AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Hei, Jeg har et barn som virkelig kan irritere på seg en gråstein. Problemet er at hun plager andre i så stor grad at de ender opp med å gå til fysisk angrep på henne. Hun synes det er hysterisk morsomt, helt til hun får vondt og da lager en stor scene. I timesvis etterpå. Hva i alle dager gjør jeg? Hun hører ikke på tilsnakk. Fra noen. Det hun gjør er å feks synge en irriterende sang om å om igjen. Lager en bestemt lyd inn i øret på den hun velger seg ut som «offer». Sier samme ord på nytt i det uendelige. Å må ikke tro hun gir seg med det første! Anonymkode: 9b1d4...8b5
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden Hvor gammel er hun? Fjern henne fra situasjonen til hun skjerper seg. Anonymkode: 37047...591 9 3
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Skrevet 3 timer siden Alder? Jeg tror du bare må la henne ta konsekvensene og forklare at sånn går det når hun plager andre Anonymkode: db14f...cb9 2 4
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Skrevet 3 timer siden Hvor gammel er hun? Kjeder hun seg mye eller får hun «brukt seg» i hverdagen? Høres ut som hun jager dopamin Anonymkode: 8cab8...3a8 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor gammel er hun? Fjern henne fra situasjonen til hun skjerper seg. Anonymkode: 37047...591 Hun er 10år.. Ikke så enkelt å fjerne henne fra situasjonen. Hun følger etter vedkommende hun velger å plage. Enten det er besøk, egne søsken eller naboer. Anonymkode: 9b1d4...8b5
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Skrevet 3 timer siden Har hun venner? Hvis hun ikke har venner, så er dette kanskje hennes måte å få oppmerksomhet på. Går hun på fritidsaktiviteter? Hvis hun har venner og er populær, så ville jeg innført konsekvens for hver gang hun begynner med slik oppførsel. Fjern henne fra situasjonen og ta prat om at slik oppførsel er plagsom for andre. Hvis hun ikke hører, så dra hjem. Hvis problemet er at hun ikke har venner og blir utestengt, så ville jeg forsøkt å oppsøke miljøer/fritidsaktiviteter der hun kan få en ny start. Anonymkode: 3f26a...e48
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Skrevet 3 timer siden Jeg er nok litt gammeldags for jeg tenker at foreldre kan og skal ikke ordne opp i alt. Hun er stor nok til å ta konsekvensene for sånn oppførsel. La henne få de, så kanskje hun endrer seg Anonymkode: db14f...cb9 1 1 7
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hun er 10år.. Ikke så enkelt å fjerne henne fra situasjonen. Hun følger etter vedkommende hun velger å plage. Enten det er besøk, egne søsken eller naboer. Anonymkode: 9b1d4...8b5 Sende henne på rommet? Anonymkode: 3f26a...e48 1 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hun er 10år.. Ikke så enkelt å fjerne henne fra situasjonen. Hun følger etter vedkommende hun velger å plage. Enten det er besøk, egne søsken eller naboer. Anonymkode: 9b1d4...8b5 Her må du som voksen stoppe forfølging. Hun vil vli "en gal eks" når hun blir voksen. Anonymkode: a7740...a1e 8 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hun er 10år.. Ikke så enkelt å fjerne henne fra situasjonen. Hun følger etter vedkommende hun velger å plage. Enten det er besøk, egne søsken eller naboer. Anonymkode: 9b1d4...8b5 Ikke så enkelt? Skjerp deg. Grøss tenk å dele russebuss med en sånn. Anonymkode: a7740...a1e 2 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Skrevet 3 timer siden Dere må jobbe med empati. Virker som hun ikke forstår eller har lært å utvikle dette. Anonymkode: aba30...15f 5 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Skrevet 3 timer siden La henne få bank… Oppfører hun seg slik på skolen og? Tenker du kan rådføre deg med helsesykepleier. Tar hun like lite beskjeder i andre situasjoner? Hvis hun er lik også i andre situasjoner bør det kanskje vurderes utredning for en eller annen utviklingsforstyrrelse / psykisk sykdom. Anonymkode: 406a9...ed1 5
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hun er 10år.. Ikke så enkelt å fjerne henne fra situasjonen. Hun følger etter vedkommende hun velger å plage. Enten det er besøk, egne søsken eller naboer. Anonymkode: 9b1d4...8b5 Høres ut som hun må fotfølges en periode. Er ikke så mange år før hun risikerer å enten bli et skikkelig offer for konsekvenser, eller hun lager ennå større problemer for seg selv. Konsekvenser, fotfølging og tilsnakk. Anonymkode: ed05d...3af 2 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Skrevet 2 timer siden Ts, ikke følg rådene du får på KG! Altså, her var det mye rart! Kontakt lavterskel psykisk helse tilbud i din kommune for barn, evt. helsesøster på skolen. Be om profesjonell hjelp. Anonymkode: fbb85...2e6 2 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ikke så enkelt? Skjerp deg. Grøss tenk å dele russebuss med en sånn. Anonymkode: a7740...a1e Hun er ti år gammel og hører ikke på tilsnakk. Så hva skal jeg gjøre? Bruke makt? Det er da ikke lov. Jeg kan inndra PlayStation, mobil eller annet i dagesvis uten at det endrer noe.. Anonymkode: 9b1d4...8b5
Umbreon Skrevet 2 timer siden #16 Skrevet 2 timer siden Hvis det er så ille som du beskriver her, så tenker jeg du må be om profesjonell hjelp med en gang, TS. Hun vil jo aldri kunne forme sunne og fine relasjoner med andre når hun oppfører seg sånn. Også tenker jeg også at dere må finne måter å skjerme de andre barna fra hennes oppførsel på. Når de blir plaget til de «klikker» så er det jo grov mobbing de blir utsatt for, og det må stoppes umiddelbart. Et barn kan ikke få lov til å ødelegge dagen (eller livet, hvis det skjer igjen og igjen) til et annet barn. 2 8
alfathealfa Skrevet 2 timer siden #17 Skrevet 2 timer siden Ja til profesjonell hjelp. Hun er nødt til å få hjelp nå, mens det ennå kan være mulig å hjelpe henne til å lære sosiale koder. Det er nå dere har muligheten. Når hun blir 13-14-15 år kan det være ute av kontroll, når ungdommer gjør ting i denne gata kan det bikke over i straffbare handlinger. Så det er viktig for henne at det blir tatt tak i. 2 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Dere må jobbe med empati. Virker som hun ikke forstår eller har lært å utvikle dette. Anonymkode: aba30...15f Er det noe som utvikles eller er man født med det? Hun bryr seg ikke. Hun har fra hun var liten av vært vanskelig å håndtere. Fra hun var 3år til 6år kunne hun holde meg våken til kl 04 på natten ved å si «mamma,mamma,mamma» å uansett hva jeg sa eller gjorde fortsatte hun. Det var en grusom tid i livet. Anonymkode: 9b1d4...8b5
Sniff76 Skrevet 2 timer siden #19 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det noe som utvikles eller er man født med det? Hun bryr seg ikke. Hun har fra hun var liten av vært vanskelig å håndtere. Fra hun var 3år til 6år kunne hun holde meg våken til kl 04 på natten ved å si «mamma,mamma,mamma» å uansett hva jeg sa eller gjorde fortsatte hun. Det var en grusom tid i livet. Anonymkode: 9b1d4...8b5 Det du beskriver i HI er ikke normalt, men det vet du jo selv også. Ikke normalt det du skriver i dette innlegget heller. Hadde jeg hatt en treåring som holdt meg våken med snakk og mas på natta og ikke forstod forklaringer og beskjeder, hadde barnet mitt blitt tatt med til lege eller helsestasjon etter ikke lang tid. Så unormalt er dette i mine ører. Er vant til unger som hører og forstår 😅 Be om hjelp fra det offentlige til å vurdere utredning av noe slag og be om hjelp til å håndtere henne. Synes allerede dere er flere år sent ute med å ta tak i det. Forstår at det er frustrerende altså❤️ Hun mangler jo et eller annet forståelse eller evner, når hun ikke forstår hva konsekvensene blir av å drive sånn, synes at det er ubehagelig for henne med gjentagende tilsnakk, forstår at søsken og venner som hun terroriserer kan trekke seg bort osv. 3 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Skrevet 2 timer siden Umbreon skrev (10 minutter siden): Hvis det er så ille som du beskriver her, så tenker jeg du må be om profesjonell hjelp med en gang, TS. Hun vil jo aldri kunne forme sunne og fine relasjoner med andre når hun oppfører seg sånn. Også tenker jeg også at dere må finne måter å skjerme de andre barna fra hennes oppførsel på. Når de blir plaget til de «klikker» så er det jo grov mobbing de blir utsatt for, og det må stoppes umiddelbart. Et barn kan ikke få lov til å ødelegge dagen (eller livet, hvis det skjer igjen og igjen) til et annet barn. Skal gjøre det. Til informasjon så har hun venner og sånt. Virker som hun kommer i en bestemt modus hvor dette skjer. Hun kan oppføre seg helt normalt, men så er det noe som skjer som gjør at hun bestemmer seg for å plage vettet av vedkommende, å da gir hun seg ikke før det er gått for langt. Vi som voksne synes også det er forferdelig vanskelig å forholde seg til. Hun kan ødelegge en hel ettermiddag/kveld med dette opplegget. Faren hennes rømmer til treningssenteret å er der i tre timer…. Vi har nesten vært nære skilsmisse på grunn av dette. Det er som å ha en kolikkbaby i ti år. Anonymkode: 9b1d4...8b5 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå