AnonymBruker Skrevet 30. juni #1 Skrevet 30. juni Hvor mye betyr det at det er god ledelse på arbeidsplassen din? Synes du det er en avgjørende faktor for å bli i jobben? Anonymkode: b2dc6...26a 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #2 Skrevet 30. juni Det betyr ALT for meg. Plass numero uno. Anonymkode: f20fe...5e0 3 4
Daria Skrevet 30. juni #3 Skrevet 30. juni Forskjellen på god og grei nok ledelse et ikke nødvendigvis så merkbar i det daglige, men det er viktig å ha god ledelse i vanskelige tider. At min leder ikke var spesielt god i rollen sin på en del områder var ikke så viktig så lenge jeg selv var frisk og velfungerende og hadde kontroll og oversikt på jobb, men da jeg ble langtidssykemeldt ble hennes mangler en ganske solid ekstrabelastning. 4 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #4 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hvor mye betyr det at det er god ledelse på arbeidsplassen din? Synes du det er en avgjørende faktor for å bli i jobben? Anonymkode: b2dc6...26a Tenker det går litt på virkelighetssyn. Skal en ha en arbeidsplass der ledelsen er redd for å utsette arbeidstakere for belastninger ved kritikkverdige forhold, eller kjøre vanlig sånn som alle 99.99999 % av alle arbeidsplassene i verden funker. Statsansatte har ikke noe spessielt ekstra vern, egentlig, opp mot andre arbeidstakere - på tross blir de behandlet som en veldig sårbar gruppe, som ikke tåler å bli behandlet som en hvilke som helst annen arbeidstaker. En trenger veldig lite for at en person skal miste jobben, sånn egentlig - også på universitet. Anonymkode: ede48...072
AnonymBruker Skrevet 30. juni #6 Skrevet 30. juni Det har svært mye å si. Men, tatt i betraktning at vi nå har en svært dårlig leder og jeg fremdeles velger å bli på grunn av resten av gjengen, så har det tydeligvis ikke alt å si. Anonymkode: 95d27...ea9
AnonymBruker Skrevet 30. juni #7 Skrevet 30. juni En god leder trenger knapt merkes. Jo mindre de blander seg og detaljstyrer, jo bedre. Klarer meg fint uten en leder i det daglige. Men en dårlig leder kan ødelegge arbeidslivet. Anonymkode: 8dc8a...2b5 2
Hengebuksvinet Skrevet 2. juli #8 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (På 30.6.2026 den 12.34): Hvor mye betyr det at det er god ledelse på arbeidsplassen din? Synes du det er en avgjørende faktor for å bli i jobben? Anonymkode: b2dc6...26a Trodde ledesle betydde lite, da jeg ikke er en av dem som trenger mye støtte av dem. Men... Har vært bort I at dårlig ledelse legger for dårlige rammer over hele linja. De blir lett påvirkelige i møte med enkeltpersoner, som derfor får det som de vil. Mens totalen blir glemt. Er nå i en jobb der ledelsen gir absolutt null fleksibilitet. Er heldig og har fått være stabil på jobb, med null sykefravær de to siste årene. Men da ene ungdommen min skadet seg, var det umulig å gi en time ubetalt fri. Du mistet litt troen i en sånn situasjon, når du selv alltid gir litt ekstra. 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #9 Skrevet 2. juli Jeg har en selvstendig jobb, og merker ikke så mye til ledelsen. Har heller aldri i mitt 52-årige liv hatt noen som helst problemer med ledere. For meg er det derfor viktigere å ha kolleger som ikke er helt idiot, og som ikke sitter og klager på ledelsen og alt annet de er misfornøyde med hele tiden. Anonymkode: 2e2bc...5a1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #10 Skrevet 3. juli For meg i min jobb så er det ganske viktig. Iallefall delvis. Når en ringer seg inn syk/sykt barn, så handler mye om hvordan en blir møtt, og nei, en arbeidstaker blir ikke mindre borte av at leder huffer seg og klager. Der gjør Iallefall for meg det motsatte. Når leder tydelig er venn med en annen ansatt på en annen avdeling, og det da går utover din avdeling, i form av goder på den andre avdelingen, mens da din avdeling får dårligere arbeidsforhold. Jobben min krever at en leder styrer på en god måte, og organiserer og har kontroll på de en har under seg til en viss grad. Men samtidig så viktig at de stoler på sine ansatte, at de klarer å jobbe selvstendig og tar valg/avgjørelser som er det beste for arbeidsplassen og seg selv. Har hatt en dårlig ledelse, som gjorde at jeg var lykkelig for å ikke jobbe der videre. Når jeg fikk tilbud om fast jobb, var jeg glad for å ha et annet tilbud som fristet mer, og jeg slapp å bli tvunget til å godta et tilbud fra denne ledelsen. Ellers hadde jeg nok vært snar med å finne meg annen jobb. Anonymkode: 29178...a83 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #11 Skrevet 8. juli Hvis han gir meg ressursene jeg trenger, og kollegaer som trenger håndholding og kontinuerlig ledelse på trygg avstand, da fungerer jeg fint. Anonymkode: ce96c...9de
AnonymBruker Skrevet 8. juli #12 Skrevet 8. juli Jeg har en veldig selvstendig jobb og har lite med avdelingsleder å gjøre i det daglige. Har tidligere hatt helt ubrukelige ledere, som ikke har visst hva jobben egentlig dreier seg om og som ikke har noen interesse for oss på teamet. Det er ufattelig slitsomt å føle du blir motarbeidet av en leder som ikke forstår mekanismene i det du faktisk gjør og som ikke spiller på lag med de på teamet, men heller på lag med andre ledere (som heller ikke forstår helt hva man faktisk gjør). Har heldigvis fått en ny leder som har jobbet i teamet i flere år først og det er som natt og dag! Endelig en lag spiller som gjør hos gode og ikke legger kjepper i hjulene. Jeg har sluttet å grue meg til å gå på jobb på grunn av han, han har økt produktiviteten og samtidig holdt oss innenfor budsjett. Jeg vil si det har alt å si. Anonymkode: 9f3d5...828 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #13 Skrevet 8. juli Når ledelsen er dårlig blir arbeidsmiljøet dårlig. De høylytte og kravstore får bestemme og få viljen sin, og det oppstår en kamp om posisjoner. Samtidig vil de som bestemmer og får det som de vil være fornøyde og det samme med de som posisjonerer seg for å få goder - det blir en kultur der ingen sier fra enten fordi det ikke hjelper eller fordi det ødelegger egen status. Hos oss er «alle» enige om at arbeidsmiljøet er kjempebra og at vi «styrer oss selv» og det fungerer så fint. Men vi har ikke hatt et eneste møte med en faktisk plan det siste halve året, oppgaver med ekstra lønn og prestisje gis bare til noen få, de upopulære får oppgavene de andre ikke vil ha, informasjon gis i lunsjen eller på tomannshånd slik at ikke alle vet hva som skjer, lokale lønnsforhandlinger baseres på sykefravær og popularitet, og hele teamet vårt er en venninneklubb uten struktur eller regler. På møtene våre sitter de tre mest utadvendte og nærmest skriker i munnen på hverandre med en blanding av personlige anekdoter og jobbrelatert vissvass. Lederen er sjelden tilstede, og når han dukker opp er han minst en halv time for sein (uten å gi beskjed) og bruker tiden på pappavitser (som de populære ler veldig godt av). Anonymkode: 77cf7...e8d 1 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli #14 Skrevet 8. juli 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har en veldig selvstendig jobb og har lite med avdelingsleder å gjøre i det daglige. Har tidligere hatt helt ubrukelige ledere, som ikke har visst hva jobben egentlig dreier seg om og som ikke har noen interesse for oss på teamet. Det er ufattelig slitsomt å føle du blir motarbeidet av en leder som ikke forstår mekanismene i det du faktisk gjør og som ikke spiller på lag med de på teamet, men heller på lag med andre ledere (som heller ikke forstår helt hva man faktisk gjør). Har heldigvis fått en ny leder som har jobbet i teamet i flere år først og det er som natt og dag! Endelig en lag spiller som gjør hos gode og ikke legger kjepper i hjulene. Jeg har sluttet å grue meg til å gå på jobb på grunn av han, han har økt produktiviteten og samtidig holdt oss innenfor budsjett. Jeg vil si det har alt å si. Anonymkode: 9f3d5...828 Ja, dagens trend med å ansette ledere som verken har kompetanse eller erfaring med det de ansatte jobber med er dessverre ganske rar og stressende. Anonymkode: e32c9...b20 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli #15 Skrevet 8. juli Ledelse? Nada,dem bare dytter alt over på andre og legger kun skylda på dem over eller under seg enten det er Skatteetaten eller en leverandør. Finnes det noen fungerende "Ledelse"? Er jo bestandig de på gulvet som må steppe inn og få orden på ting. Aldri opplevd eller hørt om noen som har hatt en god ledelse gjennom mitt 40 år lange arbeidsliv. Har vært gjennom alt fra slakteri til pleiehjem. Anonymkode: 5ac31...bfa 1 1
Beneath the Moon Skrevet 8. juli #16 Skrevet 8. juli Veldig mye, en god ledelse er helt avgjørende for et godt arbeidsmiljø. 1
Macro Skrevet 8. juli #17 Skrevet 8. juli (endret) AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ledelse? Nada,dem bare dytter alt over på andre og legger kun skylda på dem over eller under seg enten det er Skatteetaten eller en leverandør. Finnes det noen fungerende "Ledelse"? Er jo bestandig de på gulvet som må steppe inn og få orden på ting. Aldri opplevd eller hørt om noen som har hatt en god ledelse gjennom mitt 40 år lange arbeidsliv. Har vært gjennom alt fra slakteri til pleiehjem. Anonymkode: 5ac31...bfa Da har du ikke opplevd god ledelse nei. Den dagen du gjør det kommer du til å svare ja på at ledelse betyr mye for deg. Endret 8. juli av Macro 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #18 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (På 30.6.2026 den 12.34): Hvor mye betyr det at det er god ledelse på arbeidsplassen din? Synes du det er en avgjørende faktor for å bli i jobben? Anonymkode: b2dc6...26a Ja, helt avgjørende. Anonymkode: 22430...92d
AnonymBruker Skrevet 8. juli #19 Skrevet 8. juli Daria skrev (På 30.6.2026 den 12.45): Forskjellen på god og grei nok ledelse et ikke nødvendigvis så merkbar i det daglige, men det er viktig å ha god ledelse i vanskelige tider. At min leder ikke var spesielt god i rollen sin på en del områder var ikke så viktig så lenge jeg selv var frisk og velfungerende og hadde kontroll og oversikt på jobb, men da jeg ble langtidssykemeldt ble hennes mangler en ganske solid ekstrabelastning. Min erfaring også! Anonymkode: 22430...92d 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #20 Skrevet 8. juli Beneath the Moon skrev (1 time siden): Veldig mye, en god ledelse er helt avgjørende for et godt arbeidsmiljø. Forskning viser at dårlig arbeidsmiljø ikke kan eksistere uten dårlig ledelse. Anonymkode: 22430...92d 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå