet begge at det er ikke noe du kan komme å si, for vi kan sammenligne folk og bedømme deres indre kvaliteter opp mot noen som oppfører seg bedre og tenker lengre. 

Det beviser mangel på selvinnsikt og kritisk tenktning. Noen kloke på 45 vil beskytte 18 åringer fra dem selv og også ikke få mye ut av det møtet. Jeg vet, for det er lenge til jeg blir 45 og kan ikke forestille meg å så mye som kysse en på 20 på kinnet. Jeg er sosialt smart. Og har et fungerende minnet til da jeg var 18 år. Mistet jomfrudommen som 17, å skulle hoppe til sengs med noen som er et kvarter unna starten på min egen seksuelle reise er kvalmt. De lever sine liv, på sitt stadie. 

Det er en handling å gå etter 18 åringer. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også at det var noe sært over det å sette alder helt ned i 18 år når de selv er over 40 år. Gjerne stod det at de var ute etter et seriøst forhold, men felles for stort sett alle som hadde slike kriterier var at de ikke var noe attraktive. Så det ble neppe noen 18-åringer på dem.

Jeg mislikte Sukker og den typen apper fordi man ikke fikk silt de man ikke ønsket kontakt med helt bort. Hadde lite interesse av å bli kontaktet av en 20 år gammel fyr som ønsket en eldre erfaren kvinne eller en 60-åring som ha ei som er mye yngre enn seg selv. 

Anonymkode: 24d32...789

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde meg på en datingside for mange år siden. Jeg skrev at jeg bodde på Østlandet og ønsket en mann i alderen 40-50 og måtte bo ikke så langt unna. 

Fikk ganske raskt en frier som likte bildet mitt og hva jeg skrev. Han lurte på om vi skulle ta en kaffe sammen en dag. Jeg takket høflig nei og sa han bodde for langt unna. Han bodde i Nord-Norge og dit reiser ikke jeg for en kaffekopp. Han var dessuten 69 år og klar til å flyttet sørover til meg når som helst 😳 

Fikk en melding fra en som var i riktig alder og vi avtalte å ta en kaffe en bestemt dag. Dagen kom og han avlyste med grunn om at vi ikke passet sammen. Greit nok. Så gikk det ett par dager og han ringer meg og spør om vi skal treffes likevel. Da sa jeg nei takk, jeg liker ikke vaklete folk. Han siste halmstrå var å informere meg om at han kjører Volvo V50. Da fikk han svar om at jeg driter da i bilen, er ikke den jeg skal date og morna.

Jeg orker ikke være på datingside, er så mye skrullinger der.

Anonymkode: 3ea79...f05

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg svarte, for jo vi vet jo noe om mannen. Er du 45 år, har du levd 45 år på jordkloden. Du kan sette deg ned å undre på hvor voksen en 18 åring er og hvor mye de vet om seg og verden sammenlignet med en 45 åring. Og komme du tilbake og kan fortelle meg at den kunnskapen kan sidestilles, så aksepterer jeg det. men vi vet begge at det er ikke noe du kan komme å si, for vi kan sammenligne folk og bedømme deres indre kvaliteter opp mot noen som oppfører seg bedre og tenker lengre. 

Det beviser mangel på selvinnsikt og kritisk tenktning. Noen kloke på 45 vil beskytte 18 åringer fra dem selv og også ikke få mye ut av det møtet. Jeg vet, for det er lenge til jeg blir 45 og kan ikke forestille meg å så mye som kysse en på 20 på kinnet. Jeg er sosialt smart. Og har et fungerende minnet til da jeg var 18 år. Mistet jomfrudommen som 17, å skulle hoppe til sengs med noen som er et kvarter unna starten på min egen seksuelle reise er kvalmt. De lever sine liv, på sitt stadie. 

Det er en handling å gå etter 18 åringer. 

I tråden er utgangspunktet en mann som har satt aldersspennet 18-42. Det betyr ikke at han kun ønsker 18-åringer. Faktisk viser profilen at han også er åpen for kvinner nesten på sin egen alder. Det er et relevant faktum som flere ser ut til å overse. At to mennesker har stor aldersforskjell innebærer ikke logisk at den eldste mangler disse egenskapene du nevner. Det kan være en risikofaktor for ubalanse i enkelte forhold, men det er noe annet enn å si at det beviser karakterbrister. Det er også et annet sprang her, du skriver at noen kloke på 45 vil beskytte 18-åringer fra dem selv. Her gjør du din egen moralske intuisjon til en universell standard. Man kan mene det, men det følger ikke at alle som mener noe annet mangler refleksjon. Mange 45-åringer ville vært enige med deg, andre ville ikke. Begge deler finnes. 

Det tredje jeg vil si til deg er at du hele tiden glir mellom tre forskjellige påstander, tenker da på det å være åpen for å date en 18-åring, å aktivt oppsøke kun 18-åringer, og å faktisk være i et forhold med en 18-åring. Det er ikke det samme. Jeg er enig i at en 45-åring og en 18-åring ofte vil ha svært ulik livserfaring, og det er et legitimt argument for at mange ikke ønsker slike forhold. Det jeg fortsatt ikke ser, er hvorfor det beviser at en person mangler selvinnsikt, kritisk tenkning eller omsorgsevne. Det er en langt sterkere påstand enn premisset tilsier. Du skriver også at ‘det er en handling å gå etter 18-åringer’. Men det var jo ikke utgangspunktet her. Utgangspunktet var en mann som har satt aldersspennet sitt til 18-42. Det er noe annet enn å vite at han faktisk går etter 18-åringer eller at han avviser jevnaldrende kvinner.

Du argumenterer i stor grad ut fra egne følelser og egne grenser, her som i «jeg kunne aldri», «jeg synes det er kvalmt», «jeg er sosialt smart». Det er helt gyldige beskrivelser av dine egne preferanser. Men de blir ikke automatisk et bevis på at mennesker som velger annerledes har dårlig moral eller mangelfull karakter.

AnonymBruker skrev (På 2.7.2026 den 19.20):

Jeg dater selv menn som gjerne er 10-20 år eldre enn meg. 

For meg er det en dealbreaker når menn snakker nedsettende om jevnaldrende kvinner, og aktivt søker 18-25 åringer, når de selv er 45-55 år…

Anonymkode: 4205b...0c7

Der er jeg helt enig. Hvis en mann snakker nedsettende om jevnaldrende kvinner eller fremstiller dem som «utgått på dato» e.l, er det et stort rødt flagg. Men det er også noe annet enn det trådstarter beskriver. Her vet vi bare at en mann på 45 har satt aldersspennet sitt til 18-42. Det forteller oss ingenting om hvordan han omtaler kvinner eller hvordan han oppfører seg i dating. Jeg synes det er viktig å skille mellom faktisk oppførsel og antakelser. En person kan ha et aldersspenn jeg selv aldri ville valgt, uten at det automatisk betyr at vedkommende ser ned på jevnaldrende eller har dårlige holdninger. For meg er det handlingene som avgjør. Behandler han mennesker med respekt? Aksepterer han et nei? Er han ærlig og ordentlig? Det sier langt mer om hvem han er enn et tall i en datingsideprofil.

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Mange menn der ute som er alt for høy på seg selv 🤢 Aldri i livet at det kunne falt meg inn når jeg var 18-20 at jeg skulle finne en mann over 30, ihvertfall ikke over 40.

Anonymkode: 7e662...734

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud så mye styr enkelte greier å lage over at en eller annen fyr har klikket på 18 på en datingprofil. Skulle jo tro han var voldtektsmann og potensiell øksemorder 😄 han kunne jo også tenke seg kvinner over 40 i følge den samme profilen. En annen ting er jo at de fleste ikke slavisk følger disse oppsatte tallene på siden. K24 her. Dette hadde jeg ikke tenkt spesielt mye over. 

Anonymkode: bd676...e44

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Herregud så mye styr enkelte greier å lage over at en eller annen fyr har klikket på 18 på en datingprofil. Skulle jo tro han var voldtektsmann og potensiell øksemorder 😄 han kunne jo også tenke seg kvinner over 40 i følge den samme profilen. En annen ting er jo at de fleste ikke slavisk følger disse oppsatte tallene på siden. K24 her. Dette hadde jeg ikke tenkt spesielt mye over. 

Når du blir eldre vil du innse det. Lat som at menn på 24 ville ha damer opp til 23 og at det er en rød tråd i samfunnet at menn på 60 også vil ha noen på 21 over deg. Så begynner du å tenke over hvordan du selv oppfører deg og egne behov. Så speiler du hva disse mennene krever av andre forhold til hva de har. Og jo nærmere du bli 40 jo yngre ser 18 år ut. Jeg trodde genuint russen var små søskenene til russen som var i avisa for å prøve på russeklær for kanskje to år siden da jeg ble 30. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.7.2026 den 20.44):

Når du blir eldre vil du innse det. Lat som at menn på 24 ville ha damer opp til 23 og at det er en rød tråd i samfunnet at menn på 60 også vil ha noen på 21 over deg. Så begynner du å tenke over hvordan du selv oppfører deg og egne behov. Så speiler du hva disse mennene krever av andre forhold til hva de har. Og jo nærmere du bli 40 jo yngre ser 18 år ut. Jeg trodde genuint russen var små søskenene til russen som var i avisa for å prøve på russeklær for kanskje to år siden da jeg ble 30. 

Hehe, mulig jeg tenker litt annerledes når jeg blir eldre, men akkurat her synes jeg fortsatt folk leser altfor mye inn i et tall på en datingside. 😄 Å ha 18 som nedre preferanse er ikke det samme som å faktisk date 18-åringer, og det er i hvert fall ikke nok til å psykoanalysere en fyr man aldri har møtt. Litt mindre dommedagsstemning og litt mer bakkekontakt hadde gjort alle godt tror jeg. Folk får nesten lov til å bli dømt etter hva de faktisk gjør, ikke bare hvilke filtre de har huket av. 🙂

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hehe, mulig jeg tenker litt annerledes når jeg blir eldre, men akkurat her synes jeg fortsatt folk leser altfor mye inn i et tall på en datingside. 😄 Å ha 18 som nedre preferanse er ikke det samme som å faktisk date 18-åringer, og det er i hvert fall ikke nok til å psykoanalysere en fyr man aldri har møtt. Litt mindre dommedagsstemning og litt mer bakkekontakt hadde gjort alle godt tror jeg. Folk får nesten lov til å bli dømt etter hva de faktisk gjør, ikke bare hvilke filtre de har huket av. 🙂

De du har som nedre og øvre preferanse er jo hva du er villig til/ ønsker. Så jo 18 ( fremdeles skoleelev  på videregående) er veldig spesielt at menn på 30+ Tilogmed har.  Og at menn fra 40 har er totalt delulu angående hva de reelt kan få uten å spandere/ betale seg til dem. Evt ei stakkars ei med daddy issues. Enhver far med døtre burde aldri sette så lavt tall, ville han tenkt det var innafor at hans kompiser på 45 med deres utseende ( ikke match hverken mentalt eller faktisk fysisk altså) lå og pulte på hans datter.  Og ville menn på 40 /60 hatt gutter på 18 som omgangskrets? Nei det vil de aldri…. Men ei på 18 er plutselig såååå moden? Get real og vær ærlig hehe er kun en utseendeting og sikkert idiotisk håper hun ikke har høy body count. Men fun fact mange på 18 har høyere enn damer på både 30 og 40 altså.  Hadde de i de minste droppet jenter på 18 , men satt 20 hadde de vært hakket bedre. Fremdeles delulu og andre voksne kvinner skyr dem fremdeles som pesten og de forblir single selvsagt. Tonnevis av delulu menn på apper tilbringer årevis der uten å få hverken dates eller fåt pult og så er det kun deres egen grunn til at det er sånn , men de nekter å se dette eller forandrer seg hehe. Merkelig egentlig at de ikke skjønner dette selv. 

Anonymkode: db59e...e89

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.6.2026 den 22.16):

En på 45 som søker kvinner fra 18-42 🙄 

Er de på samme alder som han for gamle. Sykt. 

Anonymkode: 5d5ac...002

Overskrift "Menn" (flertall), så handler tråden om 1 mann.

Å lage en tråd om dette er jo like sykt.

Anonymkode: aa305...b74

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hehe lag deg en kunstig bruker som dame på apper som f eks sukker. Hent deg popcorn og len deg tilbake og nyt og le . Og sjekk hvor mange delulu rare menn det er på apper hehe. De aller fleste har ikke engang ting på stell eller et utseende damer på egen alder engang vil ha men de håper på ei 20-30 år yngre 🤣 dette gjelder altså ikke en mann på app . En grunn blant mange på hvorfor det finnes mange single menn der , og mange incels. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hehe lag deg en kunstig bruker som dame på apper som f eks sukker. Hent deg popcorn og len deg tilbake og nyt og le . Og sjekk hvor mange delulu rare menn det er på apper hehe. De aller fleste har ikke engang ting på stell eller et utseende damer på egen alder engang vil ha men de håper på ei 20-30 år yngre 🤣 dette gjelder altså ikke en mann på app . En grunn blant mange på hvorfor det finnes mange single menn der , og mange incels. 

Ironisk hvor kravstore de er. Jeg vil ikke en gang le blir bare sånn 😐🙄 Men vil ha popcorn. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.7.2026 den 15.04):

Har du tilbrakt tid med en 18 åring i det siste? Om man som voksen tenker at man har noe felles med en 18- åring er det ikke det store hodet som snakker. 

Anonymkode: 80a3c...eb0

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Alle burde vel få ha sine preferanser. Så lenge det ikke er noe ulovlig. Men om man fortjener de preferansene er noe annet

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.7.2026 den 19.21):

Har du tilbrakt tid med en 18 åring i det siste? Om man som voksen tenker at man har noe felles med en 18- åring er det ikke det store hodet som snakker. 

Anonymkode: 80a3c...eb0

Jeg argumenterer i hovedsak for at et datingsidefilter er ikke nok til å trekke bastante konklusjoner om en persons karakter, at vi bør skille mellom preferanser og faktisk oppførsel, og at mannen har satt 18-42, ikke 18-18 eller «kun unge kvinner». Du argumenterer egentlig mot en påstand jeg ikke har fremsatt. Jeg har aldri hevdet at en 45-åring og en 18-åring er på samme sted i livet. Jeg har stilt spørsmål ved om et datingsidefilter alene er nok til å konkludere at noen er ‘syke’, ‘ekle’ eller mangler selvinnsikt.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.7.2026 den 14.10):

Det går begge veier også. Jeg har fått opp damer på 50 i appene som søker menn 25-45 eller noe der omkring, så det er ikke forbeholdt menn å gå etter de mye yngre selv om det nok er vanligere for menn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...